• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Wiesmann MF5

Auteur: appeltje, gepost 17 juni 2011 om 13:30 – 33 Reacties

Wiesman GT MF5 - Foto: Jim Appelmelk


De waanzinnige Ferrari-combo die gisteren te zien was deed waarschijnlijk de to-spot list even vergeten. Het is een denkbeeldige lijst waar al het bijzonders op staat dat ik nog wel eens wil spotten. Het zijn stuk voor stuk topzeldzame auto’s die bijvoorbeeld disproportioneel duur waren, dan wel heel onbekend, dan wel een overtreffende trap. Vorige week ging er een streep door de GT MF5.

Of de Wiesmann GT MF5 disproportioneel duur is, is discutabel aangezien je voor €179.800 een erg bijzondere en snelle auto koopt, die bovendien uit “betrouwbare” onderdelen is opgebouwd.

Bekend is Wiesmann eigenlijk alléén bij de liefhebbers omdat het een kleinschalig merk is gebleven. De Roadster met zescilinder is door de jaren heen, sinds 1993, al vrij vaak van de band gerold, maar het heeft Wiesmann nog steeds niet tot een wereldberoemd merk gemaakt, wat misschien ook helemaal niet de bedoeling is.

Wiesmann GT MF5 - Foto: Jim Appelmelk

Wiesmann GT MF5 - Foto: Jim Appelmelk

Wiesmann GT MF5 - Foto: Jim Appelmelk

Waar echter sowieso géén twijfel over bestaat, is het feit dat de MF5 een overtreffende trap is.

De Roadster was ooit leverbaar met een zescilinder die nog geen tweehonderd pk leverde, maar daarmee was de auto eigenlijk al erg leuk want hij is klein en weegt niet veel. Een grotere zescilinder is nog steeds in gebruik, namelijk die van de M3 E46, die een maximum vermogen van 343 pk heeft.

Wiesmann GT MF5 - Foto: Jim Appelmelk

Wiesmann GT MF5 - Foto: Jim Appelmelk

Wiesmann GT MF5 - Foto: Jim Appelmelk

Hoe zou het nou zijn om een nòg grotere, krachtigere motor voorin een Wiesmann te leggen? De dichte versie, genaamd “GT”, werd aanvankelijk uitgerust met een V8 van 367 pk.

Wiesmann GT MF5 - Foto: Jim Appelmelk

Wiesmann GT MF5 - Foto: Jim Appelmelk

Wiesmann GT MF5 - Foto: Jim Appelmelk

Hoe zou het nou zijn om een nòg grotere, krachtigere motor voorin een Wiesmann te leggen? Wiesmann keek in de schappen van BMW, en ontdekte daar een schitterende motor die best geschikt zou zijn. De V10. Voorin de M5 en de M6 deed hij zijn werk erg goed, dus voorin de aanzienlijk lichtere Wiesmann GT moest het al helemaal een genot zijn. Zo ontstond de GT MF5, die vanaf lente 2008 tot augustus 2010 met deze motor werd geleverd. Het blok ging helaas met pensioen, dus moest er een nieuwe komen, – iets dat overigens, opmerkelijk genoeg, niet geldt voor de zescilinder. De V10 is inmiddels opgevolgd door de 4,4 liter V8 met twee turbo’s, naar specificaties van de X5M en X6M. In de tussentijd zijn er niet meer dan honderd GT MF5’s gebouwd.

Wiesmann GT MF5 - Foto: Jim Appelmelk

Wiesmann GT MF5 - Foto: Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Wiesmann
    Onthulling nieuwe Wiesmann uitgesteld, andere strategie
  • Gespot: een überzeldzame BMW M3 op verse platen
  • Gespot: vernieuwde BMW X7 brengt bezoekje aan Nederland

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot, mf5, Wiesmann

Vorig bericht: « #FAIL: vriend Bam Margera tankt diesel met Gallardo
Volgend bericht: Megane RS Trophy verbrijzelt eigen Ringrecord [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. BartZ zegt

    17 juni 2011 om 13:32

    Heel erg dik, mooie spot!

    Login om te reageren
  2. archiebald zegt

    17 juni 2011 om 13:33

    1 van mn droom auto’s, wat een heerlijke lijnen. Deze kleur staat hem ook ERG goed moet ik zeggen!

    Login om te reageren
  3. xilver zegt

    17 juni 2011 om 13:33

    Hele mooie wagen! Maar ik heb hem het liefste zo:

    Login om te reageren
    • mout zegt

      17 juni 2011 om 21:17

      @xilver: Dat jij een voorkeur had voor dat velgdesign had ik wel gedacht :D
      Maar het is ook nog eens een prachtige kleurencombo. Ik wil ‘m ook wel zo.

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        17 juni 2011 om 22:19

        @mout: Haha, nu je het zegt :D Ik had het nog niet eens gezien ;-)

        Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    17 juni 2011 om 13:35

    De een zal zeggen dat die koplampen bij het design horen, de ander zal zeggen dat mr Wiesmann te weinig geld heeft een mooie integrate koplamp te ontwerpen. Zo zijn er wel meer dingen mis aan een Wiesmann. Maar goed; zijn wel leuke bakkies. Je ziet er wel wat rijden in Munchen. Ik vind de cabrio versie nog wel het mooist: als je toch echt wil genieten van zo’n auto: doe je het als het mooi weer is! Dak open!

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      17 juni 2011 om 13:49

      @gregorius: ik heb effe zitten denken maar echt niets kunnen vinden… wat zou er nog mis zijn met een Wiesmann dan?

      (koplampen zijn trouwens schitterend vind ik)

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        17 juni 2011 om 14:42

        @Carreza: Op dezelfde manier zit het dashboard in elkaar. Waarschijnlijk een kunstof-plaat met al die tellertjes erin.
        Ohw, wacht, het is 2005, nu moet er ook een navigatie in: dus zaken ze een vierkant stukje uit het plastic. Het spul zal wel prima zijn, maar het ziet er zo simpel uit. Leuk voor een custom roadstertje; niet voor een 180k-roadster.

        Login om te reageren
        • p993 zegt

          17 juni 2011 om 15:15

          @gregorius: ik vind dat dash er nog niet zo gek uitzien, vergeleken bij alle opsmuk van andere merken. Het mag dan onderhuids plastic zijn (lees ik uit jou bericht) maar er zit een fraai stuk leer overheen, google er maar eens op.

          Login om te reageren
        • Carreza zegt

          17 juni 2011 om 15:18

          @gregorius: eens effe een foto van het interieur gezocht en het ziet er inderdaad “back to basic” uit, maar dat is denk ik meteen ook de sterkte van het merk, een beetje zoals Morgan dat ook kan.
          Bij deze het interieur:
          http://1.bp.blogspot.com/-P_tY2pIMWAg/TeDAwe6pacI/AAAAAAAAEIc/XEkexH2Qiq0/s1600/7.jpg

          Login om te reageren
          • mout zegt

            17 juni 2011 om 21:20

            @Carreza: Ik offer me wel op om het interieur uit mijn auto te vervangen door het simpele plastic dash uit die Wiesmann :P

            Login om te reageren
  5. lovethecar zegt

    17 juni 2011 om 13:38

    Donkergrijze graag!

    Login om te reageren
  6. Carreza zegt

    17 juni 2011 om 13:45

    Ik vind Wiesmann echt een schitterend merk! En deze GT MF5 is mijn favoriet, zelfs in dat lichtblauw!

    Als je deze dagen iets exclusiefs wil, koop je geen Ferrari, Porsche of Lambo maar een Wiesmann!

    Login om te reageren
  7. Kvgorp zegt

    17 juni 2011 om 13:53

    George Clooney?

    Ik denk dat George ergens kippen los heeft lopen want al zijn gaas zit in die Wiesmann

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 juni 2011 om 14:00

      Nee dit was zijn zoon, Snapde. En dat kippenverhaal kan wel kloppen, die auto is best wel een chick-magnet.

      Login om te reageren
    • tvrspeedsix zegt

      18 juni 2011 om 00:07

      @Kvgorp: nu maar hopen dat het niet piano’s regent…

      Login om te reageren
  8. GOD zegt

    17 juni 2011 om 13:58

    Grappig dat mensen dit bouwpakket prachtig vinden.
    Het heeft alles wat andere zogenaamde sjonnie auto’s ook hebben. race gaas, achterlichten van een stadsbus, apart kleurtje, spoiler, diepe velgen etc.

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      17 juni 2011 om 14:08

      @GOD: Dit bouwpakket heeft wel een dikke V10, dat maakt hem voornamelijk vet. Vind ik dan..

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        17 juni 2011 om 14:16

        @crackdavid: Blok is idd niks mis mee.

        Login om te reageren
    • snelisanders zegt

      17 juni 2011 om 14:38

      @GOD: Deze wel, maar in een andere uitvoering is het gewoon een prachtige klassieke sportauto, met goede moderne techniek onder de kap. Naar mijn mening een onverslaanbare combi. Deze uitvoering kan mij ook niet zo bekoren.

      Login om te reageren
    • mightymike zegt

      17 juni 2011 om 20:25

      @GOD: zo valt er over elke auto tegenwoordig wel wat te zeggen niet? Dit is allicht beter dan die RR van gisteren in geel en paars;)

      Login om te reageren
    • mout zegt

      17 juni 2011 om 21:23

      @GOD: Gebeurt niet vaak, maar ditmaal heb je ergens wel een punt.
      Ik vind hem prachtig, en zou niet kunnen zeggen waarom ik gaas, spoiler en lampen van een bus dit keer precies goed vind.
      Met een strandbuggy kan het soms ook.

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        17 juni 2011 om 22:35

        Begrijp me niet verkeerd ik vind Wiesmann ook gaaf hoor.
        Deze niet zo moet ik eerlijk zeggen, die voorbumper vind ik niet mooi en dat gaas vind ik ook niks. heb verder niks tegen gaas maar het staat gewoon niet.
        Ik kan er alleen niet tegen dat mensen tegenwoordig alles sjonnie noemen. en dan deze auto wel vet vinden terwijl het in feite niets meer is als een veredeld bouwpakket.
        Waarom is een Wiesmann met die velgen wel cool en bv een Golf 4 weer sjonnie tuning of petjes auto?
        En dan heb je ook nog het volk met Amerikanen dit, japanners dat, Duitsers zo en Italianen zus, ook zwaar irritant.
        Af en toe moet ik er ff iets zeggen, lucht op ;)

        Login om te reageren
  9. Pressman zegt

    17 juni 2011 om 14:06

    Voor een auto van €179.800 mag je wel iets beters verwachten dan Autostyle racegaas. De voorbumper ziet er nu ook een beetje uit als een goedkope kitcar, wat afbreuk doet aan dit speeltje.
    Zijkant ziet er prima uit, achterkant is erg dik ;)

    off-topic: kwam vanmorgen nog een beige M5 (v10) tegen bij het Alexandrium (R’dam), eerlijk gezegd herkende ik hem eerder al aan het geluid :P

    Login om te reageren
  10. Cantago zegt

    17 juni 2011 om 14:30

    De ongeblazen V10 is veruit de mooiste motor voor zo’n auto, echt, als ik het geld toch eens had!

    Login om te reageren
  11. motherlover zegt

    17 juni 2011 om 14:41

    Dikke auto, maar met dat zilveren gaas aan de voorkant in combi met die grote luchtopeningen doet het wel een beetje “petjes-achtig” aan, alhoewel deze auto dat natuurlijk niet is.

    Login om te reageren
  12. dennisr zegt

    17 juni 2011 om 16:37

    Zeer mooie auto! maar zoals meerderen al zeggen… dat gaas is jammer, zeker op een auto met die prijs.

    Login om te reageren
  13. Jesper zegt

    17 juni 2011 om 17:43

    Dik? Ja. Mooi? Nee. De lichtunits, achterspoiler en batmobiel-voorbumper doen ‘m lijken alsof hij iets anders probeert te zijn dan hij het liefst wil zijn – een oldskool sportwagen.

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    17 juni 2011 om 18:02

    Prachtig mooie wagen dit ,blijft mijn favoriete Duitser met motor voorin .

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    18 juni 2011 om 11:24

    Waaw, en die kleur is ook best wel prachtig.
    Mooie foto’s trouwens ook.

    @appeltje
    Kan ik deze krijgen als wallpaper? 1600×900

    Login om te reageren
  16. midasracer zegt

    18 juni 2011 om 11:59

    Een van de best gebouwde kleine serie produktie auto’s. Ik vind deze V10 volkomen over de top, doe mij maar zijn kleine broertje. Ik heb er een 1/18 model van in mijn vitrine staan, gebroederlijk naast een Morgan. Zoals Top Gear al zei, de Wiesmann is de beste hedendaagse Engelse auto.

    Login om te reageren
  17. DennisS65B40 zegt

    22 juni 2011 om 14:03

    Dikke koets en erg leuk dat zo’n klein merk zich zo staande kan houden!

    Wel ontzettend jammer van al dat steenslag, waarschijnlijk is van dichtbij een poffertjespan er niets bij…

    Login om te reageren
  18. sammeke26 zegt

    16 augustus 2013 om 16:12

    Mijn droom. punt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North