• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Genesis gaat AMG aanpakken (en M ook)

Auteur: willeme, gepost 23 maart 2023 om 09:05 – 7 Reacties

Genesis gaat AMG aanpakken

Hoe meer bedrijven AMG en M hard aanpakken, hoe beter. Nu is het tijd voor Genesis dat AMG gaat aanpakken.

Genesis heeft de vaart er goed in zitten. De afgelopen 10 tot 15 jaar probeert het merk voet aan de grond te krijgen in de VS. Iets dat goed lijkt te lukken. Nu is Europa aan de beurt. Speciaal voor onze markt is er namelijk een Shooting Brake en een hele range aan elektrische auto’s.

Maar daar stopt het niet bij, want Genesis gaat AMG en M voorzien van concurrentie. Uiteraard zal het gaan om elektrische concurrentie. Er komt dus geen Shooting Brake met biturbo V8 en achterwielaandrijving. Da’s jammer.

Rood

Extra veel performance

Dat doet Genesis bewust omdat het past bij een premium luxemerk. Er moet namelijk wel voldoende onderscheid zijn. In principe is deze strategie niet heel erg onconventioneel. De Golf R heeft een zustermodel, de Audi S3. Maar het topmodel van de A3-lijn, de RS3, is dan wel weer uniek.

Genesis gaat AMG aanpakken
Genesis gaat AMG aanpakken

Een voorbode voor deze bijzondere serie van Genesis wasren de X Coupé, Convertible en Speedium (afbeeldingen boven). Op dit moment is het Zuid-Koreaanse merk aan het kijken of het überhaupt mogelijk is om deze auto’s te bouwen.

Qua animo zal het wel snor zitten, want de auto’s werden zeer goed ontvangen. Ten tweede zal Genesis kijken of er een business case is. Ze moeten er natuurlijk wel geld aan kunnen verdienen.

Genesis gaat AMG aanpakken

Genesis gaat AMG aanpakken onder eigen naam

En dan brandt natuurlik de vraag op onze lippen: komt er ook een aparte divisie? Nee, dat dan helaas weer niet. Althans, voor nu. Genesis wil eerst zijn eigen naam versterken en nog niet een submerk lanceren. De extra snelle, sterke en dikke versies verschijnen onder de eigen merknaam. Hopelijk komen ze daar op terug: de N-badge heeft voor Hyundai geen windeieren gelegd.

Rood

Niet alle modellen die naar Europa komen zullen meteen elektrische zijn. Tot 2030 verkoopt men ook auto’s met een conventionele verbrandingsmotor. Alhoewel het ons niets zo verbazen als we dan ‘conventionele elektromotor’ en ‘ouderwetse verbrandingsmotor’ zeggen.

Via: Autocar

Ook interessant!

  • Genesis X Convertible
    Deze bloedmooie cabrio gaat in productie!
  • Hyundai Santa Fe
    Hyundai is klaar met alles wat niet elektrisch is
  • Genesis G90
    Hyundai toplimo nu DUURDER dan Audi A8
  • Nieuwe Hyundai Kona is hier en gaat compleet op de schop
    Nieuwe Hyundai Kona is hier en gaat compleet op de schop

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, genesis

Vorig bericht: « Driftsessie loopt iets uit de hand, maar gaat door [video]
Volgend bericht: Hamilton niet meer eerste rijder van Mercedes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    23 maart 2023 om 09:25

    AMG is inmiddels een volwaardig submerk met modellen die enkel als AMG te krijgen waren of zijn, maar het is ook ooit begonnen (na de overname door Mercedes) als een labeltje dat op de pittige versies geplakt werd. Wat dat betreft snap ik Genesis ook wel. Je hoeft Genesis en de snelle varianten niet direct uit elkaar te trekken zoals Seat dat met Cupra gedaan heeft in het recente verleden, bijvoorbeeld. Genesis G70 GLH of zo is gewoon prima.

    Login om te reageren
  2. MarcoM zegt

    23 maart 2023 om 09:34

    Op zich een prachtige wagen, maar ik vrees dat AMG en M toch de gevestigde orde blijft.

    Login om te reageren
  3. Johanneke zegt

    23 maart 2023 om 09:37

    AMG en M staan ondertussen voor lelijke bumpers en badges op auto’s met 1.3 liter renault motoren en 1.5 driecilinders dus dat is niet zo lastig aanpakken.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      23 maart 2023 om 09:55

      En Genesis voor elektrieke oto’s, begrijp ik. Dus dat bijt elkaar sowieso niet.

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      24 maart 2023 om 08:55

      Die lelijkheid wordt ook al toegepast op elektriek. Recent is zo’n AMG behoorlijk afgezeken in één van de NL-autobladen, was de naam AMG niet waard.
      En de Taycan die er tegenover stond wel de naam Porsche.

      Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    23 maart 2023 om 11:09

    De Exodus badge natuurlijk! (en nee, ben geen aanhanger van die overtuigingen).

    Login om te reageren
  5. brammetjedeb zegt

    23 maart 2023 om 17:05

    Bloedmooi. En erg goede wagens. Throttle house (toch wel mijn favoriet op YT) heeft een paar leuke filmpjes over Genesis.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North