Geiger maakt de C7 Stingray nog een stuk (Cor)vetter

Auteur: , 17 Reacties

Chevrolet blaast in Europa binnenkort de aftocht, maar voorlopig kun je de Corvette Stingray nog gewoon bestellen. Mocht de standaardversie je niet hard genoeg gaan, dan biedt Geiger de oplossing.

Om met de deur in huis te vallen: 590 pk en 757 Nm. Zet dat af tegen de standaard 466 pk in combinatie met 630 Nm, en je begrijpt dat de Duitsers geen half werk hebben verricht bij het oppeppen van de Stingray. Op de 6,2-liter V8 is namelijk een compressor van Eaton geschroefd die het vermogen een lekkere boost geeft, maar ook aan het exterieur is flink wat aandacht besteed.

Zo heeft Geiger de Amerikaan een carbon-trainingspak aangetrokken met allerhande flapjes, spoilertjes en roostertjes. Aan de achterkant vinden we een flinke diffuser en een bescheiden vleugel voor een vleugje sportiness. De speciale lak op dit beestje draagt de naam “motorsport gold” en heeft wel wat weg van de inmiddels overbekende kleur geel die BMW regelmatig op (bijvoorbeeld) hun M4 laat zien.

Corvette Stingray door Geiger (achterzijde)

Grappig om te zien overigens hoe de zwarte voorbumper het aangezicht van de Corvette danig verandert. Mocht dat juist helemaal je ding niet zijn, dan kun je Geiger vast zover krijgen om het gehele front geel te spuiten. Om te voorkomen dat je dat strakke bekkie meteen tegen de eerste de beste boom parkeert, heeft de tuner speciale vering van KW gemonteerd. Met de handling zou het dus ook absoluut snor moeten zitten en da’s geen overbodige luxe met een topsnelheid van 320 km/u (volgens Geiger).

De prijs van het totale pakket komt op 38.500 euro. Hierbij inbegrepen zitten aanpassingen aan de motor, nieuwe velgen, verbeterde vering, de carbon-bodykit en speciale lak. Tel dat bedrag op bij de 124.995 euro die je in Nederland voor een gloedjenieuwe Corvette mag aftikken en je hebt een aardige indicatie van de totaalprijs van al dit moois. In Duitsland betaal je trouwens slechts 74.500 voor een standaard ‘Vette. Dat je ’t even weet.



17 reacties

74.5k pffff…. Keurig prijsje zeg!
Die zwarte accenten maken ‘m helemaal af! Vooral dr achterkant. Jammer van de velgen, die hadden naar mijn smaak helemaal zwart gemogen :)
@gieltj: lijkt wel of ie een kuurtje bij los santos customs heeft gehad ;)
@styns: hahaha precies! Hij mist alleen een GT-wing
Nee. Liever zie ik hem in zwart of rood. Dit is naar mijn mening niet mooi
Vind het geel meer lijken op het geel wat corvette racing al jaren gebruikt (iig sinds de C5.R). Daarnaast valt het vermogen best mee, want de nieuwe Z06 haalt uit “hetzelfde blok” 650 pk’s, ook via een Eaton supercharger.
Kan iemand er aub een verplichting van maken om dit van je Corvette te maken?? Bij voorbaat dank
Helemaal verpest! Ook nog mat.. Bah! Die zwarte achter en de velgen vind ik ook helemaal niks. Deze Z06 is wat ik noem prachtig: http://www.roadandtrack.com/cm/roadandtrack/images/GE/0062015_Chevy_Corvette_Z06_Convertible.jpg:
Die remklauwen vloeken een beetje met de rest van het exterieur maar voor de rest wel te doen
125k vs 75k .. whahahaha .. voor directe buurlanden nog wel ..

dat “1” europa wordt een steeds grotere grap ..
Nooit een fan van accenten op de body maar bij deze is het wel mooi.
Nice ride, eindelijk een keer een smaakvolle creatie van Geiger
Vette auto! Alleen de neus van deze auto vind ik zo sterk lijken op die van huidige Ferrari modellen (niet dat het slecht is).
Deze wagen is een plaatje totdat ik die achterkant zie, hopelijk zullen ze dat aanpakken bij een eventuele facelift.
Geel en zwart staat de Corvette wel nice..
Ziet er echt geweldig uit naar mijn mening! Prachtig!!!
De vrouw van Geiger zei: Hey Cor je wordt steeds vetter.
En dat bracht hem op een idee.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).