• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Franse peper: Renault Mégane R.S. 275 Trophy

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 mei 2014 om 10:28 – 29 Reacties

Afbeelding Franse peper: Renault Mégane R.S. 275 TrophyAfbeelding Franse peper: Renault Mégane R.S. 275 TrophyAfbeelding Franse peper: Renault Mégane R.S. 275 TrophyAfbeelding Franse peper: Renault Mégane R.S. 275 TrophyAfbeelding Franse peper: Renault Mégane R.S. 275 TrophyAfbeelding Franse peper: Renault Mégane R.S. 275 TrophyAfbeelding Franse peper: Renault Mégane R.S. 275 TrophyAfbeelding Franse peper: Renault Mégane R.S. 275 Trophy

Renaul Megane RS 275 Trophy
Daar is ‘ie dan: de verwachte extra hete Renault . De geruchtenmachine zat dicht bij de juiste naam, want het bommetje heet R.S. 275 Trophy.

De nieuwe Trophy heeft met zijn 275 pk ‘slechts’ 10 paarden meer dan de standaard RS, maar natuurlijk haal je winst niet alleen met meer peekaas. De Trophy rolt op een extra stijf Cup chassis, maakt gebruik van een titanium Akrapovič-uitlaat, Öhlins dempers, en rolt op plakkerig Michelin Pilot Sport Cup 2-rubber. Overigens is de auto gewoon voorwielaangedreven, wat wilde gerichten over een eventueel AWD (voor wie deze al serieus nam) naar het Rijk der Fabelen verwijst.

Het maximumkoppel van 360Nm is beschikbaar tussen 3.000 en 5.000rpm, en verder laat Renault nog niet heel veel los over zijn nieuwe knaller, die uiteraard traditiegetrouw geel is. Wel weten we een Franse prijs: €38.000, een kleine 6 mille bovenop de gewone Megane RS die in Frankrijk 32.050 euro doet.

RS 275 handbak

Handbak!

Ze mogen hem dan in de Clio RS zijn vergeten, Renault laat er geen twijfel over bestaan dat je lekker zelf kunt roeren in de trofee-Fransoos. Fijn.

Maar hoe snel gaat ‘ie nou de Nordschleife rond?

Dat houdt Renault nog even geheim. Over 2 dagen, op de 16e, komen ze met hun sub-8 minuten Ringtijd op de proppen. Hopelijk ook met meer specs, we zijn vooral benieuwd in hoeverre Renault het gewicht heeft weten te drukken.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

geel, megane, megane-rs, parijs-2014, Renault, trophy

Vorig bericht: « Broekplassende vrouw rijdt 204 km/u in 5 Serie
Volgend bericht: Brabus 850 6.0: maak kennis met de snelste E-Klasse ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. stefanos zegt

    14 mei 2014 om 10:31

    Heel vet !!

    Login om te reageren
  2. kr1zz1p zegt

    14 mei 2014 om 10:35

    Hier wil ik mijn RS265 Cup wel voor inruilen … nog even wachten of de prestaties zoveel verschillen :) !

    Login om te reageren
  3. hoonigan247 zegt

    14 mei 2014 om 10:45

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  4. Arno's zegt

    14 mei 2014 om 10:45

    Mooi. Benieuwd of hij z’n naam Trophy waarmaakt….veelbelovend

    Login om te reageren
  5. meganersdriver zegt

    14 mei 2014 om 10:55

    Ik ga maar eens bij de dealer langs om mn RS in te ruilen voor de nieuwe versie :)

    Login om te reageren
  6. rd1991 zegt

    14 mei 2014 om 10:56

    Extra stijf Cupchassis? Dat zal afzien worden op de openbare weg, aangezien ik al vernomen had dat het “normale” Cupchassis al knoerthard was.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      14 mei 2014 om 12:21

      @rd1991: die hardheid die jij bedoelt heeft te maken met de hardheid van de vering/dempers.

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      14 mei 2014 om 14:29

      @rd1991:
      Iets (Ohlins dempers) zegt mij dat het met dat “spijkerharde” wel mee kan vallen.
      Van de Polestar S60 dachten velen bij het lezen van een nog stijver onderstel dat de vullingen dan uit je kiezen zouden klapperen en dat viel in de test ook reuze mee.
      Ik kijk wel uit naar de ringtijd, ik had immers op een 7.50 gegokt.

      Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    14 mei 2014 om 10:58

    Zal inderdaad wel een lekkere stuiterbak worden. Toch vind ik hem nog altijd de lekkerste uit het rijtje. Ik ben benieuwd hoe hij klinkt met die nieuwe brulpijp van Akrapovic.

    Login om te reageren
    • Lotus zegt

      14 mei 2014 om 13:07

      @berlinetta: Zeker weten de lekkerste uit het rijte. Ten minste niet zo’n compromis-bak als een GTI. Je staat ergens voor of niet en dat doet deze auto zeker.

      Login om te reageren
  8. reistje zegt

    14 mei 2014 om 11:07

    Waarschijnlijk zijn die 10 peekaa’s een resultaat van het uitlaatsysteem.
    Ik zie overigens ook liever dingen als Öhlins dempers, in plaats van meer peeeekaaa’s!

    Verder vind ik de “normale” Megane RS al een prachtauto. Als ik er een voorbij zie rijden word ik echt enthousiast, dat kan ik over een Golf GTI bijvoorbeeld niet zeggen.

    Login om te reageren
    • martll zegt

      14 mei 2014 om 14:45

      @reistje: Die 10pk zijn het gevolg van een aanpassing in de software.

      Login om te reageren
  9. racert zegt

    14 mei 2014 om 11:14

    Klein detail – het model wordt NIET in Nederland geleverd?!

    Login om te reageren
    • m550d zegt

      14 mei 2014 om 11:20

      @racert: moet geen probleem zijn. Als je VKV belt met een verzoekje, wordt dat vast ingewilligd.

      Facelift staat ‘m goed!

      Login om te reageren
  10. munich zegt

    14 mei 2014 om 11:16

    Heerlijk. In de huidige Megane moet je eens voluit knallen met de achterbank plat. Dan hoor je hem nog beter ploffen. Ik ben alleen nog niet kapot van het nieuwe front. Hij kijkt verbaast ;-)

    Login om te reageren
    • kr1zz1p zegt

      14 mei 2014 om 11:51

      @munich: Doe ik altijd … haha :p !

      Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    14 mei 2014 om 11:30

    Dus je betaalt ongeveer 4000-5000 (6000 zit natuurlijk ook extra belasting in) voor een andere uitlaat (waardoor de 10 pk meer komt); Öhlins dempers ipv de normale dempers; en wat extra verstevegingen? Wat zouden dat zijn?
    Geen die wat Öhlins dempers extra doen tov de normale Renault Sport dempers en wat een Akropovic uitlaat doet; maar t lijkt me dat de normale RS dan nog de betere optie is.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 mei 2014 om 11:51

      @gregorius: De gewichtsbesparing ben je vergeten. Ik weet niet hoe aanzienlijk deze is, maar misschien rechtvaardigt dat het bedrag wel. En Akrapovic is niet goedkoop geloof ik.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        14 mei 2014 om 14:31

        @berlinetta:
        Als je de uitlaat en die Ohlins dempers los moet kopen ben je al snel 4K lichter.

        Login om te reageren
        • martll zegt

          14 mei 2014 om 14:45

          @tupperware: Maar die koop je niet, want dan staat de auto nog steeds veel te hoog.

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            14 mei 2014 om 16:19

            @martll:
            Jij bent zo figuur dat graag stapvoets diagonaal over een drempel kruipt en dan gaat klagen over de drempels?
            Ik hou mijn auto’s liever “rijdbaar”..

            Login om te reageren
            • martll zegt

              14 mei 2014 om 16:46

              @tupperware: Rijdbaar is het nog wel met een paar centimeter verlaging.

              Login om te reageren
              • tupperware zegt

                14 mei 2014 om 17:59

                @martll:
                Die paar centimeter gaan dus prima met die Ohlins dempers.
                Maar goed, ik begon niet over verlagen maar gaf slechts aan dat de meerprijs al gerechtvaardigd is door de uitlaat en de schokdempers.
                Zelf vind ik een centimeter of 3 meestal een goed compromis, al kan ik hem 7 centimeter naar beneden schroeven.

              • berlinetta zegt

                14 mei 2014 om 19:09

                @tupperware: Dan vind ik het nog best een schappelijke prijs. En al was hij 10k duurder. De liefhebber wil hem toch hebben.

  12. ardonjr zegt

    14 mei 2014 om 11:31

    Die nieuwe neus doet echt zoveel goed aan die auto. Love it!

    Login om te reageren
  13. paulaner zegt

    14 mei 2014 om 17:00

    Lekker hoor. Ik mag dat hete Franse spul wel.
    Maar als daily drive zou ik toch een fijne Focus prefereren vanwege het harde onderstel op deze Fransoos.

    Login om te reageren
  14. jeffreym3 zegt

    14 mei 2014 om 19:02

    Gaat er uberhaupt een gewichtsbesparing komen? De oude trophy had dit ook niet.

    Login om te reageren
  15. mathieu_vantieghem zegt

    14 mei 2014 om 19:13

    Let wel op: dit is de opvolger van de 265 trophy.
    Het echte ringbeest, de opvolger van de R26R als het ware, staat er nog aan te komen. Deze zal Trophy R heten.
    De Akrapovic en Ohlinns zijn opties in de UK. In Frankrijk kost deze 38000 euro. Ik heb dit nieuws via een Renault dealer.

    Login om te reageren
  16. erreen zegt

    14 mei 2014 om 21:28

    Akrapovic is standaard.
    Ohlins en de afgebeelde 19″ velgen zijn opties.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North