• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gefacelifte BMW X6M wordt marginaal milieuvriendelijker

Auteur: willeme, gepost 25 augustus 2022 om 09:02 – 13 Reacties

gefacelifte BMW X6M

Hele kleine baby-stapjes voorde gefacelifte BMW X6 M.

Het is toch eigenlijk niet te rijmen dat fabrikanten er prat op gaan dat ze bezorgd zijn om het milieu met hun elektrische auto’s. In veel gevallen wedden fabrikanten nog op twee paarden met enerzijds een elektrische auto en anderzijds een normale in de showroom. Sterker nog, sommige fabrikanten hebben een enorm logge dinosauriërs in de showrooms staan, zoals BMW.

Ja, BMW. Je wet wel, de fabrikant die 10 jaar geleden de briljante BMW i3 op de markt bracht. Een leuke, vlotte en bovengemiddeld ruime originele auto met koolstofvezel chassis. Dat idee sloeg niet aan, want die auto is uit productie zonder dat er een opvolger is. Ja, de Mini Electric, maar dat is een Mini met elektrische motor, niet een compleet nieuw ontwikkelde auto.

gefacelifte BMW X6 M

Maar nog gekker is dat terwijl de i3 afgeserveerd werd, de X6M gewoon in productie mocht blijven. Die auto is een rijdende monstruositeit en rijdende middelvinger naar alles wat een beetje vooruitstrevend is.

Het is zoiets als hip hop artiesten in de jaren ’00, die Jerobaum-flessen Ruderer Cristal over de grond gieten. Het is niet verboden, maar wel zonde van de moeite en grondstoffen.

Gefacelifte BMW X6M

Enfin, vergeeft u ons de veel te lange intro, maar daar moesten we aan denken bij de eerste geruchten over de nieuwe aandrijflijn van de komende BMW X6M. De opper-X6 krijgt namelijk zoweer vooruitstrevende techniek aan boord. Dat meldt BMWBlog. De X6 krijgt een elektrische motor ter ondersteuning, waarmee het een milde hybride wordt.

gefacelifte BMW X6 M
gefacelifte BMW X6 M

Jazeker, de volgende gefacelifte BMW X6M zal voorzien worden van een 48V-generator. Dit om de drievingerige strandeend te kunnen redden.

De motor zal de S68 worden. Deze V8 kun je ook krijgen in de gefacelifte BMW X7 M60i. Verwacht deze motor ook in de X6 M60i. Ja, dat zijn geen ‘volledige’ M-modellen, maar krijgen dus wel een echte M-motor. In de X6 M zal de motor minimaal goed zijn voor zo’n 625 pk, waarschijnlijk zelfs ietsje meer.

Kosten besparen

De reden dat BMW alle V8-modellen een echte M-motor geeft is simpel: kosten. In plaats van meerdere motoren te moeten ontwikkelen, kan BMW een motor aanbieden met meerdere gradaties qua vermogen.

De LCI-versie van de X6 M60i vervangt de X6 M50i en zal exact hetzelfde vermogen en koppel leveren: 530 pk en 750 Nm. De gefacelifte X6 M zal daar een schepje bovenop.

Overigens kan het nog vreemder, want de BMW XM komt er binnenkort en zal ook gebruik maken van de N68-aandrijflijn. De BMW XM is een enorme crossover met enorme V8 die niet bijzonder praktisch zal zijn maar vooral heel erg opvalt. Nog een X6 dus.

Inderdaad, anno 2022 is er geen animo voor een slimme en doordachte auto als de BMW i3, maar nóg een X6-achtige auto is geen probleem. Zoals Theo Maassen zei: kennelijk is er vraag naar, en wie is BMW dan om daar niet aan te voldoen?

Meer lezen? Dit zijn 9 peperdure SUV’s op Nederlands kenteken!

Ook interessant!

  • Deze BMW X6 M laat 22 inch velgen klein lijken
  • Video - Eunice neemt BMW en Mini te grazen in Amsterdam
  • BMW's en MINI's rollen nog wel even van de band bij VDL Nedcar
    BMW's en MINI's rollen nog wel even van de band bij VDL Nedcar
  • Hoezee, er zijn 1 miljoen BMW's en MINI's gebouwd in Nederland!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, V8, Video, x6, x6m

Vorig bericht: « Gaat Mercedes nog een race winnen dit jaar?
Volgend bericht: Stijging autoprijzen: dat geld lenen we gewoon! »

Lees Interacties

Reacties

  1. florisje zegt

    25 augustus 2022 om 09:42

    Extra gewicht kan de X6 natuurlijk altijd gebruiken!

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    25 augustus 2022 om 09:59

    Erge is, de i3 is uit productie, en de elektrische auto’s die ze nu hebben hebben een enorm lange motorkap en een tunnel in het midden van de vloer achterin. Je kan elektrische auto’s juist enorm ruim maken van binnen, maar het tegenovergestelde is BMW gelukt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 augustus 2022 om 10:30

      Dat geldt voor de iX3 en de i4 maar niet voor de iX. Die middentunnel en de daarbij horende krappe binnenruimte heeft nog nooit veel klanten tegengehouden, bovendien vind ik het wel slim dat ze bij de i4 daar een deel van de batterij in stoppen. Die i4 is een slimme wagen, ook beschikbaar als verbrander en net zo efficiënt als een Tesla Model 3. Inderdaad kun je met een volledig elektrisch platform meer ruimte creëren, zoals Mercedes doet met de EQS en EQE maar dan gaat de achterban (die van zowel BMW als Mercedes behoorlijk conservatief is) weer zeuren dat ze ongebruikelijke vorm lelijk vinden.

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        25 augustus 2022 om 12:45

        Toegegeven, de range e.d. die ze uit i4 halen is inderdaad erg indrukwekkend voor een auto welke een compromis is tussen ICE en EV. En zolang je geen passagiers meeneemt is de ruimte achterin niet erg belangrijk nee, maar toch is het naar mijn mening een beetje een gemiste kans. Had laatst een ID.3, voor een auto van 4 meter en een beetje is die echt lekker ruim.

        Login om te reageren
    • camber24 zegt

      25 augustus 2022 om 10:33

      In die tunnel zitten ook accu’s, aannemende dat je het over de i4 hebt.

      Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      25 augustus 2022 om 11:07

      Die lange motorkap hoort bij de styling van BMW’s en het oogt (doorgaans) heel sportief. In een EV zou je dat kunnen benutten door een flinke frunk te realiseren, maar dat memo is nooit aangekomen bij de ontwerpafdeling denk ik.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        25 augustus 2022 om 13:40

        De ruimte wordt nu benut voor de elektro motor en toebehoren.

        Login om te reageren
        • Johanneke zegt

          25 augustus 2022 om 14:30

          Yes, iets dat andere EV’s niet hebben omdat ze geen compromis zijn tussen een EV en een ICE auto.

          Login om te reageren
  3. DeWitteCondor zegt

    25 augustus 2022 om 10:32

    Ik vond de i3 niet om aan te gluren maar als je het uiterlijk iets conventioneler zou maken en met normale achterdeuren dan zou het best aan kunnen slaan. Gewoon wat plastic erop voor de crossover look en het verkoopt wel, zou je zeggen. Zou BMW moeten kunnen zou je denken.

    Deze X6 mag overigens in alle vormen en met alle motoriseringen achterwege blijven.

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    25 augustus 2022 om 10:33

    Dit is dus een artikel over een BMW X6 die mild hybride ondersteuning krijgt en omdat het eigenlijk non nieuws is wordt de i3 er met de haren bijgesleept?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      25 augustus 2022 om 16:30

      @mashell:

      Zolang jij reageert is het NOOIT non-nieuws ;-)

      Login om te reageren
  5. dawwg zegt

    25 augustus 2022 om 16:14

    Een van de weinige auto’s waarvan je 100% zeker weet dat de bestuurder iets te compenseren heeft EN geen auto-liefhebber is.

    Login om te reageren
  6. Abdelaziz zegt

    26 augustus 2022 om 00:59

    Nou let eens op hun rijgedrag zeker hier in België meeste bmw rijders hebben dikke nekken en niet zo een beetje ook en die bochten die ze nemen man man man alsof ze in een vrachtwagen rijden Pipo’s doe mij maar die leuke normale auto’s want dat zijn de mensen die zelfbewust zijn van hun zelf de rest is show of poppenkast

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North