• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Power M8 GC gaat ‘slechts’ 330 km/u

Auteur: willeme, gepost 31 januari 2021 om 11:55 – 8 Reacties

G-Power M8 GC

Kom op jongens, deze G-Power M8 GC kan toch meer dan slechts 330 km/u op een stukje Autobahn?

Wat zijn auto’s traag geworden tegenwoordig. Toevallig bladerden we op de redactie wat oude tijdschriften door. Als je kijkt naar de specificaties van oude supercars vallen een paar dingen op. Ten eerste waren ze bijzonder gaaf en helfhaftig. Met een Lamborghini Diablo SV ga je niet poseren, je bent al lang blij dat je de rit heelhuids hebt kunnen afleggen.

G-Power M8 GC

Maar wat voornamelijk opviel waren de specificaties. Supercars met niet eens zo gek veel vermogen, ‘liepen’ enorm hard. Daar zijn een heleboel redenen voor waar we binnenkort dieper op in gaan. Maar een van de auto’s die stof tot nadenken gaf, is deze G-Power M8 GC.

G-Power M8 GC

G-Power heeft al enkele upgrades voor de 8 Serie en M8, voor nu zetten de Duitsers sierlijke Gran Coupé in het zonnetje. We beginnen even met de cosmetische wijzigingen. Het meest in het oog springende detail zijn de (deels) oranje wielen. Het zijn gesmede 21″ velgen die je gelukkig ook in een andere kleur kunt bestellen.

Ook zien we dat G-Popwer de M8 GC iets lager op zijn buik heeft gezet. Omdat het een zwarte auto is, valt de koolstofvezel motorkap niet op, maar de GP-VENTURI Carbon Bonnet RR (ja, zo heet die motorkap echt) is aanwezig en moet zorgen voor een lager gewicht.

Meer, heel veel meer pk’s!

Dan de motor van de G-Power M8 GC. Het S63B44-blok is erg gevoelig voor een beetje kietelen. In eerste instantie kun je gaan voor simpele chiptuning. Het blok heeft redelijk wat reserves, want met 720 pk en 850 Nm heb je meer dan je ooit gaat gebruiken. Een stapje hoger is mogelijk, dan monteert G-power een downpipe en sportuitlaat.

G-Power M8 GC

Het resultaat is dan 770 pk en 930 Nm. Je kan er ook voor kiezen om turbo’s aan te laten passen. In combinatie met voorgaande modificaties kom je dan uit op 830 pk en 1.000 Nm.

Wat het exact met de prestaties van de G-Power M8 GC doet, zegt de Duitse tuner niet. Alleen de topsnelheid wordt vermeld: 330 km/u. De kans dat een standaard M8 (met 625 pk) dat haalt is vrij groot.

Dus of het zijn compleet nutteloze paarden, of het interesseert ze gewoon echt niet. Een Diablo met veel minder vermogen haalde gewoon 335 km/u…

Ook interessant!

  • Oranjegekte: deze BMW M8 'GTS' heeft 900 pk
  • minst geslaagde BMW M8
    Minst geslaagde BMW M8 komt het internet bevuilen
  • Durf jij dit jouw chique BMW M8 aan te doen?
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, carbon, g-power, gran-coupe, m8-competition, tuning, turbo, uitlaat, velgen, verlaagd, Video, xDrive, zwart

Vorig bericht: « Video: hierom moet je nooit rechts inhalen
Volgend bericht: Video: deze crash ziet iedereen aankomen »

Lees Interacties

Reacties

  1. wildbeest zegt

    31 januari 2021 om 13:05

    Hoeveel km gaat dit blok mee?

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      31 januari 2021 om 17:29

      66.666km. Dan is het op.

      Login om te reageren
  2. dunhozzie zegt

    31 januari 2021 om 13:06

    Luxe is zwaar, het model is niet zo aërodynamisch en misschien is de bak meer afgesteld op de tussensprint. En misschien ook meer invloed van systemen om haar op de weg te houden met zo’n snelheid?

    Login om te reageren
  3. levoi zegt

    31 januari 2021 om 15:01

    Kan allerlei redenen hebben. Wellicht kan de auto inderdaad niet harder wegens groot en niet aerodynamisch. Echter de kans is groter dat de snelheid electronisch gelimiteerd is, of dat de gearing de maximale snelheid bepaalt. Persoonlijk zou het me geen zak uitmaken of de auto nu 320 of 350 loopt. Op het circuit haal je het niet en op de openbare weg is het te hard.

    Login om te reageren
    • Rudy zegt

      31 januari 2021 om 16:37

      Gearing is met de huidige auto’s absoluut geen issue, meeste bakverhoudingen zijn zo lang dat je in theorie de 380 ofzo kan aantikken in de hoogste versnelling bij 6500rpm.

      Verwacht dat ze de auto uiteindelijk nog gewoon begrensen, allen dan op 330 inplaats van 250 of 305 (drivers pack).

      Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    31 januari 2021 om 15:24

    Ach ja, irrationeel is deze auto toch al. Dus waarom nou niet een schepje er bovenop?

    Login om te reageren
  5. elemento zegt

    31 januari 2021 om 15:41

    Begrenzer die gewoon 330 stopt… zie andere gpowers tuning… gaat soms zo hard dat motorkap sensor van slag is

    Login om te reageren
  6. iz_person zegt

    31 januari 2021 om 16:54

    Dat had ietsie pietsie meer moeten zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North