• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gallery: de nieuwe MINI in vol ornaat

Auteur: carmiggelt, gepost 18 november 2013 om 18:29 – 40 Reacties

de nieuwe MINI


Dames, heren, buckle up: dit is de nieuwe MINI. Vanochtend konden we dankzij embargonegerende media alle specs al op een presenteerblaadje aanbieden, hier de uitgebreide gallery. Weten we ook meteen hoe ‘emotioneel design’ er dan uit ziet.

Want hoewel BMW het zelf emotioneel noemt, is er qua uiterlijk verdomd weinig veranderd. MINI ziet er eigenlijk uit zoals ‘ie er al uit zag, maar is wel een paar centimeters gegroeid. Natuurlijk is MINI’s third gen net als praktisch alle andere moderne voitures zuinig, megacomfortabel en ontbreken ook foefjes waaronder adaptieve LED-verlichting, speed and distance control en nieuwe assistentiesystemen niet.

Daarbij moet gezegd dat zowel de basis Cooper als de Cooper S nét even een tikkeltje rapper is dan de voorgangers.

Persoonlijk vind ik het niet veel. Maar hee, gelukkig richt MINI zich voornamelijk op vrouwen, dus die mogen zelf aangeven wat zij ervan denken.

Alle specs, ins en outs lees je hier.


Ook interessant!

  • Gelekt! De nieuwe MINI is een lekkere dikzak
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Nieuwe MINI! En dit zijn ze nog meer van plan
    Nieuwe MINI! En dit zijn ze nog meer van plan
  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper, cooper-s, f56, MINI

Vorig bericht: « Audi A3 Cabriolet: rijtest en video
Volgend bericht: Video: agent schiet op minivan tjokvol kids »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    18 november 2013 om 18:34

    Wat mij opvalt is: het kenteken aan de voorkant gaat bij elk nieuw model iets hoger zitten (te zien bij foto 1 vd gallery). Waarom doen ze dat? Komt dat door regels?
    Verder; een beetje suffe facelift, het had wat groter nieuws gemogen.

    Login om te reageren
    • schildpadje zegt

      18 november 2013 om 19:17

      @thomcarspotter:
      Lijkt mij omdat de motorkap ook steeds hoger (moet) wordt :/, kenteken hoger ‘camoufleert’ dan eea, alleen ook dat werkt een keer niet meer, zoals nu bv, wat een hoge kap met overhang aan de voorkant (zeker voor een mini!)

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        18 november 2013 om 19:24

        @schildpadje: Yep…die overhang is niet top. Wat me wel opvalt in de beeldengallerij: als je de laatste foto van de oranje auto ziet van de zijkant lijkt de overhang echt lelijk groot te zijn, maar op de volgende foto van de rode auto van de zijkant valt het zo op het oog weer erg mee. Ze staan net een beetje in een andere hoek maar toch…bewerkte foto’s?

        Login om te reageren
        • schildpadje zegt

          18 november 2013 om 19:32

          @jaapiyo:
          (Oranje/geel is genomen mid deur, rode op hoogte B-stijl. Daarbij is wellicht hier ook het verschil in de voorbumper JCW en One/cooper duidelijk). Klein tikkie naar links fotograferen bij rood (dus ook mid deur) zal je ook daar voor de koplamp de ‘verplichte’ lege ruimte onder de kap uit gaan zien steken vermoedt ik (de ruimte tbv voetgangers). De onderlip daarentegen van de JCW versterkt die rare overhang wel flink!

          Login om te reageren
  2. BRT zegt

    18 november 2013 om 18:34

    Ik had een compleet ander dashboard verwacht. De enige grote wijziging is het wannabe head up display achtige ding. Voor de rest lijkt het wel erg veel op wat het was. De buitenkant zal wel even wennen zijn maar waarschijnlijk vind ik deze over een half jaar mooier dan de vorige mini.

    Login om te reageren
  3. Den zegt

    18 november 2013 om 18:38

    Alles is een beetje strakgetrokken, wel goed geslaagd. Koplampen nu een hoger op de neus waardoor het lijkt alsof ie een botox behandeling heeft gehad (net als veel kopers overigens)…

    Login om te reageren
  4. jazzzo zegt

    18 november 2013 om 18:38

    Omdat ik de muil zo lelijk vind, heb ik even een klein photoshopje gedaan:
    http://www4.picturepush.com/photo/a/13863597/img/13863597.jpg

    Vinden jullie hem zo ook beter?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 november 2013 om 18:44

      @jazzzo:
      Terug naar de tekentafel en plak de neus van de eerste BMW generatie er eens op.

      Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      18 november 2013 om 18:48

      @jazzzo: Eigenlijk niet nee.

      Login om te reageren
    • jazzzo zegt

      18 november 2013 om 18:50

      @jazzzo: betere afwerking:
      http://www5.picturepush.com/photo/a/13863623/img/13863623.png

      Login om te reageren
      • Mercbenz zegt

        18 november 2013 om 19:09

        @jazzzo: Mooi, en nu nog de achterlichten met een factor 40 kleiner maken

        Login om te reageren
    • jippie zegt

      18 november 2013 om 21:57

      @jazzzo: Gelijk 10 keer beter.

      Login om te reageren
  5. tupperware zegt

    18 november 2013 om 18:42

    8,8 cm gegroeid? Gewoon 8,8cm meer overhang aan de voorzijde, verder is er niets veranderd, anders dan dat hij lelijker geworden is.
    Erg jammer dus, doe mij maar een oer Cooper, of een echt moderne interpretatie daarvan.

    Login om te reageren
  6. vale46 zegt

    18 november 2013 om 18:50

    De nieuwe Mini -Maxi- is niet echt Mini te noemen!
    In mijn familie rijden er 2 met een échte mini, dat waren pas auto’tjes!
    Dit zijn gewoon kleine BMW’s met een leuk uiterlijk maar heeft niks meer te maken met de echte mini’s.
    Hoe hard de PR-afdeling dat ook blijft schreeuwen!

    Login om te reageren
  7. jayk zegt

    18 november 2013 om 18:54

    Vind hem er raar uitzien, en hij lijkt groter, wat niet hoort bij een mini

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      18 november 2013 om 19:16

      @jayk: Dat is nog niet eens het ergste. De verhoudingen kloppen gewoon niet meer: de motorkap is te lang en te hoog, terwijl de voorruit te laag lijkt te zijn. De eerste generatie van de moderne Mini vindt ik nog steeds de meest geslaagde.

      Login om te reageren
  8. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    18 november 2013 om 18:58

    En weer een facelift/ nieuw model wat er lelijker uitziet dan de vorige.

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      18 november 2013 om 18:59

      @mdemooistelettervanhetalfabet: *die, niet wat.

      Login om te reageren
  9. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    18 november 2013 om 19:00

    Is dit de Mini Googly Eyes Edition of zo? Wat een schele lampen zeg.

    Login om te reageren
  10. screamer zegt

    18 november 2013 om 19:13

    Ik vind die extra happertjes bij de Cooper S in de voorbumper helemaal niks, maakt die neus veels te druk. Die happertjes staan wel weer ok bij de Countryman en Paceman, maar hier lijkt het niks.

    De normale Cooper daarentegen vind ik geweldig, zelfs beter dan de vorige twee generaties denk ik zelfs

    Login om te reageren
  11. ferdie zegt

    18 november 2013 om 19:25

    Ik vind het er niet echt mooier op geworden, hebben ze die cooper S geramd met een vork heftruck?
    Zo vind ik het lijken door die luchtroosters onderin de bumper… doe mij maar een 1e serie new mini of een echte classic.

    Login om te reageren
  12. imaginenl zegt

    18 november 2013 om 19:28

    De mini is net een al dikker wordende vrouw die steeds een facelift uit laat voeren: de lampen gaan steeds meer omhoog en worden nu zelfs een beetje om de hoek getrokken.
    Nog steeds wel een guitig karretje maar iets te maxi om nog mini te heten.
    Laten ze aub de rocketman gaan maken!

    Login om te reageren
  13. jaapiyo zegt

    18 november 2013 om 19:33

    De details van de lampen vind ik wat mooier dan bij gen 2 maar door de grote overhang aan de voorzijde vind ik het geheel lelijker dan voorheen. Je ontkomt er kennelijk niet meer aan als je FWD combineert met voetgangersveiligheid regels om zo’n lompe neus te krijgen. Eigenlijk is de eerste generatie New MINI nog steeds de meest geslaagde IMO, maar ik knap hoe dan ook bij elke generatie af op dat ‘lief’ interieur, hoewel het er nu iets serieuzer en mooier uitziet.

    Vraag me af hoe het weggedrag gaat zijn met die langere neus en het twee liter blok op de vooras.

    Login om te reageren
  14. Rossi87 zegt

    18 november 2013 om 19:50

    Die plastic randen langs de spatschermen en de onderkant blijven een doorn in het oog!

    Login om te reageren
  15. Brum zegt

    18 november 2013 om 20:09

    Je kent het wel; van die vrouwen die er rond hun twintigste echt heel lekker uit zien, mooi koppie, strak lijf etc. Ergens in de 30 slaat de twijfel toe, er wordt geëxperimenteerd met botox en ze beginnen al een beetje uit te dijen. Maar elke keer als je haar ziet, denk je nog steeds; potver, wat een lekkere vrouw! Later, inmiddels midden 40, zie je haar weer een keer; weer wat zwaarder, een lichte facelift valt te bespeuren, maar nog altijd duidelijk die mooie vrouw van vroeger! En dan opeens, nog weer een kleine 10 jaar later, zie je haar weer; maar je had haar bijna niet herkend… De wenkbrauwen getrokken naar de plek waar vroeger de haargrens begon en de lippen zo dik opgespoten dat Mick Jagger er jaloers op wordt, een kont als een baviaan en en overhang waar ze in Amerika ook geen raad meer mee weten; totaal de weg kwijt! Dan zijn het alleen nog de ouwe mannetjes, die haar kennen van vroeger en weten hoe mooi ze was die haar kunnen waarderen. Maar zelfs die ouwe mannetjes schudden meewarig hun hoofd als ze zien hoe ver ze is afgegleden….
    Sorry, weet ook niet waar dit vandaan kwam.
    OT: mooi interieur!

    Login om te reageren
  16. TimoBac zegt

    18 november 2013 om 20:12

    Mijn vriendin zei het volgende toen ik de foto’s liet zien: Ik wil!! Dat zegt genoeg.

    Login om te reageren
    • SCscreamGT2 zegt

      18 november 2013 om 23:21

      @TimoBac: Dat zegt genoeg over jouw vriendin inderdaad.

      Login om te reageren
  17. Edge zegt

    18 november 2013 om 20:17

    Zo van, we sturen de Mini even langs bij Robert Schoemacher en geven de grille, heuplijn en lampen een flinke botoxinjectie. Nee, dit is echt geen vooruitgang. Geef mij toch maar een van de vorige New Mini’s.
    Het interieur is overigens wel praktisch. Het voelt echt nieuw aan, maar je ziet tegelijkertijd dat het een doorontwikkeling van het vorige interieur is. Prima evolutie.

    Login om te reageren
  18. Bo1972 zegt

    18 november 2013 om 20:28

    Groter is niet beter en mooier. Zelfs integendeel. Daarom vraag ik me sterk af of deze keuze wel zo goed uitpakt.

    Login om te reageren
  19. escher93 zegt

    18 november 2013 om 20:38

    Jammer van de oversized grille, koplampen, achterlichten en vooral die gruwelijk lelijke onderste luchthapper op de S, lijkt wel een beugel op een gebit… Retrodesign is mooi voor één generatie, maar wordt daarna moeilijk te vernieuwen.

    Aan de andere kant: mooi of niet, we weten natuurlijke allemaal dat dit goed zal verkopen.

    Login om te reageren
  20. Erickson zegt

    18 november 2013 om 20:39

    Ben ik de enige die zich zo irriteert aan die foto gallery, de helft van de tijd reageert de knop niet van volgende afbeelding!

    Login om te reageren
  21. Capibaro zegt

    18 november 2013 om 21:03

    Als hij net zo rijdt als vorige generaties, mag je het een vrouwenauto noemen of niet. Ik heb zelden zoveel lol gehad als in een Cooper S.

    Login om te reageren
  22. harrie zegt

    18 november 2013 om 21:36

    De proporties zijn nu echt helemaal weg. De details doen (aandoenlijk…) hun uiterste best om nog een beetje naar het origineel te refereren, maar het totaal lijkt wel een slechte Chinese kopie van de vorige generaties.

    Login om te reageren
  23. JaxDryke zegt

    18 november 2013 om 22:56

    Heuj, de nieuwe MINI. En wat is er veranderd ? Helemaal niets, behalve de prijs.

    Login om te reageren
  24. retro zegt

    19 november 2013 om 00:05

    Ik vind de achterlichten maar raar uitzien :/

    Login om te reageren
  25. spiderman zegt

    19 november 2013 om 01:46

    De gewone Cooper lijkt wat beter gelukt dan de S, die voor en achter flink de weg kwijt is. Maar de eerste serie van de New Mini is nog steeds de mooiste, op het origineel na natuurlijk. Ik heb nog steeds leuke herinneringen aan mijn kleine zwarte Mini 1000 van lang geleden. Hij stuurde als een kart. Interieur van de nieuwste versie is wel leuk vind ik.

    Login om te reageren
  26. tofasmurat zegt

    19 november 2013 om 03:53

    BMW volgt het hele voorbeeld van de VAG-groep maar. Vernieuwing lijkt slecht te zijn. Inmiddels lijken bij BMW alle modellen op elkaar en hebben ze de mini nog steeds geen goede vernieuwing gegeven.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 november 2013 om 07:57

      @tofasmurat: vernieuwing is ook gewoon slecht als je auto’s wilt verkopen. De Golf verkoopt nog altijd als een tierelier. De Honda Civic was in de 80er jaren een waardig concurrent van die Golf is maar is na alle design experimenten een raar ruimteschip geworden dat niemand wil. De autokoper wil gewoon een Golf die er uitziet als een Golf, een MINI die lijkt op een MINI en 5 serie die lijkt op een 5 serie. De autoplaatjeskijker, tja, die wil vernieuwing, maar daar verdient de fabrikant niks aan.

      Login om te reageren
  27. pjotr zegt

    19 november 2013 om 09:25

    Heb ik eindelijk een plaatje om obesitas uit te leggen: http://www.autoblog.nl/nieuws/gallery-de-nieuwe-mini-in-vol-ornaat-63124#post-63124

    Login om te reageren
    • pjotr zegt

      19 november 2013 om 09:26

      @pjotr: oeps. verkeerde link: http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=MINI/Cooper_2014/Mini-Cooper-2014-34.jpg

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North