• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gek genoeg is deze Audi er (nog) niet

Auteur: willeme, gepost 1 september 2019 om 08:58 – 12 Reacties

Audi RS-Q7


Waarom is een mysterie.

Grote SUV’s zijn populair. In Nederland misschien niet direct, maar daarbuiten wel. Dat geldt ook voor bijzonder krachtige, dure en prestigieuze varianten. Mercedes was er vroeg bij met de ML55 AMG. BMW volgde pas later met de X5 M en Audi?

Tsja, Audi had in 2008 de Q7 V12 TDI, die door Quattrbo GmbH gebouwd werd, maar een volvette topversie met zuipende benzinemotor ontbrak altijd aan de range. Daar gaat nu verandering in komen met de Audi RS-Q7. Digitaal kunstenaar Aksyonov Nikita heeft het een (de Q7) en ander (een Audi RS model) met elkaar gecombineerd en er één geheel van gemaakt.

Audi RS-Q7 '19

Het resultaat is de Audi RS-Q7. Een aanzienlijk assertiever uitziende Q7 dan het standaardmodel, dat overigens na de facelift gewonnen heeft aan uitstraling. De zwarte ‘Shadowline’-strips (die normaal aluminiumkleurig zijn) passen uitstekend bij de gekozen lakkleur. Andere kenmerken zijn de enorme ovale uitlaten, gigantische wielen en de openingen bij de motorkap.

Audi RS-Q7 '19

Over de komst van de Audi Q7 is officieel nog niets bekend. De RS-Q8 daarentegen wel, die kunnen we hoogstwaarschijnlijk op de IAA in Frankfurt over anderhalve week al verwelkomen. Qua techniek is het ook niet heel verrassend, reken op een 4.0 TFSI met iets minder vermogen dan de Lamborghini Urus, maar mét 48v-ondersteuning. Ondanks dat de Audi RS6 Avant nu voor het eerst naar de Verenigde Staten geëxporteerd gaat worden, is een RS-Q7 precies het model dat zorgt voor een hoop omzet, marge en gefrustreerde puristen.

Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Q7

Vorig bericht: « Autoblog Gemist: de 4 video’s van deze week
Volgend bericht: Deze zeldzame en paarse AMG is bizar goedkoop »

Lees Interacties

Reacties

  1. artje zegt

    1 september 2019 om 09:41

    Puristen bij audi? Het klantenbestand valt voor meer badges, flapjes, gaas, inches, en eindeloos onnodige gadgets.

    Lijkt me een schot in de roos dus die pompeuze flitsende RS Q7✨

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      1 september 2019 om 09:51

      @artje: purisme verkoopt bijna geen auto’s meer. Kijk maar naar BMW, daar zit ook steeds minder purisme. De BMW X2 met alle extra BMW badges achterop, de 1 serie met voorwielaandrijving.

      Login om te reageren
      • artje zegt

        1 september 2019 om 09:54

        @hiostu: Proletisme is idd wat de boventoon voert. Dik dikker dikst zonder dat het nou werkelijk mooi is.

        Login om te reageren
        • hehe zegt

          1 september 2019 om 12:23

          @artje: wat is proletisme?

          Login om te reageren
    • reactief zegt

      1 september 2019 om 09:52

      @artje: precies mijn gedachte!

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      1 september 2019 om 10:03

      @artje: mooi verwoord. Als Audi besluit om géén Q-RS7 te gaan leveren, dan is dat waarschijnlijk omdat ze bang zijn dat dit model te veel van de omzet van de RS6 zal kannibaliseren. En daarmee het bestaansrecht misschien wel ter discussie stellen, want in alle eerlijkheid, zowel de RS6 als een tot RS opgepompte versie van de Q7 zal in absolute aantallen geen topper in de verkopen zijn.

      Login om te reageren
    • tttijn zegt

      1 september 2019 om 16:14

      @artje: whahaha ‘Puristen’ merk BMW hobbelt gedwee achter Volkswagen aan.

      Login om te reageren
  2. leaper035t zegt

    1 september 2019 om 10:02

    Het was precies mijn eerste gedachte toen de RS Q8 werd aangekondigd. Een stoere RS Q7 komt er ook aan. Liever dat dan een plompe bultrugwalvis met Audi-logo en een Q8-badge. Maar kijk, nog geen nieuws dat ie er effectief zal komen… Alweer een zoveelste Audi-teleurstelling erbij.

    Login om te reageren
  3. kempenaer zegt

    1 september 2019 om 11:27

    Ook in Nederlandje zijn suv’s populair.
    Hier worden ze door mobiliteitsstrafbelastingen onbetaalbaar gemaakt.
    De vrijheid om in Nederlandje tegen een reële prijs leuke producten te kopen is veel kleiner dan in veel andere landen.
    En dan hebben ze hier de bek open over dat Nederlandje zo’n vrij land is.
    Ja, om drugs te gebruiken. Wat hebben normale, geestelijk gezonde mensen daar aan? Niks.
    Gefrustreerd links en gristelijk maakt een hoop moois onmogelijk in dit land.
    Doodzonde.

    Login om te reageren
  4. kempenaer zegt

    1 september 2019 om 11:33

    Verder een hele vette wagen die Q7.
    Jammer genoeg niet meer bedoeld voor Nederlandje.

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    1 september 2019 om 11:48

    Ik zei het gister al bij dat artikel over de ex van Enzo Knol; dit soort auto’s zijn zo nutteloos. Stop dat soort motoren lekker in lichtere, aërodynamische wagens, dan klopt het ten minste nog. De SQ7 als diesel wel eens mogen rijden, dan mag je blij wezen overigens dat het nog een diesel is, want op Benzine loop je er letterlijk op leeg.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    1 september 2019 om 12:09

    Als het verkoopt? Succes er mee. Doe mij maar een RS6.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North