Deze 9 vierzits coupe’s zijn nu nog een koopje

Auteur: , 94 Reacties

De vierzits coupe. Cruisen in stijl en comfort. Wie wil dat nu niet? De occasion koper, blijkbaar...

Volvo C70

Een supercar is leuk om te zien, maar om in gezien te worden ook wel een klein beetje genant, zeker in het geval wanneer het haar op het hoofd veranderd in vet op de buik. Dan is een Gran Turismo een veel betere optie: dan staat het kale hoofd ineens intelligent en geeft het buikje aan dat je een bon vivant bent (hopelijk). Nieuw zijn dergelijke auto’s veelal niet te betalen. Gebruikt is dat echter een ander verhaal, want het is een type dat over het algemeen behoorlijk afschrijft. In tegenstelling tot veel supercars wordt er ook daadwerkelijk flink mee gereden, wat bijdraagt aan de vriendelijke tweedehands prijzen. Verder is een vierzits coupe nog iets wat je aan je eega kunt verkopen. De kinderen kunnen mee en er is ruimte voor de boodschappentassen.

Speciaal voor de lezers van Autoblog.nl gaan we op zoek naar de krenten in de pap. Vierzits coupe’s die ongeveer rond het dieptepunt zitten qua afschrijving, maar wellicht in de toekomst nog stijgen in waarde. We beginnen bij auto’s die hetzelfde kosten als een weekje een Opel Insignia 1.6T huren en eindigen met auto’s die hetzelfde kosten als een Insignia 1.6T kopen.

Peugeot 406 Coupe:
Nog altijd een beeldschone auto. Ferrari looks voor Peugeot geld bleek een schot in de roos te zijn. Dat het interieur gelijk was aan dat van de sedan en dat laatstgenoemde beter stuurde maakte niet uit. Peugeot had ineens een nieuwe klantenkring in de showroom staan. Voor 2-3 mille kun je al een prima exemplaar bemachtigen terwijl de V6 pareltjes met weinig kilometers voor zo’n 5k te vinden zijn. Weetje: een 406 Coupe heeft de buitenspiegels nooit in de carosseriekleur meegespoten gekregen, maar in het zwart. Dit was de wens van Sergio Pininfarina. Zo werd het design minder verstoord. Goede man.

Peugeot 406 Coupe

Lancia K Coupe
In 1998 begreep niemand deze auto. En nu nog steeds niet. Ja, het is een coupe versie van de Kappa waar Lancia had extra zijn best op had gedaan. De Kappa Coupe werd ontworpen door IDEA en speciaal gebouwd bij Maggiora, De wielbasis was maar liefst 12cm korter dan de sedan. Qua design een bijzondere verschijning, alleen niet echt sportief. Echter moet je de K Coupe meer zien als compacte Italiaanse versie van een Bentley Continental (de jaren 90 versie). Qua motorisering was er de keuze tussen een vijfcilinder met of zonder turbo en een zacht brullende Busso V6. De V6 was er enkel met automaat. Dat past wel. Voor 3 tot 4 mille vind je al heel behoorlijke exemplaren.

Lancia K Coupe

Volvo C70:
De 850 T-5R in Cream Yellow is op dit moment een veel gezochte Volvo en dat is op zich opmerkelijk. Want de basis van de 850 is nooit echt sportief geweest en stijlvol is dat vlaflip geel ook niet. De Volvo C70 is absoluut niet sportief, maar een comfortabele GT. Zoals het heurt. Er was een T5 versie, maar deze was er enkel om een innige relatie te onderhouden met de lokale bandenboer. De 2.4 met low pressure turbo past veel beter bij het karakter van de C70. Ook bij de C70 zijn de prijzen lekker laag. Een prima rijdend exemplaar vind je voor 5 mille, maar voor het dubbele heb je een hele late (de C70 werd gebouwd tot 2002) met weinig kilometers.

Volvo C70

Subaru Alcyone SVX:
Het merk van de gouden wielen en grote spoilers in dit lijstje? Jazeker. De opvolger van de XT was eigenlijk totaal geen opvolger, want de SVX was veel groter en duurder. Bijzondere styling? Check de ramen. Bijzondere techniek? Een 3,3 liter boxermotor met vierwielaandrijving. Sportief? Neen. De SVX werd destijds net als de Eunos Cosmo niet goed begrepen, want de prestaties waren minder ten opzichte van de eveneens vierwiel aangedreven Mitsubishi 3000GT of Nissan Skyline GT-R, terwijl de SVX net zo duur was. Tegenwoordig koop je ze voor een appel en een ei. Blijft toch een prachtige auto. Goede exemplaren zijn al een lange tijd rond de 8 mille.

Subaru SVX

Renault Avantime:
Briljant en mislukt tegelijkertijd. In plaats van de rij-eigenschappen van een coupe te combineren met de ruimte van een MPV, werd het de ruimte van een coupe met de rijeigenschappen van een MPV. Houden we van bij AB. De Avantime is één van die auto’s van de afgelopen 15 jaar waar we nog steeds over zullen napraten. Het comfort, de lichtinval, de zitpositie. Alles. Maar vooral dát ontwerp van Patrick LeQuement. Als kilometervreter voor 4 personen is het nog altijd een briljant alternatief. Weetje: dit was de eerste auto met Twin Scroll turbo (2 liter benzine). De prijzen van de Avantime gaan nu alle kanten op: zowel extreem hoog als extreem laag. Voor 10 mille kun je een meer dan behoorlijk exemplaar vinden.

Renault Avantime

Audi 80 S2 Coupe:
Eigenlijk zijn we nét iets te laat met dit lijstje, want de prijzen zitten al weer in de lift. De geboorte van de S2 was een beetje ongelukkig, want dit was de opvolger van de Ur-quattro. De S2 was aanmerkelijk comfortabeler en minder sensationeel, maar wel prima om elke dag in te rijden. De eerste lichting had 220pk, de latere versie 230 pk en 350 Nm. Waarom er geen RS2 Coupe was? Porsche wilde wel meewerken aan de RS2, maar dat model moest gebouwd worden op een carrosserie variant die zo ver mogelijk van de 911 en 968 stond om interne concurrentie te voorkomen. Zonder het toen te beseffen had Porsche dus voor Audi een enorm succesvolle niche gevonden. De RS2 is bijna onbetaalbaar tegenwoordig, maar een aardige S2 Coupe kun je al voor 12,5 mille vinden.

Audi S2

BMW 6-serie:
Als er één auto op het moment erg fout is, is het de 6-serie (E63) wel. De auto is bereikbaar geworden voor shoarmaboeren, raamexploitanten en kampbewoners (of een combinatie daarvan). Het geld wat niet in onderhoud gestoken is werd veelal geïnvesteerd in dubieuze bodykits en rare velgen. Maar er zijn ook voldoende niet-gemolesteerde 6-series te vinden. Met name een standaard 630i is een zeer fijne auto met zijn atmosferische zes-in-lijn. Vermijd de 645i’s met SMG bakken. Nette exemplaren beginnen zo rond de 15 mille, daaronder is het niet veel soeps en moet je bij sommige ondernemingen €200 betalen voor de velgen. Waar de Audi S2 al het dieptepunt voorbij is, moet de 6-serie misschien nog heel eventjes wachten, maar houd ‘m in de gaten.

BMW 630i

Maserati Coupe:
De kritiek was niet van de lucht toen de 3200GT werd gefacelift en de boomerang achterlichten vervangen werden door normale exemplaren. Dit uit zich ook in de prijzen, want de 3200GT lijkt gemiddeld duurder te zijn dan een 4200 in gelijke staat. De 3200GT zit rond de 35k, terwijl er voor 25 mille voldoende fraaie exemplaren van de 4200 te vinden zijn. Dat is enorm veel waar voor je geld. Kwalitatief was de Coupe beduidend beter en de motor is in de praktijk ook prettiger dan de 3.2 V8 tweetraps raket. Verkijk je niet op de kosten van het onderhoud: dat is écht zo duur bij zo’n Italiaans raspaardje.

Maserati Coupe

Mercedes-Benz CL65 AMG:
Eigenlijk is dit het koopje van de eeuw. Veel ruimte, een monsterlijke V12 en alle gadgets die in 2005 relevant waren. Dit was de eerste AMG met de Biturbo V12 (612pk, 1.000 Nm) en is maar heel kort geleverd. Nu kopen voordat @Sacha het doet. Veel staan er niet te koop, maar de prijzen schommelen nu al een tijdje rond de 35k. Dat lijkt veel, maar je krijgt ook veel. Daarbij: de motor van deze generatie CL65 is nagenoeg gelijk aan die van de huidige S65 AMG Coupe, die hebben slechts 18pk meer. Nog een voordeel, er is altijd een markt voor zeldzame en goed onderhouden AMG’s.

Mercedes-Benz CL65 AMG



94 reacties

M’n pap heeft eens zo’n SVX gehad. Had ie voor een habbekrats gekocht op een faillissementsveiling. Was toen nog te jong om me er écht wat van te herinneren maar was toch wel echt een auto die toen een diepe indruk op mij maakte
E63 prachtige auto vooral als cabrio. Een auto die steeds mooier is geworden… wel standaard laten zoals op de foto.
-edit: dank u! is gefixt!-
@thomasthomas: Wel andere velgen erop zetten, sowieso 5 spaaks.
Ik versta wat anders als “goedkoop” bij 2 a 3 mille.
Volvo of bmw of maserati, lastig.
c70 coupe. de auto voor tandartsen/huisartsen en chirurgen waarvan hun kinderen al uit huis zijn en alleen nog met hun vrouw thuis samenwonen
Of een cl500 w216 😎
@nvn1993: fantastische auto, maar te jong. Die zullen nog wel even afschrijven alvorens ze in waarde toenemen, denk ik.
En werkelijk elk model heeft iets fraais, iets bijzonders. Iets moois en iets aparts. Moeilijk om uit dit rijtje te moeten kiezen. Als ik zou moeten kiezen, zou ik gaan voor de CL65 AMG of een CL600. Of toch dan de Audi? Of misschien de Maserati? Nee de BMW?

Ik weet het niet, maar fraai vind ik ze wel.
@viezefreddyw: een standaard CL500 in het zwart met beige interieur is ook heerlijk. Tevens de laatste CL die ook mooi was als CL500 zonder AMG-pakket. De CL er iets te saai uit.
@e550: Het zijn zeker mooie auto’s. Ik heb er ook een erg grote zwak voor. Maar zo’n CL600 is voor mij toch wel het ultieme en dan vooral een W215. De mooiste die momenteel te koop staat is deze, wat een beauty.
1. Maserati (maar te duur onderhoud)
2. Renault (waarschijnlijk hetzelfde als bij 1., maar zo mooi
3. Volvo (strak, ietwat saai, maar hopelijk degelijk)
@roppp: De 2.4T is niet degelijk. De 2.3 turbo is in dat opzicht met afstand de beste keuze.
Doe mij maar een Volvo c70 voor maar 5000 euro! -edit: Dank u. Is gefixt!-
hebben zelf de cabrio variant van de maserati 4200gt gehad, op de kosten aan het dak na, hebben we er eigenlijk totaal geen kosten aan gehad behalve regulier onderhoud (tot ik een belletje kreeg dat me moeder er een rondje mee is gaan maken en totalloss was…)
@spykerboy: en wat kost een grote beurt dan?
@eklasse: olie, filters enzo zijn niet veel anders. Het feest begint als er dingen vervangen moeten worden. Standaardprijzen voor een beurt heb je nu niet meer. Bepalend is wat er moet gebeuren. Remschijven, uitlaat, koppeling enz zijn wel duurder. Onderhoud moet je gewoon wel laten doen. Anders kom je jezelf later weer tegen met nog grotere problemen.

Als je meer wilt weten, kijk dan op http://www.maseratichat.nl en

http://www.sportsmaserati.co.uk/forumdisplay.php/12-3200-4200-Spyder-GranSport

Voor ik m kocht ook gekeken naar 911s. Daar zitten ook rekeningen van beurten bij van duizenden euro’s zodra er iets moet gebeuren. Eentje was geimporteerd uit Duitsland, daar P-Zentrum onderhouden en die had in twee jaar in NL 10.500 aan dingetjes ex banden laten doen. Dat had ik niet verwacht.
406 coupe 😍
E46 325i of vlotter! Geef mij die maar
@JamesBond007:
Da’s een 2+2. Niet echt een vierzitter.
@Original_Arnoud: Wat is het verschil?
@danielj:
2+2 betekent twee volwassenen + twee kinderen. De ruimte is dan te krap om er met vier volwassenen comfortabel in te zitten.
Ik mis de Renault “Aston Martin” Laguna….
http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730×700/media/3504695/Renault%20Laguna%20Coupe%20%283%29.jpg
@Rob: de renault ”s-klasse coupe” laguna bedoel je?
@Rob: Renault S-klasse Coupe Laguna. ;) Schitterende auto.
@kilum: Is al gezegd gast. Lekker origineel ben jij!
@kilum: nou nou, niet zo boos zijn op jezelf!
@Rob: Ik denk dat de Laguna Coupe nog niet op of rond de bodem zit.
@willeme:
Da’s waar. Het zijn nog geen prijzen waar @lincoln zijn bed voor uitkomt ;-)

Maar zeg zelf, om en nabij de 10k, da’s toch al een heel aanlokkelijke prijs? En exemplaren rond dat bedrag hebben echt nog niet veel kilometers gelopen en zien er eigenlijk allemaal nog hartstikke verzorgd uit.
@Rob: Je hebt er inderdaad een fantastische auto aan. Daarom adviseren wij hem graag:

http://www.autoblog.nl/nieuws/autoblog-advies-zuinige-en-krachtige-auto-voor-35k-85962

Ik vermoed dat over een jaartje of 2-3 dat ie op zijn bodem zit. Benieuwd of ie dan ook om hoog gaat!
Voor mij een van de twee Fransen. Allebei zo mooi!
Ik wilde een BMW 6 kopen, maar toen ik zag dat veel 6-series van onder de 22k een M-bodykit hadden en werden geadverteerd met “MOOISTE VAN NLD” ben ik toch maar naar iets anders gaan zoeken. Wel jammer, het blijft een prachtige cruiser.
@romeoalfa: Ik ben enorm benieuwd wat de volgende zoektocht werd na de 6 serie. Vind het zo’n prachtige auto, ook al rijden er paupers in. Denk dat een originele nog steeds een respectabele auto is.
Kappa coupe
@turgut100: dan het volgende probleem…. met de 5 cilinder turbo of met de “busso” V6. Keuzes, keuzes, keuzes 😐
@phdg: neem ik de Busso V6. De 5 in lijn turbo heb ik al in zijn Fiat nichtje hangen! 😍
Kan iemand mij vertellen waarom die BMW 6 serie zo goedkoop is? Is hij onbetrouwbaar/duur in onderhoud? Want ik heb het altijd wel een elegante auto gevonden namelijk en zelfs voor een compleet afgeragt exemplaar zou vind ik 15K wel erg goedkoop maar er staan er inderdaad voldoende te koop tegen die prijs.
@stephano: onderhoud en kwaliteit laat soms nog wel te wensen over. Ik heb zelf een E65 745i (technisch delen die veel onderdelen) en ik merk het vooral aan de onderhoudskosten nu die wagens wat ouder beginnen te worden. Zoals als in de tekst beschreven staat, vermijd de 645i want die heeft net zoals mijn eigen 745i kans op een koelwater lekkage die je minimaal €4000 gaat kosten om te laten verhelpen bij de dealer.

Waarom zijn die wagens zo betaalbaar nu? Omdat mensen zich simpelweg vergissen als het op onderhoudskosten aan komt. Dit is geen VW golf, banden alleen al kosten een dikke €1000 per set. Remmen idem. Daarnaast zijn SMG bakken van BMW een regelrechte ramp, is niet de vraag of, maar wanneer ze kapot gaan….en trek dan je beurs maar open kan ik je vertellen.

Voorbeeldje, mijn raammotor aan de bestuurderszijde ging laatst kapot, dat geintje koste me dus bijna €650 om te vervangen.

Als je per se een V8 wilt, ga dan voor de 650i, dat zijn de latere modellen met de 4.8 V8 en die hebben dat koelwater probleem niet. Helaas zijn die niet te vinden voor onder de 25K in fatsoenlijke staat.

Dus koop zo’n oudere BMW echt niet met je laatste centen anders kom je van een heel koude kermis thuis. En zorg vooral dat de wagen die je wilt kopen een kloppende onderhoudshistorie heeft.

Ik wil je niet ontmoedigen hoor want desondanks zijn het erg fijn rijdende wagens, ik ben heel tevreden met m’n eigen 745i :)
Als de Maserati er in mag, mag de Jaguar XK er ook in ;-)

Neem ‘em met deze wielen….
https://www.netcarshow.com/Jaguar-XKR_Coupe-2005-800-0a.jpg
…en je hebt een prachtig ding! Kwa prijzen zitten die wel op hun dieptepunt denk ik zo…
@Rob: helemaal mee eens. Een aantal jaar geleden had een kleine handelaar bij ons in het dorp een aantal xk’s te koop staan rond 10k. Hele fraaie exemplaren, alleen dat leer bleef niet zo heel lang mooi..
De vierzitscoupé. Toch wel een van mijn favoriete carrosserievormen. Alle auto’s die hier worden genoemd, vind ik schitterend. Minder praktisch en duurder dan de auto’s waar ze vanaf zijn geleid, maar oh zoveel mooier en leuker.
-edit: Het is al bijna weekend, excuses. Is gefixt-
Mooie opsomming willeme ! En top stukje ervan gemaakt.
Het is veel leuker op de weg als die coupe’s blijven rijden en we ze wat meer gaan zien. Beetje kleur staat ook vaak heel goed ipv dat eeuwige grijs/zwart van weer een Passat / 0000 of zoiets.
De tekst bij de 6-serie kan zo uit een Autovisie vsn begin jaren’90 komen, alleen dan betrekking hebbende op een e24, de eerste generatie van de 6.
Doe mij maar deze 4-zits coupe:

C219

http://ag-spots-2013.o.auroraobjects.eu/2013/04/05/mercedes-benz-cls-63-amg-c219-c782705042013160315_5.jpg
@jack_abarth: Da’s een 4-deurs coupé. En duur.
@mercedesclk350:

Klopt, maar het is ook een 4-zits coupé. Duur zijn ze wel ja, en denk dat ze dat ook wel blijven.
@jack_abarth: sedan*, wel een hele mooi overigens.
Qua 6-Serie is er niets mis met een SMG-bak. Feitelijk is dit gewoon een gerobotiseerde handbak. Af en toe is de koppeling versleten, maar door een specialist is dit best snel en goedkoop te vervangen. In ieder geval stukken goedkoper dan een automaatrevisie.

Je kunt er helaas nog maar matig mee voor de dag komen. Bij zijn voorganger kan dit zo ongeveer ook nog steeds niet, dus we moeten nog even geduld hebben.
Overigens lijkt de 3-serie 325i coupe me ook een leuke toekomstige auto. Een NA zesinlijn met een heerlijk rijgedrag. Plek voor 4 en ik vind hem ook erg fraai.
Ford Thunderbird 4.6 om het lijstje iets completer te maken ..
@lincoln: enorm lastig om te bepalen of die op de bodem zitten qua waarde. De Cadillac Eldorado TC stond aanvankelijk in het lijstje. Maar net als de T-Bird (en Mercury Cougar) is het gewoonweg te lastig om te zien of dit auto’s zijn die nu op hun bodem zitten en omhoog gaan. Eventueel. Ik zal de Mercury Cougar XR-7 huurauto nooit vergeten. Donkergroen, beige leer, fantastische airco en audio, traag, zuipend en vager dan een PvdA politicus. Briljante bak om Georgia te verkennen!
Nope
Doe maar de alfa GT met busso motor
Tweede generatie CLK kan ik ook niet afraden, helaas zijn die nog steeds vrij duur.
Ford Cougar, het hoogtepunt van Fords ‘new edge’ designtaal:
https://www.netcarshow.com/Ford-Cougar-2000-800-01.jpg
@Rob:

Mazda 626 ..
Ken je die nog ??
@lincoln:
626, de auto waar je louter positieve verhalen over hoort…
Maar een coupe daarvan doet mij geen belletje rinkelen… Of was dat die coupe die ook door het leven ging als Ford Probe?
@Rob: snel googelen, you won’t be sorry!
@Rob:De Mazda ‘Capella’ serie was er ook als Coupe:

http://media.autoweek.nl/m/m1by0erbgec0_800.jpg

In de VS werd deze versie ook MX-6 genoemd:

https://media.ed.edmunds-media.com/mazda/mx-6/1990/oem/1990_mazda_mx-6_coupe_lx_fq_oem_1_300.jpg

De opvolger heette zowel in Europa als de VS MX-6:

http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/800×450/format/jpg/quality/85/http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2007/01/1993.mazda.mx6.6962-e.jpg

De Ford Probe was inderdaad ontwikkeld met wat Mazda, de auto had zelfs de klapkoplampen van de RX-7, maar zover ik weet was daar geen Mazda versie van.
@willeme:
Thanks. Weer wat geleerd..
@willeme: hmm MX-6 <3. Dingen zijn uitgestorven hier in NL. Maar ik heb ooit deze snoepje in IJmuiden gesnapt: http://static.autojunk.nl/pictures/2015/0217/171706/image_05.jpg. Erg leuk!

OT: vind het eigenlijk wel reuze meevallen, zo'n Alcyone voor 8k. Had ik niet gedacht.
Benieuwd voor hoeveel je eigenlijk iets als een Legend coupe of een Lexus SC400 hebt.
@toyotafortuner: Ik had de Lexus SC400 aanvankelijk ook in dit lijstje staan, maar er staan er te weinig om iets zinnigs te kunnen zeggen over de prijs. Het is sowieso allemaal import uit de US (of een Soarer) uit Japan. De Legend Coupe is hetzelfde verhaal: ze zijn zo schaars dat het lastig bepalen is wat de prijs doet.

Je koopt ze voor een appel en een ei. Over het algemeen zijn ze behoorlijk betrouwbaar, maar je gaat failliet aan onderdelen. Deze zijn zo specifiek dat je overal de hoofdprijs betaald.
Astra coupé turbo? (En nee, ik ben totaaaaal niet beïnvloed door het feit dat ik er zelf een bezit :p)
De Avantime is wel mijn favoriet. Maar het is een leuk lijstje voor de vrijdagmiddag :)
De C70 is één van de toppers in de koopjeshoek. Echt een auto die mooi oud wordt en nog steeds zo stijlvol als toen hij net uitkwam.

De Mercedes CLK uit de jaren ’90 is eveneens een coupé die nog steeds mooi is. Op een andere manier dan de Volvo, de Mercedes is op zijn mooist als hij in originele staat is, maar wel met dikke wielen. Net op de grens tussen chique en een tikje fout.

De Mercedes heeft op de Volvo voor dat het interieur net wat luxer is, er mooier leer gebruikt is en het dashboard nog steeds modern oogt. Al heeft dat vierkante dash van de Volvp ook zeker zijn charme.
@moveyourmind: Bedoel je de CL of écht de CLK? In het geval van de CLK kan ik het niet met je eens zijn. van achter is dat net een te smalle E-klasse en dat dashboard oogt naar mijn mening minstens zo verouderd als die van de c70. en kwa luxe denk ik dat een c70 over het algemeen dikker in de spullen zit dan een 90er jaren clk, Zat exemplaren met navigatie, 5.1 surround systeem, electrisch verstelbare stoelen , aut. dimmende binnenspiegel, stoelverwarming etc etc. Tevens vind ik de c70 net wat mooier opgedroogd maar dat kan natuurlijk liggen aan het feit dat ik al een aantal volvo’s versleten heb.

Mocht je de CL bedoelen zoals in het artikel beschreven moet ik je wel gelijk geven, dat is nog steeds een prachtig mooie ingetogen kar maar goed, die was ook 3 keer zo duur als een c70 dus dan mag je ook wel iets verwachten natuurlijk :)
@tmenges: Ik bedoel toch echt de CLK. De CL is nóg mooier, maar ook gebruikt een stuk duurder. De CLK vind ik gewoon een lekker foute bak, maar daar houd je van of niet. Jouw voorkeur voor de C70 kan ik ook begrijpen.
@scdoyerphotography: 406 coupe ;-)
De Audi S2 staat erg hoog op mijn lijstje. Toegegeven het is nooit moeders mooiste geweest maar het is een van de beste VAG producten ooit gemaakt. De 2.2l 5cilinder is onverwoestbaar en het AWD systeem is ook erg mooi.
BMW M3 e46…
Jarenlang in een kappa coupe 2.4 met G3 installatie vertoeft. Fijne herinneringen aan. Design was fantastisch en reed ook heerlijk.
Ik heb toch echt liever de 407 coupé dan de 406 coupé! Een veel fijnere auto met een betere wegligging.
Zo’n S2 is wel geniaal hoor.
Die Audi is wel een stuk ongeluk, geloof er geen barst van dat het meer waard wordt, de rest zijn wat mij betreft prima mits in onberispelijke staat. Duurt nog wel even voor dit rijtje wat meer waard gaat worden..
@giulio: Grappig dat je dat zegt, want de Audi S2 is juist de enige die al in waarde toeneemt. Zelfs een gaar exemplaar doet nog 10k. Een gave het dubbele. Check de prijzen hier.

Betreft het artikel: je moet het niet zien als een keiharde garantie voor een investering. Als je een niet saaie auto wilt die zo ongeveer op de bodem zitten qua prijs: dit zijn je opties.
Honda coupes kosten ook de wereld niet. Accord, Legend en Prelude. Ben ik ontzettend van gecharmeerd, om onverklaarbare reden. Vooral de laatste Prelude. Wat een plaatje joh:
http://img.favcars.com/honda/prelude/honda_prelude_1998_wallpapers_1.jpg
Wat is die Audi toch verschrikkelijk lelijk. Hoe zit het met de Alfa Romeo GT(V) in dit lijstje? En de Ford Mustang? Misschien niet heel rendabel, maar absoluut leuke auto’s!
@beefcake: Alfa GT had er goed tussen gepast, maar ik vermoed dat de 147 GTA en 156 GTA op dit moment een nog betere keuze zijn. En de GT is al vaak behandeld, ik wilde graag de K Coupe in het zonnetje zetten. Ook met een Busso V6 geleverd ;-)

Betreft de Mustang: Goede! Er zijn dermate veel verschillende uitvoeringen dat de Mustang een eigen artikel verdiend.
Alfa GT 3.2 :-)
@posthumus: zekers! Mooie sloffen eronder, jammer dat er weinig in het wit zijn. Echt porno
Die Volvo is echt een bazenbak!
Renault of bmw….
Moeilijke keuze
Het onderhoud aan een 65AMG… Weinig rijden is dan het devies.
Ik begrijp de Kappa coupe ook niet.
Best aardig hoor, maar could have been, should have been:
http://www.autoblog.nl/nieuws/lancia-kayak-by-bertone-vergeten-concept-1995-79195
Een Peugeotfan vertelde me ooit dat de 406 coupé een drama is voor het onderhoud. Ding zit zo gek in elkaar dat je hem half moet demonteren voor het minste of geringste.
Iedereen is altijd zo vol lof over die 406, maar hoe vaker ik ‘m zie, hoe vaker ik een jaren ’90 relikwie zie..
men snapt de vraag niet naar de iconische volvo 850 T-5R???? dat blijft 1 van mijn droomauto’s toch wel, en ja, liefst in vanille geel
Avantime!!! Nog steeds een zeer markant ontwerp wat koppen draait.. Ook een ‘klasseloze’ auto waar je echt overal mee voor kan komen en je een statement maakt.. Klassieker!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).