Mercedes fan @sacha zit er nog niet achterin, maar denk zijn grijnzende gezicht er gewoon even bij.
De Autosalon van Genève is nu echt begonnen! De komende dagen zullen we je weer gaan bestoken met al het nieuws vanaf de beurs. Het begin moet dan natuurlijk goed zijn, dus trappen we af met deze Mercedes-Maybach G650 Landaulet.
Toen dit knotsgekke apparaat dat in een beperkte oplage van 99 stuks gebouwd wordt uitlekte, was het een donderslag bij heldere hemel. Het eerste teasertje was slechts een wiel achterop iets wat leek op een G-Klasse cabrio. Meest voor de hand liggende was dan ook dat het een soort combinatie van de bekende G-Klasse cabrio zou worden met het onderstel van de G500 4×4.
Maar inmiddels weten we dat de G650 van een geheel andere orde is. Alle informatie over de auto deelden we al eerder met je. Tijd dus om de plaatjes te bekijken, inclusief de video hieronder (mirror):
Je verzint het niet.
Hopelijk wordt dit een bijtellingsknaller, want dan kan ik er over 40 jaar ééntje kopen.
Auto’s van Maybach en tegenwoordig Maybach-Mercedes waren en zijn altijd een beetje wanstaltig maar ergens toch wel te begrijpen. Alleen het nut van dit ding ontgaat mij volledig. Waarschijnlijk geproduceerd gewoon puur omdat het kan en omdat het toch wel gekocht gaat worden…
@viezefreddyw: ik hoop dat je dan niet de échte Maybach’s bedoeld van voor WO2.
@viezefreddyw: Nou wanstaltig kan ik Maybach niet noemen, die associatie heb ik eerder met sommige AMG-pakketten (lees: als Mercedessen met zo’n pakket een kaar of vijf oud zijn).
@granlusso: Mwuah, vind ik eigenlijk wel meevallen. De W212 E-klasse vind ik een stuk mooier met AMG-pakket dan zonder…
http://carinpicture.com/wp-content/uploads/2012/01/Mercedes-E-Klasse-E500-AMG-Sports-Package-UK-W212-2009-Photo-07.jpg
@viezefreddyw: Gewoon omdat het kan
@viezefreddyw: En wat was er precies wanstaltig aan deze Maybach?
@e1000bmw523i: Helemaal niets, prachtig ding juist. Ik doelde uiteraard op de Maybach’s van de afgelopen 10 jaar…
@viezefreddyw: jammer dat de maybach Exelero nooit in productie ging. Wat een ding.
Het lijkt wel alsof men bij Maybach bewust hun best doet om elke volgende auto weer wat fouter te laten zijn dan de vorige. De S-sedan is nog wel oke, de S-cabriolet is eigenlijk al too much, en dan komt men er nog even overheen met deze G Laundaulet.
Kill it with fire
Mag ik een teiltje?
Kunnen jullie ook een paar leuke foto’s maken bij de liberty walk stand? Of daar een video maken, die mclaren van hun is echt sick
Ik vraag me altijd af wat je zou doen bij zulke wagens. Neem jou een chauffeur om te genieten van een ritje of ga je zelf achter het stuur zitten om die V12 te temmen.
Nieuwe gouden koets zou ik zeggen. Even kleurtje aanpassen bij de bestelling. Zal qua onderhoudskosten weinig schelen voor een landje, en wat moderner ?
Ik vind em er heel jaren ’90 uit zien
Ik snap de deurhendels van een G niet geschikt zijn voor keyless Go maar een startknop had er wel vanaf gemogen voor dat geld.
@turboboy: zit die niet gewoon op de plek waar normaal de sleutel ingaat?
Wat waren zij denkende?
Ben ik de enige die zich ontzettend stoort aan het 3e remlicht wat op een lullig stokkie aan het reservewiel hangt?
Verpest voor mij het hele achterwerk
Dat enorme beeldscherm op de middenconsole voor, om te janken! Een C4 Cactus heeft dat ook bijvoorbeeld, doe toch normaal man en bouw dat ding in.
Voor als je echt schijt hebt aan milieu Enzo