• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

FortuneSport Rt.S en Rt.R

Auteur: Wouter, gepost 28 juli 2008 om 19:32 – 19 Reacties

FortuneSport Rt.S


Eigenlijk kan ik er niet warm van worden: deze FortuneSport Rt.S is de zoveelste in een lange rij met supercars die nog in het photoshop of piepschuim prototype fase verkeren.

OK, het ziet er goed uit, maar de geplande verkoop is tussen 2010 en 2013. Ruim gepland dus en nog redelijk ver van mijn bed. Gelukkig mogen we wel alvast een aanbetaling doen. Dat is dan wel voor de raceversie; de Rt.R. Voor een luttele $ 200.000,- wordt je geen eigenaar, maar mag je naar het FortuneSport HQ in Atlanta alwaar de auto exact op maat voor je wordt gemaakt. De stoel is namelijk geintegreerd met het chassis, wat tot gewichtsbesparing moet leiden.

De 417 cm lange FortuneSport Rt.S zal dan ook maar 900 kg gaan wegen. Voor de aandrijving is gekozen voor een 6.0 liter V8 die een bescheiden 350 pk beschikbaar heeft. Dat is dan een vreemde keuze om een relatief slecht presterende, maar wel relatief zware V8 voor de aandrijving uit te zoeken. Met een kleinere cilinderinhoud (en minder cilinders) zou het geen enkel probleem mogen zijn om tot 350 pk te komen. Presteren zal het wel: FortuneSport gaat uit van een top van 280 km/u en een sprint naar de 100 in minder dan 4 seconden. De prijs ex. belastingen komt uit op zo’n $ 85.000,-, hoewel inflatie in 5 jaar tijd natuurlijk tot hele andere bedragen kan leiden.

De Rt.R, waarvoor je de $200.000,- aanbetaling zou moeten doen, wordt lichter en krachtiger dan de Rt.S. FortuneSport houdt het zelf op 510 pk en 750 kg, waarmee de Rt.R absoluut bloedsnel zal worden. Het moet alleen nog wel even allemaal gebeuren. (via WCF)

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Lichtgewicht, Supercars

Vorig bericht: « Musketier Citroen C5
Volgend bericht: Daimler wordt Rolls-concurrent? »

Lees Interacties

Reacties

  1. wotevajjjj zegt

    28 juli 2008 om 19:39

    350pk uit een 6 liter ??
    zeker amerikaans :p

    Login om te reageren
  2. MATSS zegt

    28 juli 2008 om 19:40

    hij heeft waarschijnlijk dan wel een bérg koppel twin-turbo V6je zou er beter bij passen vind ik prsoonlijk of atmosferisch whatever

    Login om te reageren
  3. Floris zegt

    28 juli 2008 om 19:46

    Over piepschuimen modellen gesproken, is er al iets concreets te zeggen over de GTO van Michiel vd Brink?

    Login om te reageren
  4. hans zegt

    28 juli 2008 om 19:50

    Zet er een M3 V8 in en dat zou pas ene monster zijn

    Login om te reageren
  5. STI zegt

    28 juli 2008 om 20:12

    Hé, een gekreukelde R8.

    (volgens mij kun je overal wel een R8 in zien :’) )

    Maar verder wel een mooi apparaat.

    Login om te reageren
  6. Flipje zegt

    28 juli 2008 om 20:27

    Hij’s wel euh.. apart gevormd.

    Nee hij’s best mooi, vrij extreem. ’n Keer wat anders. Wel een beetje weinig power voor een 6 liter…

    Login om te reageren
  7. Een betere ontwerper zegt

    28 juli 2008 om 20:35

    Dat lijkt wel ongeveer 0 veerweg zo te zien…

    Ik vind em niet mooi maar ik hou niet zo van superextreem.

    Login om te reageren
  8. Dick zegt

    28 juli 2008 om 20:39

    Goh, een gepimpte TT van het vorige model, echt heel tof!

    Login om te reageren
  9. RenesisHP zegt

    28 juli 2008 om 20:40

    Op maat gemaakte stoelen die in het chassis geïntegreerd zitten. Leuk om te verkopen als je een paar kilo bent aangekomen. :roll:

    Login om te reageren
  10. Scuderia zegt

    28 juli 2008 om 20:46

    Ben het helemaal eens met de schrijver van het stuk.
    Zoiets wil ik eerst zien en niet in piepschuimmodellen.

    Login om te reageren
  11. Timmy zegt

    28 juli 2008 om 21:49

    Maar 350 pk, maar er wordt niks gezegd over het koppel e. Want voor het zelfde geld heeft dat ding 600nm of meer en dan is het tussenaccelereren wel heel prettig. Gaan er niet veel meer volgen als je dan is op je gas trapt.
    Waarom kijkt iedereen hier alleen maar naar de pk’s en niet naar het koppel. Dat is minstens even belangrijk. Voor mij zelfs nog belangrijker dan pk’s.

    Login om te reageren
  12. Jandepandaman zegt

    28 juli 2008 om 23:30

    De zoveelste woeste plannen en verhalen…
    Wat mij betreft is dit een geval van Eerst zien rijden en dan pas Geloven dat dit een realistisch verhaal is.

    Bovendien vind ik de opbouw en de gegeven specs van deze fata morgana voor alsnog erg dinosaurus-achtig- Een beetje toekomst-auto die over 4 jaar op de weg zou moeten komen zou op zijn minst hybride of volledig electrisch moeten zijn of moeten rijden op een bijzondere brandstof, in de standaarduitvoering alleen al minstens 700pk moeten geven en bovendien n de zware versie de 400km p/u moeten kloppen. Maar goed- op papier kan ik dat mijn Panda ook nog laten gaan- Zie het vervolgens maar eens in de praktijk voor elkaar te boksen- dat is nog eens andere koek. Daarom nogmaals: Eerst zien rijden, dan pas geloven.

    Login om te reageren
  13. JJM zegt

    29 juli 2008 om 00:57

    mooie gumpert voorkant met audi tt lampen van vorig model aan de achterkant…

    Login om te reageren
  14. Niemand zegt

    29 juli 2008 om 01:44

    Waat, JJM leest mijn gedachtes.

    Ik wou net zeggen Gumpert meet Audi..

    Login om te reageren
  15. Niemand zegt

    29 juli 2008 om 01:44

    “Meets” natuurlijk

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    29 juli 2008 om 09:32

    Over geplande supercars gesproken, ging rond deze tijd van het jaar de Duesenberg Torpedo niet “onthuld” worden?

    Login om te reageren
  17. Racer X zegt

    29 juli 2008 om 12:30

    Hahaha, een 350 pk 6-literblok. Dat is toch niet meer van deze tijd man…

    Login om te reageren
  18. Rickert zegt

    29 juli 2008 om 20:37

    veyron voorkant, tt achterkant, rest r8 :-S

    Login om te reageren
  19. GBS zegt

    24 augustus 2008 om 20:11

    maar 350 pk ?? waarom nemen ze dan gwn geen V6 ofzo .. als je op de V8 een turbo schroeft heb je minstens 500pk … dikke zeverrr

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North