• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey toont Mercedes G63 AMG met 700 pk

Auteur: MrBrown, gepost 15 maart 2014 om 12:31 – 7 Reacties

Afbeelding Hennessey toont Mercedes G63 AMG met 700 pkAfbeelding Hennessey toont Mercedes G63 AMG met 700 pkAfbeelding Hennessey toont Mercedes G63 AMG met 700 pkAfbeelding Hennessey toont Mercedes G63 AMG met 700 pkAfbeelding Hennessey toont Mercedes G63 AMG met 700 pkAfbeelding Hennessey toont Mercedes G63 AMG met 700 pkAfbeelding Hennessey toont Mercedes G63 AMG met 700 pkAfbeelding Hennessey toont Mercedes G63 AMG met 700 pk

Hennessey Mercedes G65 AMG HPE700
Mercedes G65 AMG-rijders uitlachen kan voortaan in de G63 AMG HPE700 van Hennessey.

De tuner uit Texas heeft de Mercedes G63 AMG flink te pakken gehad. Standaard was de auto goed voor een niet lullige 544 pk en 760 Nm. Daar zet Hennessey een dikke vette streep door. De 5.5 V8 met dubbel turbo levert na het Amerikaanse kuurtje 700 pk en 1080 Nm, net zoals in de E63 AMG. In vergelijking, de G65 AMG V12 doet ‘slechts’ 612 pk en 1000 Nm. Zelfs een Nissan GT-R kan je het behoorlijk moeilijk maken met dit monster.

De bizarre krachten worden enkel bereikt door een aanpassing aan het luchtinlaatsysteem en een andere afstelling van de motor. Los van wat badges laat de tuner de auto optische verder met rust, maar optioneel zijn andere veren, wielen en carbon accenten leverbaar.

Wie vreest dat zijn G63 hiervan stuk gaat, kunnen we gerust stellen. De Hennessey G63 AMG HPE700 wordt geleverd met 3 jaar / 58.000 km garantie. Prijzen zijn niet bekend maar met de wetenschap dat een G65 AMG bijna twee keer zo duur is, is het sowieso een koopje.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g63, Hennessey, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Gallery: zo bouw je een Koenigsegg One:1 onder tijdsdruk
Volgend bericht: Video: man laat Ferrari F12berlinetta van Novitec janken »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    15 maart 2014 om 12:36

    En echt geen grotere turbo, ech nie ….Sure..

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      15 maart 2014 om 17:35

      @norge: Die motor levert fabrieks-af al veel meer dan 544pk. Heb dynopulls gezien waarbij de stock motor al ver over de 600pk trekt. In een E63 AMG. Zelfde verhaal voor de M5 en S4 om er maar is een paar te noemen. Weliswaar geen 600pk maar wel fors over de geqoute pk’s door de fabriek.

      Login om te reageren
  2. jaguarjunk zegt

    15 maart 2014 om 12:38

    Rupsje Nooitgenoeg

    Login om te reageren
  3. fritsie zegt

    15 maart 2014 om 12:49

    Nou, oké dan maar. Alleen wel graag zonder hannesie stikker op de voorruit

    Login om te reageren
  4. w211koning zegt

    15 maart 2014 om 13:00

    voor 500euro haal ik hem op

    Login om te reageren
  5. 9114life zegt

    15 maart 2014 om 13:11

    Heb al 1 tuinhuis in mijn hof staan, een 2e voor op de oprit is niet nodig.

    Login om te reageren
  6. marikoelolo zegt

    15 maart 2014 om 13:59

    Wat leuk, gisteren nog een fles Hennessy genuttigd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North