• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook in Bahrein weer de eliminatie-kwalificatie

Auteur: nicolasr, gepost 24 maart 2016 om 22:23 – 27 Reacties

Hamilton zegt toppiejoppie


We gaan het gewoon nog een keer proberen. Misschien dat het nu wel lukt. Waarom niet?

Het leek vooraf zo’n leuk idee, de eliminatie-kwalificatie in de Formule 1. Het zou veel spanning brengen, omdat er steeds iemand uitviel zou het spannend blijven tot de laatste seconde. Niet dus, In Australië was de laatste minuten niemand op de baan en ieder sprankje spanning was ruim voor het eind van de laatste kwalificatie-sessie weg. Vettel klaagde als eerste steen en been, de rest van het circus volgde al snel. Dan zou je denken dat ze iets zouden veranderen, toch?

Dat dachten wij ook. Er zou een soort mix komen van het oude en het nieuwe systeem. Maar de F1 zou de F1 niet zijn als ze op het laatst toch weer een beslissing zouden nemen die niemand begrijpt. Waarvan akte, het systeem blijft namelijk gewoon hetzelfde als afgelopen weekend in Australië, melden verschillende Formule 1-websites.

De F1 Strategy Group -dat zijn de FIA, commerciële uitbater FOM en zes invloedrijke teams- heeft besloten het nog 1 keertje te proberen en als blijkt dat het dan nog steeds zuigt, gaan ze het grondig evalueren en misschien alsnog veranderen.

Ik ben heel benieuwd hoe ze ervoor gaan zorgen dat de baan de laatste minuten niet leeg is. Aan de andere kant, als Max volgende week weer als vijfde van start mag, maakt het mij geen fluit uit hoe ze kwalificeren. Dan vind ik het allang best.

Ook interessant!

  • Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Bahrein 2021
  • f1 rechten ziggo
    'Ziggo verliest F1 rechten'
  • Sprint Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Italië 2021
  • Kwalificatie Formule 1: wie start sprintrace op pole?

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

australie, bahrein, Formule 1

Vorig bericht: « Lezersvraag: wat is het gekste dat jij ooit in een auto deed?
Volgend bericht: Gallery: de auto’s van Johan Cruijff »

Lees Interacties

Reacties

  1. sanki zegt

    24 maart 2016 om 22:28

    Die bernie is echt de weg kwijt… iedereen is tegen maar neeee we luisteren niet.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      24 maart 2016 om 22:28

      @sanki: lees het verhaal nog eens

      Login om te reageren
      • sanki zegt

        25 maart 2016 om 07:57

        @87sandyd: en wie denk je dat de invloedrijkste teams heeft overgehaald tot deze uitspraak? Juist. In een vergadering net voor de race in Melbourne hebben alle teams en de GPDA nee gezegd. Dus je zou het daar ook bij kunnen laten.

        Login om te reageren
    • audiisthebest zegt

      24 maart 2016 om 22:33

      -edit: en jij moet een beetje op je taalgebruik letten-

      Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      25 maart 2016 om 00:19

      @sanki: dit regelt Bernie niet

      Login om te reageren
      • baap zegt

        25 maart 2016 om 00:57

        @mrrallycross: Wie is er dan eindverantwoordelijk? Dat dacht ik… Bernie!

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    24 maart 2016 om 22:36

    Ach ja, Hoe zit dat Bernie? Never change a winning team?

    Login om te reageren
  3. Donstil zegt

    24 maart 2016 om 22:37

    Gewoon niet zo zeuren en zorgen dat je de beste bent.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      25 maart 2016 om 09:17

      @Donstil: Ik denk dat dat nou juist het probleem niet is. Als je het vorige week had gezien begreep je alle ophef wel. Het gaat hier om het entertainmentniveau.

      Login om te reageren
  4. koeckenbacker zegt

    24 maart 2016 om 22:51

    Ik geloof bernie hier weinig mee te maken heeft. Makkelijke naam zeker?

    Maar inderdaad, naast de turbo’s, kauwgomballenbanden en brandstofspaarregels is deze kwalificatie-opzet compleet van de gekke. Ze blijven het maar proberen..

    Je kan niet heel de tijd rondjes rijden op de banden waar ze het mee moeten doen. Klapmalloten

    Login om te reageren
    • koeckenbacker zegt

      24 maart 2016 om 22:59

      @koeckenbacker: misschien iets te snel gereageerd. Maar die ouwe treinrover zal het denk ik ook niet zo gewild hebben. En zijn meerdere partijen die gestemd hebben dat dit een tweede kans verdient. Hoe lomp dat ook is natuurlijk.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        24 maart 2016 om 23:07

        @koeckenbacker: treinrover is leuk!

        Login om te reageren
        • koeckenbacker zegt

          24 maart 2016 om 23:22

          @pomoek: zou t waar zijn ? ;)

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            24 maart 2016 om 23:43

            @koeckenbacker: Nee, in Bernie’s eigen woorden: “there wasn’t enough money on that train”.

            Login om te reageren
    • Edge zegt

      25 maart 2016 om 11:31

      @koeckenbacker: Bernie’s probleem is dat hij niet kan doen wat hij wil. Hij is ook maar een werknemer die in het belang van zijn werkgever handelt. Bernie is een hele goede zakenman, en ook zeker het type leider dat bij de F1 past, maar wanneer hij niet in het belang van de sport kan handelen is hij eerder een noodzakelijk kwaad dan een positieve kracht.

      Login om te reageren
    • kees66 zegt

      25 maart 2016 om 19:24

      @koeckenbacker: Zou me niets verbazen als dat het volgende bizarre idee wordt… dat ze de hele kwalificatie met 1 set banden moeten doen…

      Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    24 maart 2016 om 22:57

    Heb ergens anders gelezen dat q1 en q2 volgens het afvalsysteem gaan en q3 gewoon een normale “wie is het snelst binnen de gegeven tijd”.

    Klopt het bericht wel? Of klopt die info van mij niet?

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      24 maart 2016 om 22:59

      @w0o0dy: Dat was het bericht van vanmorgen, daar heb je gelijk in. Eind van de middag kwam laatstgenoemde bericht naar buiten. Dus nu is het weer anders…

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      24 maart 2016 om 23:08

      @w0o0dy: En je las het op AB ;-)

      Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    24 maart 2016 om 23:10

    Tja, het gaat niet nu in een keer ontzettend spannend worden met het nieuwe systeem, en het is zeker niet de oplossing van de problemen waar de F1 mee te kampen heeft. Maar om nu schreeuwend het hoofd van Bernie te gaan eisen omdat je 5 minuten geen actie hebt op de baan…Mooi moment om een espressootje te doen denk ik maar.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      25 maart 2016 om 08:44

      @pomoek: dat gebrek aan actie hebben de rijders aan zichzelf te danken…

      Hele baan voor jezelf en dan gewoon tot het schijtlaatst in de pits blijven…

      Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    25 maart 2016 om 00:07

    zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?

    Login om te reageren
  8. 1audi1 zegt

    25 maart 2016 om 00:49

    Even een offtopic vraagje aan mijn mede ab’ers aangezien google weinig opleverde.. Over raamwindschermen.. Iemand van jullie ermee bekend? Mijn raam sluit niet goed meer en laat best veel wind door wat op de snelweg natuurlijk erg vervelend is. Helpen die raamwindschermen daar nou echt tegen?

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      25 maart 2016 om 07:11

      @1audi1: gratis tip : nee

      Login om te reageren
  9. sracert zegt

    25 maart 2016 om 01:21

    waarom geen referendum onder de fans volgende x? ook een idee 4 opties erin gooien:
    1 60 min. snelste op pole
    2 oude systeem
    3 huidig systeem
    4 huidig systeem Q1/2 en Q3 oude systeem

    Login om te reageren
  10. exclusieviteitsfreak zegt

    25 maart 2016 om 01:25

    Ondanks alles wordt er voorlopig nog voor het geld gekozen, en niet voor avontuur hedendaags, de ondergang is nabij als er niet wordt opgepast . . .

    Login om te reageren
  11. kwatkam zegt

    25 maart 2016 om 14:58

    Waardeloos systeem. Als iemand een snelle ronde zet, heeft degene er vlak achter geen tijd meer om daarop te reageren. Ik begrijp dat ze proberen de activiteit op de baan tijdens de Q sessies wat uit te smeren ipv iedereen op het eind naar buiten. Maar het nieuwe systeem heeft het tegengestelde effect. Minder auto’s op de baan en geen spanning meer. Deze Q-sessies sla ik dus over.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North