• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Musketier Citroen C5

Auteur: Wouter, gepost 28 juli 2008 om 18:31 – 42 Reacties

Musketier Citroen C5


Ondanks de vele rally-successen die zij boekten, denkt menigeen bij Citroen vooral aan comfort. Tuner Musketier ziet dat anders en stelt een sportieve versie van de C5 voor.

De sinister ogende zwarte Musketier Citroen C5 zal wellicht niet ieders smaak zijn, maar opvallen doet hij wel. De tuner heeft een compleet pakket aan optische verfraaiingen en technische verbeteringen voor de C5. Zo kun je bij C5’s die met stalen veren zijn uitgerust kiezen voor een met 35 mm verlaagde ophanging.

Musketier Citroen C5

Een complete bodykit behoort eveneens tot de mogelijkheden: de voorspoiler krijgt dan een lipje, er worden sideskirts gemonteerd en de achterbumper wordt ook vervangen door een sportiever exemplaar. In die achterbumper is dan meteen ruimte voor een sportluitlaat met maximaal vier pijpen.

Musketier Citroen C5

De wielen zijn maar liefst 20″ groot en geschoeid met 245 banden. Dat lijkt me voorlopig wel groot genoeg voor een middenklasse sedan. Voor 799 euro kan Musketier ook een ander motormanagement leveren wat een vermogensstijging van 37 pk en een extra koppel van 100 nm levert. De 2.2 HDI komt daarmee op 201 pk, terwijl de 2.7 V6 dan zelfs 240 pk levert.

Musketier Citroen C5

Musketier Citroen C5

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Citroën C5 X is het nieuwste vlaggenschip
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

c5, Citroen, musketier, tuning, zwart

Vorig bericht: « Rijtest en video: BMW X6
Volgend bericht: FortuneSport Rt.S en Rt.R »

Lees Interacties

Reacties

  1. GuZ zegt

    28 juli 2008 om 18:32

    best wel vet!

    Login om te reageren
  2. wotevajjjj zegt

    28 juli 2008 om 18:33

    not impressed

    Login om te reageren
  3. Jonas zegt

    28 juli 2008 om 18:35

    niet eens zo slecht, al had ik niet voor donkere velgen gekozen

    Login om te reageren
  4. VonStroke zegt

    28 juli 2008 om 18:35

    Veel te grote velgen. Anders wel behoorlijk.

    Login om te reageren
  5. Thibaut zegt

    28 juli 2008 om 18:45

    redelijk, al zou ik niet gaan voor die 4 uitlaten, dat is nogal wat té, het past niet zo bij de rest..

    Login om te reageren
  6. Roadronner zegt

    28 juli 2008 om 18:45

    Leuk karretje, al vind ik die twee dubbele uitlaatpijpen veel te veel van het goede. Gewoon twee nette pijpen, links en rechts, dan zou het goed geweest zijn.

    Login om te reageren
  7. Tombnolz zegt

    28 juli 2008 om 18:45

    Helemaal niet slecht, behalve de velgen…

    Waar ik veel minder over te spreken ben, is het overdreven gebruik van chroom onderaan, tussen de wielkasten. Toen ik een zwarte C5 break zag voorbijrijden, dacht ik eerst dat het een C-Crosser was! Laat chroom zijn waarvoor het dient, om subtiel een klassetoets aan je lijkwagen te geven…

    Login om te reageren
  8. hans zegt

    28 juli 2008 om 18:56

    De mensen op straat zullen lachen:

    “een citroen met 4 uitlaten!!!!” )fake(

    Login om te reageren
  9. Ronald zegt

    28 juli 2008 om 18:58

    Mijn vader heeft net een nieuwe C5 in donkergrijsblauwig. Mooie auto geworden die nieuwe C5.
    Met 19 inch originele velgen.
    Dat staat erg mooi moet ik zeggen, maar is wat mij betreft wel ’the bloody max’. Die 20 inch gaat over the top.

    Login om te reageren
  10. Bas zegt

    28 juli 2008 om 18:58

    euh…..neuh…geef me toch maar het origineel…met de 2,2L HDI biete :)

    Login om te reageren
  11. Chris zegt

    28 juli 2008 om 19:00

    mooi ziet er een stuk ruiger uit. i like it :d

    Login om te reageren
  12. rogue zegt

    28 juli 2008 om 19:07

    De achterkant begint zo steeds meer op een M3 E92 te lijken. :P Maar ik hou hier wel van; niet te drastisch, niet te gek, maar subtiel!

    Login om te reageren
  13. Dennis zegt

    28 juli 2008 om 19:10

    proper! Vond em origineel al mooi

    Login om te reageren
  14. Mr_R zegt

    28 juli 2008 om 19:11

    Hm, niet verkeerd voor en tuner! Velgen één maatje kleiner en aan weerszijden één uitlaat minder en het plaatje klopt.

    Login om te reageren
  15. Rob USA zegt

    28 juli 2008 om 19:13

    Leuk die m3 achterkant alleen staan de uitlaten te ver uit elkaar.
    Ik zeg nog zo GEEN 4 uitlaten onder de 500pk!!! Dus zeker niet bij MINDER dan de HELFT!!

    Login om te reageren
  16. naamed zegt

    28 juli 2008 om 19:25

    wheels ETA-BETA Jofiel X

    Login om te reageren
  17. naamed zegt

    28 juli 2008 om 19:27

    the back is like bmw m3 m5 = M4 something middle i think :)

    Login om te reageren
  18. Fout zegt

    28 juli 2008 om 19:40

    Best cool, alleen 2 uitlaatjes minder aub

    Login om te reageren
  19. Guan zegt

    28 juli 2008 om 19:40

    Lekkerrr!!

    Login om te reageren
  20. JanJansen zegt

    28 juli 2008 om 19:40

    OK, hippe citroen, nuf said.
    Met zo veel interessant autonieuws en leuke rijtesten de laatste tijd, hebben jullie het toch niet nodig om alweer een tunert de revue te laten passeren.

    Login om te reageren
  21. mike zegt

    28 juli 2008 om 19:42

    als je de achterkant ziet is het net een audi s5 ik zie geen verschillen. ik zou hem wel willen hebben is weer is wat anders als dat standaard

    Login om te reageren
  22. Gimmy zegt

    28 juli 2008 om 19:54

    Ben het eens met Mike, amai, wat trekken de kontjes tegenwoordig allemaal sterk op elkaar. Audi, Beemer, deze
    De vier uitlaten vind ik overdreven ze voor een 200 PK’tje, beetje Johny

    En al heb ik het echt niet voor dit merk, deze vind ik toch best geslaagd, jammer dat dat niet doorgetrokken wordt naar het interieur

    Login om te reageren
  23. johnnyt-jet zegt

    28 juli 2008 om 19:57

    nou , ik heb geen 4 uitlaten …..

    deze kar is mooier dan al die gerochten met 5 tot 800 pk die ik hier , iets te veel , zie.

    Login om te reageren
  24. -niels- zegt

    28 juli 2008 om 20:09

    ik vind er niet heel veel aan, te weinig verschil met de normale versie, ondanks dat heeft musketier wel enorm vette bodykits geproduceerd voor oudere modelen zoals de xm

    Login om te reageren
  25. mastertjen zegt

    28 juli 2008 om 20:24

    Standaard is ie mooier!

    Login om te reageren
  26. Turbo zegt

    28 juli 2008 om 20:34

    Hoe kan een Citroën ineens zo hip worden. Het is dat ze geen 250pk + motoren hebben, want anders ;)

    Login om te reageren
  27. Scuderia zegt

    28 juli 2008 om 20:50

    Netjes hoor! Sta voor de eerste keer echt verstelt van Citroen (Ook toen de C5 uitkwam) Zelf heb ik liever andere velgen maar hij ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  28. Davidov zegt

    28 juli 2008 om 21:08

    Jemig, wat agressief van achter :o

    @ Rob USA:

    En de Corvette dan Mr. USA? ;)
    En de Countach, F355, 360 Modena, F430, 430 Scuderia, BMW M3, vorige generatie(s)BMW M5….

    Login om te reageren
  29. slk zegt

    28 juli 2008 om 22:47

    Dikke wagen.Je zal hem jammer genoeg alleen maar als standaard lease bak zien rijden

    Login om te reageren
  30. marruk zegt

    28 juli 2008 om 22:49

    @Rogue:
    4 uitlaten? Noem het maar subtiel..
    Ik heb toch liever gewoon 2 links zitten, en gewoon de standaard-C5 velgen
    in 18 of 19 inch. Mooi zat.

    Login om te reageren
  31. XTR zegt

    28 juli 2008 om 23:54

    tja,

    nu de C5-III af-fabriek al met 19″ als optie geleverd wordt, kun je als tuner natuurlijk niet achterblijven door dan voor 20″ te gaan.

    zelfs 22″ moet mogelijk zijn, al zul je dan niet meer het spreekwoordelijke Franse comfort hebben ;-)

    Login om te reageren
  32. Rob USA zegt

    29 juli 2008 om 07:26

    @Davidov:Ja de laaste standaard Corvette heeft 437pk en ZO6 515pk maar voor deze keer mag het van mij!! :)
    Kijk je mag best nog een kleine marge houden maar minder als de helft van 500 is echt een hoog Halfords gehalte.

    Login om te reageren
  33. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 juli 2008 om 10:25

    Mooie auto!
    Maar dit hoeft van mij niet: velgen te groot en 4 uitlaten???

    Ik vindt uberhaupt dat er al vrij veel ‘frutsels’ op zitten zoals die chromen Halfords bumperhoeken etc.

    Ik denk dat ik hem alleen zou verlagen, prima.

    Login om te reageren
  34. Tinos zegt

    29 juli 2008 om 10:45

    Je ziet wel heel duidelijk dat het 4 simpele sierstukjes zijn aan de uitlaat. Er zal van de motor uit ook wel 1 uitlaatpijp lopen naar achteren alwaar het in vieren gesplitst wordt. Enig effect zal het dus wel niet hebben. Velgen zijn echt too much.
    Citroën en tuning, moet er nog erg aan wennen. Voor wat betreft de grotere modellen dan. Nog beter voor de restwaarde…

    @ Tombnolz: zag gisteren de C5 Break en had precies dezelfde associatie. Komt volgens mij ook door de hoog uitgevallen neus.

    Login om te reageren
  35. Menno zegt

    29 juli 2008 om 11:31

    Leuk die reactie. Te grote wielen, te veel uitlaten.

    Ik vind het een mooie auto en de achterkant vind ik wel wat weg hebben van een 5serie.
    Als deze 4 uitlaten heeft is het natuurlijk geweldig. Al zien die er hetzelfde uit.

    Meten met 2 maten noem ik dat.

    Login om te reageren
  36. Beem bim bop zegt

    29 juli 2008 om 13:23

    Mensen die zo iets mooi vinden rijden waarschijnlijk in een VAG product van minimaal 3 jr oud en zullen NOOIT een citroen kopen. Gelukkig, maar wel jammer van deze C5…

    Login om te reageren
  37. jdm zegt

    29 juli 2008 om 13:31

    de meeste mensen die in een VAG product of een andere (europese) stationwagen zijn vaak ook de mensen die geen sportwagen mogen hebben van hun vrouw of er geen kunne betalen, maar er wel op geilen zoals de meeste hiero

    Login om te reageren
  38. Tjerk zegt

    29 juli 2008 om 16:57

    Hmm ik vind het over the top. Ik hou van Citroen en de nieuwe C5 is zeker erg mooi, maar tuning vind ik bijna nooit mooi.

    Musketier heeft wel een aardig mooie bodykit voor de XM gemaakt, beter dan dit. Wij hebben ook een XM en misschien komt er ooit eens een voorbumper van Musketier erop.

    Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    4 augustus 2008 om 17:26

    Ik vind hem heel geslaagd. In tegenstelling tot de oude C5 is de nieuwe met zijn Duitse uitstraling heel geschikt voor optische dikmakers. Eigenlijk vind ik dat deze C5 met heel weinig ingrepen zo gemaakt is. De velgen, uitlaten en verlaging zijn de enige verschillen die ik bespeur. Oftewel: Ook de standaard C5 is een heel stoere bak!
    Als ik zelf een C5 zou hebben in het zwart, zou ik deze velgen zeker overwegen. Me like. ;) Optisch dan, twintig is toch wat veel als je comfort wilt. De uitlaten zijn een beetje over the top. Haal er maar twee weg.
    En 20″ groot? Citroën levert standaard al 19″, dus een maatje meer, waarom niet? Nogal een overgang met de oude C5 trouwens, die ik nooit op grotere velgen dan 16″ heb gezien… :? Ja oke, één keer heb ik iemand met een full-option C5 break gezien met C4 VTS-velgen eronder. Maar das niet origineel.

    Login om te reageren
  40. inzomi zegt

    5 augustus 2008 om 21:57

    ik vind het echt lekker vet ik heb zelf een c5 gekocht maar deze vind ik gewoon waanzinnig goe dat ik de mijne zlef wil ombouwen
    maar in stapjes
    als er iemand lekkere velgen gezien hebt stuur een mail naar [email protected]

    Login om te reageren
  41. Herke zegt

    19 augustus 2008 om 20:17

    Uitlaatstukjes zie je inderdaad dat het sier is. dat is not done! maarja ik vind alle opgepimpte autos niet mooi, de auto’s die al door fabrieken zijn getuned zoals: de m3 , golf gti, leon cupra.. dat kan je toppers noemen. i.p.v honda civics met dikke taartscheppen erop en kraken aan alle kanten.

    Login om te reageren
  42. c meeuwsen zegt

    10 oktober 2008 om 19:52

    dit is gewoon eens een franse auto die gewoon schitterend is,ik zou alleen een ander type velg monteren zilver kleurige buitenring met zwarte binnenkant,voor de rest gewoonweg perfect

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North