• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geruchtje: VW Golf 7 GTI wordt 100 kg lichter

Auteur: sir_smokalot, gepost 31 januari 2012 om 20:55 – 32 Reacties

VW Golf 7 aan het testen


Ergens later dit jaar mogen we de zevende generatie VW Golf verwelkomen. Een Golf die echt nieuw is, en niet een Golf 5,5 zoals het huidige model. Uiteraard komt hier ook een GTI van, en naar verluidt wordt deze flink op dieët gezet.

De Golf 7, die op VW’s nieuwe Modularer Querbaukasten-platform (MQB) komt te staan (hier staan nu al de Up! en aanverwanten op) wordt lichter door toepassing van sterkere staalsoorten (die dus dunner kunnen worden geperst), geoptimaliseerde veringen en natuurlijk gedownsizede motoren. In de GTI-variant, aka de petjesmobiel, die zich volgens de bron qua uiterlijk sterker van zijn ‘normale’ broertjes zal onderscheiden, zal aluminium worden toegepast, onder andere in dak en motorkap.

Einde van het liedje zou een gewichtsbesparing van zo’n 100 kg moeten betekenen, zeg maar het gewicht van één dikke Duitser. En we weten allemaal wat dat betekent: een betere pk-gewichtsverhouding, strakker stuurgedrag, een lager verbruik/uitstoot, en dus een lagere aanschafprijs.

Qua vermogen hoeven we geen enorme sprongen te verwachten. De huidige motor heeft 210 pk, zijn opvolger misschien 10 of 20 pk extra. Maar: 1) hij schijnt wat koppelrijker te worden, en 2) als het gewicht inderdaad tot rond de 1.200 kg wordt teruggedrongen, dan is dit zeker genoeg om van de volgende GTI een mean machine te maken! En dat heeft hij ook wel nodig, want de concurrentie is moordend. (via Top Gear)

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-7, gti, Volkswagen

Vorig bericht: « Hennessey geeft McLaren MP4-12C 200 bonuspk’s
Volgend bericht: Ford F-150 nu ook prooi van Chinese kopieerdrift »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomaz520 zegt

    31 januari 2012 om 20:55

    Das een hoop

    Login om te reageren
  2. ilovecar zegt

    31 januari 2012 om 20:59

    Hele maal top pie jop pie
    Scheurbak voor alledag! ftw

    Login om te reageren
  3. the-budel-guy zegt

    31 januari 2012 om 21:04

    `gedownsizede motoren.` golf GTI 1.4 TSI???

    Login om te reageren
  4. Dino2400 zegt

    31 januari 2012 om 21:09

    die dus dunner kunnen worden geperst
    LOL, dat staal wordt heus niet dunner door het persen, dat is al dunner als het de pers ingaat.

    Maar goed, het idee is duidelijk.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      31 januari 2012 om 21:12

      @Dino2400: Je weet niet wat voor verstrekkingen er onder die vuilniszak zitten :p

      Oh nee, bij een VW weet je dat altijd ;)

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      31 januari 2012 om 21:13

      Ja..Ok…Dunner gewalst dan…

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      31 januari 2012 om 21:40

      @Dino2400: Leuk.. nog sneller deurbutsjes e.d..

      Login om te reageren
  5. trisx zegt

    31 januari 2012 om 21:21

    Tsja word denk ik geen mooie wagen

    Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      31 januari 2012 om 23:35

      @trisx: wat n laffe opmerking, zeg dan niks…

      Login om te reageren
    • bisazza zegt

      31 januari 2012 om 23:58

      @trisx: op basis van? geef eens een argument. Dit zijn de meest simplistische opmerkingen die je ku(n)t maken.

      Login om te reageren
  6. speedzz zegt

    31 januari 2012 om 21:24

    Muhahahhaha nog meer downsize? Kom op johh GTI moet tog wel een beetje intressant blijven? Of moeten we eraan wennen? 2020 golf gti met twinelectro engine :)

    Login om te reageren
    • pexiges zegt

      31 januari 2012 om 21:48

      @speedzz: ik vind lichter, meer pk’s en een betere wegligging anders best interessant..

      Login om te reageren
  7. BloodSeaker zegt

    31 januari 2012 om 21:47

    Aan die foto te zien verandert er niet veel. Lijken wel wat dezelfde lijnen :/

    Login om te reageren
  8. AudiQuatro zegt

    31 januari 2012 om 21:49

    100kg op een golf, dat is goed werk! De huidige GTI met 1300kg is ook gewoon een bakbeest!

    Login om te reageren
  9. mightymike zegt

    31 januari 2012 om 23:09

    Maar naar wat voor motor gaan we dan? Toch meer Nm en pk maar wel kleiner blok? Lichter dus ook wat minder MRB;)

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      31 januari 2012 om 23:14

      Dat is niet zeker, maar ik verwacht gewoon weer een 2.0 TSI, of heel misschien wel een 1.8. Maar denk tich gewoon een 2.0. Dat downsizen sloeg op de Golf 7 in t algemeen, niet op de GTI-variant.

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        31 januari 2012 om 23:23

        @sir_smokalot: komt de GTI ook in variant uitvoering!!!? ;)

        Login om te reageren
  10. norge zegt

    31 januari 2012 om 23:44

    Qeer ,really? Whoehaha, oh nee ,Quer nouja komt bij VW op hetzelfde neer ;)

    Login om te reageren
  11. Mixpower zegt

    31 januari 2012 om 23:54

    Golf mogen ze van mij wel afschaffen, petjesauto…

    Login om te reageren
    • mout zegt

      1 februari 2012 om 00:15

      @Mixpower: Nâh, vind het wel handig. Petjes en boomklevers hou je toch. Nu weet je tenminste op tijd als je er een tegenkomt.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        1 februari 2012 om 09:12

        @mout: die petjes worden vanzelf boomklever…té hard rijden op beboomde weggetjes ;-)

        Login om te reageren
  12. Benjamin1 zegt

    1 februari 2012 om 00:12

    Hij zou ook zomaar met 4(!) wielen geleverd kunnen worden! Ook wordt “grijs” een leverbare kleur op de golf!!!!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      1 februari 2012 om 00:18

      @Benjamin1: Er wordt gefluisterd dat ie door een brede C-stijl degelijk zal moeten lijken!
      De bedieningsorganen gaan veel hoogwaardiger voelen dan van de huidige versie. Het extra gewicht dat dit meebrengt wordt teruggewonnen door de techniek zelf zwakker uit te voeren. We noemen het klantenbinding.

      Login om te reageren
  13. isobmw zegt

    1 februari 2012 om 00:53

    Die GTI’tjes zijn best pittig!
    Een kameraad had er 1, golf 5 gti (gechipped 250 pk) bij straatraces wel eens sprintjes getrokken, zijn gti tegen mijn e36 328i cabrio, vanuit stilstand was ik ietsje sneller, rijdend optrekken was hij sneller.. Zeker door de turbo (hoger koppel)

    Deze golf 7 gti zal wel nog pittiger worden

    Login om te reageren
    • speedzz zegt

      1 februari 2012 om 01:19

      @isobmw: gechipte golf 5 gti is zonder twijfel sneller dan jouw 328i hoe dan ook! tenzij je wat hebt gespeelt Met je auto.. Dat is dan een ander verhaal

      LC. Van een gti is pittiggg

      Login om te reageren
      • isobmw zegt

        1 februari 2012 om 18:49

        @speedzz: mijn auto is helemaal standaard (behalve dat ie verlaagd is) ik was toch echt sneller vanuit stilstand, maar ietsje sneller, en mijn cabrio is Amerikaans, plus 100 kg zwaarder als een normale 328i cabrio, ook heb ik gewonnen van een e60 530i terwijl op papier de 530i sneller is, je onderschat de 328i

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          1 februari 2012 om 19:04

          @isobmw: Mijn pa heeft een E39 528i gehad. Heerlijk soepel blok. Heb je automaat of handbak?

          Login om te reageren
  14. stefandeman zegt

    1 februari 2012 om 06:53

    zo op de foto te zien zijn ze nu nog steeds aan het testen met een auto in de vorm van een golf 5 gti… moet dat toch wel een goed karretje zijn dan :D

    Login om te reageren
  15. Simpson zegt

    1 februari 2012 om 09:16

    Is dat voor of nadat de navi er uit word gejat?

    Login om te reageren
  16. dasautoblog zegt

    1 februari 2012 om 10:54

    Wow zo op de foto kun je al zien dat het een vreselijk mooie auto gaat worden. En dan ook nog 100kg voor de GTI??? Pff wat een droombak.

    Login om te reageren
  17. Seroo zegt

    1 februari 2012 om 15:00

    In het artikel op de site van Top Gear wordt ook nog gezegd dat de voorste wielen 40mm naar voren komen te staan waardoor de nieuwe Golf minder “nose heavy” is en dus lekkerder een bochtje door komt.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      2 februari 2012 om 11:03

      @Seroo: Kijk, dat is nou interessante info. Wielen iets meer naar voren en 100kg minder betekent (hopelijk) stukken minder onderstuur :)

      En waarschijnlijk krijgt de GTI nu ook de nieuwe 2.0T motor met 350NM die ookal in b.v. de A4 te vinden is ? Die schijnt ‘stock’ ookal naar 265pk te chippen te zijn.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North