• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer ACS7 debuteert in Geneve

Auteur: Alwood, gepost 28 februari 2009 om 09:38 – 36 Reacties

Afbeelding AC Schnitzer ACS7 debuteert in GeneveAfbeelding AC Schnitzer ACS7 debuteert in GeneveAfbeelding AC Schnitzer ACS7 debuteert in GeneveAfbeelding AC Schnitzer ACS7 debuteert in GeneveAfbeelding AC Schnitzer ACS7 debuteert in GeneveAfbeelding AC Schnitzer ACS7 debuteert in GeneveAfbeelding AC Schnitzer ACS7 debuteert in GeneveAfbeelding AC Schnitzer ACS7 debuteert in Geneve

Ordi Jordi met zn tuning orgie
Men is nog niet klaar met de nieuwe BMW 7-serie. De slagroom op de taart is inmiddels door Alpina verzorgd maar er staan ons nog een hoop kroketten en frikandellen te wachten. Hapt makkelijk weg, maar echt lekker is het niet. Toch benieuwd wat AC Schnitzer allemaal met je 7-serie kan doen?

Ze kunnen hem volplakken met ‘aerodynamisch’ plastic en er kunnen XXL velgen gemonteerd worden. Onder iedere willekeurige (F01/02) 7-serie kan lichtmetaal met een diameter van maarliefst 22 inch worden gemonteerd.

AC Schnitzer heeft verder nog een hoop bumper, spoiler en uitlaatkitjes liggen. Helaas resulteren geen van deze uiterlijke verfraaiingen in een verbetering van de prestaties. Er zijn wel een tweetal chipjes beschikbaar die de prestaties wat opkrikken. De softwareupgrade bevrijdt in de zescilinder benzine 120pk, tot een totaal van 360pk. In de diesel werken er 41pk’s meer mee, dit brengt het vermogen op 286pk.

De styling en performance upgrades zijn voor zowel de korte als de lange 7-serie beschikbaar. Nieuwe stoplichtsprints of topsnelheden zijn nog niet bekend. Wellicht brengt Geneve ons op dit gebied nog wat meer nieuws.

Press Release No. 04/2009

Page 1/1 March 2009

The Noble Athlete

The New 7-series in Sports Trim by AC Schnitzer

F01 / F02 are the internal works codes for the new 7-series. The combination sounds like motorsports, but is this title adequate for a big luxury saloon? Anyone who’s seen the big BMW in AC Schnitzer trim will certainly answer this with an unambiguous “Yes”. “The new model is certainly the most dynamic 7-series ever, so we’ve only made subtle changes to the outline“, explains AC Schnitzer Chief Designer Michele Viandante. His philosophy: “Our accessories set important accents and emphasise the sporting characteristics of the saloon in a targeted manner.“ These are already written large in the imposing front, which is emphasised by a new AC Schnitzer spoiler element. Michele Viandante’s tip: The through lip elongates the front and gives the car a faster look.

Like all accessories from AC Schnitzer, it is made of very hardwearing, well-fitting PU RIM. Subtle but striking also describes the effects of the side enhancements: “The result must be a harmonious ensemble, and not a combination of trainers and tuxedo“, says Viandante. The AC Schnitzer side skirts attachments emphasise the car’s wheelbase and lengthen it visually, giving it a more purposeful appearance. Towards the rear third, they are lifted and widened to give the car a more muscular look. This is no bluff, because the new 7-series has plenty of power under the bonnet in every version, even when the music’s playing at the back. The sight of AC Schnitzer tailpipes is as striking as the sound: two exhaust channels come together in a slightly rounded, chromed trapezoid trim – all very individual. But that’s not enough for sporting attributes. Between the exhausts, Michele Viandante has introduced a further spoiler element which with its diffuser style symbolises pure dynamics. Only the subtle boot spoiler an rear roof spoiler remain to complete the look.

AC Schnitzer knows how to enhance a saloon’s sporting aura without losing its elegance. Then the final touch is down to customer taste: There’s a choice of countless exciting AC Schnitzer wheels for the new 7-series. Two particularly striking examples: the Type V alloy with its clear, transparent five-spoke design, which celebrates its world premiere in 22″ on the 7-series and is also available for X5 and X6. Or the multispoke Type VII, also available in 22”. Both versions not only show true greatness, but constitute the perfectly balanced combination of performance and elegance. A characteristic which is symbolic of the entire car.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • AC Schnitzer X6
    AC Schnitzer X6 is voor piepjonge mensen met smaak

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, ac-schnitzer, BMW, geneve-2009, tuning

Vorig bericht: « Gelekt: plaatje en info van de Alpina B7 [updated]
Volgend bericht: Klassieker gezocht: the saga continues… »

Lees Interacties

Reacties

  1. R8 zegt

    28 februari 2009 om 09:41

    …Liever de Alpina B7? Dit is gewoon een spoilerkermis van de Halfords!

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    28 februari 2009 om 09:43

    zwaar verordinairdiseert .. een prestatie opzich ..

    Login om te reageren
  3. wankel zegt

    28 februari 2009 om 09:48

    ook meer te vinden voor de B7, hoewel dit er ook wel vetjes uitziet. zeer sportief voor een 7-reeks

    Login om te reageren
  4. Cantago zegt

    28 februari 2009 om 09:49

    Op die bovenste 2 foto’s heeft hij wel een rare stance zeg, vind ik niet echt mooi… En van het Tupperware scala wordt ik ook al niet warm… Nee, dit wordt niet mijn auto:P

    Login om te reageren
  5. SWRT zegt

    28 februari 2009 om 09:52

    Die witte vind ik veel te hoog staan (kan ook aan mij leggen) die zwarte is dan wel mooier.

    Login om te reageren
  6. NLBUURMAN zegt

    28 februari 2009 om 09:53

    de velgen op het laatste plaatje staan hem goed vind ik :)

    Login om te reageren
  7. Lexus zegt

    28 februari 2009 om 10:03

    Alleen die vreselijke velgen eronderuit, en dan is tie misschien nog wel mooi ook!

    Login om te reageren
  8. RDS zegt

    28 februari 2009 om 10:10

    Het is dat er een BMW logo op zit anders had het zo een koreaan kunnen zijn. Gadverdamme, vooral die achterkant is niet te doen lelijk groot.

    Login om te reageren
  9. Afstandsbediening zegt

    28 februari 2009 om 10:23

    Goedemorgen Iedereen!
    Ben net wakker en ik heb eigenlijk zin om weer te gaan slapen na het zien van dit ding. Hier lig ik niet wakker van. Alpina kan het wat mij betreft wat mooier. AC schnitzer komt met telkens dezelfde kit’s voor al die auto’s die ze tunen. Die voor-spoiler is echt vreselijk old-skool 2002 tuning.

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    28 februari 2009 om 10:29

    Valt nog te pruimen…

    Valt ook nog te pruimen…

    En voor de rest valt het niet te pruimen en blijf je dus geconstipeerd. Shit dus…

    Login om te reageren
  11. oli4k zegt

    28 februari 2009 om 10:36

    Een 7 is toch voor directeuren en ministers die zich rond láten rijden? Snap niet waarom je van zo’n slagschip iets ‘sportiefs’ zou willen maken.

    Login om te reageren
  12. kaalimero zegt

    28 februari 2009 om 10:51

    Koop dan toch gewoon een zwarte 750I met 20 of 21 inch. velgen van Hartge dan ben je toch ook klaar?

    Login om te reageren
  13. BAAP zegt

    28 februari 2009 om 11:17

    zo lelijk als de nacht…maar goed dat zijn alle BMW’s van tegenwoordig….

    m3 e30 was de mooiste beamer ooit gemaakt!!

    dit is gewoon zo lelijk als de kont van Erika Terpstra!!

    Login om te reageren
  14. 750i zegt

    28 februari 2009 om 11:34

    Tupperware hoort gewoon niet op zulke auto’s.
    Een BMW 7-serie moet alleen dikke velgen hebben en verlaagd worden…het grootste minpunt vind ik nog wel die haaievin die standaard bij bijna alle BMW’s op het dak zit.

    Login om te reageren
  15. Buyck zegt

    28 februari 2009 om 11:53

    Trekt op niets de tuning past niet bij de “grand chic” en de dynamiek van de voor en achterlichten zeker de velgen verpesten de boel. En dan nog in het wit? Het zijaanzicht is heel vreemd.

    Login om te reageren
  16. fred zegt

    28 februari 2009 om 11:59

    Hopeloze Inspiratieloze poging van bmw om een Audi na te maken…..

    Login om te reageren
  17. Guido zegt

    28 februari 2009 om 12:00

    Waarom altijd toch wit! Bah! Van het kitje word ik niet warm. dit hebben ze ooit beter gedaan.

    Login om te reageren
  18. jan ver. zegt

    28 februari 2009 om 12:02

    @fred >

    Helemaal gelijk jongen. De achterlichten bewijzen dat ze bij bmw t spoor bijster zijn. Het ziet er niet uit. Geen enkele bmw is op de dag van vandaag nog mooi.

    Login om te reageren
  19. Laurens zegt

    28 februari 2009 om 12:11

    -edit: haha, leuk, nutteloos… next!-

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    28 februari 2009 om 12:13

    Het idee alleen al, een BMW 7 sportief proberen te maken. Waarom zou je?

    Login om te reageren
  21. Benjamin1 zegt

    28 februari 2009 om 12:18

    Mwah, in het donkerblauw of het zwart, waarom niet?!

    Login om te reageren
  22. Opel Driver zegt

    28 februari 2009 om 14:13

    De Alpina ziet er beter uit.

    Login om te reageren
  23. EJS zegt

    28 februari 2009 om 14:19

    Dit is, in tegenstelling tot de Aplina B7, weer erg zonde.

    Login om te reageren
  24. Erik zegt

    28 februari 2009 om 14:57

    De Alpina is stukken mooier en subtieler voor deze auto. Degene die deze auto rijden zijn niet echt sjonnie. Ik zie Bak-elende hier niet in rijden :)

    Login om te reageren
  25. Erik zegt

    28 februari 2009 om 14:58

    *Bak-ellende (als dit nog aangepast kan worden)

    Login om te reageren
  26. T zegt

    28 februari 2009 om 16:50

    Vette shit! Ziet er mooi uit!

    Login om te reageren
  27. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 februari 2009 om 16:55

    @ Oli4K: inderdaad, de 7-serie is voor directeuren en ministers. Maar je vergeet 1 belangrijke doelgroep!! Omhooggevallen voetballers!! En die moeten spoilerts…

    Babangida-auto was het toch??
    :D
    :D
    :D

    Login om te reageren
  28. guzmann zegt

    28 februari 2009 om 18:08

    Ik vind die Schnitzers de laatste jaren zó smakeloos….al die spoilertjes en dingetjes….en vooral de wielen. Geef mij die B7 maar.

    Login om te reageren
  29. guzmann zegt

    28 februari 2009 om 18:10

    “De slagroom op de taart is inmiddels door Alpina verzorgd maar er staan ons nog een hoop kroketten en frikandellen te wachten…”

    Geniaal. :D

    Login om te reageren
  30. Vinny_93 zegt

    28 februari 2009 om 19:41

    Page me if Hamann touches this. Ben totaal geen AC Schnitzerpetjesdrager.

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    1 maart 2009 om 00:50

    Dan maar niet sneller, deze vind ik vele keren mooier dan die afschuwelijke Alpina… :|

    Login om te reageren
  32. GOD zegt

    1 maart 2009 om 01:05

    die schnitzer stickers op de zijkant is goed fout.
    velgen te, die van de alpina zijn 100x mooier.
    voorbumper is wel weer mooier dan de alpina.
    pal van achter is ie vet, schuin van achter vind ik de uitlaten wat minder.
    word dus een Alpina kopen en dan een paar bumpers van schnitzer er op zetten

    Login om te reageren
  33. GOD zegt

    1 maart 2009 om 01:17

    @ afstandsbediening

    “voor-spoiler is echt vreselijk old-skool 2002 tuning”
    die bumper is afgeleid van de E46 m3 en dus een eigen ontwerp van BMW
    ik denk dat je in de war bent met je eigen halfords bumper wie waarscheinlijk nog ongespoten op je daihatsu cuore zit.

    Login om te reageren
  34. VLS54 zegt

    1 maart 2009 om 12:21

    Doe mij toch dan die Alpina maar.

    Login om te reageren
  35. Stefan zegt

    1 maart 2009 om 12:53

    @ Vinny_93

    Hamann heeft er al met z’n vieze handjes aangezeten, enkel de velgen dan. Het is trouwens toch maar een zielig dieseltje… Ik had al een tip gegeven, maar de jongens van Autoblog.nl hebben een overdosis 7-serie gehad denk ik!


    Login om te reageren
  36. Supercharger zegt

    5 maart 2009 om 23:19

    Deze kan er meer door. Niet zo cool als de Alpina B7. Die schopt gewoon kont.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North