• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gesnapt: Wiesmann MF5 GT prototype (met turbo V8)

Auteur: ricardo, gepost 15 oktober 2010 om 21:10 – 18 Reacties

Wiesmann MF5 GT spyshots

Dus jij dacht dat het karakteristieke autootje van Wiesmann dood was? Niet meer in ieder geval. Een prototype van een nieuwe model is de afgelopen week druk bezig geweest met testwerk.

Een klein merk als het Duitse Wiesmann bouwt haar motoren logischerwijs niet zelf, maar plukt deze van de plank bij een grotere speler in de markt. Jarenlang werden de MF5jes voorzien van een V10 uit de BMW M5 (e60), maar in Beieren zijn ze gekapt met de productie van deze krachtbron. Dus was ook Wiesmann genoodzaakt te stoppen met het bouwen van haar topmodel

Maar zoals verwacht; de Wiesmann MF5 GT komt terug (allemaal in koor: “Jawohl!”). En waarschijnlijk met dezelfde powerplant onder de langwerpige kap als die in de nieuwe M5: een twinturbo V8. Ja, dat zijn twee cilinders minder, maar het vermogen neemt dankzij die ijzeren longen wel een flink stukje toe. De geblazen achtpitter krijgt vermoedelijk meer dan 560 pk’s aangemeten. De V10 uit de E60 M5 heeft er 507.

En qua geluid schijnt het wel snor te zitten met dit motorblok, de test-M5’s die we zo nu en dan tegenkomen op de ‘Ring klinken zeker niet verkeerd. En volgens de spyfotografen is dat bij dit donkergetinte testexemplaar van Wiesmann niet anders. Oftewel: de MF5 GT is binnenkort weer verkrijgbaar. Minder cilinders, maar meer vermogen. (fotocredit: Pistonspy)

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Wiesmann
    Onthulling nieuwe Wiesmann uitgesteld, andere strategie
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

mf5, nurburgring, spyshot, Wiesmann

Vorig bericht: « Kamperen in de auto met een swissRoomBox
Volgend bericht: Prius Minivan wordt begin 2011 in Detroit onthuld »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ik :tong: vrouwen zegt

    15 oktober 2010 om 21:17

    Volgens mij een leuk ding.

    Login om te reageren
  2. Ruben00 zegt

    15 oktober 2010 om 21:25

    Wat een lijnenspel!

    Login om te reageren
  3. Tom zegt

    15 oktober 2010 om 21:35

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    15 oktober 2010 om 21:49

    Pagani zonda velgen?

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      16 oktober 2010 om 09:52

      @JamesBond007: nu je ’t zegt…!

      Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      16 oktober 2010 om 09:55

      @JamesBond007: maar neen, zonda’s hebben 8 dubbele spaken, deze 7, en deze liggen minder diep in de velg.

      Login om te reageren
  5. meneersander zegt

    15 oktober 2010 om 21:56

    Met zulke platten banden kan je toch nooit zonder een gebroken rug op te lopen een verkeersdrempel over? JA bij Wiesmann wel.

    Login om te reageren
    • York zegt

      15 oktober 2010 om 23:11

      @meneersander: Watch Top Gear.. Clarkson dacht dat ook en was verwonderd hoe “zacht” (=> relatief gezien tov zijn verwachtingen) die wagen over oneffenheden gleed…

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        23 oktober 2010 om 22:06

        @York: Daar heb ik het ook van:p

        Login om te reageren
  6. bakkerst zegt

    15 oktober 2010 om 22:34

    ik vond de eerste en originele Wiesmannen de mooiste, met de recente anabolen versies heb ik niet zoveel. Het hele elegante en bijna klassieke lijnenspel wordt volledig overheerst door de overdaad aan macho gedrag. En mijn goedheid is dat ding vadsig obees in zo’n schuin voor aanzicht, de spatschermen zijn gigantisch opgeklopt, de lampjes miniem en de elegante afrondingen zijn bijna allemaal verdwenen..

    brr, geef mijn portie maar aan fikkie, ik sla effe over.
    ’t zoontje van de oprichter/eigenaar schijnt hier in de buurt te studeren, als ik hem eens tegenkom zal ik hem er eens op aanspreken.

    Login om te reageren
  7. JanJansen zegt

    15 oktober 2010 om 22:41

    Goodbye zingende V10, welcome turbolag & stofzuigersound ;-(
    En dat allemaal dankzij de mensen die woorden gebruiken als “duurzaam, groen, milieu en *kuch*CO2”
    U wordt bedankt.

    En nou niet gaan brullen dat turbolag niet meer bestaat, dat zijn marketingpraatjes en doe je maar lekker op een gezellige verjaardag tegen je buurman met zijn vectra.

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      15 oktober 2010 om 22:58

      @JanJansen:

      Je hebt (helaas) helemaal gelijk. N/A for the win!

      Login om te reageren
  8. York zegt

    15 oktober 2010 om 23:10

    Meer vermorgen, minder cilinders en voor meer geld! (waarschijnlijk..)

    Login om te reageren
  9. King zegt

    16 oktober 2010 om 05:10

    Fraaie wagen hoor…! @ autoblog kooptip: stop die IX 35 lekker onder de grond, “zeer strak gelijnd”? Lijkt wel een klomp op steroïden!! :)

    Login om te reageren
  10. Seroo zegt

    16 oktober 2010 om 09:47

    Jammer dat die dingen zo verschrikkelijk duur zijn, ik zou er best wel graag één willen hebben. Lijken mij geweldige auto’s. Nu nog maar zien of het bedrijf over 10 of 20 jaar nog bestaat, anders wordt het een tweede hands.

    Login om te reageren
  11. M-lover zegt

    16 oktober 2010 om 12:07

    dit wordt dikke overkill… wat weegt een M5, en wat weegt deze gokart? Bandjes van 550 breed opleggen?

    Login om te reageren
  12. willie zegt

    16 oktober 2010 om 12:30

    weer een overtuigend bewijs dat duitsers en design niet samengaan.

    Login om te reageren
  13. Bohica zegt

    18 oktober 2010 om 10:23

    @janjansen.
    Bij deze motoren is geen turbolag

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North