• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gallery: Red Bulls Aeroscreen in de praktijk

Auteur: Dizono, gepost 29 april 2016 om 13:42 – 72 Reacties

Afbeelding Gallery: Red Bulls Aeroscreen in de praktijkAfbeelding Gallery: Red Bulls Aeroscreen in de praktijkAfbeelding Gallery: Red Bulls Aeroscreen in de praktijkAfbeelding Gallery: Red Bulls Aeroscreen in de praktijkAfbeelding Gallery: Red Bulls Aeroscreen in de praktijkAfbeelding Gallery: Red Bulls Aeroscreen in de praktijkAfbeelding Gallery: Red Bulls Aeroscreen in de praktijkAfbeelding Gallery: Red Bulls Aeroscreen in de praktijk

Red Bull Aeroscreen
Een tekeningetje en een weinig zeggende foto kregen we al eerder voorgeschoteld, maar nu de eerste tests in Sotsji is het tijd om Red Bulls Aeroscreen eens beter te bekijken.

De reden van alle recente aandacht voor cockpitbescherming moge bekend zijn, na het ongeluk met Bianchi zou een deels afgeschermde cockpit zo vroeg als volgend seizoen al verplicht kunnen zijn. Eerder zagen we hoe Ferrari een voorschot nam door de zogenaamde Halo te testen.

Kimi test halp

Deze bestaat uit een beugel van carbonfiber, waarbij één van de spijlen recht voor de snufferd van de coureur zit. Ook is er geen transparant scherm, waardoor kleinere losgeslagen onderdelen potentieel nog steeds tegen de helm kunnen klappen.

Red Bull pakt het anders aan met hun Aeroscreen. Niet alleen zien we een tweetal dunne spijlen aan weerszijden van de cockpit, ook wordt de coureur beschermd door een flinke ruit. Losspringende veren, waardoor Filipe Massa ooit eens zwaar gewond raakte, zouden hierop moeten afketsen. Daardoor lijkt dit niet alleen de veiligere optie, maar wat mij betreft estetisch ook de beter gelukte. Welke optie heeft jullie voorkeur? Twijfelaars kijken rustig het FILMPJE.

Ook interessant!

  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
  • Video: Red Bull fans vieren een groot feestje

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Racing, Red Bull Racing, rusland, veiligheid

Vorig bericht: « Golf Country te koop, hoezo Volkswagen saai?
Volgend bericht: Deze 9 vierzits coupe’s zijn nu nog een koopje »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    29 april 2016 om 13:48

    Ik vind het best een flinke pukkel, maar als het de piloot beschermd heb ik dat liever dan een knappe auto. Ik ben ook benieuwd hoe het de inlaat achter de piloot beïnvloedt, maar daar zullen ze wel op getest hebben.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 april 2016 om 13:57

      @Gulli: Ik denk dat de aerodynamische invloed op dit moment niet echt relevant is. Dit Aeroscreen is achteraf pas ontworpen, waardoor je de extra luchtweerstand en veranderde luchtstroom maar even voor lief moet nemen. Je kunt pas echt wat ervan zeggen als het vanaf het begin meegenomen wordt in het ontwerpproces en de hele auto erop aangepast is.

      Login om te reageren
  2. hotnigga zegt

    29 april 2016 om 13:50

    allebei de concepten lijken zo hun voor en nadelen te hebben
    de redbull varaiant oogt beter maar beschermt minder, alhoewel het in mijn optiek nog steeds niet op een f1 auto hoort
    de ferrari halo ziet er niet uit, is minder aerodynamisch maar zou beter beschermen tegen een crash als die van Bianchi mits van het juist materiaal gemaakt, carbonfiber lijkt me niet de juist keus hiervoor

    Login om te reageren
    • hotnigga zegt

      29 april 2016 om 13:52

      @hotnigga: Redbull: beschermt minder tegen een zware crash als die van Bianchi*

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 april 2016 om 16:45

      @hotnigga: Ferrari’s Halo had Jules Bianchi ook niet kunnen redden. Ik citeer een reactie van @RRRobert van onder het artikel van gisteren even: “Die impact was 254G (bron); zoals dit destijds tamelijk plastisch door de FIA-onderzoeker werd geïllustreerd: alsof je een auto vanaf 48 meter zonder kreukelzone op de grond laat vallen.”

      Login om te reageren
    • wjeurs zegt

      29 april 2016 om 17:32

      @hotnigga: ik denk dat die van ferrari juist aerodynamischer zou kunnen zijn… Allemaal vleugelprofielen en de vorm van de auto zoals hij ontworpen is(op aerodynamica) wordt minder doorbroken. Wanneer de hele auto erop aangepast wordt zou het systeem van Redbull misschien beter werken. Het lijkt nu alsof de lucht op dit moment bij de versie van redbull over de luchthapper heen wordt geleid ik weet niet of dat goed gaat.

      Ik heb eens gelezen dat de stang in het midden van Ferrari door het wegsturen van de lucht ook losse deeltjes meeneemt en om de helm heen stuurt. Daarnaast raken delen die naast de stang op de helm klappen de helm zo tangent dat ze afketsen en geen enorme klap veroorzaken. Maarja, niet alles wat je leest is waar natuurlijk.

      Login om te reageren
    • saikol zegt

      29 april 2016 om 22:11

      @hotnigga: punt is dat die halo van ferrari niet beschermt tegen klein puin. Nu vraag ik me ook af, wat als bij een crash de auto ondersteboven ligt? Hoe kom je er dan uit?

      Login om te reageren
  3. 87sandyd zegt

    29 april 2016 om 13:51

    Is ook een filmpje van de crashtest

    http://youtu.be/quOc-eNYH6g

    Login om te reageren
    • maho90 zegt

      29 april 2016 om 15:48

      @87sandyd: recht van voren lijkt het een goede functie te hebben.

      Login om te reageren
  4. audiisthebest zegt

    29 april 2016 om 13:52

    En wat nou als hij vies is, of als het regent? Ik denk niet dat een ruitenwisser goed werkt als je met 200+ km/h door een bocht gaat…

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      29 april 2016 om 14:51

      @audiisthebest: ik denk niet dat die arme druppels een schijn van kans maken als de wind met 200-300 km/u tegen het scherm botst. Ik denk zelfs dat je beter zicht hebt dan wanneer je met je helm vol in de spray zit.

      Login om te reageren
    • maho90 zegt

      29 april 2016 om 15:48

      @audiisthebest: op een helm hebben ze toch ook geen wissers?

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      29 april 2016 om 17:31

      @audiisthebest: je hoeft de boel zelfs niet eens in de wax te zetten bij die snelheid. De druppels vliegen er zo af. Wax je het wel dan vliegen ze er al af bij 50…

      Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      29 april 2016 om 17:37

      @audiisthebest: Gigantische tearoff’s gebruiken ze bij de lmp1 ook, natuurlijk zou dat alleen tijdens het pitten kunnen.

      Login om te reageren
  5. krishh20 zegt

    29 april 2016 om 13:52

    De Halo ziet eruit als n mislukt string!! Daarbij lijkt het mij ook niet prettig om midden in je gezichtsveld een stuk carbon te hebben zitten.. Het Aeroscreen heeft zeker ook mijn voorkeur, al zou deze net wat meer met de vorm van de wagen mee mogen lopen

    Login om te reageren
  6. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    29 april 2016 om 13:53

    Dat Ferrari ding ziet er echt nogal onhandig uit. Ben ik nou zo dom of heb je daar niet gewoon gigantisch veel last van bij het rijden?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 april 2016 om 14:03

      @mdemooistelettervanhetalfabet: Volgens zowel Vettel als Raikkonen was de beperking van het zichtveld echt minimaal. Als coureur kijk je sowieso maar zelden recht vooruit, meestal kijk je gewoon met de bocht mee die je rijdt en dan kijk je eigenlijk langs het ding af.

      Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    29 april 2016 om 13:54

    Toegegeven, het ziet er stukken beter uit dan de Halo van Ferrari. Maar als je als coureur dit wilt moet je DTM gaan rijden. Of op ballet, kan ook…

    Login om te reageren
  8. nofxke zegt

    29 april 2016 om 13:56

    Helm af en racen!

    Login om te reageren
  9. roller zegt

    29 april 2016 om 13:57

    Het is wel ontzettend “wennen”.

    Login om te reageren
  10. thesis zegt

    29 april 2016 om 13:58

    Ja maar op die van Red Bull kan geen sponsor.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 april 2016 om 14:01

      @thesis: Waarom niet? Op die zwarte strip bovenaan kun je gewoon sponsornamen plakken.

      Login om te reageren
  11. Edge zegt

    29 april 2016 om 14:01

    Voor de liefhebber: Red Bull heeft crashtestfilmpjes van het Aeroscreen online gezet. Eentje waar een F1 wiel (à 20kg) met een snelheid van 225km/u tegen zo’n ding wordt gelanceerd en eentje waarbij een projectiel van 1kg met een snelheid van 230km/u tegen het Aeroscreen werd geschoten. In beide gevallen overleefde het Aeroscreen het.

    Login om te reageren
    • maho90 zegt

      29 april 2016 om 15:50

      @Edge: wel recht van voren. Beste verdeling van de krachten. Maar altijd beter dan tegen het hoofd.

      Login om te reageren
    • Peter_Huisman zegt

      29 april 2016 om 20:09

      @Edge: Straks tientallen supporters gewond door afketsende onderdelen ;)

      Login om te reageren
  12. roppp zegt

    29 april 2016 om 14:02

    Het moet toch niet gekker worden. Vroeger reden ze op de benzinetank zonder rollbar of gordels en met een flauwekul helm. Een beetje risico mag wel hoor. Anders moet je ook met een Michelinmanpak de straat over. Ik denk dat dat gevaarlijker is anno 2016.

    Login om te reageren
    • rojeho zegt

      29 april 2016 om 14:21

      @roppp: als je vindt dat entertainment boven mensenlevens gaat ga je maar lekker MotoGP kijken

      Login om te reageren
      • reistje zegt

        29 april 2016 om 14:44

        @rojeho: Nu doe je net of MotoGP een zelfmoordsport is.

        Login om te reageren
      • roppp zegt

        29 april 2016 om 15:12

        @rojeho: dat is heel extreem gesteld, maar serieus: als voetganger is het gevaarlijker dan als F1-coureur.
        Ps. De laatste dode in de F1 had niets met racerij te maken, maar met een blinde bestuurder van een takelwagen.

        Login om te reageren
    • maho90 zegt

      29 april 2016 om 15:52

      @roppp: vroeger hadden auto’s ook geen kreukelzones, abs, esp, traction control en wat al niet meer. Daar hoor je toch ook niemand over? Sensatie bij het racen horen de acties op de baan te zijn en niet de crashes waar iemand bij kan overlijden. Gladiatoren zijn al tijden niet meer populair.

      Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    29 april 2016 om 14:02

    Vraag mij af of dit echt werkt. Hoop dat ze hem ook nog wat meer gaan stijlen.

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    29 april 2016 om 14:05

    Nu nog wachten op de DTM-style ruitenwisser in het midden :)

    Login om te reageren
    • maho90 zegt

      29 april 2016 om 15:53

      @Gulli: Zal hem nog staan ook.

      Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    29 april 2016 om 14:07

    Ik vind het best wel gaaf uit zien eerlijk gezegd. Laat maar komen.

    Bovendien snap ik de reacties van mensen die stellen dat dit de F1 nog saaier maakt niet zo goed. Was het soms spannend dat Massa een projectiel tegen zijn hoofd kreeg? Ik vond het nogal sneu. En misschien had Bianchi nog geleefd door een dergelijke maatregel.

    Als je houdt van sporten waar mensen echt gevaar lopen, dan adviseer ik je extreme sporten aan. De F1 is ook wel spannend als er een ruitje voor de coureur zit hoor.

    Login om te reageren
    • maho90 zegt

      29 april 2016 om 15:55

      @berlinetta: inderdaad, alsof het ruitje ervoor zorgt dat er niet geracet wordt…. hoop dat ze weer mogen aan tanken en genoeg banden krijgen. Kunnen ze weer als een echte racer op de limiet gaan rijden. Dat zijn wezenlijke veranderingen voor het karakter van de sport. Niet zo’n ruitje.

      Daarbij vind ik het ook geslaagd. Beter dan die halo van Ferrari.

      Login om te reageren
  16. stefstuntpiloot zegt

    29 april 2016 om 14:15

    Ik ben al tientallen jaren formule 1 fan en hoewel ik het esthetisch niet beste ontwikkeling vind, is het denk ik onhoudbaar om te verdedigen dat de looks van de auto voorgaan op de veiligheid van een coureur. Persoonlijk kijk ik niet naar formule 1 om bloed aan de muur te zien maar omdat het de meest snelle raceklasse is en het summum van techniek. En je moet er toch niet aan denken dat er talent verloren gaat omdat een stel sensatiezoekers het niet cool genoeg vond als er extra veiligheid werd ingebouwd..

    Login om te reageren
  17. E34M5Touring zegt

    29 april 2016 om 14:18

    Ik denk dat het qua nekbelasting ook nog wel iets scheelt. Grootste krachten zijn natuurlijk G krachten maar volgas op het rechte stuk zal het wel wat schelen denk ik. Vind de RB oplossing ook mooier dan de Ferrari hoepel. Dat lijkt wel een verloren limousine antenne uit de jaren 80…
    http://www.benzworld.org/forums/attachments/w126-s-se-sec-sel-sd/163638d1203621151-amg-560-sec-updated-100_4948.jpg

    Login om te reageren
  18. bk15 zegt

    29 april 2016 om 14:23

    Ook ruitenwissers dan?

    Login om te reageren
  19. mikkeloentje zegt

    29 april 2016 om 14:34

    What’s next? Moto GP met zijwieltjes?

    Login om te reageren
    • maho90 zegt

      29 april 2016 om 15:55

      @mikkeloentje: driewielers

      Login om te reageren
  20. lompey zegt

    29 april 2016 om 14:35

    Als we dan toch mogen kiezen ga ik voor de ruit. Dit heeft nog een beetje het auto gevoel.

    Login om te reageren
  21. kobus1967 zegt

    29 april 2016 om 14:36

    De beste oplossing is die waarbij ons Max op de plek van Ricciardo of Kvyat zit.

    Login om te reageren
  22. beemerc zegt

    29 april 2016 om 14:39

    Die Halo ziet er wel extreem grof uit, maar gezien het ene veertje toch maar het suffe windschermpie

    Login om te reageren
  23. norge zegt

    29 april 2016 om 14:45

    Waarom moet de coureur eigenlijk in de auto zitten? veels te gevaarlijk man.
    Zet hem met een playstation stuurtje langs de kant veilig in een atoom bunker en laat hem daarvandaan de auto besturen…Wordt er vast niet saaier op…
    Wat waren de jaren 70/80 toch mooi..

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      29 april 2016 om 14:53

      @norge: Prachtig inderdaad. Sport is pas echt mooi als er mensen doodgaan…

      Login om te reageren
    • petrolicious zegt

      29 april 2016 om 14:56

      @norge: ja, 16 doden, wat een heerlijke tijd was dat.
      Ik kan die herhalingen op replay blijven zetten en het nog steeds boeiend vinden, jij ook?

      Login om te reageren
      • petrolicious zegt

        29 april 2016 om 14:58

        @petrolicious: ik wacht nu ook op een reactie die zegt dat 16 doden niets is vergeleken is tegen de x doden bij die in een ongerelateerde sport / event zijn gevallen. Of een nietszeggende comment over dat het vroeger allemaal beter was, omdat.

        Login om te reageren
  24. stefanvts16v zegt

    29 april 2016 om 14:47

    De Aeroscreen van RB ziet er veel beter uit dan de Halo van Ferrari!

    Er zijn overigens al jaren diverse producten beschikbaar die glas waterafstotend kunnen maken en die enkele maanden werkzaam blijven. Dus als ze dat in de F1 voor elke race opnieuw aanbrengen, dan zal er echt geen ruitenwisser nodig zijn. ?

    Login om te reageren
  25. rob5nismo zegt

    29 april 2016 om 15:07

    Ik vind het veel mooier als die draak die Ferrari getest heeft.
    Denk ook wel dat je zo meer zicht hebt als met een pilaar in het midden

    Login om te reageren
  26. reistje zegt

    29 april 2016 om 15:26

    Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Aan de ene kant snap ik dat het veiliger is en dat je daarom je kunt afvragen waarom ze het niet gewoon invoeren.
    Aan de andere kant hoort een beetje gevaar niet bij de motorsport? Als iedereen ja zou zeggen ging er misschien ieder jaar wel een coureur dood zoals vroeger (wat ook zijn charme had). Je kunt je afvragen hoe ver moet je gaan voor veiligheid? Buiten het freak-accident met Jules Bianchi om is er meer dan 20 jaar niemand overleden tijdens de formule1.

    Het aeroscreen is in ieder geval een stuk mooier dan de Halo en zal je ook beschermen bij kleinere objecten. Al maakt het het wel iets minder persoonlijk als je de bestuurder minder ziet.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 april 2016 om 15:52

      @reistje: Maar waarom hoort gevaar bij motorsport? Ja het gaat ontzettend hard en dat is gevaarlijk. Maar betekent dat dan dat we geen veiligheidsmaatregelen moeten nemen? Het gaat er toch om dat iemand zo snel mogelijk de finish haalt zonder dat hem iets markeert. Het gaat er niet om dat het gevaarlijk is.

      Login om te reageren
      • reistje zegt

        29 april 2016 om 17:13

        @berlinetta: Dat is dus altijd de afweging. Maar naar mijn mening is de drang naar nog veiliger worden wel erg groot voor een sport waar weinig gewonden vallen. Waarschijnlijk zullen wij niet uit deze discussie komen omdat we heel anders naar dingen kijken.

        Ik ben al jaar en dag fan van Irish roadracing en de Isle of Man TT waar nog ieder jaren doden vallen. Persoonlijk vind ik het gevaar toch zeker iets toevoegen. Als ik kan kiezen tussen morgen op mijn motor stappen en te overlijden of tot mijn 80ste leven zonder iets gevaarlijks te doen om dan te sterven aan een hartaanval (als je het geluk heb dat ze je niet reanimeren) kies ik toch echt voor het eerste.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          29 april 2016 om 17:16

          @reistje: Ik hou er ook van om te kijken naar gevaarlijke sporten, maar ik snap niet zo goed wat het gevaar toevoegt aan de F1. Het wordt er echt niet spannender door.

          Login om te reageren
          • reistje zegt

            29 april 2016 om 17:50

            @berlinetta: Ik zeg ook niet dat het gevaarlijker moet worden. Maar ook geen drang om het veiliger te maken voor nu.

            Verder kom ik terug op het punt dat wij niet uit deze discussie gaan komen, no hard feelings.

            Login om te reageren
    • maho90 zegt

      29 april 2016 om 15:58

      @reistje: ik zie Ricciardo op de foto’s anders aardig goed zitten. Daarbij, wat zie je nu…? Een helm… heel persoonlijk.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        29 april 2016 om 16:09

        @maho90: Schept toch een band met iemand als je zijn helm ziet op tv.

        Login om te reageren
  27. toniominestrone zegt

    29 april 2016 om 15:51

    Formule 1 is verworden tot een sport voor mietjes,wat een gepamper!

    Login om te reageren
  28. martijn11 zegt

    29 april 2016 om 16:45

    Het blijft een gevaarlijke sport

    Login om te reageren
  29. Rick-dos zegt

    29 april 2016 om 17:44

    Kunnen ze gelijk een HUD inbouwen. Zou wel cool zijn tijdens avondraces om dat dan te zien…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 april 2016 om 10:03

      @Rick-dos: akkoord maar alleen als het inclusief crosshairs is.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        30 april 2016 om 10:18

        @w0o0dy: Gooien we er wat augmented reality er bij en kun je de ERS van je tegenstanders met een EMP voor een korte periode uitschakelen.

        Ik denk dat we met deze briljante ideeën de F1 hebben gered!

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          30 april 2016 om 10:31

          @Rick-dos: ik dacht zelf aan een soort speer (bot en breekbaar) die je kunt gebruiken om de knopnl achterop de auto in te drukken.. Die schakelt dan voor het volgende rechte stuk de hybride-oplaad-functie uit… Je rijdt dan snel zonder hybride Power en kunt zomaar meerdere plekken verliezen. Als je speer afbreekt dan kun jij die truc niet meer gebruiken dus moet je het precies en voorzichtig doen!

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            30 april 2016 om 10:37

            @w0o0dy: een beetje terug naar het ridder te paard “Jousting” maar ook aansluiten bij de PlayStation generation diebgroot is geworden met Mario karting enzo.

            Login om te reageren
  30. jipino zegt

    29 april 2016 om 17:44

    Na de komst van die turboblokken was de enige reden dat ik nog keek dat er misschien een keer een wiel of een stuk spoiler keihard tegen het hoofd van een coureur aanvloog, maar nu dat niet meer kan gebeuren is er echt geen zak meer aan…

    Login om te reageren
    • jipino zegt

      29 april 2016 om 17:58

      @jipino:(”nu” moet eigenlijk zijn ”wanneer” natuurlijk)

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 april 2016 om 18:02

      @jipino: Wat ben jij dan voor morbide figuur? Als het mogelijk doodgaan van coureurs de enige reden om te kijken is kun je beter stoppen en overschakelen op IS onthoofdingsfilmpjes. Dan weet je tenminste zeker dat je niet voor niks kijkt…

      Login om te reageren
      • jipino zegt

        29 april 2016 om 23:26

        @Edge: Ja dat is dus mijn punt (ironie in tekstvorm is nogal een uitdaging)

        Login om te reageren
  31. motoragent zegt

    29 april 2016 om 17:58

    Ik vind het wel een gaaf gezicht eigenlijk, zeker als je je bedenkt dat het nu nog gewoon een opzetruitje is en het ontwerp van de auto er verder niet op is aangepast. Als dit principe volgend jaar echt geïntegreerd kan worden ontwerp van de auto, en bijvoorbeeld vloeiend door kan lopen vanuit de neus, denk ik dat we echt plaatjes van auto’s gaan krijgen. Beetje dit idee:

    http://www.thisisf1.com/wp-content/uploads/2015/06/AndriesvanOverbeeke19-800×450.jpg

    Login om te reageren
  32. rufctr01 zegt

    29 april 2016 om 18:04

    Zet er dan een compleet dak op.
    Ik vind dat een F1 auto open moet zijn. Het is ook het risico van het vak.

    Login om te reageren
  33. desjonnies zegt

    29 april 2016 om 18:09

    Nu nog wachten op de kokosmatjes en de sigaren-aansteker !

    Login om te reageren
  34. Dutchdriftking zegt

    29 april 2016 om 18:40

    Ik vind het er wel wijs uit zien.

    Login om te reageren
  35. w0o0dy zegt

    30 april 2016 om 19:37

    Giedo van der Garde postte deze “photoshop” op FB.zijn zoontje (7) herkende de ogen gelijk.

    http://s32.postimg.org/7lpytalud/Screenshot_20160430_193100.png

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North