Generatiekloof: wat bepaalt op welke leeftijd je autokeuze?

Auteur: , 101 Reacties

Het hebben van een eigen auto staat al sinds jaar en dag voor vrijheid, maar hoe vullen de verschillende generaties dat begrip in?

Wawi

Is een auto eigenlijk nog wel vrijheid anno 2016? Je zit vooral ook opeens vast aan het betalen van MRB, verzekering en dikke accijnzen aan de pomp. Toch kiest de meerderheid van de Nederlanders er toch voor om zo’n heilige koe voor de deur te parkeren. De een omdat het nou eenmaal moet voor het werk, de ander omdat ‘ie droomt van die ene jaarlijkse bergrit met het dakje open, een volgende omdat zij nou eenmaal een hekel heeft om ’s ochtends in een stampvolle bus te stappen. Kortom, zoveel mensen zoveel wensen.

Onderzoeksbureau Kien plaatst mensen in strak gedefinieerde hokjes ging op zoek naar de gemene delers en zocht in opdracht van Marktplaats eens uit hoe Nederland ‘vrij zijn’ in de auto beleeft op basis van leeftijdscategorieën. We lichten de opvallendste resultaten voor je uit.

Jongeren van 18-29 jaar
Tussen de 500 en 1.000 Ekkermannen, dat is wat de meeste jeugdelingen van tegenwoordig uitgeven aan hun eerste auto. Een BMW E60 M5 als eerste bak ligt daarmee voor de meesten dus net buiten bereik. Drentse jongeren zijn de grootste cententellers, want zij betalen het minst voor hun auto’s.

Het eerste ritje gaat volgens de onderzoekers vaak naar Mickey D’s en maar liefst vijfentwintig procent is kennelijk zeer gespannen voor deze rit. Maar wacht, vrouwen vormen toch vijftig procent van de bevolking? Enfin, we gaan door. Van de jonge vrouwen voelt 97 procent zich onafhankelijk dankzij de auto en 69 procent van alle jongeren schat in dat ze meer kans op een baan hebben wanneer ze een auto hebben.

De favoriete merken onder jongeren, of in ieder geval qua auto’s die binnen het budget liggen, zijn Volkswagen, Peugeot en Opel. De hatchback is de favoriete carrosserievorm. Kortom, het onderzoek concludeert dat jongeren graag Volkswagen hatchbacks kopen en dan naar McDonald’s gaan. Hashtags #whodathunkit #sherlock

Gezinsvaders en moeders van 30-45 jaar
Het gezin is de hoeksteen van de maatschappij volgens sommigen. In Nederland geven deze lieden zo’n 10.000 tot 20.000 Euro uit aan hun auto. Noord-Hollanders kiezen daarbij in 61 procent van de gevallen om hun vervoer te kopen bij een okkazie-boer en hebben daarmee van alle provincies kennelijk het meeste vertrouwen in ‘used-car-salesmen’.

Gezinnen genieten van ruimte in hun auto, maar liefst 46 procent geeft aan dit belangrijker te vinden dan veiligheid. Vrijheid ervaren ze door tripjes naar zee of vakantie in eigen land. Het liefst rijden ze een stationwagon, meestal van de merken Ford, Opel of Renault.

60+ers
Bij de echte oldtimers onder ons is een Mercedes nog steeds relatief vaak de ultieme droom. Tien procent geeft aan dat ze nog wel eens een kaarsje opsteken opdat the lord een Mercedes-Benz voor hen koopt. De ouden van dagen zijn zich bewust van hun fragiliteit en vinden veiligheid het belangrijkste aan hun auto, gevolgd door prijs en verbruik.

Desalniettemin rijden de oudjes in de dikste bakken. De ouderen in Noord-Brabant leven helemaal op grote voet, liefst 32 procent van hen rijdt in auto’s van meer dan 20.000 Euro. Tevens kiest maar liefst 50 procent van de oudjes ervoor hun droomauto op de kop te tikken. Je weet immers nooit wanneer het te laat is. Voortaan moeten we ouderen dus alleen nog maar YOLO-adviezen geven, grote kans dat ze ervoor gaan.

Vrouwen van een bepaalde leeftijd geven in 40 procent van de gevallen aan liefst iets kleins te rijden. Desalniettemin worden MPV’s in deze leeftijdsgroep steeds populairder. Renault, Citroën en Toyota zijn de favoriete merken. Hoe dat precies past met het kopen van die droomauto? Misschien kopen ze allemaal Sport Spiders, Snoeken en 2000GT’s?



101 reacties

Daarom snap ik vaak ook niet waarom jonge mensen een Elegance (of tegenwoordig Exclusive) uitvoering van Mercedes-Benz zo afzeiken en allemaal een dikke AMG willen (lees: A/B/C180 met AMG pakket met zwarte wielen, vet snel man). Over een aantal jaar schaam je je kapot voor je keuze.
Maar goed, ik ben met m’n 25 jaar dan wellicht een uitzondering.
@granlusso: het is de leeftijd, denk ik..
@granlusso: idd! Iedereen om mij heen koopt een full option bluemotion polo, ik heb met minder geld een e36 325i gekocht en iedereen kijkt mij aan van wtf heb jij nou gedaan. Ik trek ze er vierkant uit, dus wie het laatst lacht… haha
@bmwkevin:
de dealer (of brezan) zal ook wel lachen als ze je zien komen.
@super:
Hoe bedoel je?
Kost een nieuwe auto dan geen geld aan onderhoud?
Wat is het verschil?
@bmwkevin: Zij rijden wel een (redelijk) nieuwe Polo. Jij rijdt in een afgeschreven BMW…
@romeoalfa: Dat is nou net de hele lol van zo’n auto, dat hij al bijna helemaal afgeschreven is…

Bij boekhoudkundig in elk geval, want technisch kan zo’n auto met goed onderhoud nog jaren mee en daalt de waarde ook niet veel meer.

En qua onderhoudskosten moet je heel wat tegenslag hebben voor je aan het bedrag aan afschrijving zit dat je met een nieuwe auto alleen al hebt op het moment dat je bij aflevering de showroom uit rijdt.

Daarbij is zo’n E36 nog aardig up to date, en als je een beetje leuke uitvoering hebt die er nog netjes uitziet nog steeds een auto waar je prima mee voor de dag kunt komen.
@moveyourmind: Misschien in jouw ogen wel, maar een E36 staat echt bekend als een petjes auto. Ik zie een potentieel medewerker of klusjesman liever in een Polo aan komen rijden dan met zo’n bak.
@oversoft:
Man, dat gezeik altijd over petjes en kampers.
Wat heeft dat met de auto op zich te maken?
Koop je een auto of een imago?
Ik zou me absoluut niet schamen om met een nette 325i te rijden.
De Polo mag je houden.
@moveyourmind:
100% akkoord !
@romeoalfa: Ja, wauw, een 3-cilinder koekdoos…
@bmwkevin: Jij geeft aan bak geld uit aan onderhoud en brandstof, zij aan belasting en afschrijving. Zij zitten in een comfortabel en luxe hok, jij in een snel, leuk sturend en minder luxe hok. Het is waar je prioriteiten liggen en hoeveel geld je ervoor over hebt.
@appelvis: Daar ligt dus het verschil. Er zijn ook mensen die een Full-option Polo niet als comfortabel of luxe beschouwen .
@appelvis: polo 6r luxe? Ik zit liever in een E36 325 in het leder met stoelverwarming, clima, Autodim binnenspiegel richting zuid Duitsland dan in een nieuwe polo…. Die rijden een stuk oncomfortabeler in mijn ogen… En ja ik ben der wel eens meerdere dagen in op pad geweest… Niet voor niets dat youngtimers het goed doen ;)
@ontploffer: Men spreekt over een full option Polo. Hier zitten meer hedendaagse handigheden op dan een BMW van ruim 20 jaar oud. Ook stoelverwarming en een automatisch dimmende binnenspiegel (leer weet ik niet). Daarnaast ook BT-connectie voor audio vanaf je telefoon etc. Tegenwoordig vrij belangrijk. Qua interieurkwaliteit zit een E36 ook niet heel geweldig, volgens mij. Een Polo doet het ook hier vrij aardig, in ieder geval beter dan bijv. een Clio. Het feit dat je in die Polo weinig vermogen onder je voet hebt, is een logisch gevolg van de krenterigheid wat blijkbaar onderdeel uitmaakt van het referentiekader van de koper. Ook in de Polo kun je meer vermogen krijgen. Verschillende mensen, verschillende keuzes. Een full option Polo laat weinig te wensen over.
@appelvis: Mijn collega heeft zijn full-option polo ingeruild voor een occasion. ‘Zo’n kleine truttenschudder is vreselijk om in te zitten op lange afstanden’

Het is dus maar waar je prioriteit ligt en wat jij comfortabel vind.
@appelvis: polo luxe ?? Ja er zit vaak een airco in, voor de rest is het plastic fantastic. Om over comfort maar te zwijgen. Ik zit liever in een nette, snelle E36 dan een slowmotion 1.2 TDI. Het moet wel een origineel net exemplaar zijn en niet een knakentuning edition. Daarentegen is een polo altijd anoniem en representatief.
@appelvis: er is niks Luxer dan 100pk meer.
@bmwkevin: Nice. Als autoliefhebber wil je toch gewoon een achterwielaandrijver met een beetje vermogen. Laat die haters maar haten. Je gaat mij niet vertellen dat al deze kritische autoblogreaguurdes blij worden van een polo
@jansuh87:
En dan vergeet je nog de glorieuze soundtrack van het M50 blok.
@granlusso: Je bent geen uitzondering. Ik geef meer om luxe in de auto dan spoilers en velgen. Als ik er in zit zie ik de buitenkant toch niet en ik koop hem ook niet coor m’n buren zodat zij er naar kunnen staren.
@granlusso: dat zijn inderdaad de meest zielige wagens.
@granlusso: Nou, ik heb ook gewoon voor een amg line gekozen op mijn a klasse omdat .
A : hij een sportievere vering heeft en strakker rijdt, en B omdat het er wel leuk uitziet met die ‘diamantjes’ in de grille.
@cadrez: vooral goed zichtbaar als je achter het stuur zit…
Ik ben 28 lentes jong en vind wortelnotenhout en beige kleurstellingen in een auto prachtig, en nee ik ben geen pijproker, draag geen ruitjesbroek en heb geen Chesterfield in huis staan.
@raoufff: ik ben net 21 en het volledig met je eens. Op de parkeerplaats staat eentje met (zwart) leer en houtinleg. Maar dan wel weer in combinatie met suède en een schroefset.
@raoufff: Idem hier! Een ‘modern’ zwart interieur doet me niet zoveel. Ik weet ook waarom ik beige en hout mooi vind, ik ben geïnfecteerd door de rover 75 (sterling) van mn vader!
@kvh87: Ja, zo eentje had m’n pa ook! wat een waanzinnig interieur was dat.
helaas voor de Rover heeft m’n pa daarna gekozen voor BMW en ben ik bekeerd tot dat merk.
maar omdat ik het niet helemaal gedag kan zeggen, zit er in m’n huidige wel een houten schakelpookje.
@raoufff: Ik ben 24, heb wel een chesterfield bank(en) en draag metal kleding… en owja, full track spec uitziende auto’s = mijn voorkeur, ik hoef geen ABS of Stuurbekrachtiging :D
@raoufff: net als ik, 2001 jaguar xj8 sovereign, sinds kort. :)
Gelukkig pas ik niet in zo’n kut-hokje.
Wij als DINKs rijden een Abarth 500C esseesse, 2 Alfa Spiers (een V6 en een 2.4 Diesel) en we hebben nog een 156 (1998, mijn eerste nieuw gekochte Alfa. Mooi in Baby blauw met vrijwel alle opties)

Volgende projecten: een 124 Abarth Spider (wachten op de testrit) en óf een Alfa 4C Spider óf een Maserati Quattroporte S 4.7 óf een Maserati Ghibli Diesel
Ik denk dat het ook met de levensfase waar je in zit te maken heeft.
Want nu (33jaar vader van 2)kijk ik meer naar de praktische kant van de auto.
Al spelen looks nog wel een rol maar ik zal er geen andere velgen onderzetten ook al.zou ik het graag doen
18 – 28 jr > hoe hard gaat ie
29 – 39 jr > comfort en luxe (opties)
39 – … jr > hoge(re) instap, exclusiviteit
@roadrage: die hoge instap komt pas na de 60.
@roadrage: ja johhh, maak jij van 60+ ff 39+!!! En bedankt hé!
@svenska_aeroplan_ab: 39 is ook al oud hoor!
@roadrage: ik zit eerlijk gezegd ook (dus bovenop comfort en veiligheid) met ruimte: 29+ zit met 1 of meerdere kinderen, vaak jong (dan heb je dus een compleet huishouden bij, zelfs als je naar de supermarkt gaat).

Maar mijn (reële) droom zit in de XJ(R) en XK(R). Maar die komen wel als de kids ouder zijn.
@dunhozzie: lol, wat een reacties..ik zit een beetje te dollen joh ( voor de jonge “hoog-instappers ;P )
en yea ik hoop ook eensch zo een “kat” op de oprit hebben staan, die zal dan vallen onder exclusiviteit..
nog even doorhobbelen met mn 33jaar en S60 D5 dus
@roadrage: haha ok lees dit net te laat, was ik er idd mooi ingetrapt :). +1
@dunhozzie: Misschien leuk voor jou, 12 November is er weer een technische dag bij G en G in Heinkeszand. Dat is echt een dagje uit voor de Jaguarliefhebber. Op het Jaguar Forum kan je lezen wat je die dag kan verwachten en je eventueel aanmelden.
@moveyourmind: ik ga zeker eens kijken of ik de agenda ervoor vrij kan maken. Thx voor de tip!
@roadrage: haha bij mij is het begonnen met hoe luxe en comfortabel het is. Nu ben ik wat meer van de snelheid geworden. Maarja mijn fases zijn wel erg snel gegaan allemaal.
@roadrage: ik ben 42, maar nog geen behoefte aan een auto met hoge instap hoor haha.
@roadrage: zeker niet mijn opa heeft een s4 gekocht gekocht misschien een uitzondering maar wel leuk
Ik weet niet ,ik ben altijd al oud geweest denk ik. Nooit echt gehouden van hatchbacks bijvoorbeeld. Wel 2 gehad maar dat was meer toeval.

Als kind vond ik de snelle stations van Volvo al cool, en nu nog. En ook altijd een zwak gehad voor de Discovery en later de Discovery II (en andere terrein wagens). Die heb ik uiteindelijk ook gekocht en geniet er nog dagelijks van.

Mijn smaak is maar weinig veranderd eigenlijk. Kom nu gevaarlijk in de buurt van een midlife crisis met 2 kinderen, drukke baan etc maar voel nog niet echt iets kriebelen. Hou het gewoon bij mijn Discovery en mijn Alfa Romeo 159
Denk dat leeftijd er weinig toe doet. Meer de diepte van je zakken, interesse in auto’s en hoe goed je ter been bent.
@str8six: En de buurt waar je woont en je rating in voetballersswag.
@granlusso: swek, zeer belangrijk natuurlijk. Verse Louis Vuitton nektasje, heilige Gucci petje, zieke Prada trainingspak. Je weet toch.
@str8six: harde pattas aan de voet.
Tja 1e auto moet bij voorkeur goedkoop zijn in aanschaf EN onderhoud. En dat lukt nu eenmaal alleen met massaproductie. Voor de 2500 die mijn 206 kostte had ik ook een BMW 325 kunnen rijden, of een saab of zelfs een audi A4. Maar dat is leuk totdat er wat stuk gaat en de eerste incasso….
@peug206: met de 325i en de Saab zou ik er niet zo bang voor zijn dat er iets stuk gaat. De A4 daarentegen…
@ettie: ook niet als je nog 28.k km per jaar erop zet? Dat is wat de peug wel doet met een gemiddeld verbruik van 1:14, en 150€ onderhoud (bobinebrug+bougies preventief), en dat lukt met beide niet voor dat benzineverbruik…
@peug206: ik heb met de z4 2.5i m54b25, hetzelfde blok als in de e46 325i vanaf 2000, nu zo’n 21.000 km gereden in 1,5 jaar. Ik heb naast het reguliere onderhoud alleen de disa klep preventief vervangen á 200 euro. 1:14 haal ik niet, maar als je je rechtervoet onder controle houdt dan is 1:12,5/13 haalbaar. Wat ik er wel bij moet vertellen is dat de km-stand relatief laag is, ik begon op 94k km.
@ettie: ik ben begonnen op 148.x, heb in 1.5 jaar tijd 30.k bij gereden. Kosten: 33 euro/maand aan wegenbelasting en 45 euro per maand aan verzekering (wel op naam van mijn ouders geregistreerd)
@peug206: vaste kosten zijn wel een stukje lager inderdaad, met name de verzekering. De Z staat ook op naam van mijn ouders om die reden.
@ettie: De Disa klep vervangen op 94K was ook geen must.
snap wel waarom je het gedaan hebt, maar de mijne was op 190k nog zo goed als nieuw.
@shogun: die van mij heb ik bij +/- 110k vervangen. Ik heb ‘m eruit gehaald om er eens goed naar te kijken en ontdekte dat er al behoorlijk wat speling op zat, ook ratelde de klep behoorlijk. Vanwege het ratelen ga ik de dubbele vanos binnenkort ook maar eens reviseren en zo’n anti-ratel setje installeren.
@ettie: ok, t ratelen kan ook komen door de pakking die er tussen hoort te zitten, maar dan is t een goede keuze om hem te vervangen.
bij mij ontbrak de pakking, tijdens het vervangen van de pakking de DISA voorzien van een kitje van X8R en loopt t weer super.
@shogun: wat ik ervan begreep hebben de m52 motoren een aparte pakking en hebben de m54 motoren een in het onderdeel geïntegreerde pakking. Als die info niet klopt dan heb ik er alsnog geen pakking tussen zitten…
@ettie: klopt, dat is dat oranje “rondje” onderin de klep. maar ook word minder. bij mij was die niet goed meer/nauwelijks nog aanwezig.
@peug206: ik moet zeggen dat mijn 205 1.9GTI meer kost dan mijn dagelijkse 1998 328i e46. Maar dat komt dan ook doordat alle onderdelen van de Peugeot aan vernieuwing toe zijn ?
Tsja, ik heb mijn S5 (V8)
Ook ingeruild voor een S6 station (v10) toen ik mijn eerste kind kreeg. Ik was eigenwijs toen ik hem kocht maar werd gek van de maxicosi die nauwelijks achter in paste , ook al schoof ik de voorstoel helemaal naar voren!
Daarnaast paste de bugaboo nauwelijks in de achterbak!
Toen was in mijn ogen zon afzichtelijke S6 station ineens een zeer valide keuze!
Hoewel ik bijna huilend afscheid nam van mijn geliefde S5 die ik veel mooier vond!!!
@gietturbo: Eerst zo’n lompige bugaboo kopen en vervolgens de conclusie trekken dat ie niet in je S5 past en er een andere auto moet komen… Je denkt de verkeerde kant op.
@madmarky: Ik ging inderdaad met een Bugaboo onder mijn arm kijken naar een Impreza WRX toen de eerste zich aandiende. Toen bleek dat die paste heb ik ‘em gekocht. Toen de tweede zich aandiende heb ik een tweede auto gekocht. Dat was eerst een Forester en nu een XC70 als ultieme familiebak.
@madmarky: je hebt helemaal gelijk , maar ik heb mezelf getroost met de gedachte dat ik van een V8 naar V10 ging!
Toch nog een upgrade. Meer cilinders dus nog mooier;)
Goh, wat een verassingen!

Off topic @meneer op plaatje: koop kleding in de goede (kleinere) maat…
@punicaoase: ik zal er op letten
@meneer: *proest*! Heerlijk! Hahah
@punicaoase: denk dat Glickenhaus daar geen ene f*ck om geeft. Hoeft ook niet als je Ferrari je eigen auto’s laat bouwen.
Ik heb al sinds mijn 16e een zwak voor wat luxere sedan’s en coupe’s (denk bv aan e-klasse, s-klasse, xj, 6-serie etc.), maar geld speelde een rol bij mijn 1e auto (Toyota Celica 1990). Qua smaak ben ik 13 jaar later nog niets veranderd, maar heb mede dankzij de celica ook een zwak gekregen voor jaren 90 (semi) sportauto’s! Een auto kopen ‘omdat die praktisch is’ zal ik echt.nooit.doen (tot onvrede van vriendinlief)!
Ik ben 46 en geen gezinsvader of überhaubt vader.Mijn categorie staat hierboven niet genoemd.
Op mijn 18e kocht ik de leukste auto die ik kon betalen. Op mijn 26e kocht ik voor het eerst een auto puur vanwege het praktische en de kosten, en nu heb ik die alweer vervangen door weer een verstandige auto. Ik loop volgens mij behoorlijk voor want ik heb zelfs al een hoge instap!
@lekbak: wat voor auto was dat op je 18de als k vragen mag?
@jordy14: een ’82 mercedes w123 200 benzine. Een werkelijk schitterende, comfortabele, ouwe lullen bak. Ik had me geen betere eerste auto kunnen bedenken. Ook geen goedkopere trouwens. Tot op de dag van vandaag heb ik er nog geen duizend euro aan onderhoud en reparatie in hoeven steken.
Pfft. Amateurs die jeugd van tegenwoordig. In m’n prille beginjaren als automobilist lekkere grote sloepen gereden. Citroën CX Break (grote kofferbak met vlakke laadvloer, altijd makkelijk), en daarna een Chevrolet Malibu (jaja, geen Caprice, maar wel doorlopende bank voorin -met rood pluche-). Niks compacte hatchbackjes.
39, gezin bestaat uit 3. Auris TS Hybrid met 18″ en eibach verlagingsset… als ik zelf kon kiezen een 850 R in Cream Yellow. Of een RS 6. Of een W124 500E. Of een C6. Of een Lotus Omega. En zo kan ik nog wel even doorgaan… *zucht*
@bas77: je bent 39 en je mag niet zelf kiezen? Volgens mij doe je dan iets verkeerd.
28 jaar en in de 60+ klasse!
Maar die e320 in perfecte staat rijdt zo lekker!
Word tijd voor een fotofunctie om alle mooie bolides van iedereen te kunnen aanschouwen!:) (rij zelf 323i exec en ben 23)
Ik kijk naar mn budget en zoek gewoon de mooiste en snelle combinatie vd 2, dat is voor mij het allerbelangrijkst van alles. Comfort boeit me niet in een auto, en meerdere stoelen ook niet, ben geen taxi bedrijf voor vrienden. Daarom begon ik met een M3, gevolgt door een 4200spyder, een MX5 en een supra (daar houd de lijst tot nu toe op)
Hoe slecht het ook klinkt, het gaat mij nu vooral om geld. Ik heb een goedkope bak en wil alleenmaar dat ie rijdt. Als ik na mijn studie meer geld ga verdienen komt er wel wat moois.
@jasbelle: en dat doet iedere verstandige student. Die een rijbewijs heeft en in een dorp woont.
Ik heb op m’n 18e m’n eerste auto gekocht. Idd, een vw polo. Elke week was er wel weer iets kapot aan dat ding en toen ik op kamers ging auto verkocht. Nu 3 jaar later, een fiat seicento gekocht ivm stage. Tja, wel een stukje minder dan de polo, maar het rijd. En ik lag iedereen uit, want voor €23 belasting én verzekering, en een verbruik van 1:18 kun je immers niet goedkoper rijden.
maak niet uit hoe oud altijd E36 !!!
coupe sedan cabrio en mischien touring als ik 5 babys heb
@e36thuglife: Maakt niet uit hoe oud, e36 zal altijd een pauperbak blijven !
@senne: jalousy and envyyy coming from my enemy…. they see me rollin they hatin. e36 is koning keizer blauw bloed. kom je haten dan moet je deze site verlaten.
Wacht, leer ik nu dat ik 69% van de jongeren van Nederland nu al gelijk kan afschrijven voor een baan.
Denken dat je meer kans hebt om een baan te krijgen omdat je een auto hebt? Ok, het is handig als je uber-cheap wil doen.
Maar anders zijn zaken zoals beschaafd kunnen communiceren, snel leren, taken foutloos uitvoeren, met mensen op kunnen schieten, niks kapot maken, normaal kleden, initiatief tonen, geen domme dingen zeggen, op tijd komen, niet stinken, gemotiveerd zijn, talen spreken toch allemaal een stuk belangrijker dan het hebben van een auto.
@gregorius: afhankelijk van woonsituatie. Ik ben aangenomen omdat ik flexibel kan werken, en de mogelijkheid heb om op andere locaties te werken in Friesland, of andere provincies. Ook kan ik naar leveranciers of klanten rijden als het nodig is om snel problemen op te lossen of juist om spullen langs te brengen of te halen.
In de stad is het een ander verhaal. Daar heb je woon en werk dichtbij en is het inderdaad niet nodig. (Sommige functies uitgezonderd)
@gregorius: nou ja. Als je geen auto hebt wordt de radius waarin je een baan kan zoeken toch flink kleiner.
Spijtig genoeg telt het omschreven artikel voor de meesten onder de bevolking, en weinigen zich een Top-automobiel kunnen veroorloven vanaf het moment dat ze hun rijbewijs hebben kunnen bekomen (hetgeen alsmaar duurder aan’t worden is), zelf ben’k 55, maar nog steeds jong en creatief van gedachte, en als alles mee-zit met een opzet (planning) waar ik hedendaags mee bezig ben, ga ik mezelf direct een Mercedes-Benz S65 AMG bestellen : http://www.mercedes-amg.com/s65.php?lang=eng , hetgeen mijn eerste Exclusief exemplaar zal zijn, want ik ben zinnens om een privé verzameling te creëren, met een vermoedelijk maximum van 30 eenheden, en dat in een exclusief showroom-kader met exotisch bar uitrusting.
Denk dat er wel iets in zit dat je leeftijd invloed heeft op je autokeuze.

In mijn geval gaat de voorkeur naarmate ik zelf ouder wordt ook naar steeds oudere auto’s… Omdat vroeger nu eenmaal alles beter was, ook de auto’s.
Vanaf m’n 17e een BMW. Nu 43. Nog steeds BMW’s. En ik garandeer je. Tegen de tijd dat ik niet meer mag rijden vanwege hoge leeftijd heb ik nog steeds BMW’s.
Leeftijd tussen 45 en 65 bestaat niet? of liggen die op sterk water tot 65?
42 j, altijd van het hoogste en het ‘onbereikbare’ gedroomd, zijnde ferrari, en toen dat wel bereikbaar was, was de interesse ver weg. Vind de meeste F-cars nog steeds erg knap, maar geef mij maar gewonere, sobere, eenvoudige maar technische topproducten uit zuffenhausen. Een underestimated supercar called RS.
Vind je plek in Utopia, bruis in tegen de logica..ik pas zo niet in dit verhaal!
22 jaar BMW 328ci (e46) cognac leder interieur genoeg pk’s comfortabel genoeg om 1300km achter elkaar te cruisen.
Juist ja…..mijn eerste auto ongeveer 2 jaar terug toen ik net 19 was was een eclipse met 150pk. Rij nu eenzelfde eclipse met +-250pk. En dan wel full option + een beetje extra. Zelf stoelverwarming ingebouwd en dat soort zaken
Mijn eerste auto was een Corsa hatchback. Toen die kapot ging kwam er een Dacia. Een prima ruime auto en kostte me niet heel veel per maand maar iedereen zat ruim en kon mee met de bijbehorende zooi. Toen deze totalloss werd gereden keek ik naar een zuinigere auto en een auto waar ik langer mee door kon indien nodig en dat werd een Ibiza ST slowmotion. Een gezinsauto maar op mijn 21tje ben ik er maar wat blij mee en rijdt het prima dan maar zo’n familiehok?
Als ITer hoef ik mij geen zorgen te maken dat er ooit een vrouw of kinderen komen. Voor mij daarom gewoon een leuke tweezitter. Snel en sportief als het kan.
@smulders: verwar je nou ITer met homoseksueel?
Hoedtik voor de subtiele Janis Joplin reference @jaapiyo

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).