• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus 850 6.0: maak kennis met de snelste E-Klasse ooit

Auteur: ricardo, gepost 14 mei 2014 om 12:17 – 37 Reacties

Afbeelding Brabus 850 6.0: maak kennis met de snelste E-Klasse ooitAfbeelding Brabus 850 6.0: maak kennis met de snelste E-Klasse ooitAfbeelding Brabus 850 6.0: maak kennis met de snelste E-Klasse ooitAfbeelding Brabus 850 6.0: maak kennis met de snelste E-Klasse ooitAfbeelding Brabus 850 6.0: maak kennis met de snelste E-Klasse ooitAfbeelding Brabus 850 6.0: maak kennis met de snelste E-Klasse ooitAfbeelding Brabus 850 6.0: maak kennis met de snelste E-Klasse ooitAfbeelding Brabus 850 6.0: maak kennis met de snelste E-Klasse ooit

Brabus 850 6.0
Mercedes’ sterkste E-Klasse wordt door Brabus even naar een hoger plan getild: van 557 naar 850 pk.

Brabus ging met de frees door het AMG-blok en vergrootte de cilinderinhoud van 5.461 cc naar 5.912 cc. Het motorblok werd verder aangevuld met een sterkere krukas, zuigers en drijfstangen. Op het inlaatkanaal plaatste Brabus twee nieuwe turbo’s, aansluitend op de sportuitlaat die is uitgerust met een vlinderklep. Met de Brabus 850 6.0 in Sport-modus staat deze volledig op en wordt je getrakteerd op een oorgastisch motorgeluid. Zet hem in de Coming Home-stand en de vlinderklep sluit zich, waardoor het motorgeluid aanzienlijk afneemt en burengerucht wordt voorkomen.

De opgevoerde V8 levert 850 pk bij 5.400 tpm en weet 1.450 Nm aan koppel op te wekken tussen 2.500 en 4.500 tpm. Iets te gortig, aldus Brabus, en limiteerde het koppel daarom op 1.150 Nm. Iets waar de SPEEDSHIFT MCT 7-transmissie en de 295/25 ZR 20 Yokohama’s om de Monoblock-velgen ongetwijfeld erg blij mee zijn. Desondanks kan de sedan het sprintje naar de 100 in 3,7 seconden voltrekken. Kies je voor een 4MATIC-versie met aandrijving op alle wielen, dan kruipt de sprinttijd naar 3,1 seconden. Nissan GT-R-territorium.

Brabus 850 6.0

De buitenkant werd volgens het bekende recept aangekleed. Een Brabus-logo op de plek van de Mercedes-ster in de grille, een opgepompte diffuser aan de achterkant en carbonfiber zijspiegelkappen. Voor meer druk op de achteras werd een spoiler op de achterklep geplaatst, en traditiegetrouwe hangt het interieur vol met leer en aluminium accenten. Ordinair, maar nooit onbeschoft.

Prijzen geeft Brabus niet vrij. Wel laten ze weten dat ze ‘m ook met minder vermogen gaan aanbieden. Daarbij heb je de keuze uit 620, 650 of 730 pk. En hij is er al even als Estate te bestellen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Manhart loopt flink achter met deze 800 pk sterke E 63
  • Deze Mercedes G-klasse heeft een vanafprijs van €738k
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, brabus, e-klasse, e63, estate, Mercedes, rood, tuning

Vorig bericht: « Franse peper: Renault Mégane R.S. 275 Trophy
Volgend bericht: Hoe Porsche een 911 met Audi V8 maakte »

Lees Interacties

Reacties

  1. vandijkbv zegt

    14 mei 2014 om 12:24

    3.1 naar de 100.. Zeg maar dag Berlinetta!

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      14 mei 2014 om 12:29

      @vandijkbv: Iets met appels en peren…

      Login om te reageren
      • pjp911 zegt

        14 mei 2014 om 14:43

        @marikoelolo: Jam?

        Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        14 mei 2014 om 16:00

        @marikoelolo: ze gaan toch echt alle twee van stilstand naar 100, appels en appels zou ik zeggen

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 mei 2014 om 13:16

      @vandijkbv: Ik ben er nog steeds hoor..

      Login om te reageren
  2. rd1991 zegt

    14 mei 2014 om 12:24

    Gelukkig. Eindelijk weer een “beschaafde” Brabus. De pre-faclift met die spoiler en dat rare carbon was niet echt mijm smaak.

    Login om te reageren
  3. 230kompr zegt

    14 mei 2014 om 12:27

    Iets teveel van het goede…

    Login om te reageren
  4. Corrado16v zegt

    14 mei 2014 om 12:27

    Sjeumig wat een kanon! En de looks vallen me ook nog niet
    tegen, niet te overdreven. Ja, hij is behoorlijk geslaagd. Dat doen ze bij Brabus toch goed.

    Login om te reageren
  5. Orichy zegt

    14 mei 2014 om 12:30

    Eindelijk weer een heerlijk eenvoudig uitziende Brabus,met een daarbij horende brute krachtbron, het oogt fantastisch.

    Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    14 mei 2014 om 12:31

    Blijft een droom wagen! 3.1 naar de 100 leuk om supercars mee te pesten haha. Benieuwd of ie ook in cls versie uitkomt.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      14 mei 2014 om 13:00

      @henkhupelschoten: als jij maar betaalt doen ze,dat voor je.

      Login om te reageren
      • 599gto zegt

        14 mei 2014 om 14:21

        @rolov: Voor dat geld koop je een supercar en een e klasse

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          14 mei 2014 om 15:59

          @599gto: ja maar dus ook een SuperEklasse ;) doe mij die maar. Lekker met 4 man een turbo gek krijgen.

          Login om te reageren
  7. lambo4all zegt

    14 mei 2014 om 12:31

    Gewoon in het donkerblauw met licht interieur, rustig aan doen met de zwarte accenten (en wielen). Dan is het toch een heel beschaafde bak. Ik denk ook nog is redelijk betrouwbaar aangezien het specifiek vermogen van de gemiddelde hatchback en driecilinder hoger is en brabus toch al jaren ervaring heeft met dit soort kanonnen!

    Login om te reageren
    • maxco zegt

      14 mei 2014 om 12:40

      @lambo4all:
      Idd 850pk/5912cc = 144pk/liter

      Maar nondejuzeg, wat een bak!!!

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        14 mei 2014 om 15:18

        @maxco:
        Een A45AMG gaat daar dik overheen en de Brabus roadster uit 2004 zat op 145pk/l, dus ik zie het probleem ook niet..

        Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      14 mei 2014 om 14:07

      @lambo4all: Wel daarna nog wat E200 badges erop plakken en als finishing touch (en deze vooral echt niet vergeten, hoor!) BlueEFFICIENCY badges op de wielkasten. Voilà!…

      Login om te reageren
  8. dennisjuh95 zegt

    14 mei 2014 om 12:32

    Die kleur staat ook wel gaaf hoor! Of gewoon wit met allemaal zwarte accenten.

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      14 mei 2014 om 12:48

      @dennisjuh95: kan je wel zeggen, maar dat maakt het alleen maar sterker: een sedan/estate die een GT voorbij knalt… Mag ook wel met een ruime 100pk meer, maar toch….

      Login om te reageren
  9. a3aan zegt

    14 mei 2014 om 12:33

    Wauw wat een beul!

    Login om te reageren
  10. mout zegt

    14 mei 2014 om 12:34

    Geweldig – maar niets anders dan de stationversie die jullie een halfjaar geleden onder de aandacht brachten:
    http://www.autoblog.nl/nieuws/brabus-e63-850-6-0-biturbo-station-van-de-buitencategorie-63371

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      14 mei 2014 om 13:31

      @mout: Ik neem aan dat er wel iets anders is…. Want deze staat al sinds de Station er was op de site (met prijs). Ik herinner me nog dat het verschil toen was dat de Sedan limited was op 350 en de Station op 300.

      Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de air-intake buizen nu van carbon zijn…

      http://www.brabus.com/cars4sale/car_850E63IAA.html?lang=en

      Login om te reageren
  11. Kvgorp zegt

    14 mei 2014 om 12:46

    Met de B van Badr.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      14 mei 2014 om 20:55

      @Kvgorp: badr had hem gehuurd. De amg

      Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    14 mei 2014 om 13:12

    omdat nog niemand het heeft gezegd…
    … jonkels, da’s mij een snelle taxi!

    Login om te reageren
  13. Joel_D zegt

    14 mei 2014 om 13:20

    “normale” E63 S is al bizar snel. Gelukkig wel leverbaar met 4-matic, anders krijg je dat vermogen dus echt niet kwijt.

    Login om te reageren
  14. Benny_Weisz zegt

    14 mei 2014 om 14:10

    Heerlijk! nooit meer je vlucht hoeven missen…

    Login om te reageren
    • duitseautos zegt

      14 mei 2014 om 23:27

      @bennyweisz: a joh.. al mis je de vlucht, ga je erheen met dit beest!

      Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    14 mei 2014 om 14:34

    Allemaggies wat een dikke apparaat!

    Login om te reageren
  16. ronaldddvos zegt

    14 mei 2014 om 15:04

    Zet maar op de oprijlaan!

    Login om te reageren
  17. jaapiyo zegt

    14 mei 2014 om 16:29

    Leuk hoor, maar zal zoals alles wat Brabus verkoopt wel weer ontzettend overprijsd zijn.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      14 mei 2014 om 20:56

      @jaapiyo: als je de enige bent die dat kan maken kan je dat vragen ;)

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        14 mei 2014 om 23:21

        @rolov: joah ik vind het best hoor, ik zou het alleen zelf nooit doen. Heb wel eens gehoord volgens mij van iemand hier op ab met inside kennis dat veel dingen die Brabus verkoopt 8 keer over de kop gaan. Vind ik teveel van het goede. Als je ook ziet wat ze voor youngtimers durven vragen…Nee mij niet gezien, alleen tweedehands als alle lucht uit de prijs is misschien.

        Ik vind trouwens vooral wat ze met het interieur kunnen qua product de moeite, de vermogens kan je ook elders krijgens (interieur trouwens ook steeds meer, maar ok).

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          15 mei 2014 om 07:03

          @jaapiyo: dacht je dat dat alleen bij brabus gebeurde? Dat gebeurd bij de super om de hoek ook. Ik zag laatst op de rekenkamer dat Chanel Nr 5 om te maken 3 euro kost en in de winkel 90 euro kost. Zo houd je dingen exclusief

          Login om te reageren
  18. jensgib zegt

    14 mei 2014 om 18:23

    Hebben.

    Login om te reageren
  19. Edge zegt

    15 mei 2014 om 09:10

    Sowieso altijd met re vlinderklep open rijden. Fuck de buren!

    Login om te reageren
  20. E34M5Touring zegt

    16 mei 2014 om 15:53

    Weistec heeft al enige tijd een 850pk kit voor dit blok. Dus of deze sneller is durf ik niet te zeggen. Blijf het vreemd vinden dat je een motor naar 1450Nm drukt om hem vervolgens te knijpen op 1150Nm. Zorg dan gewoon dat ie het aankan. Echt niet onmogelijk. Helemaal niet voor het geld wat Brabus vraagt voor zo’m ombouw. We hadden in Apeldoorn een klant die rijk geworden is in de fruitautomaten, die had een Brabus S-V12 met 730pk. Kostte hem een S600 plus 300k in guldens. Maar wel alles laten doen. Interieur, bodykit, remmenupgrade, velgen etc etc. Wat een kracht en wat een geluid.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North