• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt! De Audi Q7 e-tron quattro [updated]

Auteur: Author, gepost 23 februari 2015 om 14:42 – 25 Reacties

Audi Q7 e-tron quattro


De Audi Q7-liefhebber die zich eveneens bekommert om het milieu z’n portemonnee weet nu alvast waar-ie aan toe is.

Onze immer wakkere amigo’s van motor.es wisten de hand te leggen op bovenstaande foto, die werd gemaakt tijdens een presentatie van Audi’s Ultra range. Natuurlijk hadden we voor de e-tron versie geen compleet afwijkend design ten opzichte van de normale Q7 verwacht, de uiterlijke wijzigingen beperken zich zo te zien dan ook tot de velgen.

De aandrijflijn van de Q7 e-tron bestaat zoals bekend uit een V6 TDI + elektromotor, wat een gecombineerd vermogen oplevert van 373 pk (en een koppel van 700 Nm). Daarmee lijken de Volvo XC90 T8 en Porsche Cayenne S E-Hybrid (respectievelijk 400 en 416 pk) vooralsnog dus de betere keus als ’t om vermogen gaat, maar deze mastodonten doen het allebei met een benzinemotor waar de Audi op diesel z’n kunstje doet.

De Q7 e-tron quattro is de eerste plug-in hybride met dieselmotor van Audi én “de eerste diesel plug-in hybride met quattro permanente vierwielaandrijving in het premium SUV-segment.” Met een theoretisch verbruik van 1,7 l/100 km en minder dan 50 gram CO2/km nestelt de Q7 zich bovendien in de 7%-bijtellingscategorie waar eerdergenoemde SUV’s allebei tegen 14% bijtelling in de prijslijsten staan. Lekker cheap in de lease dus, die PC Hooftbuffel uit Ingolstadt.

UPDATE: De Q7 e-tron quattro wordt in het eerste kwartaal van 2016 verwacht. De 17,3 kWh sterke lithium-ion accu is goed voor een elektrische actieradius van 56 kilometer. De puur elektrische acceleratie van 0 naar 60 km/u (zestig!) is in 6,1 seconden achter de rug, de gewone acceleratie van 0 naar 100 km/u is 6 seconden rond.

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi Q4 e-tron rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Auto ramt gebouw, rijdt weer weg
  • Maserati op de schopstoel? De geruchten worden hardnekkiger
  • Voor minder dan 13.000 euro koop je nu een Tesla Model 3
    Voor minder dan 13.000 euro koop je nu een Tesla Model 3
  • Zoveel miljoen euro heeft Robert Doornbos voor zijn huis in Amsterdam gekregen
FacebookTweetPinLinkedIn

7%-bijtelling, Audi, bijtelling, Diesel, e-tron, gelekt, Hybride, plug-in, Q7, SUV

Vorig bericht: « Noord-Hollandse tunnels zeer slecht onderhouden
Volgend bericht: Een Mercedes G63 AMG tunen, zo moet het niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    23 februari 2015 om 14:44

    Als dieselhybride is naar mijn idee de kans op een geloofwaardiger gebruik een stuk hoger. Dus in de praktijk zou deze nog wel eens hoge ogen kunnen gooien.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      23 februari 2015 om 14:52

      @granlusso: Verbruik bedoel ik uiteraard :)

      Login om te reageren
  2. ihrte zegt

    23 februari 2015 om 14:49

    -edit: thanks! Is aangepast-

    Login om te reageren
  3. kevin82 zegt

    23 februari 2015 om 14:51

    Eindelijk een knappe auto die een plug in diesel heeft! Nu nog ff een auto in het C-segment uitbrengen en dan krijg je pas echt een verkoopknaller. Er zijn zeer veel bedrijven waar je geen plug-in bezine mag rijden (wegens de vele km’s) en zit je aan een diesel vast met 20% als je een automaat wil. Daarom ben ik laatst voor een a-klasse gegaan terwijl ik liever een gte of e-tron had gehad. Leuke techniek, snel en goedkoper in de bijtelling!

    Login om te reageren
    • meneer zegt

      23 februari 2015 om 15:55

      @kevin82: je kan moeilijk zeggen dat de gefacelifte v60 lelijk is toch?

      Login om te reageren
      • kevin82 zegt

        23 februari 2015 om 16:13

        @meneer: klopt, maar hou van duitse degelijkheid ;-)

        Login om te reageren
        • meneer zegt

          23 februari 2015 om 16:21

          @kevin82: weinig duitse wagens die net zo veel kilometers vreten als de gemiddelde volvo hoor

          Login om te reageren
      • marinepower zegt

        24 februari 2015 om 01:44

        @meneer: jawel hoor, zowel V40 als V60 lelijke hokken.

        Login om te reageren
        • pjeey zegt

          24 februari 2015 om 16:19

          @marinepower: eindelijk, dacht dat ik de enige was..

          Login om te reageren
  4. motoragent zegt

    23 februari 2015 om 14:56

    1.7l op 100km, oftewel bijna 1:60. En dat met zo’n zeecontainer. Het wordt volgens mij echt hoog tijd dat die meetmethode wordt aangepast…

    Login om te reageren
    • kevin82 zegt

      23 februari 2015 om 14:58

      @motoragent: is theorie… In de praktijk x10 vrees ik ;-)

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        23 februari 2015 om 15:03

        @kevin82: Daarom. Eerst lekker 7% bijtelling pakken om dan nooit bij te laden en volgas over de linkerbaan te knallen (want tankpas). Dan zit je inderdaad eerder rond de 1 op 6.

        Login om te reageren
        • postzegel zegt

          23 februari 2015 om 15:13

          @motoragent: Is theoretische-praktijk-waarde, maar dit verbruik is wèl haalbaar. Vergis je niet. Als je m vol oplaad, en dan een stukje gaat rijden, dan haal je het, echt. /nosarcasm. Maar goed: de verbruikcijfers van een willekeurige standaard auto ( Pak m beet Q7, non-phev ) haal je natuurlijk ook niet als je ‘gewoon vloert en linkerbaan toert’.

          *ik rij zelf 35 km woonwerk per dag, en met een Q7 PHEV zou ik wééééken vooruit kunnen op enkel stroom, want elektro-range is groot zat, vermits elke dag netjes aan de stekker. Dan zou ik, als ik puur op diesel op zomer en wintersport zou gaan nog steeds op een jaarverbruik van 1,7 l / 100 km kúnnen komen. Maar goed; waar heb ik ingodsnaam een Q7 voor nodig, anders dan voor de wintersport? die 35 km woonwerk gaat ook prima in een A1. scheelt qua kosten (aanschaf, onderhoud) heel veel t.o.v. een Q7.

          Login om te reageren
          • mikkeloentje zegt

            24 februari 2015 om 00:13

            @postzegel: Dan kan je net zo goed rijden in een 107, nog goedkoper. Want tja waar heb je het allemaal voor nodig.

            Login om te reageren
        • knipperlichtje zegt

          23 februari 2015 om 17:11

          @motoragent: als je deze auto zakelijk kan rijden zit je in de meeste gevallen dermate hoog in de hiërarchie dat je wel oppast dat je je winst niet te snel door de tank jaagt. Ik gok op een praktijkverbruik van 1 op 15.

          Login om te reageren
        • launchcontrol zegt

          23 februari 2015 om 17:41

          @motoragent: deze Q7 is volgens de Audidealer pas begin volgend jaar leverbaar, dus geen 7% voor deze Q7……

          Login om te reageren
          • motoragent zegt

            23 februari 2015 om 19:01

            @launchcontrol: Ik verzin het niet, het staat gewoon in de tekst.

            Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    23 februari 2015 om 15:57

    Ik zou blind voor de XC90 gaan. Maakt niet uit welke nou echt beter is of sneller. De Cayenne heeft me nooit zoveel gedaan en die Q7, tja… niks over te zeggen eigenlijk. Doet me echt helemaal niks.

    Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    23 februari 2015 om 16:04

    Mooi, ik geloof er wel in. (niet die 1.7l, maar in het idee van de Diesel-Hyb)
    Standaard zit er het blok in dat je anders ook zou willen hebben in dat slagschip (kan je nog best bij de 8tot9l/100km op komen; opgegeven 5.7l); en dan dus die batterijen erbij met een vors aantal aan PK’s. Tov van de Cayenne (slurpende 3.0 benzine) en de Volvo kleine dik opgevoerde 2.0T waarvan t nog maar moet blijken hoeveel ie zuipt als je me niet oplaadt.

    Dus ja, goede ontwikkeling op zich.

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    23 februari 2015 om 16:27

    Wouw die ziet er vernieuwend uit!

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    23 februari 2015 om 16:51

    Meh, ik ga wel voor die prachtige XC90 hoor.

    Login om te reageren
  9. knipperlichtje zegt

    23 februari 2015 om 17:17

    Ik zie een leuk concept, een krachtigere elektromotor en een lager gewicht dan de cayenne zullen ervoor zorgen dat puur elektrisch rijden daadwerkelijk mogelijk is. Hij zal hier goed verkopen, 7% minder bijtellen t.o.v. de concurrentie over zo’n 80k euro in de 52%-schijf is Voordeel met een hoofdletter V.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    23 februari 2015 om 19:29

    Weten we meteen wat de meest verkochte versie in NL wordt.

    Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    23 februari 2015 om 19:53

    Sowieso al nieuwe velgen? Wat heeft Audi nog meer vernieuwd??

    Login om te reageren
  12. 730ld zegt

    24 februari 2015 om 21:44

    Jezus nog zo’n XC90 T8 hok. Nog een jaar wachten en deze duracel tank heeft ook een 4 cilinder haha. Drama!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North