• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Stakingen bij Audi vanwege tanende populariteit Q4 e-tron

Auteur: willeme, gepost 9 oktober 2023 om 15:01 – 16 Reacties

Er zijn stakingen bij Audi in België omdat men bang is dat de Q4 niet gaat aanslaan.

Er is een verschil tussen anekdotisch bewijs en keiharde statistieken. Als ondergetekende elke maandag naar het kantoor in Berkel en Rodenrijs rijdt, struikel je over de Q4 e-trons. Het lijkt erop alsof Audi er niet voldoende kan bouwen.

Maar die bijna subjectieve waarneming is dus niet representatief. Het gaat namelijk helemaal niet zo goed met de compacte premium crossover. Sterker nog, de populariteit is dermate tanende (mooi woord), dat Audi misschien de productie een tijdje stil gaat leggen. Dat meldt VRT Nieuws.

Stakingen bij Audi Brussels fabriek in Vorst

Het gaat om de Audi Brussels fabriek in… nee, niet Brussel, maar in Vorst. De werknemers zijn bang dat ze zonder werk komen te zitten. Daarom gingen ze vandaag staken. Dat is iets dat lastig te rijmen valt: omdat je je werk wil behouden, ga je demonstratief níet werken.

stakingen Audi

Op dit moment wordt de Audi Q4 e-tron niet in Brussel gebouwd, maar het was wel de bedoeling dat Audi de productie ging opschalen en uitbreiden. De vraag naar het model blijkt echter nogal tegen te vallen.

Audi Q4 e-tron niet populair genoeg?

Volgens VRT Nieuws maken de medewerkers zich zorgen over een samenkomst van een bijzondere ondernemingsraad. De medewerkers zijn bang dat de productie van de Audi Q4 e-tron níet naar Vorst komt. In Nederland doet de Audi Q4 het niet verkeerd. De auto is nu al populairder dan de Q7, TT en A8. Er zijn er tot nu al meer dan 7.700 van verkocht. Op dit moment staat de teller op iets meer dan 2.000 exemplaren.

Vorig jaar werden er in totaal meer dan 3.200 van verkocht. Met de leveringsissues vanwege het gebrek aan halfgeleiders kun je niet alle verkoopjaren 1-op-1 met elkaar vergelijken. Op dit moment wordt de Audi Q8 e-tron en de Sportback-variant in Vorst gebouwd. Tot voor kort produceerde men ook de Audi A1, maar die bouwt Seat tegenwoordig voor Audi in Martorell.

Met dank aan Luc voor de tip!

Meer lezen? Lees hier de rijtest met de Audi Q4 e-tron Sportback 40!

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron wordt duurder en toch goedkoper
  • update Audi Q4
    Update Audi Q4 moet zorgen voor meer emotie
  • opvolger Audi R8
    Opvolger Audi R8 komt er dan eindelijk toch!
  • nieuwe naam Audi e-tron
    Nieuwe naam Audi e-tron en e-tron Sportback

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, belgie, brussel, e-tron, fabriek, q4

Vorig bericht: « CDA wil automobilisten in één keer op de motor!
Volgend bericht: Een elektrische auto voor minder dan €35k: dit zijn je opties »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    9 oktober 2023 om 15:20

    Heb hier al eens een artikel gelezen dan 40% van de nieuw verkochte Audi’s in Nederland een Q4 is, daarmee is het de best verkochte Audi in Nederland. Termen als tanende populariteit of “vraag.. nogal tegen te vallen” passen niet echt bij een auto met zo’n lange levertijd. Dat men er aan twijfelt of men een tweede fabriek opent of niet betekent natuurlijk niet dat een wagen niet populair is.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      9 oktober 2023 om 16:35

      Ik zie ze ook best vaak rijden, vind het juist bijzonder. Vrijwel iedere review die ik er over gelezen heb zegt tja matig. Matig qua bereik, matig qua prestaties, matig qua uitrusting. Nu is er overigens wel net een facelift voor de q4 en alle broertjes, zou nu sneller en zuiniger moeten zijn.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        9 oktober 2023 om 17:31

        Los van die enkele autoliefhebber leest vrijwel niemand recensies en is het hoeveel premium kan ik krijgen voor mn leasebudget dan kies ik die.

        Login om te reageren
      • gekketurbo zegt

        9 oktober 2023 om 17:44

        Nou, het een van de weinige premium opties die er ok uitzien en goede specificaties hebben. En leasend Nederland houdt van premium dat er neutraal uitziet…

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 oktober 2023 om 18:20

        Hmm. De Q4 heeft een paar dingen die andere MEB auto’s niet hebben, een wat geavanceerder navigatiesysteem en een mooi instrumentencluster. Verder kun je de Q4 krijgen met een net panaromadak wat bij een ID.4 of een Tesla dan weer niet kan.

        Login om te reageren
        • Johanneke zegt

          9 oktober 2023 om 19:54

          Maar de Model Y, Mach E, de Kia’s en Hyundai’s. Ze zijn sneller en komen verder. En mooier vind ik. En ik vind een Model Y niet snel mooier dan een andere auto.

          Login om te reageren
          • hotze zegt

            9 oktober 2023 om 22:15

            Een Y mooier dan een Q4…
            Jij zit zeker op de passagiersstoel naast de blindegeleidehond.

            Login om te reageren
  2. alfagtv6 zegt

    9 oktober 2023 om 17:39

    Misschien omdat bijvoorbeeld een Enyaq nagenoeg hetzelfde of zelfs meer biedt voor een veel scherpere prijs?

    Login om te reageren
  3. 550maranello zegt

    9 oktober 2023 om 19:56

    Het is een zeer goed verkocht model geweest maar nu pist er geen hond tegenaan. Zelfde geldt voor zowat alle elektrische auto’s van VAG zoals de Kodiaq en ID modellen, maar geldt zeker ook voor andere merken. De afnemende vraag komt door minder subsidies, hogere energieprijzen, hogere rente, dreigende MRB in Nederland, oorlogen, toenemende concurrentie, agressieve Tesla strategie, tsunami aan elektrische Chinese auto’s, tja, de perfect storm…

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      9 oktober 2023 om 22:17

      Het gros zal ws geleased zijn. Een stuk of wat van je argumenten zijn daarvoor niet van toepassing.

      Login om te reageren
  4. HZW zegt

    9 oktober 2023 om 20:10

    De Q4 vind ik helemaal niets, het is een hoog, stomp. en lomp on-inspirerend model, een mislukte productie variant, van wat als Audi TT Offroad Concept, begonnen is.
    Nu was die Audi TT Offroad Concept, ook niet geweldig, en had waarschijnlijk ook geen succes geworden, met welke TT naamvoering dan ook.

    Daar zou de vroegere Audi Steppenwolf Concept meer succesvol kunnen zijn geworden als in productie was gegaan .
    De volgende misstap wordt mijn inziens de Q6 e-tron, ook een hoog, stomp. en lomp on-inspirerend model.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      9 oktober 2023 om 22:22

      Jij vindt vast de Tezla Y prachtig gelijnd.

      Login om te reageren
      • Redrum zegt

        10 oktober 2023 om 01:54

        Naast het feit dat die Q4 ook een extreem lelijk hok is, blijft het subjectieve kwestie.
        Objectief is de Tesla gewoon in alles de betere keuze

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          10 oktober 2023 om 07:16

          Niet in alles. In zaken als personalisatie (opties, kleuren) of ergonomie loopt Tesla jaren achter op de rest van de industrie.

          Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        10 oktober 2023 om 08:45

        Leuke whataboutism. Het zijn beide lelijke hokken.

        Login om te reageren
  5. j05b zegt

    10 oktober 2023 om 04:11

    Ik heb er ook voor gekeken. Maar ik haak toch af omdat deze auto’s op alle vlakken net te kort schieten. En wil je hem een beetje leuk aankleden dan gaat zoals altijd bij Audi de teller hard lopen. Je hebt dan een hele dure maar matige elektrische auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North