Bijna alles is hetzelfde aan de vernieuwde Audi Q2, op een paar dingen na.
De Audi Q2, oh, die was er ook nog! Beetje flauw natuurlijk, maar heel veel zie je ze niet rijden in Nederland. Voor een compacte crossover shoppen de meeste mensen in ons land bij andere merken. Premium komt pas in beeld in een categorie daarboven. Denk aan een Q3 of een Q4, om het maar bij Audi te houden.
De Duitse autofabrikant is van mening dat de Q2 er zeker wel toe doet. Daarom staat er een update voor het model op de planning voor dit jaar. Geen strakke facelift, geen nieuwe motoren, geen kekke LEDjes. Nee, de vernieuwde Audi Q2 krijgt een nieuw scherm in het interieur! Jazeker.
De in 2020 gefacelifte Audi Q2 moest het nog doen met een virtual cockpit en een klein centraal scherm in het interieur. Wie nu een order plaatst voor de nieuwe Q2 krijgt een groter 8.8 inch aanraakscherm met een resolutie van 1.270 bij 720 pixels. Naast je vinger is het MMI ook te bedienen door middel van je stem.
De centrale knop in de middenconsole verdwijnt en daar komt een opbergvak door in de plaats. Achter het stuurwiel zit de 12.3 inch grote Audi virtual cockpit met een resolutie van 1.920 bij 720 pixels.
Voortaan standaard op de vernieuwde Audi Q2 is verkeersbordherkenning, rijstrookassistent en een parkeerassistent. Andere klein vernieuwingen is standaard DAB radio en de komst van twee USB C-poorten in de console. Opties aanvinken kan altijd nog, zoals het Sonos geluidssysteem met 13 speakers en een subwoofer.
Audi lanceert de vernieuwde Q2 in de eerste helft van 2024. De crossover rolde altijd in de fabriek in Ingolstadt van de band en dat is met deze update niet anders.
Johanneke zegt
Tja wat ze er ook aan veranderen, het ding blijft in vergelijking met de exact even dure audi A3:
Langzamer
Minder ruim
Erg lelijk
Minder zuinig.
Maarja wel dat boosterzitje eh.
mashell zegt
Voor degenen die premium beleven als een zacht aaibaar kunststof dashboard is deze Q2 meer premium dan een A3.
Stefje zegt
Mijn vriendin is anders bijzonder content met haar mini-Urus. A3 viel direct af na een proefrit. Probeer haar al een tijdje naar een Q3 te praten, maar ze is te blij met haar Q2.
Johanneke zegt
Mini urus, omdat ie net zo lelijk is, of?
hotze zegt
Daar hebben we Autoblog’s azijnzuiper weer…
dijan zegt
hotze ; Ja ,valt nog mee dat we niet weer horen over zijn geweldige autos die hij heeft . Vooral commentaar op alles wat VAG is ,is echt vreselijk.
Johanneke zegt
Kerel lekker janken. Dit is gewoon een lelijke auto. De Seat versie smoelt veel beter bijvoorbeeld. Of de Jeep Renegade. Of gewoon de Audi A3. Als iets slecht is en je zegt dat ben je een azijnzuiper. Sure man. Ik probeer gewoon realistisch te zijn en te kijken wat je beste bang for buck is. En dat is dit niet. Dit is krap, langzaam, lelijk.
En ben echt niet anti VAG. De RS3 is in mijn ogen 1 van de beste auto’s ooit. Loeisnel, ook op het circuit, geweldige motor, praktisch, luxe. De Arteon is prachtig. Maar als je hier zegt oeh de Q2 is lelijk, of de 1.4 TSI van vroeger is om te janken, dan ben je meteen een VAG hater. Okay man. Sorry dat ik je op je pik getrapt heb.
Johanneke zegt
Oja, en ik vind dit gewoon lachwekkend:
https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5e1e8a13e8a3102d5c82d1b1/1621384094645-GZJG3YZ5JGTZ008W9AP3/VW+Golf+rear+lights.jpg?format=1000w
4 neppe uitlaten op een normaal c segment wagentje. Af fabriek. Dat is geen VAG haat, dat is een design trend debiel vinden.
lecomte zegt
Heel veel zie je ze niet rijden? Ik kom er dagelijks meerdere tegen op de weg en er staan er hier 3 in de straat, waarvan 2 een SQ2 zijn. Zal wel aan de regio liggen.