
Heilige curbstones!
Daags nadat het bestaan van de LaFerrari XX werd erkend door een Ferrari-topman is het eerste prototype al gespot op de Duitse übertestbaan. Het zwarte exemplaar dat de Groen Hel aandeed was uitgerust met plexiglas zijruiten, speciaal Pirelli-schoeisel en genereerde volgens de spionagefotograaf een hels kabaal.
Een hels kabaal dat overigens wordt omgezet in serieuze rondetijden, want de fotograaf in kwestie klokte volgens GMotors een lap op 6 minuten en 35 seconden. Sneller dan een Radical SR8 LM (6:48) en Porsche 918 Spyder (6:57). Maar goed, dit is dan ook een circuit-only hypercar, we hadden niet veel minder van Maranello’s finest verwacht.
De XX-variant wordt in 2015 verwacht. Tegen een prijs die waarschijnlijk gelijk staat aan het BNP van een klein Afrikaans land. Van zijn voorganger, de Ferrari FXX, werden er in drie jaar tijd 30 stuks geproduceerd. Hoeveel LaFerrari XX’en er komen is nog niet bekend.
RC82 Workchop heeft onlangs een render gemaakt van de LaFerrari XX, waarin een aantal aerodynamische aanpassingen zijn meegenomen. Hecht daar niet te veel waarde aan, want op het prototype zijn ze niet te zien. HIER in het groot.













Nondejetsers! Dus ook ruim 10 seconden sneller dan de Zonda R?
Helaas komt er een straftijd van 30sec erbij door de lelijkheid. Het blijft een lelijk ding.
@blackie: smaken verschillen gelukkig
@blackie: lelijk vind ik vooral de P1, het mooist is de 918 in mijn ogen maar ik zou toch op zeker de Laferrari kopen (nadat ik eerst mijn meisje verkocht heb, dat wel)
@thierryvth: Voorstukjes van Peter R de Vries gezien? Ze doen niet zoveel..
@blackie: hahahahahaahahahaa.. ohnee niet grappig!
@2800cc: realiteit is heel vaak niet grappig
@blackie: HAHAA en gelijk heb je
@blackie: zoals bij topgear, gelijk van het bord halen, hij is niet roadlegal, en waarschijnlijk op slicks. Ik vind een tijd van 6.35 niet heel indrukwekkend, oude F1 bakken en Group C wagens zijn sneller.
Buiten dat plexiglas zie ik niet veel race/xx kenmerken. ( mijn favoriete merk cheat graag )
Zou zomaar kunnen dat Ferrari de “gewone” laferrari (ik kan er niet aan wennen) aan het voorbereiden is voor een officieel rondje Nordschleife.
Ga er vanuit dat de standaard laFerrari het snot voor de neus van de 918 en P1 vandaan rijd : p maar dan zou de XX versie op een 20 km+ circuit toch nog wel minimaal een extra seconde moeten kunnen pakken. Voor de laferrari zou dit een mooie tijd zijn maar voor de XX versie niet
@thierryvth: ik lul met mijn tijden, zal volgende keer eerst uit mijn doppen kijken
@redactie autoblog, op https://www.facebook.com/photo.php?v=10151953377790518&set=vb.55874640517&type=2&theater staat een video van de LaFerrari XX.
@thierryvth ik heb de LaFerrari een aantal keer horen rijden in Maranello en dit exemplaar wat op de Ring is gespot klinkt vele malen harder dan de normale LaFerrari. Natuurlijk rijden ze nu nog niet met het volledige XX bodywerk, waarschijnlijk zijn ze eerst de motor, versnellingsbak en ophanging aan het testen voordat ze met het bodywerk aan de slag gaan. Was bij de FXX en 599XX ook zo.
@Rice09: ik geloof je, klik net de link, tering wat een geluid, kunnen ze in de F1 nog een puntje aan zuigen.
Ik zit nu zo langzamerhand wel met smart te wachten tot dat ding is aan de tand gevoeld gaat worden door EVO of TG
@thierryvth: ik geloof niet dat ze bij de F1 met V12 motoren werken, dus snap die connectie niet helemaal
@thomcarspotter: de F1 kan nog een puntjes zuigen aan het geluid van de LaF als in
De F1 zuigt zwaat qua geluid en dit ding klinkt alsof er engeltjes in je oorschelpen zingen
Helaas ziet het ding er niet uit. De P1 is ook futuristisch maar daar staat het wel. Dit vind ik gewoon een gedrocht.
Ik denk dat de fotograaf dan iets te laat zijn stopwatch is gestart, iets te vroeg heeft stil gezet, 6.35 is echt ziek snel. Zeker aangezien er nog geen aero-features op zitten, die gaan echt wel veel verschil maken met deze snelheden op zo’n lang rondje. En laten we eerlijk zijn: 6.35 is ook ziek snel voor een track only, al denk ik dat ze dat uiteindelijk wel kunnen benaderen.
Okè ik ben dus echt een Mclaren (P1) fan, maar DAMN wat laat die render een godsgruwelijk vet bruut beest zien……(*pakt gauw een kwijlbakje*), groot minpunt blijft die achterlijke naam van het apparaat. F150 blijft in mijn optiek nog steeds een betere naam en F150XX klinkt gewoon weg veel beter.
@biohazardracer: Ik ben nou toch wel heel erg benieuwd wat de P1 gereden heeft, 6.35 haalt ie bij lange na niet.
@biohazardracer:
Dat is ook lekker relevant, een straatauto vergelijken met een auto waar je van zijn lang zal zijn levensdagen de straat niet mee op mag.
Als ik dit lelijke hok mag vergelijken met een Porsche 962 (waar ook een straat legale versie van was) is hij ronduit langzaam.
Je vergeet de Pagani Zonda R, die was 12 seconden trager dan de LaFerrari XX!
Ik vind het wel een mooie auto. Dus.
6:35min ik geloof er he-le-maal niks van! Video, or not it didn’t happen!
@venividivici: -not
@VeniVidiVici: De XX is niet straat legaal, dus waarschijnlijk op slicks (kan op foto niet goed zien) en dan lijkt me die tijd prima te doen.
zijn de rondetijden van de straatversies van de McLaren P1 en LaFerrari al bekend? of durven ze nog steeds niets bekend te maken?
Het blijft een verschrikkelijk lelijk ding
Die lafxx render ziet er super uit,maar de standaard laffie is echt kotslelijk.ik heb toch ook liever de p1
Een 918 is saai en bij de P1 zijn ze de achterlichten vergeten in te tekenen dus dan maar een stuk kerstverlichting rond de achterschermen. De Laferrari is gewoon vet met zijn Formule1 voorbumper!! En dan nog zijn verstelbare pedalen en stuurwiel dat je naar stoel kan schuiven om zo de juiste positie te vinden! Geen enkel merk is zo innovatief en mooi als Ferrari!
Niet voor niets Maranello’s finest..