• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Ferrari GTC4Lusso T blaast je weg met zijn turbo’s

Auteur: jaapiyo, gepost 29 september 2016 om 16:45 – 14 Reacties

Afbeelding De Ferrari GTC4Lusso T blaast je weg met zijn turbo’sAfbeelding De Ferrari GTC4Lusso T blaast je weg met zijn turbo’sAfbeelding De Ferrari GTC4Lusso T blaast je weg met zijn turbo’sAfbeelding De Ferrari GTC4Lusso T blaast je weg met zijn turbo’sAfbeelding De Ferrari GTC4Lusso T blaast je weg met zijn turbo’sAfbeelding De Ferrari GTC4Lusso T blaast je weg met zijn turbo’sAfbeelding De Ferrari GTC4Lusso T blaast je weg met zijn turbo’sAfbeelding De Ferrari GTC4Lusso T blaast je weg met zijn turbo’s

GTC4Lusso
Een vierzits V12-Ferrari zonder V12 in de neus, hoe ziet dat er nu uit in het echt?

Het hoort natuurlijk eigenlijk helemaal niet, maar zelfs Ferrari ontkomt niet aan de lange arm van de milieu-lobby. Decennia lang hoorde een échte Ferrari voor op de straat een V12 in de neus te hebben. Er waren natuurlijk ook magistrale raspaardjes met zescilinders of zelfs viercilinders, maar die werden veelal gebouwd om tegemoet te komen aan de verschillende reglementen in verscheidene raceklasses. Het geesteskind van zoonlief Dino met V6 onder het bevallige blik mocht zelfs aanvankelijk geen Ferrari heten.

Maar ja tijden veranderen. Ferrari toont aan lak te hebben aan de vele puristen die hun petjes kopen (of misschien juist niet kopen) en transplanteerde haar V8 uit de kleinere modellen in de grote GTC4Lusso. Uiteraard wel met de nodige aanpassingen om het geluid en het karakter passend te maken voor de vierzits sloep.

Door het kleinere blok en het verliezen van de vierwielaandrijving is het GTC4Lusso T genoemde resultaat waarschijnlijk wat lichtvoetiger dan de V12 versie. De 610 pk gaan nu alleen nog naar de meesturende achterwielen en de gewichtsverdeling is nu 46:54. Prima om dikke drifts mee neer te leggen dus. Alle slimme elektronische systemen waarmee Ferrari het mogelijk maakt om zelfs als leek met zo’n supersnel apparaat om te kunnen gaan zijn uiteraard opnieuw afgesteld voor de ‘T’.

Qua uiterlijk lijkt zo’n ‘T’ overigens vooral verdacht veel op een GTC4Lusso met V12, maar laat dat je niet tegenhouden om op zoek te gaan naar verschillen.

Ook interessant!

  • Ferrari BR20: een GTC4Lusso, maar dan minder praktisch
  • Gespot - De enige Ferrari GTB Turbo op gele platen
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Ferrari, GTC4Lusso, GTC4Lusso-T, parijs, parijs-2016

Vorig bericht: « Laat je voor deze Merc een V90 Cross Country staan?
Volgend bericht: De Honda Civic Type-R aast op een ‘Ringrecord »

Lees Interacties

Reacties

  1. scooper zegt

    29 september 2016 om 16:49

    Zou de heerlijke V12 voorlopig niet inruilen voor deze V8

    Login om te reageren
  2. E550 zegt

    29 september 2016 om 16:50

    Maar de V12 blijft ook gewoon leverbaar in de GTC4Lusso? Of is het over en uit?

    Login om te reageren
    • JvH zegt

      29 september 2016 om 16:59

      @e550: Blijft voorlopig gewoon leverbaar volgens mij

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 september 2016 om 17:00

      @e550: Die blijft ook leverbaar.

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      29 september 2016 om 17:06

      @e550: en nog belangrijker, hoe groot is de kofferbak

      Login om te reageren
  3. Rob zegt

    29 september 2016 om 17:14

    De hatchback van Ferrari heb ik altijd een merkwaardig ding gevonden. Misschien is ie gewoon niet sierlijk genoeg. Of misschien moeten ze er, net als de Breadvan Ferrari, een kerstboom in de koffer duwen en er een strikje om heen doen. Want het deze Lusso oogt zo ontzettend serieus, kan wel wat humor gebruiken:
    http://41.media.tumblr.com/tumblr_ldz5jqlOxo1qe0sf8o1_1280.jpg

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      29 september 2016 om 17:15

      @rob:
      Wat is er trouwens met de “Toon afbeelding”-functie gebeurt..?

      Login om te reageren
  4. Edge zegt

    29 september 2016 om 18:51

    Marchionne wil meer Ferrari’s verkopen, dus ik snap best dat ze (voor het eerst?) één model zowel met V8 als V12 leveren, maar ik had het dan toch leuker gevonden als ze op z’n minst ook een andere bumperpartij voor de V8 hadden ontworpen. Eigenlijk zoals Lamborghini dat ook doet om verschil tussen de AWD en RWD Huracan aan te tonen.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      29 september 2016 om 19:30

      @edge: helemaal mee eens!

      Login om te reageren
  5. donvliet zegt

    29 september 2016 om 19:17

    Ben benieuwd hoeveel dat scheelt in de nieuwprijs hier in Nederland…

    Login om te reageren
  6. paganizonda760nc zegt

    29 september 2016 om 19:42

    Het enige verschil wat ik zie zijn de zwarte koelsleuven aan de zijkant. Verder een prachtige auto om te zien.

    Login om te reageren
  7. jippie zegt

    29 september 2016 om 21:52

    Als je dan toch het geld hebt dan neem je toch gewoon de V12?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 september 2016 om 09:17

      @jippie: Ben ik met je eens. Een 4-persoonsauto met V12 vind je bijna nergens meer, al helemaal geen die zo snel is als deze. V8 Turbo’s zijn er al genoeg.
      Ik denk dat menig Panamerarijder je het dan ook knap lastig kan maken.

      Login om te reageren
  8. jurgen80 zegt

    30 september 2016 om 09:39

    Hebben jullie meer foto’s van die groene Ferrari op de achtergrond?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North