De levenscyclus van de geliefde G-klasse zit er bijna op, maar niet voordat deze bruut van een auto is gepresenteerd.
We wisten natuurlijk al hoe de MM G650 eruit kwam te zien en qua specs is het ook allemaal geen hocus pocus. Toch ben je waarschijnlijk net als wij aangenaam verrast dat Mercedes ook echt de cojones heeft om dit ding te bouwen. Weliswaar in een zeer beperkte oplage van 99 stuks, vooruit. Toch komt ‘ie er.
Bij de namen Maybach en Landaulet denken we in eerste instantie aan die héle dikke Maybach 62 en natuurlijk aan de oldskool Maybachs, waarbij de chauffeur onder een zeer modaal dakje moest plaatsnemen terwijl de heer des huizes en zijn baas (lees: vrouw) in de open lucht de fine fleur uit zaten te hangen. Precies dat is ook de bedoeling bij de G650, dus wat dat betreft niks nieuws onder de zon.
Onder de kap ligt de V12 met 630 pk en 1.000 Nm uit de G65 AMG, die Wouter al eens voor je aan de tand voelde. Verder is de Landaulet maar liefst 5,25 meter lang, 67 centimeter langer dan een normale G-klasse Wagon. De wielbasis groeide eveneens met 58 centimeter en zo te zien komt alle extra ruimte ten goede aan de passagiers achterin.
Diezelfde achterpassagiers kunnen met de een druk op de knop een glazen scherm tussen hen en de chauffeur omhoog laten poppen, voor nóg meer privacy kan het glas desgewenst ondoorzichtig worden gemaakt. Dat de massagestoelen achterin in de meest exotische standen kunnen worden ingesteld spreekt voor zich. Ook zitten er onder meer bekerhouders in die je beverage desgewenst verwarmen of juist koelen.
Op de beurs in Genève wordt de Mercedes-Maybach G650 Landaulet onthuld, men communiceert een marktintroductie in de herfst van dit jaar.
Geweldig dat mercedes en maybach nog het initiatief nemen om er een v12 in te leggen!
Mijn eerste gedachte:
Whahaha. Wat een ding joh. Hier kan je toch alleen maar om lachen?
Mijn tweede gedachte:
Man oh man. Hier kan je toch alleen maar om huilen? Ik bedoel, het is een G-wagon! Een volbloed terreinwagen waar de Marechaussee en dergelijke in rondrijden. Komen ze met dit op de proppen…
-edit: geen stress, glitch in the matrix!-
@viezefreddyw: bij Mercedes nemen nemen ze het allemaal niet zo zwaar, er kan daar nog gelachen worden! G 6×6, S cabrio Maybach, SLS AMG, SL 65 AMG black serie… auto’s die alleen bedacht kunnen zijn door petrolheads. Ik lees liever iets over deze maffe G, dan over BMW z’n nieuwe zaaddoder/i-model.
@jorden: Zeker, daarom ben ik ook fan van het merk. Ze bouwen prachtige auto’s en af en toe komen ze met iets waarbij je even achter je oren moet krabben. Zoals bij een auto als deze. Het heeft wel iets maar ook weer niet. Maar het mooie is dus dat Mercedes één van de weinigen is die tot zoiets in staat is.
Al heb je al 20 auto’s, deze wil je toch ook hebben. Wat een heerlijk dik ding zeg.
Wel nog dik zo een gemotoriseerde paardenkoets!
Eat een bescheiden auto zeg… hahaa
Mooie Photoshops weer, die foto’s waarbij hij in het water staat… :)
@bmwzcsi: Ik vroeg het me ook al af, hoe verzin je het…
@bmwzcsi: ja moet wel hele lichte auto zijn. Hij drijft gewoon op het water lijkt wel.
Doe mij toch maar de 6×6. Hoe lang zal het btw duren voor dat we deze wielen op en golfje zien?
@dutchdriftking: Waar wacht je nog op zou ik zeggen?
@viezefreddyw: haha ik zoek nog banden maatje 185/30/22 voor een extreem getrokken look!
Comfortabel 4×4-en op een geheel nieuwe wijze als een oude huifkar. Maybach wordt nu al uitgemolken!.
“De levenscyclus van de geliefde G-klasse zit er bijna op, maar niet voordat deze bruut van een auto is gepresenteerd.” Ik neem aan dat jullie weten dat Mercedes de G klasse nog lang niet weg gaat doen? Dat hok verkoopt als een beest! Sterker nog, de eerste spyshots zijn al genomen waarbij de G klasse een flikke update krijgt. Breder, nog hokkeriger en met een gloednieuw interieur á la E klasse.
@premiumduitser: Die update is dus een nieuw model ;)
Ik neem aan dat je snapt dat je nu eigenlijk zelf zegt dat er een nieuwe G-klasse komt en dat de oude er dus uitgaat?
Prima voor de fake-taxi. Makkelijker met het licht zo en heb je er al omstaander ook nog wat aan.
Eigenlijk zijn ze te laat mee! Gezien grootste afname middenoosten is en daar niet altijd overal goed begaanbaar weg zijn. Dus luxe maybach in terreok wagen
@elemento: ik denk dat er geen enkele in het Midden Oosten verkocht zal worden. De wagen rijdt niet op benzine maar op water, kijk maar naar de foto’s. Bovendien ligt de Jezus referentie met dat water daar ook wat gevoelig. Een photoshopper bij Mercedes die in al zijn creatieviteit heel het businessmodel voor de wagen onder uit haalt.
terreok bedoelde terrein
Van lelijk naar nog lelijker
Om dit soort auto’s waardeer ik Mercedes heel erg!! Zijn niet veel merken die dit doen, kunnen of durven.
Over het hok zelf,, wat een achterlijk ding!!,, maar ik wil hem wel hebben!!
De V12 is het enigste pluspuntje
@martijn11: enige*
Voor the rich and famous: die moet ik hebben.
Een paar keer door de PC Hoofdstraat rijden, iemand dat ding naar Monte Carlo laten rijden en dan een weekje daar zelf in rondtoeren (want je gaat toch geen 1500 km aan een stuk in zo’n auto rijden) en dan erop uitgekeken zijn.
Mooi dat Mercedes weet hoeveel mensen in de wereld dit zullen doen en dus de serie uitverkocht zal zijn.
Ik heb er geen probleem mee.
Binnenkort bij carlink of thijs timmermans?? Zou me niks verbazen
Je bent een rijke Arabier en je wil wat…
@davelepeef: Arabieren kopen dit niet. Veel te heet in die woestijn om dat dak open te doen. Daarnaast rijden de meeste Arabieren zelf en is dit echt een auto om gereden te worden.
@kilum: niemand koopt de auto. In Rusland (één van de belangrijkste markten voor de g-klasse, gaat Niemand dit kopen. In Amerika ook niet (wordt ie daar überhaupt te koop aangeboden?) aangezien de 6×6 daar amper is verkocht. Chinezen waarschijnlijk ook niet. Europeanen al helemaal niet. Dan blijven de Arabieren over, waar ik ook mijn bedenkingen bij heb.
Dit misbaksel slaat werkelijk helemaal nergens op !
Ik denk dat de eerste orders uit Dubai komen!
Had ik het geld maar dan had ik hem allang besteld. En omdat het kan nog even lier voorop en een snorkel. Gewoon omdat het kan. Kleurtje ben ik nog niet over uit. Een witte of mooie rode kleur of licht blauw met lichte bekleding. Zal weer aan het werk gaan.
Haha, wat een ding. Ik wil hem.
Is dit een grap?
Wat moet dit in hemels naam wel niet gaan kosten? De 6×6 zat al op 550.000 euro ongeveer in Nederland.
Ja bijzonder! Wat een ding zeg…
Het trouwens mooier geweest als ze de dashboardkastje achter in hadden gespiegeld. Nu zit het handvat 2x links…
Die foto OP het water .. hahahaha
@bischero: deze wagen is letterlijk “holy shit”.
@mashell: het beeld van Goden-kracht spreekt de doelgroep aan. Mooi vak toch, Marketing. Ben alleen benieuwd wat de afdelingschef en de stagiair hier gebruikt hebben toen ze het idee ontwikkelden én presenteerden .. Pff
Met die stortkokers van uitlaten zo net voor de achterwielen,.. heerlijk cruizen..
NOT! Tenminste: ik neem aan dat de vrouw van het publiek dat deze auto koopt niet echt zit te wachten op het gebrul van die V12.
Voor mij de dichte versie!
Weer een heerlijke originele creatie!
Maar om toch even iets te zeuren…. wat ziet dat 3e remlicht op o.a. foto 6 en 20 er enorm knullig uit voor een “Maybach”.
Wat een bak! Zou er ook maar één nieuw onderdeel ontwikkeld zijn om dit te bouwen, of is dit een bizarre samenstelling van bestaande onderdelen? Veel bizarder samenstellen dan dit kan denk ik niet. Tenzij je langs Brabus gaat natuurlijk.
En nou nooit meer zeggen dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben.
Wel jammer van die über lelijke chroom stang onder de achterbumper. Maar dat zal wel weer een RDW eis zijn of zo… ik kan mij herinneren dat de Hummer H2 en H3 ook met zo een stang moesten rijden.