G-POWER M6 Hurricane RR is de snelste ter wereld. De snelste 4-zits coupé om precies te zijn.
De Duitse tuner sleutelt al jaren aan de BMW M6. Zo’n vierenhalf jaar geleden werd de 507 pk sterke V10 in de M6 al stevig opgewaardeerd naar 620 pk en sinds die tijd wordt de auto steeds verder verfijnd. Anderhalf jaar geleden presenteerde G-POWER de M6 Hurricane CS met 750 pk en nu de M6 Hurricane RR met 800 pk, oftewel 293 pk meer dan het origineel.
De Hurricane RR heeft dankzij een bi-supercharger dus 800 pk en 800 Nm koppel (280 Nm meer dan het origineel), goed voor een topsnelheid van 372 km/u. Je sprint in 4,35 seconden naar 100 km/u, naar 200 in 9,3 tellen en naar 300 in 24,9 seconden. Uiteraard gruwelijke prestaties, maar het lijkt er wel op dat de rek er een beetje uit is, want de Hurricane RR is maar een fractie sneller dan de Hurricane CS die voor deze sprintjes respectievelijk 4,4, 9,6 en 26 seconden nodig heeft.
Het blok van de M6 is al zover uitgeknepen dat je geen enorme sprongen meer mag verwachten (maar we laten ons graag verrassen). G-POWER heeft met de M6 Hurricane RR de lat voor het officieuze wereldrecord van snelste 4-zits coupé, in ieder geval lekker hoog gelegd.
GRIP heeft de auto gereden en rijdt in het filmpje (bij 5:50 en 6:20) een Porsche GT3 volledig zoek.
Beest! enough said..
Ik kan niets anders verzinnen om te zeggen dan: Cool !
Dus ook flink sneller dan een Brabus Rocket CLS
0-100 in 3.8 sec / 0-200 in 10 sec / 0-300 in 30 sec
Master !!!!! BMW M6 is nog steeds de beste auto op dit moment. Opdonderen met die Quatroporte, CLS, bagger A7 enz…
@majinstar: wel de lelijkste
@technopatat: dat is puur subjectief. Ik vind persoonlijk de M6 de meest geslaagde wagen van BMW aller tijden (de 8-serie komt toch wel dicht in de buurt).
Het is trouwens wel übercool hoe die G-power de Porsche een voorsprong geeft om hem erna nog in de pan te hakken :p
@majinstar: Droom lekker verder.
@majinstar: Beste? Lol. Beetje naïef vind je niet?
@jzaero:
Nee dat is een feit.
@majinstar:
Sinds dat gezever van een paar maanden geleden over die snelle scooter van je neemt eigenlijk niemand je meer serieus.
@Sneep:
Ik heb geen scooter. ?
@majinstar:
Jij zei dat jou scooter een Mercedes eruit zou trekken op het rechte stuk. Ik kan me dat nog goed herinneren want elke keer als ik jou naam zie moet ik daaraan denken. Toen werd je al uitgemaakt voor kinderachtig mannetje. Lijkt me duidelijk dat je dat nog steeds bent.
@majinstar: LOL, als het een feit is, waar is dan de onderbouwing. Geen onderbouwing –> geen feit, maar slechts wat geijl in de ruimte …
Oke, vind de M6 persoonlijk ook erg geslaagd en hij rijdt als de bom (ja, de baas heeft er een & hij is niet de beroerste), maar de beste auto van het moment, nehhhh
@Dawg:
De M6 heeft geen onderbouwing nodig.
@majinstar: Er is echt geen enkele auto die het beste is, zolang niemand een objectief meetbare definitie van beste geeft. En dit geldt ook niet alleen voor auto’s overigens.
OT: Wel een mooie prestatie natuurlijk!
@majinstar: die M6 niet nee maar jou reactie wel
@majinstar: Kijk, dat je een eigen mening hebt is prima, dat je deze ook wilt verdedigen is prima. Ik vraag me alleen af of jij uberhaupt het verschil tussen een feit en een mening wel weet. Dat jij het de beste auto vind, hoeft een ander het nog niet zo te vinden. Dat je zegt dat de M6 geen onderbouwing nodig heeft, betekent dit dat jij dan niet weet waar jij die onderbouwing moet vinden? Of je bent inderdaad naïef, of je bent gewoon niet zo goed in Nederlands. Uiteraard kennen we je hier als BMW fanboy en daar is op zich niks mis mee, maar je kan ook te ver gaan.
De M6 is een dijk van een auto, dat vind ik zelf ook. Maar er is niets zoals een concreet beste auto. Jouw fanboy gedrag vertaald zich naar jouw innerlijke leeftijd. Ikzelf ben ook een BMW liefhebber, maar ik heb mijn argumenten daarvoor. Waar zijn de jouwe nou?
@jzaero: Chill out, dowg! You know you ma boiiiiii!!
@Jochempie: Haha lol, die serie =p
800 pk & Nm en 4.35s 0-100 moet toch beter kunnen.. maar het is wel een dikke slee
@davidve:
Komt puur door gebrek aan tractie, niet door het tekort aan vermogen in elk geval :D
@wouter:
En denk ook dat het nog alty een redelijk zware auto is..
Klap er maar eens goede slicks onder en rij die dan maar eens warm, denk dat je achterover slaat…
Overigens niet erg boeiend, die 0-100 sprint, is alleen belangrijk voor de op de passagiersstoel leunende stoplichtjohnnie en het gelul tijdens het drinken van bier.
@davidve: De 0-200 tijd is more impressive. De GTR met 800pk doet 2.6s naar de 100 en 10.3(?) naar de 200. Deze BMW is dus een dikke seconde sneller op 0-200. Als hij eenmaal tractie heeft, blaast hij die GTR er gewoon uit, of in ieder geval close battle.
@jzaero:
dit vraagt gewoon om een vergelijkingstest :p
Nu maar afwachten waar Brabus mee gaat komen.
@Lange: Brabus blijft de meest professionele tuner (zeker nadat ik in een Brabus Business heb mogen zitten van de verkoper xD). Die dingen zijn zo bruut snel!
De relatief kleine verbetering in acceleratie van nul zal meer met de banden te maken hebben dan met de uitknijping van de motor. Je kijkt beter naar de acceleratie op hogere snelheden.
Jammer dat de M6 zo patserig en lelijk is.
De 0-100 tijd val nog wel mee.
Dit komt waarschijnlijk door dat je het vermogen niet
kwijt kan.
Verder is het echt een beest.
Die wil ik best wel hebben! Wat een monster!
Vraag me af wat er gebeurt als ze de(zelfde) motor in de Wiesmann MF5 onderhanden nemen, dat ding is standaard al een kanon (met 300 pk minder).
@Beemy: Wiesmann heeft alleen M BMW-motoren….is lichter, dus zal sneller zijn. Alleen dat hebben ze nog niet gedaan ;-).
*Zoekt een huisje in de buurt van de bandenmeneer*
Boner!
G-POWER M6 Hurricane RR is de snelste ter wereld. De snelste 4-zits coupé om precies te zijn.
Snelste EN lelijkste! Dubbel record!
Gaap-o-rama. Hoeveel 600/700/800pk versies kun je maken? Het gaat nogal vervelen op bepaald moment. Lelijk apparaat, een gesmolten boterkuipje, dat is wat het is.
Wel benieuwd wat dit met het motorkarakter doet. Is de hoge redline nog steeds beschikbaar in geblazen vorm?
Vraag ik me af hoe lang het allemaal heel blijft. Tis niet het stevigste blok.
@bozewolf:
artikeltjes lezen verveelt ja, tot je erin rijdt, DAT verveelt nooit!
@Manjistar:
Ik ben ook bmw fan, maar…. Dit betreft een GETUNDE versie… De M6 is een hele dikke en snelle auto, maar een beetje fan heeft ook respect voor zijn concurrenten.
Ik heb onlangs nog in een nieuwe audi RS6 gereden met 580 pk, maar ondanks het feit dat ik persoonlijk de M6 mooier vindt, weet ik niet of de M6 het red tegen die RS6. Het was een mooie ervaring en ben blij dat deze snelle auto’s gemaakt worden. :)
Je zult mij dus niet horen zeggen dat de rest troep is.
@Z-Rider: RS6 met een M6 vergelijken? Beetje verkeerde categorie, tenzij dat de cijfertjes naast elkaar liggen. M6 met een R8 V8 vergelijken denk ik dat er beter in de buurt komt. Mercedes pak je dan al gauw de SL AMG, hoewel dat ding bloedlink is.
@Z-Rider:
Wat lul jij nou. De M6 trekt van 0 naar 100 in 4.6 sec. Dat is even snel als een R8. De M6 is onverslaanbaar.
G-POWER M6 Hurricane RR vs. SL65 AMG Black Series. Wie wint? ;)
@Z-Rider: M6 is sneller, watch youtube.
@Megakix: Ik vind de M6 eigenlijk een underrated supercar. Iedereen aanziet het als ‘maar’ een M6 en zegt dat BMW geen supercar heeft. In mijn ogen is dit verkeerd. De prestaties dat een (standaard) M6 neerzet zijn zeer impressionant en zeker supercar-material. Het enige dat hij mis heeft, net als alle andere Duitsers, zijn de begrenzers, hoewel je die met goede connecties eraf kan laten halen :D
OT:
Wat een verschrikkelijk beest!
Geweldig
Die lui in die porsche haha LOL
Geniaal filmpje, ziek hoe die GT3 eruit wordt gereden.
Komt er iemand achter hoor.
Ik had het filmpje al een tijdje geleden geplaatst.
Voor 150.000 euro heb je een monster met een geluid waar je er alleen van kan dromen :)
Topsnelheid van 372 km/u!! van 100 naar 200 in slechts 4,9sec!!!! Welke auto’s doen dat allemaal?
en 0 naar 200 in 9.3 is toch even snel als die zwaar opgevoerde Nissan GT-R van AMS Performance !
Snelste 4-zits coupé. Heel erg knap van G-power.
Ik zou zeggen nog de 5.8liter motorconversie erop en opnieuw tunen..
Aangezien iedereen ook altijd ligt te janken bij een GTR over levensduur.
Zo ziet de aandrijfas na enkele sprints er waarschijnlijk uit:
@jack_abarth:

En een Ferrari?:
http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/09/dinsdagmiddag-quiz-wat-staat-hier-in-de-fik
@jack_abarth: *double fail* (sry ik kon het niet laten :D)
maar laat ik je helpen:
@xilver:
Goed bezig, jammer genoeg dat je niet de wokkel plaatste ;)
@jack_abarth: Ik ben niet zo sterk in (auto)mechanica :D
@jack_abarth: Ik zie niks, ligt dat aan mij?
holy shit. vind de 6 niet de mooiste, maar deze in het zwart ziet er wel heeel ziek uit.
Ziet hem lachen die kerelT :-D
BRABUS E V12 Coupé 800pk
0 – 100 km/h 3,7 s
0 – 200 km/h 9,9 s
0 – 300 km/h 23,9 s
Vmax* 370 km/h
http://www.brabus.com/raster.php?page=3&sub=2&id=16565
@Juri:
568.820,- EUR!!!
Deze M6 kost 150.000 dacht ik…
@CSL:
Nee het Gpower pakket op een M6 kost 150.000 euro dat is niet de prijs waar je een M6 voor hebt. De M6 zelf kost ook nog eens 156.300 euro.
@Juri: eerst maar eens zien dat ze daar in 3,7 sec. van 0-100 kunne halen!! geloof er geen bal van. eerdere tests kwamen steevast uit op 4,3sec!
@rider:
Met genoeg grip, waarom niet?
Deze doet er 3.4sec over(nieuwe post!!):
http://www.youtube.com/watch?v=RQvyZSuEAXE&feature=player_embedded
Leuk, maar jammer dat G-Power het weer verpest door ’s werelds snelste te claimen. Er zijn vast wel meer snellere te vinden.
http://www.youtube.com/watch?v=jeep0dAGg0k
@MarkieS:
Straatlegaal met leer 50speakers etc..??
@MarkieS: ja, maar is die GT-R dan een 4 zitter? en combineert hij het accelerend vermogen en die topsnelheid ook?
Over de betrouwbaarheid van het Nissan blok maak ik me geen zorgen, dat zit wel goed. Alleen de serviceintervallen moeten wel gerespecteerd worden na de tuning anders gaat het wel fout, maar dat geld ook voor deze G-Power en alle andere hoog opgevoerde blokken.
Thats enough !!! ;-)….mijn autooooohoooooo….
Power is niet verkeerd. Misschien een beetje overkill? Hij trekt in de 3de versnelling nog zwarte strepen als je rechtdoor rijdt. En volgens mij zie ik in het filmpje (4:21) de traction control nog protesteren vanaf 100kmh.
Wat een vette auto. En ziet er nog eens mooi uit!!!
Echt stoer hoe die porsche weggereden wordt! LOL
@Z-RIDER
Daarom die gasten die een RS6 hebben hem allemaal opvoeren tot 720 pk en dan na een tijdje huilend inruilen omdat ie niet snel genoeg is en butt rijdt.
OMFG wat een bruutgeile bak zeg!
Waarom maken ze deze als de m5/m6 niet meer verkocht worden??
G-Power…een van de weinige tuners waar ik respect voor zijn werk heb..
Geweldig wat een mooie en snelle auto! Heel wat beter dan die grijze muizen uit de VAG stal!!! Vooral die schijt Audi’s vind ik helemaal niks! Gewoon lelijke en foute auto’s voor foute mensen!!!
Je sprint in 4,35 seconden naar 100 km/u, naar 200 in 9,3 tellen en naar 300 in 24,9 seconden. Uiteraard gruwelijke prestaties, maar het lijkt er wel op dat de rek er een beetje uit is, want de Hurricane RR is maar een fractie sneller dan de Hurricane CS die voor deze sprintjes respectievelijk 4,4, 9,6 en 26 seconden nodig heeft. Ik vind het geen slechte verbetering, als je bedenkt dat er “slechts”50pk extra aanwezig zijn.
0-100:4,35 tegen 4,4= verbetering van 0,05
0-200:9,3 tegen 9,6= verbetering van 0,3
0-300:24,9 tegen 26,0= verbetering van 1,1.
extra vermogen teld ook hier dus weer in het hogere snelheidssegment. onderin heb je met beide modellen te kampen met de tractie. als ze eenmaal rollen zie je die 50pk extra er wel degelijk weer in terug. en een verbetering van 1,1 seconde naar de 300 is zeker geen slechte waarde en zeer zeker wel voelbaar, als je nek aan nek een dragrace gaat houden.
maar ook ik denk dat de rek er hier nu wel uit is bij 800pk/800Nm en 372km/h. aerodynamisch is er misschien nog een hele kleine 5 km/h extra uit te peuteren maar veel meer dan dat zal er niet meer in zitten.
Die 0-200 tijd wil ik graag geverifieerd zien, onafhankelijk, op straatlegaal rubber en op normaal asfalt (geen dragstrip met 5cm rubberlaag). De tractie is immers gelimiteerd to slechts 2 wielen en tenzij er honderden kilo’s zijn bespaard (er zijn ook hier en daar kilo’s toegevoegd…), is de power/weight ratio nu niet meteen wereldschokkend.
Wat een geweldig en vooral mooie auto!!! Heel wat beter dan die grijze muizen uit de VAG stal! Vooral Audi vind ik niks! Lelijke en foute auto’s voor foute mensen! Ik wil er in ieder geval niet in gezien worden!!!!
@Abel Buurma: Dus jij verkiest een BMW 1.18 boven een Audi R8 V10… niet goed wijs joh…
@xilver:
Tuurlijk niet.
De R8 V10 endan direct verkopen…
@xilver: Gelukkig branden veel van die Audi’s R8 uit! Mooi naar de schroothoop met die VAG rommel met hun kerstboom verlichting!
@Abel Buurma: Dus jij verkiest een BMW 1.18 boven een Audi R8 V10… niet goed wijs joh…
@xilver:
Verstandige keus zou ik zeggen…die bmw vliegt tenminste niet spontaan in de fik ;)
brute wagen, maar ik hou het op de nieuwe getunde rs6 van mtm met 750pk 0-100 3.5sec 0-200 in 9.4sec en een top van 360km
wat een foeilelijke wagen. voor peter r de vriezen en andere kleinbepiemelden van de wereld.
@Simpson:
Dát vind ik altijd zo`n overduidelijk jaloerse opmerking, nergens op gebaseerd en puur en alleen om ook maar iets te zeggen…
Of het je smaak is is een ander verhaal, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de grootte van het geslachtsorgaan. Of hebben vrouwelijke 6 serie bezitsters ook een vagina van de kin tot aan de nek?
Die Porsche had dit echt niet verwacht hahaha
:twisted: :twisted: :twisted:
Zit je daar apetrots in je dure GT3, word je eruit gereden door een kappersauto….. *flamesuit on*
De M6 Hurricane is nog steeds niet sneller dan de Mercedes EV12.
die gast met dat elfje is wel een paar dagen ziek geweest denk
het geluid van de v10 klinkt nog steeds waanzinnig mooi
dacht altijd dat een supercharger het uitlaatgeluid een beetje dempt maar daar is hier geen sprake van
@m5: Een supercharger wordt aangedreven door poelies, kettingen, snaren of tandwielen. Draait in gelijke verhouding mee met de krukas. Dempt enkel het inlaat geluid! Het is dan ook een compressor, geen turbo. Een turbo wordt wel aangedreven door de uitlaatgassen.
@T16: Je was me voor, maar idd, jouw uitleg slaat de nagel op de kop. :-)
@m5: Bij een turbo–> aangedreven door de uitlaatgassen, zal het uitlaatgeluid gedempt worden, deze compressoren worden echter aangedreven door een poulie op de motor zelf, geen turbolag en geen demping van het uitlaatgeluid dus, echter wel wat meer verbruik, omdat ze eerst aangedreven moeten worden door de motor zelf, eer ze vermogen leveren.
is de gtr niet ook een coupe?
en die van gisteren is toch veel snelle dan deze bmw?
Nog een dik speeltje voor die gekke russen:P(Dragtimesinfo) hahahahaha alleen kan ik die 0-100 tijd niet helemaal geloven want er is weinig spraken van grip:P. Voor de rest klinkt hij Ubergeil!!
http://www.youtube.com/watch?v=_j8UAl5L1Ok
geef mij dan toch maar een gt3 rs of 458 ofzo, hou niet zo van getunde bmw’s
Dat stukje van die GT3 RS is echt prachtig! Grappige presenator ook. En al die spoilers en zwarte nieren hoeven van mij niet zo.
Geweldig! Altijd leuk om Porsches eruit te rijden ;)
De 6-serie is een van de heerlijkst sturende auto’s. Rijdt superstrak en messcherp maar nog steeds comfortabel. Als je het geld hebt, koop er dan een. Tweedehands zijn ze redelijk betaalbaar geworden. Wel een 650i nemen of een M6. Voor de powerrrrrr.
@zdev:
“Tweedehands zijn ze redelijk betaalbaar geworden…”
en das nou precies de reden waarom ieder zichzelf respecterend Marokkaantje in Den Haag in een 6-serie rijdt…
Laat maar! :)
Wat een geil gum apparaat.
Dankzij 4WD is de GT-R dus gewoon sneller van nul tot honderd. En een stuk minder duur.
Met 4 mensen 372km/h rijden lijkt me fijn :P
De tractiecontrole heeft werk tot 150km/h!! :o
WTF!
Brabus kan er ook wat van, maar dit overtreft alles!
Zwarte strepen van een halve kilometer… holy shit!
@vale46 brabus kan het beter, Black Baron anyone? 800pk met 1420nm
@Fiskmas: Idd, 800pk. Maar het koppel is teruggeschroefd naar 1100Nm, wat nog altijd immens veel is.
Als je een filmpje ontdekt waar ze met dat kanon ook een 0.5km lange zwarte strepen kunnen trekken zal ik je geloven ;)
Ik ga toch lekker voor Brabus!
kan je hier normaal achterin zitten?
@philipzuidijk: royaal zelfs, je wordt bijna door de achterbank gedrukt met dit monster :-D
bedankt AlpinaB3 en T16 ben weer wat wijzer geworden ;)
ze kunnen nog 100pk meer uit de v10 halen http://www.g-power.com/index.php?id=1103&L=0
@m5:
En dan in een 3-serie monteren.
Met 318d op de achterklep 8)
@Ole: hahaha precies zoals die man met een C220 cdi met 4 uitlaten en een 6,2 liter V8 onder de kap die ik laatst zag :-D heerlijk gevoel voor humor! En maar revven in de stau :-)
@m5:
Inderdaad, rek zat…
leuke auto om van tankstation naar tankstation te rijden , dat zal ie wss heel snel kunnen
Da blinkt bei 180 das traktion lampfchen….”dass finde ich schön”. Is natuurlijk helemaal van de planeet, zoveel vermogen. Wel machtig mooie kar dit :D
Volgens mij het beste filmpje ooit, 500 meter aan zwarte strepen, tractielampje bij 180km/u, en een GT3RS compleet zoek rijden! Wat wil je nog meer? Owja, dat heeeerlijke geluid dat er in zit! En je kan ook prima boodschappen doen, je kinderen naar school brengen, enz! Dit moet de perfecte auto voor iedere huisvader zijn;) Ik wil hem!
Die auto’s van G-Power zijn altijd van die brute apparaten…. niet normaal
maar GT3 RS gaat lachend voorbij op het circuit want 500 kilo lichter.
M6 is mooi voor doordeweek, trekhaak. kinderzitje. stoelmassage. dat werk.