• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fransman bouwt Porsche 911 GT3 RS 4.0 om tot rallykanon

Auteur: JordyS, gepost 26 augustus 2014 om 21:00 – 22 Reacties

Porsche 911 GT3 RS 4.0


Wie denkt dat de Porsche 911 GT3 RS 4.0 alleen geschikt is om het circuit onveilig te maken, is waarschijnlijk nog nooit in Frankrijk geweest.

Romain Dumas is het brein achter de rally-uitvoering van het Duitse racebeest. Porsche heeft een lange geschiedenis in de rallysport en hij wil een nieuw hoofdstuk schrijven, onder andere door de 911 GT3 RS 4.0 klaar te maken voor het World Rally Championship. Zijn keuze voor dit specifieke model is opvallend, omdat er in totaal slechts 600 van gemaakt werden.

Dumas koos de Porsche echter vooral om zijn vermogen en wat dat betreft zit hij inderdaad goed. We hoeven er ook niet bang voor te zijn dat Dumas niet weet wat hij doet, want hij bouwde eerder al een 911 GT3 RS uit de 996- en 997-serie met succes om, terwijl hij een 911 GT2 gebruikte voor hillclimbs.

Zijn nieuwste project zal aangepast worden volgens het GTA-reglement. Zonder in details te treden betekent dat het volgende: de Porsche mag meedoen aan het WK en EK Rally. Om voor goedkeuring in aanmerking te komen, moet Dumas onder andere nieuwe carrosserie-onderdelen ontwikkelen en de versnellingsbak aanpassen, maar gezien zijn ervaring zal dat vast en zeker lukken.

Foto: Autojunk

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, GT3, gt3-rs, gt3-rs-40, Porsche, Racing, rally, wrc

Vorig bericht: « Max Verstappen maakt eerste meters in Toro Rosso
Volgend bericht: Deze BMW i8 is voor slechts 14.500 euro helemaal van jou »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    26 augustus 2014 om 21:03

    Wordt een mislukking..

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      26 augustus 2014 om 21:10

      @norge: Nee! Een grote dikke win!

      Nee, geen prijzen, hoogstens op snelle asfaltproeven maak je kans, maar om andere redenen zal het een waanzinnig succes zijn!

      https://www.youtube.com/watch?v=LRvcobW-LN4

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        26 augustus 2014 om 22:07

        @baasbas:
        Dat treft, in Frankrijk worden alle rally’s op asfalt gereden.
        Prima auto dus zo’n Porsche..

        Login om te reageren
      • brummer zegt

        27 augustus 2014 om 00:41

        @baasbas: Huh? Ik dacht dat Chris Harris voor DRIVE werkte..

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          27 augustus 2014 om 11:00

          @brummer: oud filmje, voorheen heeft ie bij quasi alle britse magazines op een of andere manier gewerkt

          Login om te reageren
    • roppp zegt

      26 augustus 2014 om 22:06

      @norge: tuurlijk, waarom zou je iets dat een ander bedacht heeft positief bekijken…..

      Login om te reageren
  2. axel968 zegt

    26 augustus 2014 om 21:09

    Een limited edition ombouwen. Waar zit je met je hoofd?

    Login om te reageren
    • desalen zegt

      26 augustus 2014 om 21:16

      @axel968: roze wolk I guess

      Login om te reageren
    • XRI6 zegt

      26 augustus 2014 om 21:31

      @axel968: Gewoon: omdat het kan.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 augustus 2014 om 21:47

      @axel968:
      ’t is maar net hoe je het bekijkt.
      Maar iedere Groep B wagen was een limited edition.
      En iedere straatversie van een WRC is dat ook.
      dus kwee nie’ waar jouw hoofd zit?

      Login om te reageren
  3. Burdy zegt

    26 augustus 2014 om 22:04

    Afgelopen weekend reed er ook al een 997 gt3 mee aan de wk rally van duitsland. Dan zal dit ook wel kunnen.

    https://www.youtube.com/watch?v=etozNcW7obs

    Snap het alleen niet echt. Een gt3 rs 4.0 heeft bijna dezelfde straatwaarde als een carrera gt…… Of je hebt echt geld te veel -.-

    http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=30699

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 augustus 2014 om 22:13

      @Burdy:
      Enig idee wat zo’n WRC Polo kost?
      Koop je ook met gemak een Carrera GT voor en als je dan ziet hoe ze die parkeren..

      Login om te reageren
      • Burdy zegt

        26 augustus 2014 om 22:24

        @tupperware:

        Het scheelt denk ik wel een beetje dat vw een echt fabrieksteam. Porsche gaat hier zelf geen geld in steken, denk ik.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          26 augustus 2014 om 22:38

          @Burdy:
          Ook met WRC auto’s rijden privé personen, niet met de Polo, VW verkoopt ze niet, maar wel met de DS3, Fiesta en Mini.
          Reken op prijzen vanaf een half miljoen, WRC2 is goedkoper maar voor een DS3 R5 moet je toch nog 3 ton mee brengen.

          Login om te reageren
          • Burdy zegt

            26 augustus 2014 om 23:32

            @tupperware:
            Dat mag wel zo zijn. Maar het is in mijn ogen een slecht idee om met de meest gewilde porsche gt3 te gaan rallyrijden. Dat ding is na 3 jaar verdubbeld in dagwaarde. Dat zal niet snel minder worden.

            En als je een fiesta, ds3 of polo platrijdt is er de mogelijkheid dat ze ‘gewoon’ weer een nieuwe opbouwen. Met een wrc is de kans ook aardig groot dat je wat kan winnen, mits je talent hebt. 2 dingen die ik bij een gt3 rs 4.0 niet zo snel zal gaan gebeuren.

            Login om te reageren
  4. audiworker zegt

    26 augustus 2014 om 22:17

    Niets nieuws, behalve dat het om een 4.0 gaat. Er rijden momenteel al 10 stuks van de GT3 RS rallyversie in Europa. Afgelopen weekend deed een exemplaar mee aan het WK (ADAC Deutschland rallye). Die is uiteindelijk 27e geworden tussen de R3 en R2 deelnemers.

    Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    26 augustus 2014 om 22:40

    Toch wel zonde van de 4.0. De droomauto der droomauto’s ombouwen tot rally auto. Ik zou een 4.0 koesteren en een 3.8 ombouwen, voelt toch wat minder als heiligschennis.

    Login om te reageren
  6. rammillius zegt

    27 augustus 2014 om 07:25

    Vreemde keuze maar ben wel benieuwd hoe deze het gaat doen bij rally’s

    Login om te reageren
  7. bofkont zegt

    27 augustus 2014 om 09:52

    Nee!!! echt doodzonde om zo gelimiteerde wagen zo te verkrachten!
    Dit zou serieus strafbaar moeten zijn.

    Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    27 augustus 2014 om 10:10

    Dus da’s nog iets anders dan die GT3 rallies waar ik ieder jaar wel spectaculaire filmpjes van zie verschijnen?

    Login om te reageren
  9. Sracerr zegt

    27 augustus 2014 om 11:17

    WK meedoen?, dat zijn toch van die lullige 1.6 turbootjes!. Das lekker dan met een 4 ltr meeblazen. wordt de group B weer nieuw leven ingeblazen ? GRAAG! Als ik Dumas was zou ik de 911 Dakar weer onder de lappen vandaan halen want met deze bak op onverhard ben je bij voorbaat verloren.

    Login om te reageren
  10. 991gt3rs zegt

    27 augustus 2014 om 12:40

    Zoek maar even op Youtube: Olaf Dobberkau

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North