• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gemballa Carrera GT: Me love you longtime!

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 december 2006 om 15:31 – 32 Reacties

Porsche Gemballa Mirage gt


De Duitse tunert Gemballa blijft de autofans maar verwennen. Na de Gemballa Mirage GT Black Edition, hebben we nu uitvoerig bericht over de Gemballa Mirage GT 700, die we anderhalve maand geleden al in Dubai in het vizier hadden, speciaal voor diegenen die net die paar pk meer uit hun Porsche willen persen…

De standaard 5.7 liter V10 levert 612 pk, maar het motto van Gemballa is “je hebt nooit genoeg performance”, dus persen ze er nog 60 pk en 20 Nm extra uit. Dit levert van 0 tot 100 een niet zo spectaculaire winst van 0,1 seconde op, maar dan ben je natuurlijk wel sneller dan al die andere miljonairs met hun ‘standaard’ Carrera GT. Verder is er een compleet nieuw uitlaatsysteem ontwikkeld, met 4 in plaats van 2 uitlaatpijpen.

Van het bodywork is geen half werk gemaakt, er is weinig origineels meer aan. Met name de extra luchtinlaten op de voorspoiler vallen op. De nieuwe zijpanelen en skirts geven de Mirage GT een extra racy look, terwijl de achterspoiler flink wat extra downforce moet garanderen. Extra detail is de geintegreerde ‘brake flap’ in de spoiler, die de auto, net zoals bij de Veyron, van extra remkracht moet voorzien.
Op het dak valt de geintegreerde luchthapper op, die de broodnodige koude lucht naar de V10 moet leiden. Om het racy element extra te benadrukken is er voor al het bodywork gebruik gemaakt van koolstofvezel.
Als kers op de taart is gebruik gemaakt van een paar strakke zwarte spaakwielen, met voor 265-35 R 19 en achter 335-30 R 20 banden om het pk-geweld in goede banen te leiden.

Ook in het interieur is Gemballa niet zuinig geweest met het toepassen van koolstofvezel op het dashboard en bij de portieren. Veel leer en mooie tapijten sieren het interieur en het geheel wordt afgemaakt door een touchscreen-informatiesysteem in de middenconsole.

De vanafprijs? EUR 229,800. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Check de gallery voor hi-res foto’s.

Porsche Gemballa Mirage gt
Porsche Gemballa Mirage gt
Porsche Gemballa Mirage gt
Porsche Gemballa Mirage gt
Porsche Gemballa Mirage gt
Porsche Gemballa Mirage gt
Porsche Gemballa Mirage gt
Porsche Gemballa Mirage gt
Porsche Gemballa Mirage gt

Ook interessant!

  • Bizarre Gemballa Mirage GT arriveert in Nederland
  • Vluchtende Carrera GT crasher gaat vrijuit
  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

carrera-gt, gemballa, mirage-gt, Porsche, Supercars, tuning

Vorig bericht: « Een wel heel exclusieve Audi: Auto Union Type D
Volgend bericht: Vrijdagmiddag Arab drifting »

Lees Interacties

Reacties

  1. sacha zegt

    29 december 2006 om 15:33

    Die vanafprijs is neem ik aan bovenop de prijs van de Carrera GT zelf?

    Login om te reageren
  2. JANUS zegt

    29 december 2006 om 15:39

    Sorry maar ik kan er maar niet aan wennen en ik kan het maar niet mooi vinden. (Tenzij je mij de sleutels zou geven natuurlijk, dan zou ik er best aan kunnen wennen en ik denk ook wel dat hij hier mooi zou staan op de parkeerplaats van de zaak ;-) )

    Login om te reageren
  3. Autofreak zegt

    29 december 2006 om 15:40

    Oeh, hij blijft heerlijk, en zo vind ik hem mooier als orgineel, ik zou het geluid alleen wel is willen horen :)

    @ Sacha: Dat lijkt mij ook want de Carrera GT word niet meer gemaakt.

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    29 december 2006 om 15:42

    @Sacha: volgens mij wel, de standaard Carrera GT is immers al veel duurder ;)

    Uit het persbericht: “The cost of the comprehensive conversion, which can only be carried out by GEMBALLA, starts from EUR 229,800.“

    Login om te reageren
  5. K zegt

    29 december 2006 om 15:42

    Kan het dak dan nog open, aangezien je dan wat lucht intake mist..

    Login om te reageren
  6. JonasGTsI zegt

    29 december 2006 om 15:43

    Persoonlij kvind ik de snelheidsmeterplaat wel leuk, als je eiglijk 130 zou rijden staat de wijzer nog net niet meer omlaag, als je dat ziet en als je dan ook nog eens naar boven kijkt en je ziet dat het nog zover doorloopt en dat jij eiglijk niets rijd van snelheid vegeleken met wat je auto kan, moet wel leuk gevoel geven…

    misschien raar dat ik hierover val, maar dit was gewoon wat ik dacht bij het zien van deze prachtige beelden

    ook de toerenteller zelf die doorloopt tot 10, dat vind ik ook altijd sjiek, als die zo ver doorloopt, bvb in een bmw M is het ook altijd tot 9….

    genoeg gezaagd nu, kortom : nice car!

    Login om te reageren
  7. tom zegt

    29 december 2006 om 15:48

    I like!!!!!

    Login om te reageren
  8. bnc zegt

    29 december 2006 om 15:49

    Geen woorden voor… wat een auto, echt af
    Vooral de voorkant is geslaagd, zie dat es in je achterkijkspiegel opdoemen

    Login om te reageren
  9. Autofreak zegt

    29 december 2006 om 15:56

    @ K: Waarschijnlijk wel want dan krijg je gewoon een kortere weg voor de lucht maar de Masaratie MC12 heeft standaart zo’n luchthapper en dan kan het dak er ook gewoon af.

    Hier nog een vet coole Civic lx type R met luchthappers en spoiler :P http://news.caradisiac.com/La-saucisse-qui-s-assume-Honda-Civic-LX-type-R-637

    Login om te reageren
  10. mvagusta zegt

    29 december 2006 om 15:58

    IK BEN VERLIEFD!!!!!!

    Hahaha….. Al sinds hij uit is is dit mijn favoriete auto! Dat geluid, de eenvoud, de snelheid enz…enz…..
    En nu…… Gemballa!!! Mijn favoriete en misschien wel enige goede tuner ooit pakt hem eens ff goed aan! :)

    Een klein beetje over the top!!! (zoals altijd bij Gemballa), maar hij kan het hebben!

    Login om te reageren
  11. Remco zegt

    29 december 2006 om 16:01

    Op zich leuk gedaan, maar als ik zelf eentje zou kopen…doe mij dan maar de gewone Carrera GT. Gewoon in originele staat, daar heb je al voldoende rijplezier mee en ze wekken ook nog voldoende indruk op. Om het nou nog extremer te maken, roept het gewoon veel te veel vragen op. Maar ja, het is maar wat je mooi vindt, nietwaar mensen.

    Login om te reageren
  12. Franqie zegt

    29 december 2006 om 16:02

    Woow, echt geen woorden voor, super wagen!

    Login om te reageren
  13. Bartholomeo zegt

    29 december 2006 om 16:13

    heb je ook HOGE resolutiefoto’s ? ( ik denk aan 1680×1050, 2048×1536 … )

    prachtige wagen, vooral int wit :p

    Login om te reageren
  14. Martijn zegt

    29 december 2006 om 16:27

    Uiteraard bovenop de normale prijs: (€645.000 in NL) dus zou wel HEEEL raar zijn niet? ;-)

    Login om te reageren
  15. Emil zegt

    29 december 2006 om 16:30

    Overdosis power, keramische koppeling, gigantisch snel schakelen, listige V10 racemotor. Auto die nergens op slaat. Looks zijn overdone, vier uitlaten? WAARVOOR? Jammer, zo’n Carrera GT is standaard prachtig namelijk.

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    29 december 2006 om 16:34

    oneering van één van de mooiste (en beste) supercars ooit :(

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    29 december 2006 om 16:36

    Standaard of opgesmukt het blijft een prachtig ding! Sex on wheels baby! Yeah!

    Login om te reageren
  18. Ruben zegt

    29 december 2006 om 17:04

    Ben het helemaal met Emil eens.
    Standaard ziet ie er beter uit…dit is gewoon ’n overdosis aan tupperware.

    Login om te reageren
  19. Vincent#1 zegt

    29 december 2006 om 17:39

    Even dat stuk plastic van het dak trekken en ik vind hem ook mooi.

    Login om te reageren
  20. Pinjo zegt

    29 december 2006 om 17:48

    En dat stuk wat je eraf trekt kan je nog gaan surfen ook. Wat lelijk gedaan, Zorg voor een paar subtielere lijnen!

    Login om te reageren
  21. brad_p zegt

    29 december 2006 om 18:14

    vraag me af of dat nog relaxt rijden is met die power. Zeker met het winters weer?!

    Login om te reageren
  22. Lebastille zegt

    29 december 2006 om 19:16

    Jammer, de carrera GT is al een mooie auto, geef mij die motortuning maar en houd het bodywerk. Die extra remflap zit op de spoiler maar is die nog te verstellen (apart van de spoiler bedoel ik dan)?

    Login om te reageren
  23. Pieliej zegt

    29 december 2006 om 19:28

    Ik vind het erg bruut, in positieve zin :P
    Het ziet er erg strak uit, de Carrera GT is van zichzelf natuurlijk al een mooie auto, maar ik vind niet dat het hier om verwaarlozing gaat ;)
    En of ik hem zou kopen? Tja, dat is een andere vraag…

    Login om te reageren
  24. Vegeta zegt

    29 december 2006 om 20:14

    Nou haat ik per definitie alle opties die niet af-fabriek geleverd zijn, maar als er dan zo nodig aan geknoeid moet worden dan liever zo ipv dat achterlijke mercedes s klasse geval.

    Login om te reageren
  25. Jesko zegt

    29 december 2006 om 20:50

    damn, wat is die auto toch sexy

    Login om te reageren
  26. JustFendi zegt

    29 december 2006 om 22:49

    Toegegeven het is iets overdone, desalniettemin is het een monster!
    Een paar wijzigingen en hij mag zo in mijn garage!

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    30 december 2006 om 10:10

    @rick dos: sex on wheels? ik zou bijna zeggen “dat wil ik je wel eens zien doen in een Carrera GT”, maar ehm laat maar. Ik geloof zo wel dat je de achterkleinzoon van Houdini bent….

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    30 december 2006 om 11:21

    @w0o0dy

    Uhm wOoOdy wij hebben deze discussie ooit al eens gehad……..

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/06/sex-in-de-auto-kies-een-volvo-stationbak

    Ik neem alleen maar jouw goede advies over hoor! ;) :)

    Login om te reageren
  29. Bol zegt

    30 december 2006 om 13:08

    “heb je ook HOGE resolutiefoto’s ? ( ik denk aan 1680×1050, 2048×1536 … )

    prachtige wagen, vooral int wit :p ”

    Check
    http://www.seriouswheels.com/cars/top-2007-Gemballa-Mirage-GT-Black-Edition-based-on-Porsche-Carrera-GT.htm

    Is helaas wel die rode maar mooie pics iig..

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    30 december 2006 om 17:59

    Lol, JANUS, ik ben het helemaal met je eens.

    Login om te reageren
  31. CCR zegt

    31 december 2006 om 14:56

    Prachtig de gewone GT ziet er inderdaad maar gewoontjes uit hé niet ?

    Login om te reageren
  32. Martijn zegt

    13 maart 2007 om 14:48

    tijd voor een nieuwe battle tegen een R1 en een veyron

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North