• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fuck de crisis: Audi A8 verkopen 57% in de lift

Auteur: Alwood, gepost 23 augustus 2011 om 20:14 – 92 Reacties

Bigass Audi


Komt natuurlijk omdat je er lekker anoniem in kan toeren. Iedereen denkt immers dat je in een A4 zit.

Het laatste wat je wil in een kwakkelende economie is jaloezie. Rij je ieder jaar een opvallende nieuwe bolide of supercar dan gaan mensen daar over praten. Als mensen praten naaien ze elkaar op, vervolgens slopen ze je zuurverdiende speelgoed. Heel handig dus dat Audi ook heel onopvallende extreem luxe auto’s maakt. Voor als die Volvo S80 net niet voldoet. Je wil wifi in de auto en misschien net dat extra beetje ruimte van de LWB.

Door een stijging van 57% in verkopen heeft Audi op dit moment moeite aan de vraag te voldoen. Audi maakt in Neckarsulm nu 180 in plaats van 115 A8’s per dag. Ze zijn hard opzoek naar nieuw personeel. Om te beginnen ruim 1200 man technisch personeel. In plaats van up’s en down’s verwachten ze zelfs een aanhoudende stijgende lijn in wereldwijde verkopen.

Natuurlijk is China een belangrijke factor. Daar houden ze van hele lange en brede auto’s. Audi is er bovendien naam aan het maken. Dat is hard nodig willen ze BMW inhalen als grootste premium autoproducent. Het gaat ze dit jaar nog niet lukken. Audi verwacht 1,2 miljoen verkopen, BMW 1,6. Beiden hebben het druk op dit moment. (bron: Autonews.com)

Ook interessant!

  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan
  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
    Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
  • Voel je stijlvol én veilig in deze Audi A8 occasion

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, premium

Vorig bericht: « Video: ’s werelds oudste Bentley geveild
Volgend bericht: BMW X6M diesel ook bijna klaar? »

Lees Interacties

Reacties

  1. label89 zegt

    23 augustus 2011 om 20:14

    Vind het vorige model A8 toch mooier!

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      23 augustus 2011 om 20:42

      @label89: Ik vond de volgende mooier.

      Login om te reageren
    • Bwlian zegt

      23 augustus 2011 om 20:46

      @label89: zeker

      Login om te reageren
    • mout zegt

      24 augustus 2011 om 09:54

      @label89: Echt, ik zie wel dat ze niet hetzelfde zijn. Maar de modelgeneraties van Audi zijn toch wel zo ‘consequent ontworpen’ dat ik daar geen voorkeur kan geven.
      Ingetogen, ruim, goed passende interieurdelen, duur in onderhoud. Of ie nou uit 2011 is of uit 2003.

      Login om te reageren
  2. Jokkebrok zegt

    23 augustus 2011 om 20:17

    Haha goeie man, die 1e alinea :(

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      23 augustus 2011 om 20:19

      @Jokkebrok: zelf een A4 of A8 ? :P

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        24 augustus 2011 om 00:32

        @dennisr: A8L W12… Mensen zijn meestal toch wel meer onder de indruk bij deze auto dan bij mijn A6 die ik hier voor had…

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          24 augustus 2011 om 11:09

          @Jokkebrok: netjes, zeker wel onder de indruk :P maar.. terwijl wij (als groot hybride liefhebbers) hier zuinig aan doen.. rij jij met een W12.. da kan toch niet :o :P

          Login om te reageren
          • Jokkebrok zegt

            24 augustus 2011 om 11:41

            @dennisr: Nee, grapje hoor :P sorry moest even

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              24 augustus 2011 om 11:47

              @Jokkebrok: oh :lol: had gekund.. iedereen mag dromen.. :P

              Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    23 augustus 2011 om 20:18

    persoonlijk net een maatje te groot, dan liever de A6, maar 180 van die dingen op een dag is veul! zelf ook niet veel last van de crisis moet ik zeggen, maar blijft wel een vervelende tijd..

    Login om te reageren
  4. Punk zegt

    23 augustus 2011 om 20:19

    geef mij maar een 7 serie, heerlijk origineel!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 augustus 2011 om 20:26

      @Punk:

      net zo origineel als jouw comments ..

      Login om te reageren
      • highperformance zegt

        23 augustus 2011 om 23:05

        @lincoln: uh, bespeur ik hier een vete richting punk ;-)

        Login om te reageren
        • cisn zegt

          23 augustus 2011 om 23:57

          @highperformance: scherpe neus heb jij!! mijn lodder oog merkte eveneens iets dergelijks op!!

          Login om te reageren
          • highperformance zegt

            24 augustus 2011 om 17:31

            @cisn: tja, met zo’n “moustache” valt er één zintuig af natuurlijk ;-)

            Login om te reageren
  5. marcellowitz zegt

    23 augustus 2011 om 20:20

    2010: 260k A8
    2011: 300k A8 (verwacht)
    is een stijging van iets meer dan 15%, waar is die andere 42% gebleven?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      23 augustus 2011 om 20:22

      @marcellowitz: dit is denk ik niet gebaseerd op de verwachtings cijfers, maar meer op de onverwachte vraag naar A8..

      Login om te reageren
      • marcellowitz zegt

        23 augustus 2011 om 20:33

        @dennisr: Komt op hetzelfde neer. Het percentage van 57% moet ergens vandaan komen. Als men een stijging ziet van 57% tov 2010 (260k A8) zou de verwachting voor 2011 408k A8 moeten zijn (en geen 300k A8). Iets klopt er niet… Of ik snap het niet helemaal…

        Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      23 augustus 2011 om 20:28

      @marcellowitz:

      Het gaat om de productie, die gaat van 115 exemplaren per dag naar 180 exemplaren per dag, dat is 57% meer.

      Overigens best knap;
      je verkoopt er 260.000 exemplaren per jaar, en je produceert er 115 per dag. Dan zou een jaar 2.260 dagen moeten hebben…

      :-)

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        23 augustus 2011 om 20:31

        @rechercheur: lol! slordig idd… aangepast, 180 rollen er in Neckarsulm van de band per dag. A8 wordt dus op meer plaatsen gemaakt :)

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          23 augustus 2011 om 21:44

          @Alwood: alleen in Neckarsulm (als het goed is).

          Login om te reageren
          • mortsel2640 zegt

            24 augustus 2011 om 00:41

            @robbie: 1 het blijft een luxe paardje dus wordt dicht bij huis gemaakt

            Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        23 augustus 2011 om 20:39

        Ooow, ‘kleine’ nuance ….

        De Audi fabriek in Neckarsulm zal in 2011 zo’n 260.000 auto’s produceerden, dat aantal willen ze in 2012 opvoeren naar circa 300.000 stuks. Dat betreft o.a. de modellen A5 Cabrio, A6, A7, A8 en R8 voor met name de Europese markt. Andere modellen worden o.a. in Ingolstadt en Brussel gebouwd. Nog los van productiefaciliteiten zoals in India en China, voor de lokale markten daar.

        In 2009 heeft Audi namelijk 11,703 Audi A8’ten verkocht …

        Login om te reageren
        • horch zegt

          23 augustus 2011 om 23:03

          @rechercheur:
          Klopt helemaal. En dan hebben we ook nog: Bratislava, Györ en sinds kort Martorell. Als ik me niet vergis zijn er op dit moment 8 fabrieken waar Audi’s gemaakt worden. (incl China en India)

          Login om te reageren
    • Alwood zegt

      23 augustus 2011 om 20:28

      @marcellowitz: wat @dennisr zegt.. slaat dus op de 180 vs 115 dagelijkse productie die Audi kortgeleden heeft doorgevoerd.

      Login om te reageren
      • marcellowitz zegt

        23 augustus 2011 om 20:35

        @Alwood: Ok. duidelijk! Zegt dus niet echt veel over de verkopen :)

        Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        23 augustus 2011 om 20:41

        @Alwood:

        The plant is due to produce 300,000 vehicles in 2012, up from 260,000 this year and 180,000 in 2009, when the financial crisis hit sales. “The plant is buzzing,” said Reimold. ”

        Dit gaat om de totale capaciteit van Neckarsulm, niet alleen de A8 …

        Login om te reageren
        • Alwood zegt

          23 augustus 2011 om 21:16

          @rechercheur: aha! kwam niet helemaal over aan deze kant van het scherm. Bedankt, heb de zin maar ff verwijderd.

          Login om te reageren
  6. KEV9 zegt

    23 augustus 2011 om 20:21

    ha begin dus tot de grijze massa te behoren met mijn a achtje

    Login om te reageren
  7. desoper zegt

    23 augustus 2011 om 20:22

    Mooie auto, nu nog afstappen van die Lexus/Saab-look kerstboom-led-versiering in de koplampen.

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      23 augustus 2011 om 20:35

      @desoper: Lexus/saab look en leds in een zin? Volgens mij is het andersom.

      Login om te reageren
      • bisazza zegt

        23 augustus 2011 om 23:28

        @C220AMG: precies! Altijd de Mercedes mannen die het bij het rechte eind hebben ;) verder zal je over 5 jaar niets anders zien dan LED verlichting inderdaad a la Audi op elke nieuwe auto. Net zoals een airbag of ESP die op hun beurt (o.a) weer door MB zijn uitgevonden. Nothing beats the Germans! OT: knappe prestatie van Audi van een knappe auto! Heerlijk gedistingeerde auto.

        Login om te reageren
        • desoper zegt

          23 augustus 2011 om 23:59

          @Bisazza: Dat Led-verlichting wordt toegepast als dim en grootlicht vind ik een goede zaak. Minder energieverbruik en minder onderhoudsgevoelig. Echter het toepassen van Led alleen als decoratie vind ik er erg goedkoop uitzien. Al zullen de meningen ook hierover verdeeld zijn.

          Login om te reageren
        • Nilo zegt

          24 augustus 2011 om 02:12

          @Bisazza: De belangrijkste veiligheidsmaatregel komt altijd nog van Volvo. De gordel. En Volvo komt dan toch echt niet uit Duitsland.

          Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          25 augustus 2011 om 22:06

          @Bisazza:

          Nothing beats the germans…tuurlijk vandaar dat de meeste duitsers voorwiel aandrijving hebben…uitgevonden door jawel Citroën ;)
          En downsizing daar was Toyota begin jaren 90 al vroeg mee…google maar eens op 4E-FTE en 4A-GZE.

          Login om te reageren
  8. love4sportcars zegt

    23 augustus 2011 om 20:22

    damn.. ik wist niet dat ie zo goed verkoopt, kan alleen maar beter worden als ze(nu eindelijk eens)een S8 in de markt smijten!

    Login om te reageren
  9. rechercheur zegt

    23 augustus 2011 om 20:22

    Beste wat je kunt krijgen in deze klasse. Dus niets meer dan vanzelfsprekend dat Audi een plus van 57% kan realiseren in dit segment.

    Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      23 augustus 2011 om 21:09

      @rechercheur:
      Nee dus, de benchmark is natuurlijk de benz s-klasse… Een groei in de verkoop rechtvaardigd geen bestklassenotering.

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        23 augustus 2011 om 21:13

        @integralechubasco:

        af en toe is het best lastig een sarcastische opmerking te herkennen… ;-)

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          23 augustus 2011 om 21:17

          @rechercheur: verdulleme… ;)

          Login om te reageren
  10. kaasboerin zegt

    23 augustus 2011 om 20:24

    260k?! To-taal niet verwacht van deze auto, weinig mensen weten werkelijk wat voor dikke bak dit is, zelfs degene die redelijk verstand hebben van Audi hebben moeite om deze bak te ‘identificeren’ op straat.

    Login om te reageren
  11. maxx1 zegt

    23 augustus 2011 om 20:28

    a4 full options zit je tegenwoordig ook al bijna tegen de 100 000 euro duss…

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      23 augustus 2011 om 20:35

      @maxx1: ugh, 103 617, 3.0 tdi full options.
      belachelijk! en voor 124 000 euro de s4 full options
      die bedragen gaan nergens over

      Login om te reageren
      • marcellowitz zegt

        23 augustus 2011 om 20:42

        @maxx1: Zo dacht ik er vroeger ook over. Begreep niet dat men zoveel geld aan een auto kon besteden. Totdat ik er in gereden had, toen kon ik het wel begrijpen.

        Login om te reageren
        • maxx1 zegt

          23 augustus 2011 om 20:54

          @marcellowitz: jawél, ik begrijp absoluut dat je een mooie auto wilt rijden.
          maar vergelijk het geld is met de auto en de status van de auto. dat gaat toch niet samen? voor dat geld kun je zóóveel kopen. ook qua auto’s.

          Login om te reageren
          • gerard1710 zegt

            24 augustus 2011 om 00:38

            @maxx1: Je kunt inderdaad zoveel andere dingen van dat geld kopen, maar als je een auto met een basisprijs van 120000 koopt, wil je toch wel wat opties? Gaat dus niet helemaal op wat je zegt, niettemin dat het gruwelijk veel geld is.

            Login om te reageren
            • maxx1 zegt

              24 augustus 2011 om 21:29

              @gerard1710: nee idd, ik deed ook de audi r8 v10 in de configuratie. keramische remschijven: even 15 000 neertellen… dan gaat het hard! full options 283 000
              ik zou eerder een 2dehands kopen met weinig kilometer. voor 120 000 euro heb je 3x een Porsche cayenne turbo op je erf staan…

              Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    23 augustus 2011 om 20:35

    nooit over de production figures van de A8 gedacht ..

    300.000 is wel een enorm aantal ..
    knap stukkie logistiek ..

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      23 augustus 2011 om 20:47

      @lincoln:

      Aantal klopt ook niet, Audi verkoopt namelijk zo’n 25.000 exemplaren van de A8 dit jaar. Het getal van 300.000 stuks slaat op de totale productie in Neckarsulm (van alle modellen gezamenlijk).

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        23 augustus 2011 om 21:01

        @rechercheur:

        thanks .. dat komt idd al een stuk meer bij mijn voorstellings vermogen in de buurt ..

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        23 augustus 2011 om 21:25

        @rechercheur:

        alhoewel .. het logistieke verhaal wordt er wel “knapper” op ..

        Login om te reageren
  13. phantom95 zegt

    23 augustus 2011 om 20:36

    Gaan mensen na lezen van dit artikel alle a4’s aanzien oor a8ten en die slopen :p

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    23 augustus 2011 om 21:01

    Er zitten nog wel wat arbeiders werkloos thuis in Zweden ;)

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      24 augustus 2011 om 01:00

      @robbie: Hebben die geen concurrentiebeding? ;)

      Login om te reageren
  15. Alpinaa zegt

    23 augustus 2011 om 21:06

    Die 1e zin, geniaal!

    Login om te reageren
  16. robbie zegt

    23 augustus 2011 om 21:09

    In 2010 zijn er 22.435 Audi A8’s geproduceerd.

    Login om te reageren
  17. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    23 augustus 2011 om 21:41

    Als ze nog 1200 man technisch personeel zoeken heb ik nog wel een goede tip… Zweden is niet zo ver weg…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      23 augustus 2011 om 21:46

      @Svenska_Aeroplan_AB: pik je nou mijn grappen ;)

      Volvo zoekt overigens ook nog een heleboel personeel…

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        24 augustus 2011 om 11:46

        @robbie:
        En je kan ze trouwens niet van SAAB weghalen, dat is geen personeel maar zijn vrijwilligers :)

        Login om te reageren
  18. stationcar zegt

    23 augustus 2011 om 21:43

    Goed, wat een marketing gezwets weer, copy + paste uit een persbericht zeker, complimenten Autoblog mannen, julie zijn zojuist misbruikt door Audi….

    Login om te reageren
  19. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    23 augustus 2011 om 21:57

    Humm.. telkens als ik zeg dat ik het verschil tussen a4 – a6 – a8 zonder type aanduiding niet kan zien zeggen ze ” ach joh dat zie je echt wel als je beetje verstand van auto’s hebt ”. Nou, ik zag het bij het vorige model wel degelijk maar deze nieuwe generatie.. vandaag ook: er rijdt een a4 voor ons die ruim de 200 aantikt en wij maar denken dat het een a6 of a8 moest zijn. Als we eenmaal vlak erachter zitten zien we dat het een a4 is. Breedte en lengte, ja van dichtbij, maar 50 meter wordt al moeilijk..

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      23 augustus 2011 om 23:34

      @bmwmaaktrijdengeweldig: precies hetzelfde verhaal als bij BMW dus je praat in je eigen straatje.(wacht maar op de nieuwe 3 die enorm op de 5 gaat lijken.) Geeft verder niets beiden geweldige auto’s en blijkbaar verkoopt het. Nee, alleen MB is daadwerkelijk onderscheidend qua modellen. Of dat de juiste strategie is zal de tijd leren.

      Login om te reageren
  20. mbman zegt

    23 augustus 2011 om 22:00

    Vanmiddag zag ik een nieuwe a6 en een a8 die er achter reed.Leken precies op elkaar.Je hoort die a8 rijder al denken:had beter een a6 kunnen kopen.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      23 augustus 2011 om 22:24

      @mbman:

      Dus de A8 rijder zou denken “had ik maar een A6 gekocht, want die gast van 32 kan het verschil niet zien met die A6 voor me” …. tsja, denk niet dat dit de belangrijkste overweging is van een gemiddelde A8 koper.

      Login om te reageren
      • mbman zegt

        23 augustus 2011 om 22:28

        @rechercheur:vind het gewoon belachelijk dat je meer voor zon hok moet betalen.BIj die klasse mag wel wat meer onderscheid zijn.Blijft gewoon een saai merk wat buiten het interieur nergens in uit blinkt.Bereden door saaie mensen die denken dat ze premium rijden en daarom lekker aso kunnen rijden.Krijg steeds meer hekel aan die hokken op de weg.

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          23 augustus 2011 om 22:33

          @mbman:

          Je ‘moet’ helemaal niets, laat staan meer betalen, je koopt een A8 immers zonder enige vorm van dwang. Dus als jij liever in een klein imago-loos koekblikje rijdt, dan moet je dat ook vooral lekker doen.

          Login om te reageren
        • bisazza zegt

          23 augustus 2011 om 23:35

          @mbman: onzin en ongefundeerd

          Login om te reageren
  21. mercedesgl zegt

    23 augustus 2011 om 22:06

    zag laatst een a4, a6 en a8 in hetzelfde rijtje staan.. moest effe goed kijken voor ik de verschillen ontdekt had.. jammer hoor van audi

    Login om te reageren
    • mbman zegt

      23 augustus 2011 om 22:29

      @mercedesgl: waarom jammer.Dan koop je toch een benz.Onderscheidend ten top

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 augustus 2011 om 22:37

      @mercedesgl:

      klopt .. en die staan ook in de showroom naast elkaar ..

      zullen de klanten iene miene mutte ??
      of een weloverwogen keuze maken ??

      en wat zou de beweegreden van die lui zijn ??

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        23 augustus 2011 om 23:07

        @lincoln: Zou me niets verbazen als er klanten zijn die in de showroom naar een zwarte A8 kijken, daarna een rondje lopen door de showroom om vervolgens in de zwarte A4 te stappen die naast de 8 geparkeerd staat.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          23 augustus 2011 om 23:12

          @C220AMG:

          Audi shoppers kennen elk detail van internet .. no doubt ..
          dat zijn zeker GEEN impulsieve klanten ..

          Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      24 augustus 2011 om 17:13

      @mercedesgl: dan ben je blind, hoe f*cking groot is een A8! ik ga ook 2-3x / jaar nr de audi dealer , vorig dat ik een A8 zag , shit dies groot!

      Login om te reageren
  22. barryb zegt

    23 augustus 2011 om 22:46

    Audi A8 verkopen 57% in de lift? Wat verkopen die Audi A8-ten dan in de lift? Bmw’s?

    Login om te reageren
  23. ritsaartjeroen zegt

    23 augustus 2011 om 22:57

    Voor diegenen die nog steeds denken dat Audi een minder merk is dan BMW of Mercedes verwijs ik naar de test in de nieuwste Autozeitung. De Audi wint als goedkoopste van de 3 vier van de vijf categorieen. Het gaat hier om de om de 12 cylinder versies van de A8, 7 en S-klasse. De Audi wint glansrijk en is daarmee tevens naar ik vermoed de beste auto ter wereld op dit moment. Audi is niet premium maar superpremium en staat iets boven de genoemde concurrentie. Audi gaat het dan ook maken de komende jaren.

    Login om te reageren
  24. speedie zegt

    23 augustus 2011 om 23:15

    Chinezen vinden Audi het meest bevredigend (eerder in dit blog aan bod gekomen), dit zegt al veel over de toekomstperspectieven van dir mark. Dat de verschillende modellen gemeenschappelijke design trekjes hebben stoort niemand en vind je bij alle merken wel terug. Feit is dat het stuk voor stuk aantrekkelijke, luxueuze en degelijke auto’s zijn. Ook de successen in de autosport draagt bij tot een positief imago. Ten overstaande van BMW en Mercedes is Audi nog een jong merk. Weinig merken kunnen dit palmares voorleggen dus ik gun hun wel de nr 1 onder de premiums.

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      23 augustus 2011 om 23:40

      @speedie: en ik zeg als MB man dat ik je mening volledig onderschrijf. Dat geouwehoer dat ze enorm op elkaar lijken is nu ook wel weer eens passé. Zoals Lincoln ook schrijft zullen de kopers een weloverwogen beslissing nemen en zijn het gewoon enorm degelijke en goede auto’s punt uit. Wees blij met dit succes van Audi want dit houd MB en BMW ook lekker scherp. Iedereen blij!!!

      Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      24 augustus 2011 om 00:29

      @speedie: Volgens mij is Audi toch echt het oudste merk van de ‘grote drie’. Mercedes-Benz werd opgericht in 1926, BMW in 1913 en Audi in 1909.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        24 augustus 2011 om 08:44

        @gerard1710: Jep maar zowel Mercedes als Benz (gescheiden) waren er eerder, waarvan Benz de eerste auto ter wereld heeft uitgevonden vóór de 20e eeuw nog.

        Login om te reageren
  25. tarquesh zegt

    23 augustus 2011 om 23:41

    op marktplaats wil(de) iemand heel snel af van een A8 omdat die al zoveel reparatie kosten met zich mee droeg draagd. is het pech of moet je gewoon mazzel hebben met een A8? als top limosine verwacht je ook kwaliteit en geen drama.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 augustus 2011 om 23:46

      @tarquesh:

      is dat die site waar iedereen van zijn afgetrapte teringzooi afwil ??

      vind het bijbehorende verkooppraatje eerlijk gezegd niet echt geloofwaardig ..

      Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      23 augustus 2011 om 23:47

      @tarquesh:

      Zou je Android toestel anders ook maar snel terug brengen naar de winkel, blijkbaar blijft er een knopje hangen …

      :-)

      Login om te reageren
    • agera zegt

      23 augustus 2011 om 23:56

      @tarquesh: Best wel raar eigenlijk, want bijvoorbeeld een Phaeton dat van hetzelfde concern komt is technisch een van de beste misschien zelfs beter dan een MB S-Klasse tja alleen dat VW logo he ;)

      Login om te reageren
  26. agera zegt

    23 augustus 2011 om 23:53

    In deze categorie veel en veel liever de Porsche Panamera Turbo of de BMW 7 serie. Beiden een fantastische keus, beiden zijn zeer fraai, zijn sportief en tegelijk zakelijk en daarnaast beiden zijn een echte rijdersauto wat je niet echt van een gevoelloze Audi kan zeggen.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      24 augustus 2011 om 08:45

      @agera: Exact, doe mij maar de Panamera, dat heeft tenminste een design naar de prijs.

      Login om te reageren
  27. BmwMPower zegt

    24 augustus 2011 om 01:01

    Ik denk dat Audi een applausje wil.
    Nou, wie?

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      24 augustus 2011 om 17:32

      @BmwMPower: klapklapklap

      Login om te reageren
  28. norge zegt

    24 augustus 2011 om 06:47

    Tjee dat zijn veul audi’s ,gelukkig gaan de meeste naar China.

    Login om te reageren
  29. Dickie zegt

    24 augustus 2011 om 11:12

    Haha idd de meesten gaan naar China :p
    25000 A8 tegen 66500 S Klasse’s als ik het goed heb….

    Login om te reageren
  30. kingbenzai zegt

    24 augustus 2011 om 16:26

    TJa dat Audi in China zo hoog scoort wat betreft klantentevredenheid is typerend.

    Want na 2 jaar gaan de achterste ruiten van mijn A4 nog steeds stotterig open en geeft de auto nog steeds aan dat er een koelvloeistofprobleem is…

    Waarbij men ook nog het lef had om mij een rekening THUIS te sturen voor het vervangen van diverse onderdelen om het probleem op te lossen.

    Ben mijn ongenoegen daarover kenbaar gaan maken en heb meteen stiekum even ter sprake gebracht dat ik voor een C-klasse coupe in de markt ben… Komen ze met hun A5 aan… Een A4 met 2 deuren… Tuurlijk, dat overtuigd mij om weer voor Audi te kiezen!!! xD

    Login om te reageren
  31. speedlimit zegt

    24 augustus 2011 om 18:50

    Het is wel duidelijk dat de ODE prijs wederom naar audi gaat…Onderscheid Door Eentonigheid ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North