• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gekkies maken Huracan met twee stofzuigers

Auteur: camber24, gepost 4 november 2017 om 11:06 – 43 Reacties

Afbeelding Gekkies maken Huracan met twee stofzuigersAfbeelding Gekkies maken Huracan met twee stofzuigersAfbeelding Gekkies maken Huracan met twee stofzuigersAfbeelding Gekkies maken Huracan met twee stofzuigersAfbeelding Gekkies maken Huracan met twee stofzuigersAfbeelding Gekkies maken Huracan met twee stofzuigersAfbeelding Gekkies maken Huracan met twee stofzuigersAfbeelding Gekkies maken Huracan met twee stofzuigers

Hoerenkan TT
Turbo, Turbo!!

De specialisten van Underground Racing hebben weer een fijn speeltje in elkaar geknutseld. Men claimt dat het de allereerste twin turbo Huracán ter wereld is.

Een tijdje geleden schreven we er al over, onze vrienden uit North Carolina waren bezig met het ontwikkelen van een dubbelgeblazen Huracán. Het heeft even geduurd, maar hij is er dan eindelijk.

Waar men eerder bij Underground Racing een Gallardo (wedstrijdje met een Veyron vind je hier) onderhanden nam, werd het nu tijd om zijn jongere broertje ook te voorzien van een ietwat aangepaste beademing.

Het resultaat mag er wezen. Mogelijkheden zijn er in verschillende stages. De pret begint bij een basisversie met 800 paardjes. Aan de wielen. Jawel, de cijfers die men opgeeft zijn gemeten aan de wielen. Het motorvermogen zal dus om en nabij de 900 pk liggen. De vraagprijs hiervan bedraagt 49.000 dollar. Let wel, dat is inclusief 2 jaar garantie waarin je 24.000 mijlen mag afleggen. Geen slecht idee… Er is ook nog een Stage 1, ook met 800 WHP maar hier is ook de mogelijkheid om de motor te laten lopen op racefuel. Kost je 59.000 dollar. Geen zorgen, er zijn ook nog een Stage 2 (850 WHP, 1000 WHP op racefuel, 69.000 dollar) en een Stage 3 (1000 WHP, 1250 WHP op racefuel, 99.000 dollar). Men werkt ondertussen verder aan nog extremere versies met tot wel 2200 WHP.

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: Nederlandse Huracan gaat kablam
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

huracan, Lamborghini, tuning, underground-racing

Vorig bericht: « Volkswagen: onduidelijkheid over nieuwe plug-in hybrides
Volgend bericht: Onderzoekers: infotainment Tesla hoort bij de slechtsten »

Lees Interacties

Reacties

  1. jwcroy82 zegt

    4 november 2017 om 11:18

    De heerlijk vlammende twinturbo gallardo’s van u.r produceren toch een mooiere sound dan de huracan. De gallardo blijft toch mijn favoriet

    Login om te reageren
  2. yipikaye zegt

    4 november 2017 om 11:21

    2200 WHP ?

    Login om te reageren
  3. tvklarenbosch zegt

    4 november 2017 om 11:23

    Zou je zoiets in Nederland goed gekeurd krijgen?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      4 november 2017 om 11:25

      @tvklarenbosch: even de katalysator er terug onder voor de apk en goan!! :p

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        4 november 2017 om 12:04

        @kennone: Ik haat dat woord sinds een paar weken!!! Ik verafschuw Saab Esso en alles wat Zweeds is! Please autoblog vervang die reclame!

        Login om te reageren
        • stefanvts16v zegt

          4 november 2017 om 13:36

          @fmgarcia: de Esso reclame is in het Deens. Zweeds klinkt een stuk mooier imho.

          Login om te reageren
          • Gulli zegt

            4 november 2017 om 17:10

            @stefanvts16v: reclame?

            Login om te reageren
        • kennone zegt

          4 november 2017 om 14:30

          @fmgarcia: Dan ben je hem zo beu en kijk je als nog hier bij elk filmpje op Autoblog die schijt reclame.. je kunt hem gewoon skippen jullie stelletje koekenbakkers!! Ik heb die reclame niet een keer hoeven zien hier!!

          Login om te reageren
          • aambei zegt

            4 november 2017 om 15:21

            @kennone: skippen kan in ieder geval via de iOS app niet

            Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            4 november 2017 om 16:21

            @kennone: Wat @aambei al zegt ik ben zo’n ios knuppel. O het is nog Deens ook shit..

            Login om te reageren
          • koeckenbacker zegt

            4 november 2017 om 18:39

            @kennone: riep iemand mij?

            Login om te reageren
        • hans33sw zegt

          4 november 2017 om 19:09

          @fmgarcia: en volgens mij is die 9000 van na ’93 toch? Dus met kat?

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            4 november 2017 om 19:38

            @hans33sw: Vraag het Lene ajb!

            Login om te reageren
          • Thomas20vt zegt

            4 november 2017 om 20:34

            @hans33sw: Saab 900 ;)

            Login om te reageren
        • benvan zegt

          4 november 2017 om 23:20

          @fmgarcia: ik kan Lene Larsen best wel pruimen.

          Login om te reageren
  4. gitaarknul zegt

    4 november 2017 om 11:24

    Voor als je weer verlangt naar een lambo die zijn best doet om je te vermoorden is dit best een leuke optie

    Login om te reageren
  5. RuVi zegt

    4 november 2017 om 11:28

    Parker van Vehicle Virgina heeft al een tijdje een TT huracan.

    Login om te reageren
    • kannito zegt

      4 november 2017 om 12:33

      @rudyv: volgens mij heeft hij een supercharged v10 geen twin turbo

      Login om te reageren
    • ettie zegt

      4 november 2017 om 12:57

      @rudyv: die heeft een VF supercharger. Vanwege een zeer slechte ervaring met underground racing

      Login om te reageren
      • thezonda zegt

        4 november 2017 om 15:06

        @ettie: Nee, Parker heeft een slechte ervaring gehad met Dime Racing, niet UGR.

        Login om te reageren
        • ettie zegt

          4 november 2017 om 19:57

          @thezonda: ah, klopt inderdaad ja. Heb de video even teruggekeken.

          Login om te reageren
      • jollydodo zegt

        4 november 2017 om 15:18

        @ettie: Hij had geen slechte ervaring met underground racing. Underground racing wilde zijn auto wel aanpakken, maar dat zou enkele maanden duren en daar had hij geen zin in. Toen liet hij een twin turbo installeren bij een ander bedrijf die hun beloftes niet nakwamen. Nadat hij zijn geld terug kreeg, heeft hij ergens anders een supercharger erop laten zetten. Tenminste, dat stond een tijdje geleden op Jalopnik.

        Login om te reageren
        • ettie zegt

          4 november 2017 om 19:59

          @jollydodo: dat klopt inderdaad, ik heb me in de namen vergist. Er zijn schijnbaar meer bedrijven die de huracan turbo’s aanmeten.
          De supercharger is van VF engineering in ieder geval, ook door VF geïnstalleerd.

          Login om te reageren
  6. ff40 zegt

    4 november 2017 om 11:29

    Meen je niet, buiten de auto gebouwd

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      4 november 2017 om 11:39

      @ff40: Meen jij jou reactie? Kijk eens goed naar de foto en ook de andere foto’s… Het is namelijk een illustratie hoe het zwikkie eruit zit van binnen de auto…

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        4 november 2017 om 12:49

        @notsobig: *jouW

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      4 november 2017 om 12:47

      @ff40: https://www.hansanders.nl/

      Login om te reageren
  7. toyotavenray zegt

    4 november 2017 om 11:32

    De allereerste zeker niet. Op YouTube is iemand die dat ook heeft gedaan en toen is zijn versnellingsbak stuk gegaan en deels ook de motor.
    Het filmpje stond op het kanaal vehicle virgins.

    Login om te reageren
  8. weem zegt

    4 november 2017 om 11:35

    Gezien de werking van een turbo eerder sprake van twee blaadjesblowers dan twee stofzuigers.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      4 november 2017 om 13:28

      @weem: ze zuigen toch lucht aan lampenkap

      Login om te reageren
      • raceface zegt

        4 november 2017 om 14:08

        @sr20det: nee, de motor zuigt lucht aan. De turbo blaast d.m.v. De turbines de lucht de motor in onder druk

        Login om te reageren
        • werf76 zegt

          4 november 2017 om 15:03

          @raceface: Hoe dacht je dat de lucht in het compressorhuis kwam? Aanwandelen?

          Login om te reageren
          • shadowbroker zegt

            5 november 2017 om 00:16

            @werf76: “pomdiepomdiepom…..oh kijk!!…dat is een mooi schoepenwiel”

            Login om te reageren
          • marinepower zegt

            5 november 2017 om 08:03

            @werf76: doordat de druk van de aanwezige omgevingslucht buiten de turbo t.o.v. het absolute vacuüm hoger is als de druk in het compressorhuis t.o.v. het absolute vacuüm zal de lucht gaan stromen van hoog naar laag.

            Login om te reageren
      • weem zegt

        5 november 2017 om 09:59

        @sr20det: Een zuiger zuigt, een blazer blaast. Doel van een turbo, net als een blaadjesblower, is om te blazen, en moet daarvoor zuigen. Doel van een stofzuiger is zuigen, en moet daarvoor blazen. Semantische discussie ben ik met je eens, maar de vergelijking tussen een blaadjesblower vind ik dan meer van toepassing dan een stofzuiger :-). Die aanhangsels zien er trouwens ook verdacht uit als blaasdjesblowers.

        Login om te reageren
  9. i4 zegt

    4 november 2017 om 11:38

    Foto shop..meer zie ik niet

    Login om te reageren
  10. flatsix010 zegt

    4 november 2017 om 11:49

    Heel vet. Maar doe mij maar een performante zonder saus.

    Login om te reageren
  11. larsdbs9 zegt

    4 november 2017 om 13:22

    800 WHP is wel meer dan 900 EHP bij een 4WD, aangezien zo’n 20 tot 25% verloren gaat in de aandrijflijn

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      5 november 2017 om 00:17

      @larsdbs9: Misschien wel van exotische metalen gemaakt inc. carbon?

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    4 november 2017 om 16:52

    Geniaal dit!

    Login om te reageren
  13. kimhung zegt

    4 november 2017 om 20:28

    @camber24 nieuwe schrijver erbij??

    Login om te reageren
  14. schoeneke zegt

    4 november 2017 om 22:29

    Bij het lezen van Underground Racing moet ik gelijk aan de intro van hun filmpjes denken. Tijdens de intro hoor je een elektronische stem ”This is the sound of Underground” zeggen en iedere keer dat ik nu Underground Racing lees hoor ik die intro in mn hoofd.
    Ter verduidelijking: https://www.youtube.com/watch?v=qQ3_0aztL0Y

    Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      6 november 2017 om 20:41

      @schoeneke: ja, ook vaak gezien/gehoord in t verleden. Best n vette intro, toch? :)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North