• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M6 RS800 Gran Coupé heeft 800 pk!

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 november 2014 om 12:03 – 16 Reacties

Afbeelding BMW M6 RS800 Gran Coupé heeft 800 pk!Afbeelding BMW M6 RS800 Gran Coupé heeft 800 pk!Afbeelding BMW M6 RS800 Gran Coupé heeft 800 pk!Afbeelding BMW M6 RS800 Gran Coupé heeft 800 pk!Afbeelding BMW M6 RS800 Gran Coupé heeft 800 pk!Afbeelding BMW M6 RS800 Gran Coupé heeft 800 pk!Afbeelding BMW M6 RS800 Gran Coupé heeft 800 pk!Afbeelding BMW M6 RS800 Gran Coupé heeft 800 pk!

BMW M6 RS800
Vang dit maar eens op, Bruno Marrrrrs.

Het Duitse PP Performance vuurt een RPG op de Bimmercommunity af; deze vierdeurs M6 overstijgt zijn 560 stock-pk’s, en stuurt nu liefst 800 veulens richting de achteras.

De trukendoos ging open, en hier kwamen (vreemd genoeg pas na 3 konijnen) speciale downpipes, een titanium Akrapovic-uitlaatsysteem en BMC racefilters uit tevoorschijn. Combineer dit met een herschreven motormapping, en je krijgt kennelijk 800 pk en 950 Nm. Dit alles werd onder testomstandigheden in Abu Dhabi bereikt met gebruik van benzine met een octaangetal van slechts 92, zo meldt PP-Performance vol trots. (Maar was het MON of RON?)

De topsnelheid bedraagt 328 km/u, en het velletje van deze RS800 draagt de naam Electric Lime. Maak er Java Green van en je hoeft hem voor ons niet eens in te pakken, dan nemen we ‘m gewoon zo wel mee.

Het geluidje mag er ook wezen, zoals te horen op de video die er bij komt. KLIK!

Ook interessant!

  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Edition Pit Lane is 'racy' BMW M8 Gran Coupé
  • BMW 4-Serie Gran Coupe komt er eindelijk in de versie die je wil

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, F06, geel, gran-coupe, m6, tuning

Vorig bericht: « Met deze ‘doorzichtige auto’ is dode hoek verleden tijd
Volgend bericht: Daarom steek je nooit een peuk op als je gasflessen vervoert »

Lees Interacties

Reacties

  1. 3246cm252kw zegt

    5 november 2014 om 12:17

    Ongelofelijk wat lekker! En oogt op die stickers na zo stock! :-)

    Login om te reageren
  2. gtwillem zegt

    5 november 2014 om 12:18

    328 km/h is wel een beetje teleurstellend voor 800pk…

    Login om te reageren
    • x3ro zegt

      5 november 2014 om 12:34

      @gtwillem: Komt door het feit dat er buiten de ECU ook nog een begrenzer via het differentieel werkt en zodoende de auto er bij 328km/h mee kapt. Is het zelfde verhaal van die Nederlandse Mannhart M5, pakt Ferrari’s in sprints maar met 328km/h is de pret op door het differentieel.

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        5 november 2014 om 13:38

        @x3ro: WoW dat is teleurstellend! En daar is niks aan te doen? De E60 liep hard door…..

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        5 november 2014 om 13:40

        @x3ro: zonde… En opmerkelijk: de E60 M5 wist in getunede uitvoering (G-Power) gemakkelijk de 350 te halen. Beter diff op de vorige M5?

        Login om te reageren
        • x3ro zegt

          5 november 2014 om 13:59

          @gtwillem: Zou niet zeggen beter, echter hebben ze hier kennelijk bewust gekozen voor een begrenzer in het diff of de bak om(voor zover ik weet) de warmte binnen de perken te houden. Ook zijn er op het moment nog geen tuners die om deze begrenzer heen kunnen werken, de enige begrenzer waar dat op het moment mee gaat is die van de DME computer. PP-Performance, Manhart of G-power, het maakt allemaal niet uit, maar op het moment lopen de F10 M5’s dus met geen mogelijkheid harder dan 328km\h Al hebben ze 1000pk, puur door deze begrenzer. Hier een goed voorbeeld:

          https://www.youtube.com/watch?v=7lR1UwDfUfQ

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            5 november 2014 om 15:00

            @x3ro: tijd dat iemand een aftermarket differeniëel ontwerpt dus.

            Login om te reageren
          • exclusieviteitsfreak zegt

            5 november 2014 om 15:16

            @x3ro: Het is anderzijds frappant te noemen dat de Amerikaanse snelheids-monsters voor respectievelijk 1.400 en 2.000 pk gaan tot nu toe, zoals de SSC Tuatara 1.400 pk : http://www.sscnorthamerica.com , Dagger GT 2.000 pk : http://www.gtr-xs.com , en Vector 2.000 pk : http://www.vectormotors.com , hetgeen het begin is van dragracerij, en doorgaat tot 5.000 pk.
            Het zou anderzijds wel interessant te noemen zijn om deze monsters eens uit-te-proberen op bv. de Nürburgring : http://www.nuerburgring.de , of in de Black Rock Desert ; http://www.blackrockdesert.org , en dat samen met al die anderen met minstens 800 pk.

            Login om te reageren
            • x3ro zegt

              5 november 2014 om 15:46

              @exclusieviteitsfreak: Wanneer ik die laatste twee links open en dingen lees als ‘Topspeed: 315 mph (506.94 k/ph) (calculated) new supercar record’ en ‘0-60mph: < 1.0 seconds (calculated)* new supercar record using 3000 hp engine option and GT-D drag racing model' betwijfel ik of deze auto's ooit verder komen dan een photoshop rendering. Leuke ideeën allemaal en ik weet dat bedrijven als Nelson racing engines blokken met een 1600+pk bouwen voor een ~40k USD dus dat die vermogens allemaal het probleem niet zijn. Het probleem komt 'm wanneer bedrijven met een Team America achtige huisstijl allemaal zaken als bovenstaande gaan roepen. Vooral wanneer ook in acht nemende wat de ontwikkeling van auto's als bijv. een Veyron kost. Ik denk, dat op de SSC na, het allemaal bij wat leuke PS renderings blijft.

              Login om te reageren
  3. davidovic zegt

    5 november 2014 om 12:48

    Wat een bak…, maar toch liever een ander kleur…

    Login om te reageren
  4. bkw38 zegt

    5 november 2014 om 12:59

    Bruno Mars vangt liever een granaat denk ik..

    Login om te reageren
  5. amski zegt

    5 november 2014 om 13:16

    Heb toch liever een G-power m6

    Login om te reageren
  6. amski zegt

    5 november 2014 om 13:44

    Heb toch liever de G-power M6

    Login om te reageren
  7. jordip zegt

    5 november 2014 om 15:37

    Wat mij betreft meer van zulke auto’s op de straat, niet alleen voor het geluid maar ook het kleurtje. Fleurt de straten op i.p.v. saaie leasekleuren!!!

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      5 november 2014 om 15:52

      @jordip: voor het geluid kun je het laten hoor. Stond laatst achter een prachtige M6 Gran Turismo. Mooi om te zien maar het klinkt werkelijk als een stofzuiger.

      Login om te reageren
  8. amglover zegt

    5 november 2014 om 16:20

    Geel op een bmw, nee.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North