
Te heet om vast te houden! Dit is de nieuwe Alpina B7, een flink opgepepte V8 en een aerodynamisch kitje laten je alle verlangens naar een M7 vergeten.
Alpina maakt gebruik van een beademde V8. Deze gaat niet met ‘standaard’ vermogen de deur uit. Alpina is namelijk niet zo van enkel spoilerkitjes. Bij het aangepaste uiterlijk horen verbeterde prestaties. Daarom perst Alpina 507pk uit het blok, tot voorbij M5 specificaties, het beschikt namelijk ook over een ‘whopping’ 700nm koppel. Dit moet het slagschip als een paard met peper in zijn reet laten accelereren.
De standaard 750i heeft nog 5,2 seconden nodig om naar de 100 te accelereren, de Alpina heeft daar slechts 4,7 voor nodig. Vervolgens hebben ze besloten de begrenzer wat losser af te stellen. Helaas is de elektro-mama nog wel aanwezig, ze grijpt bij 280km/u in. Aangezien deze specificaties echter weinig boven die van de huidige B7 liggen kan het zijn dat Geneve ons nog mooiere cijfers brengt. Update: het titelplaatje is nu klikbaar voor een wallpaper.
On a personal note: eindelijk weer een BMW. Dit doet denken aan de good ol’ E32! (via autozeitung.de)
Mooi! en uiteraard mooie specs
Heel erg mooi!
niet té, hoewel Alpina op de bumper niet hoeven.
Tevens blijven die Alpina velgen ontzettend mooi!
Awel, wow !
WOW!!! Wat een machine!! Heel erg dik!! :D
daar sta je dan met je 750i
mooie wagen trowens
ALPINA as it should be
Yay :D Apina weet hoe het moet!
Zeer dikke Velgen Prachtige wagen!
Lekker agressief, dé velg..
ideaal !
Jammer dat ze niet gelijk het 530 pk blok van de B5 S erin hebben gelepeld. Of voldoet die niet meer aan de huidige milieu eisen?
Ik ben geen fan van blauw, maar die kleur ziet er toch verdomd lekker uit.
voor de gangsters onder ons :D
wat een afschuwelijk lelijke velgen, veel te veel spaken….het is toch geen rally auto
Nee, het is te (sjonny achtig) en niet echt orgineel. Het lijken wel ‘oude’ alpina spoilers op een nieuwe 7.
Beter dan de orginele, want die was toch echt spuuglelijk
Doorgaans kan Alpina mij wel bekoren, maar hier doe ik toch liever afstand van. Zoals Lennart al aanhaalt: te hoog sjonny gehalte.
Lelijk & ordinair. Bij elke verkeerscontrole zal de bestuurder van deze sjonniebak gestopt worden. Door het extra plastic en de stickertjes ziet het model er bovendien onmiddellijk oud uit. Jammer.
Leuk, Misschien een ideetje voor the transporter 4. In deel 1 reed Frank Martin nog in een 750 namelijk.
Mooi éh?
Ik zal toch liever de Schnitzer versie zien die ook in Genève gaat staan.
–edit: deze dus: http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/28/ac-schnitzer-acs7-debuteert-in-geneve –
Doe mij die maar een! Vette bak
Ik koop ‘m alleen als ze Alpina in spiegelschrift zetten op de bumper!
Alpina blijft DE tuner voor BMW’s
De enige sjonnies die in de toekomst deze 750 gaan bemannen rijden nu nog op driewielertjes rond, want pas over 20 jaar (als ze hun rijbewijs hebben) wordt dat ding betaalbaar. Alhoewel je auto tegen die tijd waarschijnlijk nog minder CO2 uit mag stoten dan ik op een dag aan scheten laat.
Die auto schreeuwt de coolheidsfactor er gewoon uit! :D
Wat een ongelofelijke patserbak zeg, ook al die onnodige spoilers die inderdaad letterlijk doen denken aan die oude foute bakken van BMW.
De specs zijn heerlijk, maar ik zou er niet in gezien willen worden.
Super vet, echt super mooi
door toevoegin van de lip is zijn de nieren kwa grote in contrast met de rest wat std. niet zo is. verder zijn Alpina velgen altijd mooi, kleur is ook mooi.
De hele auto is super vet.
oja wallpaper graag
Uiterlijk vind ik ‘m geslaagd. De nieuwe velgen zijn een mooie voortzetting van het 20-spaaks Alpina-design. Als deze specs kloppen vind ik de auto motorisch teleurstellend. Ik was er al bang voor, maar kennelijk wordt Alpina nu een veredelde chiptuner. Geen handgebouwde motoren meer maar standaard BMW-blokken die gewijzigde software en minimale hardwarematige aanpassingen krijgen. Het zou veel mooier zijn geweest als Alpina iets spectaculairs had neergezet, bijvoorbeeld een V8 met turbo en compressor.
Voor bijzondere motorische aanpassingen moet je nu kennelijk naar tuners zoals ESS Tuning. Dat vind ik echt zonde. Ik heb zelf een B10 3.2 Touring en een Roadster S met custom ESS twinscrew compressor. De exclusiviteit ontlenen Alpina’s vooral aan hun interieur en de handgebouwde motoren met een zeer hoog specifiek koppel en tamelijk exotische configuraties zoals compressorlading. De nieuwe B3 Bi-turbo heeft zoals nepuitlaten (twee van de vier pijpen doen voor spek en bonen mee).
De optische verfijningen van Alpina zijn altijd wel mooi. Het onderstel en de remmerij vind ik niet zo bijzonder (wordt vaak bijeen geshopt uit het magazijn van BMW) hoewel die vaak wel worden geroemd. Kopers van een nieuwe Alpina kunnen ook wel een setje goede dempers van bijv. Reiger, Moton of Ohlins en remmen van Mov’it of AP Racing aanschaffen die ver verheven zijn boven de standaard onderdelen van BMW.
Jezus, daar wil niemand in gezien worden toch?
Over de technische aanpassingen geen kwaad woord, maar die optische trim kan ik op geen enkele manier appreciëren. Die jongens van Alpina gieten al 20 jaar hetzelfde design in een mal die enkel qua formaat varieert, en die velgen, hoe mooi ze ooit waren, passen helemaal niet meer bij het hedendaagse BMW-design. En zie ik daar een klein spoilertje op de kofferklep?
Voor mij is Alpina nog altijd tuningbedrijf nr 1 voor wat betreft BMW. Steekt met kop en schouders uit boven al het andere, dat probeert BMW’s te tunen. Technisch zijn ze zéér hoogstaand en in staat verhoogde prestaties te bieden zonder hoger verbruik of zelfs minder dan het basismodel, waarvan ze zijn afgeleid.
Als ze de belijning en Alpina-stickers weglaten, wil ik hem zo op de oprit hebben.
@Supreem: i couldn’t agree more….. vooral de voorbumper is shocking ugly. Alsof ze 60 jaar aerodynamica overboord gooien door er een vrijqwl rechte plank als voorkant op te schroeven….
“Ach neh, scheisse wir brauchen ja noch külung!” “Kein Problem ich werde mahl ein par löcher sägen”
Over de techniek kunnen we bij Alpina meestal kort zijn…. extreem hoge kwaliteit en een eigen visie op performance. En dat kan ik dan weer wel waarderen.
@BART & 9000cse: puristen zouden los gaan vanwege de tuning-opmerking..
Alpina is geen tuner maar een veredelaar.. of zoiets;)
@autoblogger: sterker nog…. ze zijn een officiële fabrikant met een eigen merk en eigen serienummers op het kenteken.
WOW heb altijd al bewondering gehad voor de meeste modellen van ALpina, maar dit is wel een van de mooiste zeg!
Sjonnie? Sjonnie?! Sinds wanneer heeft Sjonnie smaak?
@GOD
You ask, we serve ;) Het plaatje is nu klikbaar voor een het titelplaatje is nu klikbaar voor groter formaat. Het formaat voor 22″ breedbeeld en groter laat alleen nog even op zich wachten.
@Autoblogger
De wallpaper is niet beschikbaar….
-edit: excuus, kleine technische storing, als het goed is werkt het weer-
die moet in mijn achtertuin :lol:
Prachtig :D en zoiets moet in men voortuin :P
Balkenende’s natte droom, een soort van Ferrari van de zaak.
-edit: ga je dit nu bij ieder artikel over een aangepaste 7-serie zetten?-
Nogmaals: WOWWWWWWWWWw
@femme
Aan de andere kant, als de 4.4Turbo zo goed is dat ze geen beter alternatief kunnen bendenken, dan zou is het overbodig om in naam van exclusiviteit iets anders onder de motorkap te forceren.
Ik weet trouwens ook dat op de Alpinas met de V8 compressor je niet kan kiezen voor de actieve cruise controle van BMW omdat de intercooler van Alpina geen plaats laat voor de radar die het cruise controle systeem gebruikt.
Proud-to-be-fout…
BLEHHHHHHH
Zeer mooie machine, sportief maar tegelijker tijd zeer exclusief en met een toefje status. Zou hem graag op m`n oprit willen hebben! Alpina levert mooi werk af en ik persoonlijk vind het optisch zo nu en dan mooier dan de M modellen van BMW. De kleine details van een alpina laten het hart van de liefhebber vaak sneller kloppen. I just love the word ”limited edition” en dat staat hoog in het vaandel bij alpina geen massaproducties maar gewoon voor de hardcore fans met centjes. De spaakvelgen zijn over het algemeen altijd gebleven bij alpina, maar gelukkig worden die met de jaren wel elke keer verfijnd zodat ze toch nog passen onder de huidige modellen van alpina. Voor de niet kenners, alpina is geen tuner want alpina is sinds 1978 erkend door de TÜV als automobiel fabrikant en staan op kenteken geregistreerd als alpina automobielen en niet als BMW.
Ik ben geen fan van BMW maar ik moet toegeven dat dit zeer mooi is.
Prachtige wagen! Net als bijna elke Alpina overigens, en kwalitatief nog goed ook. Wel jammer idd dat ze de standaard motor gebruiken, maar gezien de specs zou het wel eens kunnen dat er ook nog iets bijzonderders komt dan dit? Ik hoop het iig!
eigenlijk niet mis, alpina staat weer op een goed blaadje bij mij ;)
Ik vind hem wel mooi, subtiele buiten tuning (niet zo overdreven als AC Schnitzer) en ook nog eens opvoeren. Wil de achterkant wel eens zien, want misschien kunnen ze daar nog een fout maken. Met die +500 PK moet je toch wel de 300 kunnen halen? Is Elektro-mama zo voorzichtig?
thx Alwood your the man
ze hebben hun alpina wieltjes vernieuwd zie ik; en ze zijn er nog mooier op geworden ook!, die hele auto is trouwens uberdik!!
@Laurens schrijft:
28 February 2009 om 12:11
Balkenende’s natte droom, een soort van Ferrari van de zaak.
-edit: ga je dit nu bij ieder artikel over een aangepaste 7-serie zetten?-
Als het van toepassing is wel! Maar ik leg het wel even uit: Balkenende rijdt zakelijk een 7-serie en heeft natte dromen van Ferrari’s, hij spaart ze als miniaturen.
De man verdient echter niet meer dan 1 keer Balkenende, en kan een Ferrari derhalve niet betalen. Vandaar dat een gepimpte 7-serie het dichtst bij zijn natte droom in de buurt zal komen.
dit is niet heet, dit is roodgloeiend
als je er te dicht bij komt eet hij je op :D
Hmm, het vreemde is, ik vind m mooi!:D
@ autoblogger
Ik moet in alle nederigheid bekennen, dat ik voor Alpina het verkeerde woord gebruikt heb. Je hebt gelijk: Het is een veredelaar! Hoe kan ik dit ooit weer goedmaken? :oops:
@ Alwood
quote:
“Het plaatje is nu klikbaar voor een het titelplaatje is nu klikbaar voor groter formaat. Het formaat voor 22″”
beetje teveel koffie gehad jongen :P
Best mooi, maar die spoiler mag er wat mij betreft af.
Hmm, nee dit keer slaat Alpina de plank mis, de aanpassingen houden geen gelijke tred met het gewijzigde design bij BMW. Nee laat ‘m maar lekker standaard, mooie bak hoor
Ah, de spakken liggen niet meer ‘in’ de velg, maar sluiten nu aan op de buitenkant. Dat is al een hele verbetering, Alpina! Nu nog van die belachelijke bumper af. :P