• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Pagani Zonda R met functioneel folie

Auteur: robbie, gepost 28 juli 2011 om 23:03 – 33 Reacties

Pagani Zonda R met folie


Tegenwoordig voorziet zo’n beetje elke eigenaar van een “bijzondere” auto zijn vierwieler wrappen met een laagje folie, maar echt nodig is dat uiteraard nooit. Ze doen het puur en alleen voor de sier. Hoe anders is dat in dit geval. Wat we hier zien namelijk is een gloednieuwe Pagani Zonda R. Die is ook voorzien van het nodige folie, maar dat dient slechts (tijdelijk) ter bescherming van het naakte carbonfiber.

Aangezien de nieuwe gelukkige eigenaar zijn auto nog niet in ontvangst heeft genomen is het wel zo netjes van Pagani dat ze deze Zonda R tot die tijd even voorzien hebben van een beschermend laagje. Het zou namelijk een beetje zuur zijn als er als een kras of beschadiging op je nieuwe auto zit voordat je dat zelf kan doen.

En als bonus zien we achter deze Zonda R ook nog een van de testversies van de recent onthulde Huayra staan met zijn deuren open. Het is grappig om te vergelijken hoe anders de deuren van de Huayra zijn in vergelijking met die van de Zonda R.

Deze foto is geschoten door treser bij de Pagani fabriek in San Cesario sul Panaro. Meer foto’s kan je HIER bekijken.

Ook interessant!

  • Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
    Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
  • De Pagani Huayra R: circuitmonster met ongeblazen V12
  • Pagani bouwt tóch weer een nieuwe Zonda
  • Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
    Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, Gespot, goud, Huayra, pagani, Supercars, zonda-r

Vorig bericht: « Helaasch… De oer-Lada gaat met pensioen
Volgend bericht: CoverEFX geeft de MINI Cooper S wat extra power »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    28 juli 2011 om 23:05

    kijk zo hoort het, netjes beschermen tot de klant hem ophaalt, zouden ze met alle auto’s moeten doen ;)

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      28 juli 2011 om 23:07

      @dennisr: Doen ze ook. Alleen dan door middel van stootblokjes. Het zou te duur worden om elke Clio, Golf of Micra zo in te gaan pakken;) Daarbij gaat er niet zo gek vaak iets mis bij het vervoeren van een auto.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        28 juli 2011 om 23:11

        @joosthoeve: of ze lappen het gewoon op voordat de klant het ziet ;)

        Login om te reageren
        • joosthoeve zegt

          28 juli 2011 om 23:15

          @robbie: Hahah dat kan ook! Maar ik heb 3 jaar bij autobedrijven gewerkt, en ik heb nog nooit een krasje op een auto gezien toen die van de trailer af kwam. Ik zeg niet dat er nooit wat mee gebeurd, maar de kans dat er wat mee gebeurd is zo klein dat het inderdaad goedkoper is om eventuele auto’s waarbij het wel gebeurd te laten repareren.

          Login om te reageren
          • robbie zegt

            28 juli 2011 om 23:23

            @joosthoeve: meestal is die schade al hersteld voordat ze bij de dealer komen hoor ;)

            Auto’s komen met de boot aan in Rotterdam en gaan dan naar een bedrijf al Broekman dat gelijk eventuele schades hersteld:
            http://www.broekmanautomotive.nl/

            Login om te reageren
            • joosthoeve zegt

              28 juli 2011 om 23:46

              @robbie: Ahaa! Ik zat weer lekker tunnelvisie te denken! Maargoed, daar zal de gemiddelde schade ook wel meevallen hoop ik!

              Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              29 juli 2011 om 00:15

              Sterker nog … vriendje van mij doet reparaties op locatie, en hij vertoeft zowat ruim 50 uur per week op de parkeer/opslagterreinen van de diverse importeurs, om krasjes, deukjes, en andere beschadigingen weg te poetsen, spot-repair, spuiten, polijsten, etc. voordat de auto’s door gaan naar de dealer. Hij kan daar een hele dikke boterham mee verdienen …

              Login om te reageren
              • slicknick zegt

                29 juli 2011 om 02:12

                @rechercheur: Jammer dat dealers regelmatig de auto’s ”te” netjes willen afleveren. Vaak genoeg gezien dat ze zogenaamde professionele poetsers aan de gang laten gaan met een dure machine als laatste behandeling, om de auto vervolgens trots af te leveren met kansloze hologrammen erin. En dan ook nog even met een goedkope doek de laatste vlekken wegpoetsen…

              • rechercheur zegt

                29 juli 2011 om 08:58

                @slicknick:

                Als je een auto privé rijdt, dan vind ik het sowieso geen straf om één keer per (half) jaar de auto door een echte goed poetsbedrijf te laten behandelen. Ben je ruim € 100,- kwijt voor een middenklasser, maar dan staat ‘ie er weer wel helemaal blinkend en strak bij …

              • damster zegt

                29 juli 2011 om 09:57

                @rechercheur: beetje off topic, maar heb je een tip voor een goed poetsbedrijf in de amsterdam regio?

              • rechercheur zegt

                29 juli 2011 om 10:42

                @damster:

                Nee, helaas. Ik woon circa 40 km zuidelijker ….

          • Jesper zegt

            28 juli 2011 om 23:27

            @joosthoeve: Toch worden nieuwe auto’s meestal gewrapped hoor, zij het dan niet helemaal. Zo’n beetje iedere nieuwe auto heeft tegenwoordig folie op de bumpers, motorkap en dak, en inderdaad stootblokjes aan de zijkant. Zo komen ze bij ons tenminste van de vrachtwagen af.

            Login om te reageren
            • joosthoeve zegt

              28 juli 2011 om 23:56

              @Jesper: Als ik het goed heb werk jij bij BMW? Tenminste, dacht ik een keer gelezen te hebben? Kan best kloppen, procedure zal best per importeur verschillen!

              Login om te reageren
              • robbie zegt

                29 juli 2011 om 00:44

                @joosthoeve: eerder per fabrikant ;)

              • R77 zegt

                29 juli 2011 om 01:53

                VAG wrapt ook, of bedekt ze soms met paraffine.

              • Jesper zegt

                29 juli 2011 om 11:41

                @joosthoeve: Geen Duitser, en BMW is al helemaal vloeken in de kerk :P

            • HDM zegt

              29 juli 2011 om 09:51

              @Jesper: Zie ik bij de de Duitse merken inderdaad vaak gebeuren dat delen als de motorkap etc wit zijn, door een folie.

              Login om te reageren
  2. Zjonnie zegt

    28 juli 2011 om 23:22

    blijft echt imo de dikste pagani.., wassie maar voor mij ;)

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    29 juli 2011 om 00:00

    Deze man heeft ook een functioneel wrapje gedaan.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      29 juli 2011 om 00:52

      @norge: Yup ik kan de aerodynamica al voelen! Wat een held :D

      Login om te reageren
    • HDM zegt

      29 juli 2011 om 09:20

      @norge: Die gaat vet hard :D

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      29 juli 2011 om 10:16

      @norge: Vooral die inlaat op de motorkap is supercool…

      Login om te reageren
  4. Stopwearingpants zegt

    29 juli 2011 om 00:13

    hahaha @norge echt wel functioneel!

    Login om te reageren
  5. Stopwearingpants zegt

    29 juli 2011 om 00:13

    hahaha @norge echt wel functioneel!

    Login om te reageren
  6. barryb zegt

    29 juli 2011 om 00:21

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  7. rechercheur zegt

    29 juli 2011 om 00:25

    Grappig, koop je een auto van zo’n anderhalf miljoen, wordt deze in een soort van rommelig achteraf steegje voor je verpakt. Dan zou je toch ook verwachten dat enigszins professioneel gedaan zou worden ….

    Login om te reageren
  8. Kvgorp zegt

    29 juli 2011 om 00:49

    Ik heb een keer op de dijk moeten werken rondom walon in Oosterhout. Hier staan rijen auto’s zo van de fabriek en die worden daar gekeurd en voorzien van kenteken. Dit is al een aantal jaar terug. Op een denk ik van wat hoor ik toch. Komen die mannen met M3 de hoek om scheuren richting het keuringsstation. Dit ging echt niet zachtjes en soms goed dwars. Fijn zo’n “nieuwe” auto. Netjes inrijden zeggen ze dan.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      29 juli 2011 om 09:17

      @Kvgorp: dat is bij Gefco in Oosterhout die krijgen een zeer groot % nwe auto’s binnen om ze vandaar te transporteren naar de dealers. En ik heb ook bij een autobedrijf gewerkt en wij kregen best vaak auto’s met schade binnen. 2 jaar geleden kreeg Arnhem en omstreken een enorme hagelbui te verduren. Hierdoor zijn veel van onze nwe auto’s beschadigd, wij hebben toen 3 uitdeukers 2wkn lang full time aan het werk gehad om dat weer te herstellen. Die gasten vertelden mij dat ze daarvoor 2 mnd bij VW bedrijfswagens allemaal Crafters hebben staan uitdeuken die tijdens transport waren beschadigd, gebeurt volgens mij vaker dan je denkt

      Login om te reageren
  9. Kvgorp zegt

    29 juli 2011 om 00:50

    En dan een stuk of 10 – 20 achter elkaar.

    Login om te reageren
  10. bullgod76 zegt

    29 juli 2011 om 07:17

    Damn, dat is nog eens een vette spot.
    Ik was hier vorige maand ook, maar heb van de Huayra alleen maar enkele carbon delen mogen zien, samen met de enorme remschijven.
    Een complete auto was toen net naar de spuiter.

    Maar om een vette Zonda R te mogen zien is ook geen probleem ;)

    Login om te reageren
  11. treser zegt

    29 juli 2011 om 08:52

    Filmpje met het afstellen van de spiegel(s) is onderweg.

    Login om te reageren
  12. werner zegt

    29 juli 2011 om 19:07

    Ben ook vorige week in de fabriek geweest, heb een aantal plaatjes op autojunk gegooid

    Login om te reageren
  13. markm zegt

    9 augustus 2011 om 18:17

    @dennisr
    Ik kom net uit mondena , en heb een bezoekje gebracht aan pegani maar ik heb gewoon in deze zonda r mogen zitten . zo moeilijk zijn ze daar in de zonda tircolore was het ook geen probleem.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North