Da’s natuurlijk de grote vraag, als het gaat om de E-klasse All-Terrain.
Na lang wikken en wegen heeft Mercedes alsnog besloten om een flinke auto hoger op de veerpootjes te zetten. De V90 Cross Country krijgt dus stevige Duitse concurrentie! De bodemvrijheid van deze E-klasse nam iets toe, evenals de veerweg. Uiteraard werd het uiterlijk van de station eveneens aangepakt en stoerder gemaakt. Kijk bijvoorbeeld maar naar die dubbele horizontale spijlen in de grille. Genieten man. Vanaf het voorjaar kun je ‘m kopen, tot die tijd vermaak je je met een verse lading plaatjes.
Ik vind het niet zo passen op deze merc, liever de v90?
@basv: Zonder ”?”
@basv: die ? Moet idd geen ? Zijn, maar een of meerdere !!!!!!!1!!!1!
Ik vind dit type auto totaal overbodig maar als ik dan moet kiezen, liever deze dan de Volvo. Daarvan vind ik het zijprofiel niet mooi. En een 6pitter diesel vind ik goed passen bij zoiets. En dat levert Volvo niet helaas.
Nee. De E-klasse All Terrain ziet er prima uit, maar de Volvo is zo enorm veel mooier.
@edge: totdat je de motor van de Volvo start. Je verwacht een 5-in-lijn met karakteristiek volvo geluid, maar je wordt getrakteerd op het geluid wat een gemiddelde bestelwagen nog weet te overtreffen.
Doe mij de Mercedes maar, uiteraard wel met een v6
@melkkoe: dat gezanik over die motor echt…
@melkkoe: Daarnaast is het interieur van de merc van een hoger niveau qua afwerking.
Uhm… Nee, als ik een rip off van een V90 CC had gewild, had ik een A6 Allroad genomen.
@cars4all: Maar de A6 was er eerder?
@basv: Maar de V90 XC is feitelijke de opvolger van de XC70/V70 XC (snap jij die gekke Zweedse nummering nog?) en die was er al 3 jaar eerder dan de Audi Allroad.
@piebepost: Dankje, zo bedoelde ik het inderdaad
@piebepost: Verandering van tijden. Je bedoelt het waarschijnlijk cynisch, maar het is wel te verklaren. Toen softroaders big business werden, is de naam veranderd.
De XC70 was er toen al en toen kwam de XC90. Waarschijnlijk met voorbedachte raden is de V70CC omgedoopt naar XC70, om één naam (XC) te houden voor de offroad lijn. De XC60 kwam er bij toen dus de softroaders populair werden.
Maar ja, toen kwam het idee om een XC van de V60 te maken. XC60, net als XC70, kon niet omdat er al een XC60 bestond. Dus weer naar de oude tijden van ‘CC’. Wat, nu de V70 een V90 is, ook logisch is gezien dat de XC90 een opvolger heeft gekregen.
Een Q2/GLA concurrent zal wel V40CC gaan heten. Er is zelfs al een concept van, ben alleen de naam er van even kwijt.
@phaeton: Als ik het goed heb bestaat er toch al een V40 CC? Het concept heette volgens mij de XC40. Met een beetje focus lukt het me wel, de overstap van V70 naar V90 is alleen even wennen…
Als een eigenaar van de huidige/vorige E-estate had ik nooit gedacht dat ik dit zou zeggen… Maar nee
@baasbenz: volgens mij bedoel je ja
@roquez: Nee. De S212 is echt tijdloos, tenminste de pre-facelift.
Liever de V90CC
Ja dat zou ik, maar ik zou ze het liefst allebei laten staan. Vreemd concept
Uhm nee en zeker niet in het bruin en al helemaal niet met deze velgen.
Keuze tussen een volvo of ern mercedes is snel gemaakt, zet er een 5 touring naast dan ga ik pas twijffelen. Ik ben toch zeker niet geeeeeeerk
@drdrift:
Mercedes moet:
Brute terreinwagens bouwen
Of gewoon geen terreinwagens bouwen
Moet zeggen dat ik al dat ongespoten plastic bij auto’s uit deze klasse geen gezicht vind, ook bij deze poging
Ja zonder er maar een seconde over na te moeten denken..
Uiteraard. Gaat toch niet een Mercedes laten staan voor een Volvo… Maar het liefst gewoon een normale E estate met 4-matic.
Ik best een Volvo liefhebber maar moet eerlijk toegeven, Mercedes heeft hier Volvo overtroffen.
Waar het bij de V90XC goed in t ontwerp past, vind ik t hier echt een ‘after-thought’…
Doe toch maar een A6 Allroad.
Geen van beide graag.
Dr zal in de toekomst vast wel een C-klasse All-Terrain komen, zie audi met de A4 & A6 allroad
Das beste oder nichts..