• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaat Tesla nu eindelijk het Ringrecord eens pakken?

Auteur: nicolasr, gepost 27 juli 2021 om 19:03 – 48 Reacties

Tesla Model S plaid

Roepen dat je met je Tesla het Ringrecord gaat pakken en het ook daadwerkelijk doen, zijn twee heel andere dingen.

Tesla. We kunnen er meerdere artikelen per dag over schrijven. En vergeef ons als we dat dan soms ook doen. Maar er is gewoon veel over de creaties van Elon Musk te vertellen.

Soms doen we dat een beetje lacherig, als Elon weer eens iets geks beweert en het niet nakomt. Maar ook vaak vol bewondering, als ze bijvoorbeeld met een nóg snellere variant van de Model S op de proppen zijn gekomen. Zoals met de Model S Plaid.

Model S Plaid gespot op de Nürburgring

Een van de dingen die Tesla bij monde van Elon Musk roept, is dat ze de snelsten zijn. Tesla’s accelereren sneller dan welke andere auto dan ook, maar ze moeten volgens Musk ook het Ringrecord kunnen pakken.

En dar wringt het hem een beetje, want dat is Tesla nog niet gelukt. Die eer is in handen van Porsche, met de Taycan Turbo S. Maar het lijkt erop dat Tesla wil terugslaan, want er zijn Plaids gespot bij de Nürburgring.

Rondje 7:20 is makkelijk te doen

Dat is wat Tesla denkt. En met die 7:20 is het Ringrecord voor elektrische productie-auto’s natuurlijk direct in handen van de Amerikanen. Dat staat nu namelijk op 7:42. Zoals gezegd door Porsche.

Tesla denkt trouwens dat het nóg sneller kan, 7:05 zou haalbaar moeten zijn.

Officieus Ringrecord wel voor Tesla

In 2017 reed er ook een Tesla Model S Plaid over de ring. Die rondde de baan in 7;13 minuten. Inderdaad, een bak sneller dan de Porsche. Alleen waarom heeft dat merk het Ringrecord dan nog in handen?

Simpel, de Tesla waarmee de snelle tijd werd gereden, was alles behalve standaard. Zo waren de wielkasten uitgebouwd, zat er een dikke spoiler op en was het interieur gestript. Zo kan ik het ook Elon!

We gaan het zien

Of niet natuurlijk. Als er 1 ding is dat we hebben geleerd van Tesla in het algemeen en Elon Musk in het bijzonder is het wel: Eerst zien, dan geloven.

Waarvan akte.

Ook interessant!

  • Tesla gaat slapende bestuurders eindelijk aanpakken
  • Tesla gaat ruitenwissers vervangen
    Tesla gaat ruitenwissers vervangen voor lasers
  • Video: Tesla Model 3 gaat zwemmen ná crash
  • Elon Musk trekt extra aandacht met rijdende Tesla Cybertruck

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Elon Musk, nurburgring, Porsche, taycan-turbo-s, Tesla

Vorig bericht: « Alles wat op deze veiling te koop staat wil jij hebben
Volgend bericht: Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pascal zegt

    27 juli 2021 om 19:10

    Yes, bring it on!

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      28 juli 2021 om 19:12

      @Pascal: wat een onzin natuurlijk. Als t gaat om de 0-100 dan gaat t om zowel electra als atmosferische motoren.. Gaat t om een rondje is er ineens een record voor electrische auto’s. Ofwel laten we t een naampje geven. Ofwel de tijden van de echt snelle auto’s vallen gewoon nog steeds niet te halen met de elektrische bakken.. niet dat dit geen snelle tijden zijn maar toch

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    27 juli 2021 om 19:14

    En dan komt Porsche gewoon met een Taycan Turbo S GT2 Carrera Sportourismo die op 900V draait en weer sneller is.

    Login om te reageren
    • Sempiternal zegt

      27 juli 2021 om 19:26

      @mashell mooi toch. Houden ze elkaar beetje scherp. Zou het (als tesla) een hele eer vinden als Porsche ook ten tonele verschijnt met de tekst “Challenge accepted”

      Login om te reageren
    • geen1234 zegt

      27 juli 2021 om 21:47

      Je bedoelt de “special edition Taycan Turbo S GT2 Carrera Sportourismo”? Want volgens mij hebben ze daar geen normale modellen meer, en als de GT2 het niet lukt, kunnen ze altijd nog een GT3, GT4, GT5 neerzetten niet?

      Zijn er hier niet een paar race slimmerikken die wat kunnen voorspellen? Gaat dit ook niet afhangen van het remmen? En dan het verschil wanneer je nog regeneratief(?) kunt remmen, of echt de schijfremmen nodig hebt.

      Aangezien Tesla voornamelijk goedkope rommel gebruikt, lijkt me dat porsche een groot voordeel kan behalen bij het gebruik van hun remsysteem. Is er nog iets anders wat echt stukken beter is?

      Login om te reageren
      • pindakoning zegt

        27 juli 2021 om 23:53

        @geen1234: drie alinea’s en drie twijfelachtige opmerkingen

        Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    27 juli 2021 om 19:42

    Gisteravond is er een 9.08 geklokt in de 1/4 mile. 154 mph. Sick hoor. Die gaat dik in de 8 op een paar goeie dragradials. Heftig.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      27 juli 2021 om 20:04

      Ik begreep dat de Model S Plaid niet mag meedoen met de nodige drag races omdat er bij die prestaties een remparachute verplicht is.. aardig gek

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        27 juli 2021 om 21:02

        Sowieso rolkooi eigenlijk. Filmpje staat op 1320Video op Youtube.

        Login om te reageren
    • geen1234 zegt

      27 juli 2021 om 21:48

      Hoeveel keer kan je dat doen voordat je hem moet opladen?

      Login om te reageren
      • Paul58 zegt

        28 juli 2021 om 10:28

        @geen1234: ik denk 1234 x

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        28 juli 2021 om 14:54

        Ik heb geen idee. Ze doen redelijk wat pogingen. Ben verder helemaal niet thuis in dat spul.

        Login om te reageren
  4. lars zegt

    27 juli 2021 om 20:10

    Dit gaat hopelijk een leuk gevecht worden! Misschien kan Porsche met de turbo S nog sneller, hopelijk komen we daar snel achter!

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      27 juli 2021 om 20:24

      Ik vind het voor nu alvast erg grappig om te zien dat de Duitsers in hun eigen achtertuin een lesje gaan krijgen van deze Amerikaanse nieuwkomer. De Plaid is overduidelijk een maatje te groot voor de Turbo S. Porsche laat dit vervolgens ongetwijfeld niet op zich zitten en komt er wel weer overheen met een nog meer gepeperde versie van de Turbo S, lekker veel spektakel te verwachten op de ring.

      Login om te reageren
      • geen1234 zegt

        27 juli 2021 om 21:53

        Inderdaad luie europese klanten, die gewoon maar accepteren dat ze 370pk krijgen voor 150k-175k, en dat alleen vanwege de marketing strategie van porsche. Tja met zo’n beleid wordt je vroeg of laat voorbijgereden door de concurrentie.

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          27 juli 2021 om 21:58

          Nouja, 761pk is gewoon netjes bij Porsche, niks mis mee… en rijden doen ze gewoon top die Taycans, kwaliteit straalt er wel vanaf.

          Login om te reageren
  5. rogerzz zegt

    27 juli 2021 om 21:02

    Hmm, ik keek even hoe dit was ten opzichte was van benzine. De AMG GT Black Series doet het in 6:43 ipv 7:20.

    Ik had stiekem verwacht dat 1100pk Plaid vs. 730pk benzine-ontploffer het zou winnen op een relatief snel circuit. Bizarre specificaties overigens voor de Tesla hoor, maar natuurkunde liegt niet denk ik; (grip/gewicht) is net in het nadeel tov pk’s blijkbaar. Maar de appels-appels vergelijking met elektra Tesla vs. Porsche zal nog niet stoppen en Tesla mogelijk nog wel even winnen.

    Login om te reageren
    • geen1234 zegt

      27 juli 2021 om 21:55

      Ik vraag me af hoeveel rondjes je met de Tesla kunt doen, sommige ‘normale’ auto’s trekken het toch ook niet als je daar de hele dag bezig bent.

      Login om te reageren
    • b00st zegt

      27 juli 2021 om 22:37

      In die AMG krijg je wel heel lastig 5 personen (of 7?). Totaal andere klasse van auto.

      Login om te reageren
  6. geen1234 zegt

    27 juli 2021 om 22:05

    Met dit soort pk’s komt er eigenlijk een nieuwe overweging bij de aanschaf van zo een auto. Wil je, als je je 1000pk gebruikt uberhaupt nog wel in een Tesla zitten?

    Sorry hoor maar met de relatief korte historie van Tesla en de matige ontwikkeling/kwaliteit, is het dan niet beter om maar in een merk met gerenommeerde reputatie te nemen? Volgens mij zijn er wel beter opties dan. Zit die carbon cage van de 7 serie ook op een m5 of zo?

    Login om te reageren
    • Wolflow zegt

      28 juli 2021 om 09:08

      @geen1234: wil je überhaupt in een Tesla zitten?!?

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      29 juli 2021 om 13:17

      @geen1234: Tesla maakt momenteel gemiddelde de veiligste auto’s op de markt. Het ontbreken van een groot blok ijzer voorin heeft nogal wat voordelen. Destijds was het grootste kritiekpunt van Sandy Munro zelfs dat de Model 3 op kreukelzone over engineered was.

      Login om te reageren
  7. MarcoM zegt

    27 juli 2021 om 22:13

    Oneerlijke strijd, een EV en ICE vergelijken, zet dan ook een formule 1 auto op de ring, die heeft ook 4 wielen en een stuur.

    Login om te reageren
    • Nemus zegt

      27 juli 2021 om 22:33

      @marcomanta: hebben ze af en toe wel eens gedaan. Nick Heidfeld heeft zo eens een paar demonstratieronden gereden in een BMW-Sauber F1-wagen, maar die mócht niet op volle snelheid omwille van veiligheidsredenen (niet genoeg ambulances/helikopters in geval het fout zou gaan).

      Waarom Porsche met hun 918 farewell-tour dan wel mocht knallen is me niet bekend 🤷🏻‍♂️ Ik denk dat een F1 ongeveer dezelfde tijd zou neerzetten als die gepimpte Porsche.

      Login om te reageren
      • MarcoM zegt

        28 juli 2021 om 10:50

        @nemus: aha, thanks voor de info.

        Login om te reageren
    • b00st zegt

      27 juli 2021 om 22:39

      Ondanks de naam is de Taycan TURBO S toch een EV…

      Login om te reageren
    • Rhyo zegt

      27 juli 2021 om 23:06

      @marcomanta: ja en dat is ook een productie auto? Je mist de clue..

      Login om te reageren
      • MarcoM zegt

        28 juli 2021 om 10:49

        @rhyo: nee hoor, maar een ICE is compleet anders dan de benzine variant.

        Login om te reageren
  8. b00st zegt

    27 juli 2021 om 22:39

    De nieuwe Roadster zou em in 4:20 doen

    Login om te reageren
  9. ericc zegt

    27 juli 2021 om 22:42

    Porsche gebruikte een model dat van de lopende band kwam. Enkel een rolkooi werd er gemonteerd. Dus Musk, niet valsspelen hé!!

    Login om te reageren
  10. sportabgasanlage zegt

    27 juli 2021 om 22:54

    Leuk weetje: je spreekt “plaid” uit als “pladd” en niet als “played/pleed”

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 juli 2021 om 07:54

      Dat maken we natuurlijk zelf wel uit… Ik vind het typisch tesla om hun snelste model naar een suf picknick kleedje te noemen.

      Login om te reageren
      • Redrum zegt

        28 juli 2021 om 14:36

        Komt eigenlijk gewoon uit de film Space balls….

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      28 juli 2021 om 10:05

      @sportabgasanlage: Eerder “plet”

      Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        28 juli 2021 om 10:53

        @simonmc eigenlijk plad/pled, met een d, geen t. En dezelfde a als in ‘mad’ of ‘dad’.

        Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      28 juli 2021 om 10:51

      @sportabgasanlage: Plaedd, een beetje haags erbij.

      Login om te reageren
  11. mpgc zegt

    27 juli 2021 om 23:14

    Ik begrijp die drang van Musk niet om te willen concurreren met Porsche. Tesla bouwt met de S een electrische sedan die ook nog eens enorm snel is. Porsche bouwt al jaren sportauto’s en nu ook een electrische. Je gaat een mercedes E klasse toch ook niet vergelijken met een Porsche Cayman.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      27 juli 2021 om 23:21

      Helemaal mee eens, tussen de auto’s en hun doelgroepen zit een flink verschil. Maar toch heeft het als bedrijf wel marketingwaarde wanneer je kan roepen dat je de snelste EV levert. (Te meer wanneer je met een grote zakensedan een zeer gerenommeerde sportwagenbouwer aftroeft)

      Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      27 juli 2021 om 23:58

      @mpgc: des te knapper toch als het Tesla lukt

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      29 juli 2021 om 13:19

      @mpgc: Hij wil juist laten zien dat een elektrische auto op elk vlak een brandstofmotor verslaat. Of dat lukt is nog de vraag, maar het is letterlijk het doel van de nieuwe Roadster om álle argumenten van tafel te vegen.

      Login om te reageren
  12. bitd zegt

    28 juli 2021 om 07:31

    @nicolasr was het niet een standaard Taycan die deze tijd heeft neergezet? Geen Turbo S?

    Login om te reageren
    • porsche962 zegt

      28 juli 2021 om 13:18

      Nee, dat was een Taycan Turbo. Het verschil met een Turbo S is niet heel groot. De S is alleen sneller in de 0-100 met LC en heeft standaard PCCB. Maar het schijnt dat de Turbo S meer pk heeft dan de 760 pk welke opgegeven is en dus sneller zou zijn dan de gewone Turbo…. Porsche doet dat altijd: minder opgeven dan werkelijk… Kortom, ze hebben nog wat achter de hand.
      Zeker op de Ring is topsnelheid van groot belang, ik denk dat Porsche de begrenzer (269 bij mijzelf) er wel af haalt dan…
      https://youtu.be/4sbMRl4tjxg

      Login om te reageren
  13. Charles Taycan 4S zegt

    28 juli 2021 om 07:45

    Kom maar op! Leuk robbertje vechten die 2! En ook al zou de Tesla sneller zijn, mooi voor ze maar ik koop hem Niet!😉

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      28 juli 2021 om 09:31

      Precies, een beetje spektakel is altijd goed! Het zal mensen hun aankoopbeslissing inderdaad vast niet veranderen maar leuk is het wel.

      Login om te reageren
  14. tinnemans zegt

    28 juli 2021 om 09:12

    Ik vind het allemaal niet zo spannend eigenlijk. Onderweg naar Spanje zag ik best wat Tesla’s op de autoroute en ze reden allemaal 110 op de rechterbaan omdat het bij de tankstations behoorlijk druk was.
    Laat ze zich nou maar focussen op de real world problems van EV’s voor ze zich druk maken over wie het grootste plassertje heeft.

    Zolang er nog geen EV is die op lange trajecten tegen mijn 15 jaar oude auto op kan boksen ben ik niet vredelijk onder de indruk.
    En -dat- verschil is momenteel nog heel erg groot.

    Login om te reageren
    • Jack zegt

      28 juli 2021 om 11:25

      Mmm, ik reed gewoon 130 met aanhanger, geen probleem en aangekomen met 10% en drie oplaad beurten in Frankrijk.

      Login om te reageren
  15. goodvibrations zegt

    28 juli 2021 om 10:53

    Super logisch dat hij het probeert. Er zit enorm veel kennis bij Porsche / VW hoe je een goede brandstofmotor maakt.. net als (nu nog) in de luchtvaart was de kwaliteit daarvan vrij bepalend voor je plek/waardering in de markt..
    En toen kwam Tesla, eerst (beetje pesterig als je het mij vraagt) afgebrand door Top Gear..
    Maar de model S was een schot in de roos (geholpen door de nodige subsidies).
    Andere unique selling point (van bestaande fabrikanten) is wegligging wat je deels terug ziet in ringtijden, maar ook beleving als je het mij vraagt.. stuur maar eens een rondje in een Mustang Mach-e en dan in een Tesla..
    Al ze Porsche verslaan dan zegt dat wel iets.. want dan ga je toch iets eerder achter je oren krabben alvorens je (veel) meer uitgeeft aan een Taycan dan een model S met “vergelijkbare” specs…

    Een mooier in en exterieur is dan niet voldoende meer..

    Los van het bovenstaande staat de VW groep natuurlijk ook niet stil (samen met Hyundai) en zijn ze druk bezig het Unique selling point van Tesla aan te pakken.. betere specs.. Als dat aardig in de buurt gaat komen, en dat verwacht ik.. dan zou ik (zelf) toch liever een mooi interieur hebben en iets lekkerder stuurgevoel..
    Spannende tijden dit! (mijn gunfactor is wel iets meer Europees omdat Musk niet bepaald om arbeidsomstandigheden geeft of moeilijk doet over de afkomst van materialen). Chinese auto’s heb ik daarom zelfs een hekel aan.. o.a. ook vanwege de nasty subsidie praktijken etc. van de Chinese overheid..

    Login om te reageren
  16. Jack zegt

    28 juli 2021 om 11:26

    Wel een lange uitleg over een gespotte Tesla.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North