Gespot: Ferrari California T steelt de show in Modena

Auteur: , 34 Reacties

Gisteren werden we getrakteerd op de offiële persplaatjes van Ferrari's California T. En dan is het wachten tot hij live gespot wordt. Ladies and gentlemen, we've got 'em.

Live in vol ornaat: de California T

De zeven jaar oude California heeft een ‘radicale’ nieuwe outfit. En een best lekkere ook. Met een 3.8 liter V8, compleet met twee turbo’s – iets dat niet meer voor is gekomen sinds de F40. Het blok is goed voor zo’n 560 pk bij 7500 toeren, plus 250 Nm meer koppel op de achterwielen dan zijn voorganger. Dat betekent in totaal 755 Nm.

Dankzij een oom van Autojunk ettie, die aanwezig was bij de presentatie van Ferrari’s kersverse cabrio in Modena, kunnen we de California T voor het eerst in het eggie zien, persplaatjes zien er immers altijd gladjes uit.

Nu is het wachten op een filmpje van een flink brullende, kunnen we kijken of Ferrari zijn beloftes waar kan maken. Die turbo’s op het uitlaatkanaal kunnen immers funest zijn voor het mooie geluid dat de raspaardjes doorgaans produceren.

Rood, wit, blauw, kap dicht, motor bloot, deurtje open. Bekijk alle foto’s hier en hier op Autojunk.nl.

Update:: We hebben een video van de presentatie (met dank aan ferrarithijs voor de tip).



34 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
250nm meer koppel maar wat is het totale nou
@MAB: 755 Nm, dus een heleboel.
@berlinetta: Daar kan ik wel mee leven.
@MAB: je zal wel moeten
@Donstil: Hoeft niet, genoeg tuning bedrijven die deze bak voor je willen kietelen. Maar goed als ik zoiets rij dan is dat de laatste waar ik aan zou beginnen.
Beetje Lexus cabrio achterkant
ik zal hem daarvoor niet wegdoen hoor
-1 voor de velgen
Ik denk dat de kleur rood best wel bij deze auto zou passen..
Naar mijn mening de mooiste Ferrari van dit moment.
Grappig, hij lijkt erg op de vorige, maar deze is mooi i.p.v. lelijk!
@caterpie: dat zeg je bij de aankoop van een nieuwe gsm.
De uitlaten liggen weer horizontaal! Beste update denkbaar.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@ferrarithijs: Die vorige was voor jou bedoeld
@ettie: Ik ben jaloers in ieder geval :D
@ferrarithijs: haha anders ik wel!
Ik heb m net ff gesproken en hij had zich inderdaad vergist
Wat een plaatje!
@ferrarithijs: Ik zal het hem morgen vragen! Lijkt me inderdaad een geweldige ervaring om een keer zoiets mee te maken… Nu maar hopen dat ik bij een mogelijke volgende onthulling meemag!
“De zeven jaar oude California heeft een radicale nieuwe outfit.”

Heb ik nou wat gemist of zit ik naar andere foto’s te kijken? Waar is dat radicaal nieuwe outfit? Er zijn wat lampjes en een uitlaat veranderd. Het had VAG kunnen zijn die schreeuwen dat ze een radicaal nieuwe auto hebben gebouwd…

Het is nog steeds het lelijk eendje van Ferrari. Heb nog steeds het idee dat dit oorspronkelijk bedoeld was als een model voor Maserati maar op het laatste moment een Ferrari badge opgeplakt heeft gekregen.
@Rick-dos: Volledig mee akkoord. Ik snap niet waar iedereen die ‘radicaal’ vandaan haalt. Lijkt echt nog hard op het vorige model.
Ik vind ze wel beide mooi, alleen spijtig van de turbo misschien maarja… Bij die atmosferische blijven hangen is natuurlijk ook een beetje in tegen de groenere waarden die we gaan moeten aannemen.
@Rick-dos: “wat lampjes en een uitlaat veranderd.”

Moeten anderen nu echt gaan opsommen wat er nog meer is gewijzigd, of kun je gewoon even de hersencapaciteit opbrengen om dit zelf te zien?
@sqwerty: Nou, kom maar op dan. En kom alsjeblieft niet aan met “het gleufje in de bumper” want dan onderschrijf je alleen maar mijn punt en zet je jezelf nog al voor lul…
@Rick-dos: Ok. Een opsomming it is.

– Nieuwe motorkap
– Nieuwe zijschermen
– Nieuwe, dunnere koplampen
– Nieuwe voorbumper
– Nieuwe achterbumper
– Nieuwe gleuf in de portieren (geef toe, dat gaat best ver)
– Nieuwe diffuser
– Nieuwe einddemper

en dan nog het onderhuidse:

– Compleet ander motorblok
– Nieuwe Magnaride-dempers
– CCM3 carbon-keramisch remsysteem
– Turbo Performance Engineer (TPE) display op het dash, had ‘ie voorheen niet
– Nieuw stuurtje

Jezelf voor een geslachtsdeel zetten laat ik verder aan jou over. Dit is nou eenmaal meer dan ‘wat lampjes’ die werden gewijzigd en een andere uitlaat. Veel meer. Die VAG-vergelijking is daarmee werkelijk waar een gotspe, maar zal het bij de VAG-hat0rs hier ongetwijfeld goed doen.
@sqwerty: Zoals ik al dacht. Je komt niet verder dan een paar gleufjes opnoemen…je opsomming geeft nergens weer wat “radicaal” anders is. VAG zou met een precies dezelfde lijst komen en roepen dat het “radicaal” anders is. Maar kijk naar de foto’s. Op wat lampjes, een ander uitlaat, en vooruit, wat gleufjes na ziet het er identiek uit. Radicaal anders is het verschil tussen de 430 en 458 of 599 en F12….
@Rick-dos: Ferrari noemt dit zelf een facelift, AB neemt hier het woord radicaal in de mond. En VAG zou dit een compleet nieuw model noemen, ook al is het een facelift. Een nieuw model bij VAG heeft nog minder verschil dan een facelift bij Ferrari.
@Rick-dos: Je probeert mij nu in de mond te leggen dat ik dit een radicale wijziging vind. Dat heb ik nergens gezegd. Ik weerleg alleen jouw onderbuikopmerking dat er ‘wat lampjes en een uitlaat’ zijn veranderd.

Wel bij de feiten blijven, anders zet je jezelf nog al voor lul…
@sqwerty: Ja, nu wordt ie leuk. Ik struikel juist over het woordje “radicaal”, jij komt met de opmerking of ik mijn “hersencapaciteit” even kan gebruiken om de wijzigingen te zien, jij komt vervolgens met een lijstje dat mijn opmerking alleen maar onderschrijft en nu leg ik woorden in je mond….

Dat ze wel wat meer hebben veranderd dan alleen lampjes en een uitlaat lijkt mij duidelijk. Dat ik het enigszins chargeer (wat mij evident leek, maar goed blijkbaar niet dus) is alleen maar om mijn punt duidelijk te maken. Zullen we het er maar op houden dat mijn punt helemaal langs je heen is gegaan? Dan zal ik voortaan wel het punt dat ik wil overbrengen helemaal uitkauwen voor de wat minder felle lichtjes onder ons. Kan er ook geen misverstand ontstaan…
California, daily driver?
Eén van de meest geslaagde facelifts sinds lange tijd, hoewel de basis ook niet best was. Met name die achterkant (uitlaten en die lage lampen in de bumper) heb ik nooit begrepen. En deze facelift los dat op plus een algemeen veel krachtiger uitstraling. Job well done, als ik de centen had zou ik hem nu wel overwegen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).