• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gemballa Avalanche GTR 800, 750 en 650 EVO-R

Auteur: autoblogger, gepost 24 januari 2008 om 23:30 – 33 Reacties

Gemballa Avalanche GTR800 EVO-R


Na de GTR 600 Roadster hebben we vandaag nog wat meer lekkers van Gemballa: de GTR 650 EVO-R, de GTR 750 EVO-R en de GTR 800 EVO-R!

We hebben alleen geen idee wat de exacte specs zijn, maar ik gok dat het getal in de type-aanduiding staat voor het aantal peekaas. Dat betekent dat de GTR800 maar liefst 800 paardjes aan boord heeft. Meer afbeeldingen van de GTR800 EVO-R staan hier.

De Gemballa Avalanche GTR750 EVO-R staat hieronder (gallery hier):

Gemballa Avalanche GTR750 EVO-R

En de Gemballa Avalanche GTR650 EVO-R (gallery hier):

Gemballa Avalanche GTR650 EVO-R

Allledrie de auto’s staan op het AVALANCHE-Chassis en hebben extra voor- en achterspoilers om de boel op de weg te houden. Tevens dienen alle skirts en spoilers natuurlijk als een fashion statement, en dat mag. Gemballa is heersend.

Ook interessant!

  • Twee Porsche tuners slaan de handen ineen
  • Marc Philipp Gemballa Marsien
    Deze Porsche heeft een juridische strijd ontketend
  • Gemballa Marsien is een buitenaards gave Porsche 992
  • Bizarre Gemballa Mirage GT arriveert in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

gemballa, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Video: Nissan GT-R in de sneeuw
Volgend bericht: De flitsteams staken vandaag »

Lees Interacties

Reacties

  1. W1ck3D zegt

    24 januari 2008 om 23:37

    Dit is wel erg bruut.

    Don’t know if I hate it or love it.

    Voorkant van de 650 is prachtig, achterkant beetje erover

    Login om te reageren
  2. carsofcoolhaven.nl zegt

    24 januari 2008 om 23:38

    Sodepier… dat zijn inspirerende bakkies! Ik wou dat ik ook 800 paardjes kon betalen :-(

    Wel frappant dat de meeste Porsches redelijk ingetogen genoemd kunnen worden, maar zodra ze wat speciaals gaan doen, het gelijk erg stevig is en over-the-top… Denk striping op een GT3RS en zo, en onze vriendjes van Gemballa kunnen er ook wat van

    Login om te reageren
  3. Alec zegt

    24 januari 2008 om 23:42

    Die lampen? dat is geen origineel porsche toch?

    Btw, Gemballa neemt af en toe iets te veel hooi op haar vork…een 800pk monster kan namelijk echt een tegenvaller zijn….

    En volgens AMG was de PK oorlog over ??? NOT!!!

    Login om te reageren
  4. Funnyjacket zegt

    24 januari 2008 om 23:42

    ze hebben niet stilgezeten bij Gemballa
    mooi! zeker die GTR750

    Login om te reageren
  5. zevenberge zegt

    24 januari 2008 om 23:45

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  6. august zegt

    24 januari 2008 om 23:48

    -edit: dank u!-

    Login om te reageren
  7. Alec zegt

    24 januari 2008 om 23:50

    De GTR 800 heeft 850 pk en 935 Nm, de boxer is geblazen met 2x Garret T035 Turbo’s…..dat schijnt nogal een pk winst te geven…..

    Nog meer pk zou volgens mij dodelijk zijn voor de drivetrain…..van 935Nm worden stratenmakers niet blij…..

    Login om te reageren
  8. Chip zegt

    24 januari 2008 om 23:54

    @ Alec

    Die lampen lijken wel van een Cayman te komen. Ziet er wel goed uit trouwens, ik vindt die ronde lampen altijd wel mooi maar iets te retro en conservatief. Alsof je een stap terug doet, maarja, retro is in. (alla mini, 500 etc)

    Login om te reageren
  9. Pannekoek zegt

    24 januari 2008 om 23:57

    Die lampen komen van de CGT, duh! :|

    Login om te reageren
  10. Thomaz zegt

    25 januari 2008 om 00:17

    Lampen komen van de GT:

    Login om te reageren
  11. s3revo zegt

    25 januari 2008 om 00:21

    ik vind die uitlaten zo lelijk, nog steeds een GT wannabee.de achterspoiler is ook over the top. Het mooiste is die nog steeds uit de film bad boys van will smith en martin lawrence. en dan heb ik het over de lijnen van de auto en de spoiler. maar verder over deze bakken; Damn lekker!

    Login om te reageren
  12. thom zegt

    25 januari 2008 om 00:25

    Vind alleen de achtervleugel een beetje klein

    http://www.nsxfiles.com/images/vc2001_ruf_reuben.jpg

    http://www.nsxfiles.com/images/vc2001_ruf_front.jpg

    Oh wacht deze is niet gemaakt voor pikes peak ed :)

    Login om te reageren
  13. thom zegt

    25 januari 2008 om 00:36

    Voor de liefhebbers onder ons staan hier ook een paar zeer mooie porsche (te koop VS ) div 911, 928, 956, 959 ,RUF etc

    http://www.sloancars.com/vs1/inventory.asp

    Login om te reageren
  14. caspar zegt

    25 januari 2008 om 00:44

    leuk 800 pk, zal wel snel zijn…..maar voor de rest, wat een ordinair ding, doe mij dan maar liever een standaard 997 4s

    Login om te reageren
  15. ELB zegt

    25 januari 2008 om 01:10

    Ohohoho dit is zoo lekker! Autoblogger heeft gelijk: Gemballa IS heersend!

    Login om te reageren
  16. Endlezz zegt

    25 januari 2008 om 01:53

    Leuk karretje, maar de oranje versie bevalt me niets, geef mij maar de wit/zwarte dan! En ook ik vind hem van voor en opzij beter geslaagd dan achteraan (hoewel de vleugel me niet stoort). Ik vind het achteraan gewoon nogal druk.

    Login om te reageren
  17. DJD zegt

    25 januari 2008 om 07:42

    thomas, de koplampen niet alleen. kijk eens naar de uitlaten…

    ik vind het een beetje overdone…

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    25 januari 2008 om 08:27

    Als ze die wit/zwarte kleurstelling omkeren is het net een pinguin! ;)
    Vreselijk over the top, daar kun je geen dame mee gaan ophalen of voor een (fatsoenlijk) hotel stoppen… ze laten je niet binnen gok ik.

    Daarnaast kun je je serieus afvragen of dit in het normale verkeer nog wel leuk is…. als je NIET levensgevaarlijk rijdt dan is de auto zo ver van de limiet dat het langzaam lijkt (en toch je gebit uit elkaar rammelt) en als je een keer voluit wil krijg je of een rijverbod, of ligt je Gemballa in de sloot. Nee niet mijn kopje koffie dit.

    Login om te reageren
  19. Mies zegt

    25 januari 2008 om 08:43

    Ze hadden hem ook meteen wel ff kunnen blinderen dan zien ze je tenminste niet zitten! Zelfs Dries Roelvink zou dit nog wel een tikie te ordinair vinden :p Zal leuk zijn voor de Nordschleife, maar op je eerste date hiermee aankomen…. Sta je meteen 5 punten achter!

    Login om te reageren
  20. Porsche zegt

    25 januari 2008 om 08:53

    Leipe bak zeg

    Login om te reageren
  21. ESSAAAAAAAAAAAAAA... zegt

    25 januari 2008 om 09:12

    Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik word echt een beetje simpel van al dat “tunings-nieuws” op autoblog. Aan elke scheet van een beetje tuner wordt weer een berichtje gewijd. Sowieso vrij nutteloos en het haalt het kinderniveau dat autoblog toch vaak nogal heeft nog meer omhoog.

    Login om te reageren
  22. Floris zegt

    25 januari 2008 om 09:36

    Beetje ordinair is het wel. Gaat ongetwijfeld heel hard, maar het ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  23. Franqie zegt

    25 januari 2008 om 10:02

    Zoals autoblogger al zei: Gemballa is heersend! Wat een brute bakken zijn dit weer!

    Login om te reageren
  24. JH zegt

    25 januari 2008 om 10:07

    die auto is 3D een rommeltje; oppervlakken zien er niet “porsche-like” uit, lijnen lopen niet recht in 3D en dat voor zoveel geld. Toont maar weer wat een prutsers tuners zijn kwa design zijn (mag niks kosten he)

    Login om te reageren
  25. Jareth zegt

    25 januari 2008 om 10:20

    GTR750 EVO-R hebben hebben hebben !!!!! :D

    Ziet er gruwelijk uit in dat oranje/geel kleurtje

    Mat look rules!!! :)

    Login om te reageren
  26. Peperbus zegt

    25 januari 2008 om 10:20

    Het is net of ze vergeten zijn die witte uit zijn transportverpakking te halen. Als ze nu alleen de motor doen en voor de rest overal met hun ******vanaf blijven

    Login om te reageren
  27. Charles zegt

    25 januari 2008 om 10:35

    Heerlijk ordinair, maar wel super mooi.

    Login om te reageren
  28. So duits zegt

    25 januari 2008 om 10:39

    @ Mies,

    Als je bij een date direct 5 punten achterstaat is het tijd om twee zwarte strepen naar het eind van de straat te leggen en een ander te zoeken :) ! Kleuren zijn wel geslaagd vind ik, en de bodykit zal wel nuttig zijn. Dit ding heeft extreem veel koeling nodig met die 2 mega turbo’s achterin, zal wel een redelijk oventje worden denk ik zo.

    Login om te reageren
  29. mashell zegt

    25 januari 2008 om 10:56

    Die GTR750 EVO-R is alvast gespoten voor Sheikh Humaid bin Rashid Al Nuaimi, helemaal zijn smaak en daarmee gelijk ook niet mijn smaak…

    Login om te reageren
  30. Autobandventieldopje zegt

    25 januari 2008 om 22:17

    Waanzinnig!! Persoonlijk ben ik meer een voorstander van motorische tuning dan van optische tuning, maar dit is echt heerlijk over the top.. brute vette shit!… koplampen zijn een beetje zoals ogen bij een vrouw…mooie diepe kijkers bevallen me wel..wat ik zelf nou een beetje saai vindt van de huidige 997 zijn de in mijn ogen iets te ronde koplampen terwijl de koplampen v.d Cayman en de Boxter vindt ik dan zo ongeveer het enige mooie aan die auto’s ..helemaal de koplampen v.d CGT…die zijn zo mooi..zet ze op een Trabantje en je hep een wereldwagu… (optische tuning…)
    Graag een competitie op der ring samen met Ruf en die anderen…benieuwd naar beeld en geluid van Vox enzo..

    Login om te reageren
  31. Bas zegt

    26 januari 2008 om 00:16

    Deze vind ik dan wel weer leuk. Normaal heb ik het helemaal niet op getunede bakken….zeker als het “onderliggende” model vooral geen tuning nodig heeft (want al superauto). Hier heb ik dan toch echt respect voor, heel mooi…vooral die naam achterop de auto die de dikke uitlaten (waar ik normaal ook niet van hou) “bijelkaar” houden: PRACHTIG.
    Ik zal m op mn lijstje zetten voor als de baas vraagt: en wat voor lease auto wilde je hebben? (moet ie het maar niet vragen :))

    Login om te reageren
  32. WG zegt

    26 januari 2008 om 18:51

    Wie de koplampen van een 911 vervangt verdient de doodstraf.

    Login om te reageren
  33. carsofcoolhaven.nl zegt

    27 januari 2008 om 23:38

    Doodstraf is wat enthousiast, maar ik heb inderdaad goede herinneringen aan die klassieke ronde koplampen. Is toch een beetje wat het model maakt, jammer dat ze daar niet wat zorgvuldiger mee om zijn gesprongen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North