• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gallery: zo bouw je een Koenigsegg One:1 onder tijdsdruk

Auteur: MrBrown, gepost 15 maart 2014 om 10:40 – 22 Reacties

Afbeelding Gallery: zo bouw je een Koenigsegg One:1 onder tijdsdrukAfbeelding Gallery: zo bouw je een Koenigsegg One:1 onder tijdsdrukAfbeelding Gallery: zo bouw je een Koenigsegg One:1 onder tijdsdrukAfbeelding Gallery: zo bouw je een Koenigsegg One:1 onder tijdsdrukAfbeelding Gallery: zo bouw je een Koenigsegg One:1 onder tijdsdrukAfbeelding Gallery: zo bouw je een Koenigsegg One:1 onder tijdsdrukAfbeelding Gallery: zo bouw je een Koenigsegg One:1 onder tijdsdrukAfbeelding Gallery: zo bouw je een Koenigsegg One:1 onder tijdsdruk

Koenigsegg One:1
Wat doe je als je vier dagen voor de autosalon van Genève je showpaardje nog niet af hebt? Heel hard doorwerken en alles vast laten leggen op foto.

Momenteel staat de Koenigsegg One:1 te stralen op de beursvloer in Zwitserland, maar dat had niet veel gescheeld. Vier dagen voordat de auto op transport moest, was de 1360 pk sterke en 1360 kilogram wegende supercar nog ‘under construction’.

Het ontbreken van bumpers, dak, een interieur en de complete voorkant is best wel zorgelijk als de tijd begint te dringen. Kwaliteit en haast zijn namelijk niet elkaars beste vrienden. Maar niet getreurd want Zweden zijn slim, ze haalde het hele team bij elkaar, kochten een 3D-printer en gingen aan de slag.

Koenigsegg bouwt in de koude Scandinavische schuur ongeveer tien hete supercars megacars per jaar, de One:1 is gelimiteerd tot zes exemplaren. De foto’s spreken boekdelen, dit is high-tech p0rn. (via jalopnik.com, fotocredit: GFWilliams)

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, fabriek, koenigsegg, one-1, Supercars

Vorig bericht: « Gespot: Mercedes SLS AMG Black Series, een übermachine
Volgend bericht: Hennessey toont Mercedes G63 AMG met 700 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. w211koning zegt

    15 maart 2014 om 10:40

    Troep

    Login om te reageren
    • norge zegt

      15 maart 2014 om 10:44

      @w211koning: Ik bewonder uw uitgebreide onderbouwde reactie…

      Login om te reageren
      • 850t5r zegt

        15 maart 2014 om 11:14

        @norge: over troep gesproken, de w211 is gelukkig een geweldige auto als je van taxi’s houd….

        Login om te reageren
        • ariif zegt

          15 maart 2014 om 11:42

          @850t5r: Helaas is elke Mercedes een geweldige Uto, taxi of niet.

          Login om te reageren
          • 850t5r zegt

            15 maart 2014 om 15:54

            @ariif: tja geweldig is iets relatiefs, geweldig dat er in iedere schotelflatgarage 10 staan, geweldig dat iedere vito onder je hol wegrot, of geweldig dat jij denkt dat het geweldige auto’s zijn? Een taxi blijft een taxi en een w211 een kutauto….

            Login om te reageren
    • hansaplast zegt

      15 maart 2014 om 11:47

      @w211koning: inderdaad, wat een wanproduct. Op sommige foto’s zie je de bekabeling nog. En op sommige foto’s mist zelfs het plaatwerk! Schande!

      Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      15 maart 2014 om 16:50

      @w211koning: hahaha. Jij bent zeker een Bugatti fan. Een Agera R knalt een Veyron SS al met gemak voorbij. Laat staan deze.

      Login om te reageren
  2. norge zegt

    15 maart 2014 om 10:43

    Mooi ding hoor……Maar weer dat grijs..

    Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    15 maart 2014 om 10:51

    Ik hou wel van dit soort fotoreportages. Natuurlijk zou deze niet geplaatst zijn als het mis was gegaan maar zo laat je zien achter je product te staan en niets te verbergen te hebben. Punten voor Koenigsegg ik zet deze auto op mijn lijstje voor wanneer ik over 2 jaar een nieuwe leaser mag uitzoeken.

    Login om te reageren
  4. canon4ever zegt

    15 maart 2014 om 11:17

    Inderdaad erg interessante foto’s . maar ik weet niet of zij wat personeelsleden weggehaald hebben voor deze reportage , want het lijkt me alsof de eigenaar echt lekker lage personeelskosten maakt , slechts een paar monteurs maar ?

    Login om te reageren
    • canon4ever zegt

      15 maart 2014 om 11:22

      @canon4ever: je zou toch gauw meer dan 30 werknemers ofzo verwachten vanwege de drukte door de bestellingen

      Login om te reageren
      • FelixF zegt

        15 maart 2014 om 11:28

        @canon4ever: Valt wel mee vind ik, vooral als ze idd maar 10 per jaar bouwen. Ik heb vorige vorige week een kijkje mogen nemen bij de productie van de 918 Spyder. Daar liepen net zo veel(/weinig) man rond. En daar bouwen ze 1-2 per dag.

        Login om te reageren
      • FlighTom zegt

        15 maart 2014 om 17:46

        @canon4ever: Natuurlijk is het eenvoudig om de productie uit te breiden. Er speelt echter mee dat Koenigsegg exclusief wil blijven en niet meer auto’s WIL bouwen. De vraag is groot, de wachtlijst is lang, de prijs is hoog en de eigenaar is dik tevreden.

        Zouden ze aan de vraag gaan voldoen zakt de prijs, de exclusiviteit en daarmee de aandacht rondom het merk.

        Ik zeg; prima bezig zo.

        Login om te reageren
  5. midasracer zegt

    15 maart 2014 om 12:15

    Tekstueel niet het allerbeste artikel op AB wat ik ooit heb gelezen. Er wordt gesuggereerd dat men een 3d printer kocht, snel de onderdelen eruitperste en klaar was kees. Onzin natuurlijk. Er zijn slechts 2 onderdelen met de 3d printer gemaakt. De rest was gewoon ergens in de productie en hoefde alleen maar gemonteerd te worden. Meestal levert dat op een prototype een hoop stress op (want het past meestal niet), maar blijkbaar heeft Christian zijn cad/cam op hoog niveau staan. Daarom petje af, ik hoop spoedig video’s van de testritten op internet tegen te komen.

    Login om te reageren
    • MrBrown zegt

      15 maart 2014 om 12:33

      @midasracer: Dat moet je niet al te letterlijk nemen ;)

      Login om te reageren
  6. reistje zegt

    15 maart 2014 om 12:38

    Ik blijf zoveel bewondering hebben voor Koenigsegg, het zullen vast niet de meest betrouwbare en beste auto’s ever zijn maar een klein bedrijfje dat zulke dingen neer zet. Zoveel bijzondere technieken gebruikt en innovatie.

    Ik vind hem er net als de Agera prachtig uit zien en er zijn zoveel details die ik beter zou willen bekijken. Oh en een tip: op Drive komt binnenkort Inside Koenigsegg 2!

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      15 maart 2014 om 13:09

      @reistje: waarom zullen deze auto’s niet betrouwbaar zijn? Ik heb er juist heel veel vetrouwen in, ik denk dat ze wel heel goed zijn.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        15 maart 2014 om 16:32

        @rufctr01:
        Er staat geen 0000 op, was dat wel het geval dan had hij het de meest betrouwbare fantastische auto ever gevonden..

        Login om te reageren
  7. Alfarobert zegt

    15 maart 2014 om 13:51

    10 auto’s per jaar en ze kunnen bestaan.Wat ging er dan zo mis bij Spyker? Verkochten die er nog minder?

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      15 maart 2014 om 14:05

      @Alfarobert: Als je niet bezig bent met auto’s bouwen, maar met dromen over heel veel auto’s bouwen, dan gebeurt er vast niet zo veel.

      Login om te reageren
  8. schellekens006 zegt

    16 maart 2014 om 14:43

    Wel een puinhoop in die garage… Niet echt professioneel.

    Login om te reageren
  9. wrxkoenigseggtr zegt

    1 november 2014 om 14:32

    CvK is een echte vakman en werkt ook alleen met echte vakmensen die pure en betrouwbare machines bouwen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North