• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: Peugeot Exalt Concept [340 pk]

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 april 2014 om 10:54 – 26 Reacties

Afbeelding Gelekt: Peugeot Exalt Concept [340 pk]Afbeelding Gelekt: Peugeot Exalt Concept [340 pk]Afbeelding Gelekt: Peugeot Exalt Concept [340 pk]Afbeelding Gelekt: Peugeot Exalt Concept [340 pk]Afbeelding Gelekt: Peugeot Exalt Concept [340 pk]

Peugeot Exalt Concept
Peugeot is er, al dan niet bewust, niet in geslaagd zijn Chinese concept onder de lakens te houden. De Franse pers kreeg gisteren heel erg super-per ongeluk een afbeelding toegestuurd van de Exalt, zoals het concept gaat heten.

De strakgelijnde vierdeurs coupé deelt zijn stamboom met de Onyx, maar is een stuk minder racy en iets conventioneler. Het two-tone uiterlijk ligt geheel in lijn met het eerdere 308 R-concept.

Op het eerste gezicht zou je zeggen dat het grijze vlak geborsteld metaal is, en dat kan kloppen. Peugeot omschrijft de auto als een “association of crude steel and an efficient textile, Shark Skin, inspired by the structure of shark skin”. Onze gok is dat de achterkant een stofje is zoals we eerder op BMW’s X-Men-tastische GINA Concept zagen. De vinnen hebben ze er af gesneden om in de soep te doen. Zijn ze dol op, die Chinezen.

Dankzij een niet nader gespecificeerde “Hybrid4”-aandrijflijn die benzine met elektriciteit combineert ligt het maxiumumvermogen op 340 Franse paarden. Overmorgen verwachten we de volledige informatie. (TF1, via Carscoops)

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Helaas: hete 308 PSE met 300 pk staat op losse schroeven
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

beijing-2014, China, concept, exalt, Hybride, Peugeot, two-tone

Vorig bericht: « De 15 meest geleaste merken van Nederland
Volgend bericht: Ford S-Max Vignale Concept rolt op 21 inch »

Lees Interacties

Reacties

  1. GH zegt

    8 april 2014 om 10:57

    Toch eindelijk een soort van opvolger van de 406 coupé? Vind hem wel keurig eigenlijk.

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    8 april 2014 om 10:57

    Ja mooi hoor, alleen dat Peugeot naamplaatje oogt zo goedkoop.

    Login om te reageren
  3. rotarypowah zegt

    8 april 2014 om 11:02

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. breakingpoint zegt

    8 april 2014 om 11:12

    Peugeot maakt ons toch altijd blij met een dode mus, net als Mazda doet met zn concepts. Heerlijke concepts, maar komt toch nooit iets van. Deze gelijkt trouwens goed op een honda accord vind ik…

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      8 april 2014 om 11:49

      @breakingpoint: De RCZ is vrijwel ongewijzigd in productie gegaan, dus wat dat betreft durft Peugeot het wel. Er moet alleen genoeg vraag naar zijn.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        8 april 2014 om 12:10

        @motoragent:

        Klopt wat je zegt, alleen peugeot durft het alleen maar in de niche markt om een concept praktisch ongewijzigd in productie te nemen. Ze moeten juist de ballen hebben om dit eens met hun volume modellen te doen, want de 308 is nou niet echt het toonbeeld van een gewaagde vorm;)

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          8 april 2014 om 12:34

          @rhellema: De 308 moet in de eerste plaats goed verkopen; en dus klanten van de Golf en Astra afsnoepen. Anders redt PSA het niet…

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            8 april 2014 om 13:21

            @Esprit_de_Flandre:

            Klopt, vandaar dat ik het juist zal toejuichen als ze eens een echt mooi model neer zetten. Een model waarvan men opkijkt….wat begeerte oproept. Ook daar is een markt voor en wellicht zou dat misschien wel de markt voor peugeot kunnen zijn.

            Login om te reageren
            • motoragent zegt

              8 april 2014 om 14:41

              @rhellema: Een model waarvan men opkijkt….wat begeerte oproept. Alfa Romeo Giulietta bijvoorbeeld? En iedereen weet hoe het met Alfa gaat momenteel…

              Als je veel wil/moet verkopen, mag je gewoon niet te veel buiten de boot vallen. De meeste mensen willen gewoon een ‘normale’ auto die ze van A naar B kan brengen.

              Login om te reageren
            • desjonnies zegt

              8 april 2014 om 18:35

              @rhellema:
              406 coupé was toch een verrekt mooie wagen.
              En ik weet niet of je het weet, maar bij Peugeot heeft men momenteel hele andere prioriteiten.
              Geheel tegen de wens van de familie Peugeot in, is een groot gedeelte van de aandelen in Chinese handen terecht gekomen, om te kunnen overleven.

              En Peugeot’s middenklasse chique, zoals in de zestiger en zeventiger jaren de 404 en de 504 gewoon een toonbeeld waren van een goede, degelijke maar toch bescheiden smaak, is voorbij.
              En als echte super volume producent hebben ze het gewoon nooit meer kunnen maken na de 205.
              En daarna, daarna maakten ze de allergrootste fout: ze gingen Duits doen qua auto’s.

              Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    8 april 2014 om 11:17

    En bouwt Peugeot ooit nog eens zoiets mooi of gaat dat er nooit van komen?

    Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    8 april 2014 om 11:21

    Vind die rand aan de zijkant van de motorkap een beetje raar maar verder ziet t er best prima uit.

    Login om te reageren
    • endofline zegt

      8 april 2014 om 11:34

      @mrrallycross: ja vroeg me ook al af waarom er een opening aan de zijkant van de motorkap zit. Dit is natuurlijk wel een concept tekening en er is meer dat niet klopt. Geen klinken, te kleine spiegels, ontbreken wissers en de diepe gleuven onder de deuren.

      Login om te reageren
  7. Captain zegt

    8 april 2014 om 11:40

    Peugeot heeft altijd waanzinnig mooie concepts maar brengt die toch helemaal niet uit. Citroen kan er ook wat van, wat zou ik toch graag zo’n DS9 op straat kunnen zien. En als er iets gewaagder uitkomt zoals de RZC dan leggen ze er een dwaas 1.6je of een dieseltje in..

    Login om te reageren
    • Captain zegt

      8 april 2014 om 11:44

      @Captain: Dat vind ik bijvoorbeeld zo leuk aan de CL klasse, je neemt de V8 of V12 benzine of je neemt em niet. Terwijl de rest van het motorenpallet perfect zou passen hou je zo het model lekker hoog gepositioneerd

      Login om te reageren
  8. 406_v6 zegt

    8 april 2014 om 12:02

    In 2004 had Peugeot al een geweldige concept…. de 907 coupe met 6 liter V12.
    Breng die eerst eens uit in een kleine oplage.

    [img]http://www.french-concept-cars.com/wp-content/uploads/2010/03/Peugeot-907-Concept-1.jpg[/img]

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      8 april 2014 om 13:40

      @406_v6: Peugeot is eindelijk van die verschrikkelijk overtrokken neus af dus laat ze het a.u.b. zo houden.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        8 april 2014 om 14:06

        @torsen: concept updaten naar huidige vormgeving, rest intact laten.

        Login om te reageren
  9. ohoogeveen zegt

    8 april 2014 om 12:21

    Peugeot is wel de koning van de concept cars van de afgelopen jaren!

    Waren hun consumentenmodellen maar zo interessant…

    Login om te reageren
  10. jaguarjunk zegt

    8 april 2014 om 13:05

    Een Hybrid4 is geen benzinehybride, maar een vierwielaangedreven diesel..

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      8 april 2014 om 13:42

      @jaguarjunk: In het artikel staat “avec des blocs essence et électrique combinés”.
      Geen idee of dat klopt, maar ze kunnen eventuele benzine hybrides ook Hybrid4 noemen uiteraard.

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      8 april 2014 om 14:08

      @jaguarjunk: Hybrid 4 staat alleen voor Hybride vierwielaandrijving, niet voor diesel of benzine.

      Login om te reageren
      • jaguarjunk zegt

        8 april 2014 om 15:31

        @406_v6: ik heb bij Peugeot gewerkt en zit nu bij Citroen, en een Hybrid4 is een 200pk vierwielaangedreven hybridesiesel.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          8 april 2014 om 18:45

          @jaguarjunk:
          Ja und, dit is een concept van wat er mogelijk is. Geen wetmatigheid dus dat dit een diesel is, het kan natuurlijk maar 340pk lijkt mij een beetje hoog gegrepen voor de bestaande Hybrid 4.

          Login om te reageren
  11. mashell zegt

    8 april 2014 om 16:25

    Zo met dat rode kontje was Baviaan ook een goede naam geweest.

    Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    8 april 2014 om 19:17

    Is dat een waardige opvolger voor de 406 coupe?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North