• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: specificaties van de nieuwe RS4 en RS5

Auteur: RubenPriest, gepost 12 januari 2017 om 12:50 – 84 Reacties

Gelekt: specificaties van de nieuwe RS4 Avant en RS5


Minder cilinders, een stukkie sneller en info over de naderende introductie.

Het was natuurlijk al bekend dat Audi met de nieuwe RS4 Avant (en RS5) afscheid ging nemen van de atmosferische achtpitter. Daarvoor in de plaats een geblazen V6 en nu kunnen we alvast de specificaties doornemen. Een Audi-dealer uit Noorwegen heeft de cijfers onder ogen gekregen en een lezer van Motor1 heeft de info vervolgens doorgespeeld. De cijfers tonen de specificaties van de RS4 Avant, de RS5 Coupé en de RS5 Sportback.

Onder de kap dus een 2,9-liter bi-turbo V6. Dit blok wordt nu al gebruikt in de Porsche Panamera 4S. In de Porker levert de motor 440 pk, maar de RS-modellen zullen het stellen met 450 paarden. Precies. Evenveel paarden als de 4.2 V8. Het verschil zit ‘m echter in het koppel. Waar de achtcilinder goed is voor 430 Nm overtreft de turbo turbo V6 het atmosferische blok met 600 Nm in totaal.

Dit extra duwtje in de rug zie je terug in de droge prestaties. Volgens de bron sprinten de RS-monsters in minder dan vier tellen naar de honderd. De top zal zoals gebruikelijk worden afgestemd op 250 km/u. Met een Dynamic pakketje knal je door tot 280 km/u. Ter vergelijking: de vorige RS5 deed een sprint naar de honderd in 4,6 seconden.

Tevens krijgen we van de bron een productiestart te horen. De nieuwe RS5 rolt naar verluidt per juni 2017 van de band en de RS4 Avant vanaf december. De verwachting is dat Audi de RS5 Coupé meeneemt naar Genève. De RS4 Avant is in Frankfurt (september) aan de beurt.

Topicfoto: RS5 Sportback volgens X-Tomi Design

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Gelekt! De nieuwe MINI is een lekkere dikzak
  • BMW X3 facelift is gelekt
  • Nieuwe info over Alfa Romeo Tonale gelekt
    Nieuwe info over Alfa Romeo Tonale gelekt

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avant, Coupe, gelekt, RS4, RS5, sportback, station

Vorig bericht: « Zo gaat de nieuwe Panamera shooting brake heten
Volgend bericht: Dief met pech op A27 in gestolen auto, wordt aangereden »

Lees Interacties

Reacties

  1. joostreedijk zegt

    12 januari 2017 om 12:56

    Dag roffel?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      12 januari 2017 om 19:04

      @joostreedijk: Maar misschien ook onderstuur nu er minder gewicht in de neus zit.

      Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    12 januari 2017 om 12:56

    Die motor doet me denken aan die Italiaanse schone met ook 4 deuren. Die halen er wel ietsje meer uit…

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      12 januari 2017 om 13:39

      @cossiekiller: dat laat Audi meestal liggen voor de doorsnee Duitse tuners; ABT, OC.T, oettinger, etc.

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      12 januari 2017 om 20:44

      @cossiekiller: ja, bmw heeft een 4,4 liter v8 biturbo met 450 pk. Doet mij denk aan een ander Duits merk die uit een 4.0 liter v8 biturbo 612 pk haalt…

      Login om te reageren
  3. maghreb030 zegt

    12 januari 2017 om 12:59

    Vanacht weer een audi afgebrand

    Login om te reageren
    • MoeWat zegt

      12 januari 2017 om 13:12

      @maghreb030: is normaal

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    12 januari 2017 om 13:00

    600 Nm uit een 2,9 liter V6’je is niet verkeerd. Hopelijk komt er een beetje een aardig geluidje uit dat blok.
    De sprintcijfers zullen ook wel dik in orde zijn, zowel meestal het geval is bij Audi. Maar ik ben meer benieuwd naar het gewicht en dan met name voor in de neus. Ook ben ik benieuwd naar het quattro-systeem en hoeveel kracht dat naar de achterwielen kan sturen.

    Login om te reageren
    • prop zegt

      12 januari 2017 om 21:33

      @berlinetta: torsendiff met lengte richting motor altijd tot 90% bij Audi quattro’s. En tot 70% max voor

      Login om te reageren
  5. henk123456 zegt

    12 januari 2017 om 13:05

    Ik vind ‘m echt niet mooi, de rs5 die boven dit artikel staat. Het logo op de motorkap doet ‘m geen goed

    Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      12 januari 2017 om 14:02

      @henk123456: logo moet inderdaad in de grille, niet erboven

      Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      12 januari 2017 om 14:25

      @henk123456: photoshopje hè

      Login om te reageren
    • HZW zegt

      12 januari 2017 om 16:34

      @henk123456: Audi ringen op de motorkap zijn alleen weggelegd voor R8 en TT.
      Verder zullen Audi ringen gewoon in de gril geplaatst worden.

      Login om te reageren
  6. hjal zegt

    12 januari 2017 om 13:09

    Bi-turbo V6 i.p.v. NA V8, Akrapovic, Milltek en collega’s zullen er blij mee zijn.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      12 januari 2017 om 13:42

      @hjal: nu is het nog wachten op de R8 met deze motor als instapper.

      Login om te reageren
      • dieselkameel zegt

        12 januari 2017 om 15:41

        @ghost: ik had de 5 cilinder van de Audi TT juist verwacht. Die had imo ook wel mooi gepast. Misschien een Audi R6 maken, wat de sportievere meer sportauto versie is van de TT.

        Login om te reageren
        • HZW zegt

          12 januari 2017 om 16:39

          @dieselkameel: De reden dat Audi ooit gestopt is met de 5 cilinder in lengte richting, was omdat het hele blok over de vooras hing, nu is de 5 cilinder door ontwikkeld tot een dwarsgeplaatste motor die niet meer in lengte richting toegepast zal worden.
          Tevens zal de volgende generatie A4/S4/RS4/A5/S5/RS5 de techniek gaan delen met de Passat, dus MQB met de motoren dwars voorin.
          De RS modellen gaan dan de 2.5TFSI 5 cilinder dwars voorin krijgen met tot 500 pk.

          Login om te reageren
  7. macready zegt

    12 januari 2017 om 13:11

    Voor de tichste keer, max koppel zegt vrijwel niets, anders dan dat ceteris paribus het vermogen piekt bij een lager toerental en je in principe een lager maximum toerental hebt en dus een langere overbrenging nodig om dat te compenseren = netto zelfde kracht aan de wielen.

    Waar de winst in dit geval zit, is de VORM van de koppelkromme, met dank aan de turbo. Kortom, je hebt over het beschikbare toerenbereik gemiddeld meer kracht, dan bij een atmosferische motor die piekt bij een hoger toerental. Daarom zij turbomotoren bij gelijk vermogen toch vaak in het voordeel.

    Pak je echter een atmosferische motor met karrenvrachten vol maximale newtonmeters zoals bijv. de Viper V10 en zet die tegenover een atmosferische V8 van bijv. Ferrari met vergelijkbaar maximaal vermogen maar tot 33% minder (max) newtonmeters, dan zijn de onder de streep ongeveer net zo snel. Omdat eerstgenoemde ongeveer 50% langere versnellingen nodig heeft om dezelfde snelheid te halen (want minder toeren).

    Login om te reageren
  8. Onehp zegt

    12 januari 2017 om 13:12

    Het vermogen komt dus vroeger in, maar de toeren zullen ook lager zijn.

    Zoals @berlinetta al zegt, ben ik vooral benieuwd of ze iets aan het gewicht hebben kunnen doen. De vorige waren echt te zwaar…

    Login om te reageren
  9. deef zegt

    12 januari 2017 om 13:18

    Kut downsizing

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 januari 2017 om 13:39

      @deef: Ja…een lichtere motor (dus beter weggedrag) met meer koppel (dus sneller versnellen) is ook echt een straf…

      Login om te reageren
      • deef zegt

        12 januari 2017 om 14:25

        @mashell: maar het klinkt voor geen meter

        Login om te reageren
        • bedirhan zegt

          12 januari 2017 om 16:10

          @deef: ben jij de man in de gele regenjas?!

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          12 januari 2017 om 17:33

          @deef: sinds de invoering van de injectie klinken verbrandingsmotoren allemaal niet mooi meer. Voor het goede geluid is er de audio-installatie. CD van Deep Purple erin, volume op 30 en gaan.

          Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        12 januari 2017 om 15:34

        @mashell: meestal is een V6 met twee turbo’s en al het loodgieterswerk niet lichter dan een NA v8

        Login om te reageren
  10. eelco74 zegt

    12 januari 2017 om 13:22

    Ik ben vooralsnog niet echt onder de indruk. De Italiaanse concurrent loopt standaard over de 300km/H en peutert nog wat meer vermogen uit het blok. Bovendien is ie veel lichter, Audi moet veel van het huidige gewicht afhalen om daarbij in de buurt te komen.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      12 januari 2017 om 13:36

      @eelco74: Italianen geven vaak meer vermogen op dan dat er daadwerkelijk in zit. Ze zijn nogal positief. Duitsers geven vaak minder op. En de RS4 moet op papier onder de RS6 blijven. Ik gok dat de RS4 in de praktijk sneller is dan de Gulia. De Alfa is voor mensen met smaak. Dat dan weer wel.

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        12 januari 2017 om 13:45

        @dutchdriftking: De Giulia gaat wel daadwerkelijk kneiterhard. De opgegeven sprint haalt ‘ie en als je ziet hoe hard mensen hem over de Autobahn knallen twijfel ik niet aan die 510pk.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          12 januari 2017 om 14:41

          @trustmeiamanengineer: hij zal zeker snel zijn. Maar ik gok dat in de praktijk, en zeker op de sprint de RS4 hem altijd de baas is. Niet dat het de Gulia een vervelende auto maakt, integendeel het zou de auto van mijn keuze zijn. Maar dat vermogen en gewicht een auto per definitie sneller maken is helaas niet zo.

          Login om te reageren
          • tvr1974 zegt

            12 januari 2017 om 20:13

            @dutchdriftking: daarom wordt de giulia qv ook bij Ferrari gebouwd in tegenstelling tot de andere giulias. Alles wordt daar ook getest.. dus nee ik denk niet dat deze RS (echt)sneller gaat zijn. Tenzij RS dus het gewicht ervan naar beneden brengt denk ik dat de QV een geduchte tegenstander zal zijn voor de RS. De auto is dan ook op RS prijsniveau dus tja…

            Login om te reageren
            • Dutchdriftking zegt

              12 januari 2017 om 21:29

              @tvr1974: QV zal beter zijn. Er zijn namelijk altijd snellere wagens. In dit segment is het beleving en plezier, en daar is de QV zeer goed in!

              Login om te reageren
      • ghost zegt

        12 januari 2017 om 13:46

        @dutchdriftking: ik vermoed dat Quattro weliswaar de audi’s zwaarder maakt maar wel sneller in totaalplaatje.

        Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        12 januari 2017 om 14:34

        @dutchdriftking: Gelul. Mijn eerste Alfa had 123pk ipv 118. M’n vorige punto had 129pk ipv de opgegeven 120. Mocht de Audi nog een stuk lichter zijn dan de Q dan looptie misschien net zo hard. Ik betwijfel het.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          12 januari 2017 om 15:56

          @cloverleaf: Op de sprint zal de Audi beter zijn. De Alfa leuker, dat dan weer wel.

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 januari 2017 om 14:56

        @dutchdriftking: Is dat zo? Van BMW weet ik dat ze wel eens erg terughoudend zijn met het opgegeven van het vermogen en bij Porsche zijn ze nog wel eens erg mild met het opgegeven van de sprinttijden. Maar bij Audi heb ik juist het idee dat de vermogens niet hoger blijken te zijn dan is opgegeven. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

        Login om te reageren
        • mcstradale8 zegt

          12 januari 2017 om 15:10

          @berlinetta: ook audi is erg terughoudend. voorbeelden zijn de 4.0 tfsi (non performance) die veel meer vermogen blijkt de hebben. Ook de 5 cilinder turbo uit de rs3 en ttrs zat vaak ruim boven het opgegeven vermogen in standaard vorm.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            12 januari 2017 om 15:14

            @mcstradale8: Heb je daar bronnen van? Ben wel nieuwsgierig namelijk hoeveel het dan scheelt.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              12 januari 2017 om 15:20

              @berlinetta: https://www.youtube.com/watch?v=rY5oSik1eHs
              Hier zit een Dyno test in van beide. Uitkomst zal je verassen, vooral bij de Merc.

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                12 januari 2017 om 15:28

                @e34m5touring: Ben helaas even niet in de gelegenheid om die video te bekijken.

              • E34M5Touring zegt

                12 januari 2017 om 15:31

                @berlinetta: Die Merc levert volgens de fabriek 585pk. Het testmodel wat zij op de dyno zetten zit ver over de 600pk. Kan zelf nu ook niet gaan zoeken maar het wordt voor beide gemeld. Zowel de BMW als de Merc zitten dik over de opgegeven waarden.

              • berlinetta zegt

                12 januari 2017 om 15:56

                @e34m5touring: Dat is inderdaad wel opmerkelijk dan. Ik geloof graag dat het bij Audi ook het geval is, maar ik meen me te herinneren dat er destijds over de 4.2 V8 en ook over de V10 andere verhalen rond gingen. Nu hoeft dat uiteraard niet voor alle blokken van Audi te gelden.

              • E34M5Touring zegt

                12 januari 2017 om 16:02

                @berlinetta: Bij turbomotoren is de marge al snel beter. Goede luchtcondities, premium hoog octaan brandstof en je gaat al gauw flink over de opgegeven waarden. 5th gear heeft dat ooit eens getest met een Impreza, die haalde op Ultimate high octane al merkbaar meer pk’s op de dyno. Bij NA motoren zijn die verschillen kleiner. Daarbij zijn veel merken inderdaad gewoon conservatief met opgeven van vermogens. Wellicht om latere +/S/Performance versies wat meer uit te laten steken boven de rest. Zodat je toch een flink pk verschil kunt marketen.

            • tanopc zegt

              12 januari 2017 om 16:10

              @berlinetta: volg JD-Engineering maar eens op Facebook, dan zie je dat bijna elke Audi meer vermogen heeft dan opgegeven

              Login om te reageren
            • mcstradale8 zegt

              13 januari 2017 om 09:29

              @berlinetta: motor trend zette ook ooit de alpina b7 en audi a8 op de rollen. S8 bleek tegen de 600 pk aan te zitten

              Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            12 januari 2017 om 15:22

            @mcstradale8: Ten tijde van de NA V8en was dat toch anders. Die haalden krap de 400pk (420 opgegeven).

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              12 januari 2017 om 15:29

              @e34m5touring: Dat is inderdaad hetgeen wat mij is bijgebleven. Die 4.2 V8 bleek niet te voldoen aan de verwachtingen.

              Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            12 januari 2017 om 16:01

            @mcstradale8: de atmosferische motoren hebben vaak minder bij Audi. Met name de 4.2 V8 (400pk ipv 420) en de 5.2 V10 (430 ipv 450) de geblazen motoren daarin tegen hebben vaak meer. 2.7 zat rond de 410, 3.0 rond de 370)

            Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        12 januari 2017 om 16:45

        @dutchdriftking: kom maar op met je RS4, dan wel een standaard RS4 dus.
        https://youtu.be/gQnZWQw2Nxc

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        12 januari 2017 om 16:59

        @dutchdriftking: ik denk dat je het gaat verliezen, 510 pk voor de Alfa tegen 450 pk bij Audi. Verder is de Audi ruim 100 kilo zwaarder dan de Alfa. Verder kom je nog wat koppel tekort, de Alfa heeft er 600 en de Audi 430…
        We gaan er vast wel een test van zien, maar tot nu toe slaan jouw beweringen nergens op!

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          12 januari 2017 om 17:54

          @rufctr01: de nieuwe RS4 heeft ook 600nm, ik gok op een snellere maar saaiere Audi.

          Login om te reageren
  11. str8six zegt

    12 januari 2017 om 13:29

    Je hebt weinig aan dergelijke getallen als je schijven tijdens het remmen kromtrekken en je door onderstuur je RS om een boom vouwt.

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      12 januari 2017 om 13:36

      @str8six: jou comment is gewoon om maar een comment neer te zetten..

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        12 januari 2017 om 14:05

        @vtechlover: nee dat doe je nu zelf.

        Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      12 januari 2017 om 14:18

      @str8six: korte samenvatting van alle reacties onder de Audi berichten op AB…

      Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    12 januari 2017 om 13:34

    De vorige RS5 vond ik echt prachtig, maar kan nog niet wennen aan het nieuwe front. Echt lelijk. Dan veel liever de Giulia dan de nieuwe RS4/5. Mis alleen nog de AWD optie bij de Giulia, dan was ie voor mij perfect, gelukkig komt er wel een Stelvio AWD met 510 pk :D

    Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      12 januari 2017 om 14:23

      @allesmetturbo: Kan zelf ook nog niet echt wennen aan dat front. Alleen had ik dat bij de ‘nieuwe’ R8 ook en dat is nu over…

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    12 januari 2017 om 13:34

    S4 dus een 3.0 en RS4 een 2.9. Ik had eerder verwacht dat ze op de 3.0 2 turbo’s zouden schroeven, maar het maakt in principe natuurlijk weinig uit. Ik gok dat dit een veel beter sturende auto gaat worden daar die zware V8 op de vooras niet echt een positief effect op het weggedrag had. Het geniale geluid van de V8 op 8250tpm gaan we natuurlijk wel enorm missen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 januari 2017 om 14:03

      @dutchdriftking: Maar zou een biturbo V6 zoveel lichter worden dan een NA V8? Ik ken de details van de blokken verder niet.

      Login om te reageren
      • pieterpoes zegt

        12 januari 2017 om 15:08

        @berlinetta: De nieuwe 2,5 liter 5 cilinder in de TTRS is al 26 kilo (kan ernaast zitten) lichter dan de vorige. En die heeft dezelfde grootte behoude. Ik denk dat dit blok door zijn kleinere omvang en waarschijnlijk ook lichtere materialen ook flink lichter gaat worden.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          12 januari 2017 om 15:31

          @pieterpoes: De nieuwe 5-cilinder is idd 26 kg lichter. Dat komt met name omdat het oude blok nog van gietijzer was en het nieuwe is (deels) uit aluminium en nog andere lichte materialen gemaakt. Hoe het bij de 4.2 V8 t.o.v. de nieuwe 2.9 V6 zit, weet ik niet. Volgens mij was die 4.2 V8 afgeleid van de V10 en die was volgens mij wel van aluminium gemaakt.

          Login om te reageren
          • pieterpoes zegt

            12 januari 2017 om 17:04

            @berlinetta: Aha, dan ben ik bang dat we nog even moeten wachten. Maar als Audi slim is maken ze het blok natuurlijk gewoon lichter. Ik gok daarom ook dat dit wel zal gebeuren.

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        12 januari 2017 om 17:56

        @berlinetta: Ik denk dat het blok korter is en daardoor voor een groter deel achter de vooras ligt. En dat is vooral heel gunstig. Of het daadwerkelijk lichter is weet ik niet, maar de druk op de neus zou wel minder moeten zijn.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          12 januari 2017 om 19:31

          @dutchdriftking: Dat is inderdaad waar. Het gewicht naar achteren zou al veel helpen.

          Login om te reageren
  14. grunn zegt

    12 januari 2017 om 13:42

    Ik vind de huidige rs5 wel echt een stuk mooier dan deze nieuwe, er klopt gewoon iets niet in de verhoudingen.

    Login om te reageren
  15. trustmeiamanengineer zegt

    12 januari 2017 om 13:42

    Oei, toch aanzienlijk minder power dan de Giulia Q. Niet dat ik überhaupt een seconde zou denken aan een Audi RS4 als je ook een Giulia kunt kopen.

    Login om te reageren
  16. lexaudi zegt

    12 januari 2017 om 13:46

    Ben toch niet echt weg van de sportback A5, de coupé zie ik dan weer wel heel graag. De plaat die ik boven dit artikel zie vind ik echt geen vooruitgang. Ik droom nog even verder over een eerste generatie Audi A5 coupé, wie weet ooit…

    Login om te reageren
  17. griffendahl zegt

    12 januari 2017 om 13:58

    Eindelijk een RS5 sportback, super… Ben niet overdreven Audi fan, maar dat lijkt me echt een mooie combinatie van looks, gebruiksgemak en performance.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 januari 2017 om 14:26

      @griffendahl: Volgens mij is nog niet bevestigd dat er een RS-versie komt van de sportback. Bovenstaande topicfoto is gewoon een render.

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        12 januari 2017 om 14:46

        @berlinetta: In het artikel staat ‘De cijfers tonen de specificaties van de RS4 Avant, de RS5 Coupé en de RS5 Sportback.’

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          12 januari 2017 om 14:54

          @griffendahl: Je hebt helemaal gelijk. Had ik overheen gelezen.

          Login om te reageren
  18. misterdrogba zegt

    12 januari 2017 om 14:12

    Ik twijfel er geen seconde aan dat zowel de RS4 als de RS5 gehakt maken van de Giulia Q.
    Ok de Giulia heeft meer vermogen op papier maar de Audi RS’en leveren meestal altijd een stuk meer dan op papier + in combinatie met quattro heeft de Guilia geen kans. *Fanboy out*

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      12 januari 2017 om 14:58

      @misterdrogba: Hopen tegen beter weten in.

      Wat de alarmbellen zou moeten laten rinkelen is dat de Giulia Q met een vrij vriendelijke onderstelafstelling alleen door de M4 GTS (nipt)wordt verslagen op de Nurburgring. Als Alfa met een scherpere uitvoering komt wordt het echt huilen in Duitsland.

      En Audi is sowieso de minste van de vier met die motor op de vooras.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      12 januari 2017 om 16:32

      @misterdrogba: Om er dan maar meteen een anti-fanboy dingetje in te gooien: Ik schat de Giulia Q hoger in, vooral omdat die ook daadwerkelijk de bocht om wil in plaats van dat ‘ie alleen maar onderstuurt. ;)

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        12 januari 2017 om 16:43

        @Edge: Terwijl de Audi je de bocht uit katapulteert zal je met de Alfa tevergeefs naar grip zoeken zoals sommige eigenaren daar jammerlijk mee faalden.

        Login om te reageren
        • tvr1974 zegt

          12 januari 2017 om 20:27

          @misterdrogba: uhhh de alfa QV zette op de nurnburgring exact dezelfde tijd neer als de R8 v10 plus(7:32)! Dus serieus snel. De RS4 van dit moment doet er rond de 7:55 over.. dus die nieuwe moet echt serieus veel sneller worden.

          Login om te reageren
  19. misterdrogba zegt

    12 januari 2017 om 14:13

    -meestal*

    Login om te reageren
  20. appelvis zegt

    12 januari 2017 om 14:45

    Verbaast me dat ze niet meegaan in de moderne trend van steeds maar meer power. BMW levert M4’s met tot 500 pk en Mercedes heeft er ook 510 in de C63s. Je zou toch denken dat ze die waarden willen evenaren om te “concurreren”… Even ervanuit gaan dat pk’s een goed verkoopargument vormen

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      12 januari 2017 om 15:01

      @appelvis: dat laat nog wat ruimte voor een Plus versie…

      BMW heeft een M3/4 met 430 PK, in Competition Package trim 450 en in M4 GTS/DTM Champion edition 500pk.

      Login om te reageren
  21. Edge zegt

    12 januari 2017 om 16:31

    Van een 4L V8 naar een 2,9L V6. Iets zegt mij dat @john4545 hier niet vrolijk van wordt.

    Login om te reageren
    • john4545 zegt

      12 januari 2017 om 16:38

      @edge: Ik twijfel of ik mijn baan niet moet opzeggen en een soort West Coast Bikes maar dan voor autos moet gaan starten, en dan louter om nieuwe Audi’s, BMW’s, Mercedessen om te bouwen van turbopiffle naar Mannelijke NA V8 motoren met snelle nokkenas hier en afgevijlde zuigerring (oid) daar voor wat extra oomph zodat de specs id buurt van hun turbonichten komen.

      Login om te reageren
  22. leaper035t zegt

    12 januari 2017 om 17:11

    Een RS5 sportback zou heerlijk zijn. BMW MOET dan wel met een M4 gran coupé komen

    Login om te reageren
  23. kempenaer zegt

    12 januari 2017 om 18:22

    Er zit een raar duikneusje op. Of moet ik snaveltje zeggen? Al dat turbogedoe kan niet op tegen natuurlijk ademende motoren. Die hebben een directere gasrespons, een prettigere vermogensopbouw en een veel lekkerder geluid.

    Login om te reageren
  24. jannemaneke zegt

    12 januari 2017 om 19:35

    Een jammere maar onvermijdelijke evolutie. De tijd van V8 motoren lijkt binnenkort voorgoed voorbij te zijn. Voorlopig zullen V6 3.0L het roer overnemen.

    Login om te reageren
  25. mrrallycross zegt

    12 januari 2017 om 23:00

    Jammer van de V8 maar dit zal wel beter rijden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North