• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Megane RS Trophy verbrijzelt eigen Ringrecord [video]

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 juni 2011 om 14:33 – 54 Reacties

Merveilleux!


8 minuten, 7 seconden, en 97 honderste: zo veel tijd had ScheurFransoos Laurent Hurgon nodig voor een rondje Nordschleife met de 265 pk sterke Renault Megane RS Trophy. Is dat snel? Ja, dat is erg snel.

Renault maakte er al geen geheim van voornemens te zijn het record van de Megane R26.R (8:16.90) uit de boeken te rijden, en heeft dan ook de daad bij het woord gevoegd. Hiermee is het merk met de ruit nog steeds in het bezit van de snelste voorwielaandrijver die ooit het rondje Groene Hel heeft afgelegd. Een video is er ongetwijfeld ook geschoten (deden ze ook bij de R26.R), maar deze wordt ons nog even onthouden door de Fransen. Om een en ander in perspectief te plaatsen: met deze tijd laat het scheurijzer auto’s als de BMW M6 en de Porsche Boxster S stof happen.

Het Renault-team

Van de Trophy worden slechts 500 exemplaren gebouwd, en als je er een wilt hebben moet je verhuizen, want Nederland krijgt geen enkel exemplaar. Wij zijn benieuwd of de Gendarmes ook een van deze scheurijzers toebedeeld krijgen, voor de agent van de maand of iets dergelijks.

UPDATE: de video kan je HIER bekijken!


Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

megane, megane-rs, nurburgring, record, Renault, trophy

Vorig bericht: « Gespot: Wiesmann MF5
Volgend bericht: Mannen met sportwagen zijn geen ‘relatiemateriaal’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. jelmer zegt

    17 juni 2011 om 14:39

    Idioot snel. Bijna ongeloofwaardig. Was de auto standaard, gelijk aan het productiemodel? Wat voor banden zijn er gebruikt? Roept vragen op. Wel boeiend, want wat een tijd.

    Login om te reageren
    • 993turbo zegt

      17 juni 2011 om 14:42

      @jelmer: Afsnijden, dat is de truc!

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      17 juni 2011 om 15:06

      @jelmer: uiteraard was dit een standaardauto. De banden waren Bridgestone Potenza RE050A’s.

      Login om te reageren
  2. jack_abarth zegt

    17 juni 2011 om 14:40

    Ben geen fan van Renault, maar de sportievere tak is wel echt zóó ontzettend goed. Daar kan geen enkel merk aan tippen met een vergelijkbare (lees geld) auto.

    Login om te reageren
  3. likeaboss zegt

    17 juni 2011 om 14:42

    Geef mij toch maar zo’n R26.R, deze ziet er veels te dik uit…

    Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    17 juni 2011 om 14:49

    binnendoorweg gevonden ? :P

    Login om te reageren
    • jobh zegt

      17 juni 2011 om 14:53

      @Jokkebrok: gewoon een rondje om de pit denk ik XD

      Login om te reageren
  5. mrbones zegt

    17 juni 2011 om 14:53

    WTF? dat is mega snel!

    Login om te reageren
  6. stanny zegt

    17 juni 2011 om 15:02

    Ze vervingen de banden wel door superzachte Bridgestone Potenza RE0501-rubbers. En die semi-slicks maken een wereld van verschil.

    (bron: autowereld)

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      17 juni 2011 om 15:06

      @stanny:
      :idea:Ik zie net dat de tijdklok van Renault zelf is? (Plaatje Renault sport)
      Of is het normaal dat elk merk zijn eigen klok meebrengt?

      Login om te reageren
  7. zakar36 zegt

    17 juni 2011 om 15:09

    Dat is inderdaad erg snel! Ik wacht met vol spanning af op de video :D

    Login om te reageren
  8. mylvan zegt

    17 juni 2011 om 15:24

    Dit is wel een “standaard” megane maar wel 1 die speciaal voor dit record gebouwd is. Dus ja, het is dezelfde als het productiemodel maar of je daar nou zo prettig mee over klinkers rijdt…..??

    Login om te reageren
  9. Arco zegt

    17 juni 2011 om 15:26

    265 PK … 290 is al makkelijk realiseerbaar zonder aanpassingen … Gewoon een goed onderstel eronder zoals onlangs de Megane RS van de Duitse Auto, Motor & Sport had en de winst is al te pakken. Al heb ik liever Michelin Pilot Sport eronder dan de Potenza’s.

    Login om te reageren
  10. Thibault zegt

    17 juni 2011 om 15:30

    Eens kijken of ik dit beter doe op Need for Speed met een Megane RS :D

    Login om te reageren
  11. Corrado16v zegt

    17 juni 2011 om 15:58

    Crap dat is snel!
    Hebben ze de Agera eigenlijk al een keer over De Ring laten blazen ?

    Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    17 juni 2011 om 16:12

    M6 = 8:07:67….= sneller
    Porsche Cayman S = 8:06:00 = sneller

    Maar, ’t blijft een rappe kar zeg!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 juni 2011 om 16:19

      Dat laatste klopt, daar heb ik me verschreven -> Boxster ipv Cayman. Maar van de M6 heb ik de volgende tijd: 8:09 (Horst von Saurma).

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        17 juni 2011 om 17:43

        @sir_smokalot:
        HVS is niet dé snelste, maar doordat hij zoveel auto’s gereden heeft wel een goede maatstok om die gereden auto’s onderling te vergelijken.

        Login om te reageren
  13. Megakix zegt

    17 juni 2011 om 16:14

    Zou eerder schrijven:

    Laat de 1M en de C63 AMG achter zich met respectievelijk 7 en 5 seconden….

    Login om te reageren
  14. rufctr01 zegt

    17 juni 2011 om 16:43

    Dit is wel rete snel. Wat me wel opvalt hier dat een merk als BMW, Mercedes of Audi zo’n tijd neerzet dan is het gelijk grandioos. Doet Renault het dan vragen mensen of de auto wel standaard is of dat de klok wel klopt. Ik denk dat de Franse merken een behoorlijk inhaalslag hebben gemaakt en dat de Duitse merken kunnen gaan nadenken. Het bewijs is er al, BMW hangt de PSA 1.6 THP motoren al een tijdje in de MINI Cooper/S. Dus motoren bouwen kunnen de Fransen wel.

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      17 juni 2011 om 16:49

      @rufctr01: Ik zou mezelf dezelfde vragen stellen indien een audi rs3 dit of een gelijkaardig model dit zou gedaan hebben. Gewoon aangezien het sneller is dan de veel duurdere sportwagens.

      Maar toch een zeer knap resultaat voor een wagen van deze prijsklasse :!:

      Login om te reageren
    • The360box zegt

      17 juni 2011 om 17:02

      @rufctr01: Tis toch echt andersom vriend, in de C4 ligt nu bijv. de motor uit de Mini – BMW.

      Login om te reageren
    • GOD zegt

      17 juni 2011 om 17:05

      @rufctr01: “It utilises the Prince engine, the architecture of which is shared with PSA Peugeot Citroën and is designed to be more cost-effective and fuel-efficient, and is manufactured at the BMW Hams Hall engine plant in Warwickshire, United Kingdom.[25] The engineering was done in the United Kingdom by BMW Group UK Engineering, in Munich, Germany at BMW Group headquarters, and by external third parties.”

      Ik neem aan dat je wel engels kan toch?

      Login om te reageren
    • norge zegt

      17 juni 2011 om 17:53

      @rufctr01: Denk dat ze Renault niet premium genoeg vinden :)

      Login om te reageren
  15. GOD zegt

    17 juni 2011 om 16:55

    Zeker een hele knappe tijd semi slicks of niet.
    Maar fabriekstijden zijn altijd een stuk sneller dan de normale tijden.
    Alles word precies afgesteld voor de nordschleife, veel oefenrondjes, banden precies op temperatuur, goede dag kwa temperatuur en luchtvochtigheid, professionele coureurs en noem het allemaal maar op. Die gasten komen met een compleet team aan ingenieurs en monteurs daar na toe en alles moet perfect zijn. Baan word dan ook nog eens afgehuurd en alles.
    Heel veel merken doen dit tegenwoordig met hun top modellen. En die hebben allemaal toptijden.
    Het begint langzamerhand professioneel time attack te worden.
    Aan de ene kant heel leuk maar aan de andere kant zijn de tijden niet meer de waarheid.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      19 juni 2011 om 13:26

      @GOD: och, als ze het allemaal doen, dan heb je toch weer een zuiver vergelijk ?

      Login om te reageren
  16. Cantago zegt

    17 juni 2011 om 17:08

    Oe… Dat is wel heel snel… Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

    Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    17 juni 2011 om 17:28

    Renault FTW ! :P

    Login om te reageren
  18. Lan_Evo zegt

    17 juni 2011 om 17:49

    Dat is zeker wel een knappe tijd, Renault kan wel goede hot hatches bouwen!

    Login om te reageren
  19. ferrari94tr zegt

    17 juni 2011 om 18:48

    Huh en de focus rs 500 dan, die lijkt me sneller

    Login om te reageren
    • waxweazel zegt

      17 juni 2011 om 18:57

      @ferrari94tr:

      Zoek eens op, Ze hebben geprobeerd daar bij Ford met hun RS305 en RS500, geen van de 2 was sneller dan de Megane R26.R op de Ring.
      En aangezien deze Megane RS265 Trophy sneller is … trek de conclusie zelf maar ;)

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      17 juni 2011 om 20:09

      @ferrari94tr: Die Focus is misschien sneller in het optrekken, maar de Megane is veel beter in de bochten… Een goeie sportwagen is meer dan enkel een hoop vermogen ;) Daar hebben ze bij Ford de fout gemaakt volgens mij ;-)

      Login om te reageren
  20. Dimglor zegt

    17 juni 2011 om 20:14

    Mooie tijd… Renault heeft wel degelijk verstand als het op hot hatches aankomt… Ze maken mooie wagens daar!

    Login om te reageren
  21. mightymike zegt

    17 juni 2011 om 20:32

    Wel erg boeiend die tijd als je weer is je pak hagelslag vergeten ben en je moet ff snel naar de appie. Wie is er dan sneller je megane RS of de buurman met de M6?? Renault blijft naar mijn mening nog steeds kut auto’s maken zowel vroeger als nu. Nu zeker ze Veels te duur zijn geworden als de megane RS. Laat de Franse geen auto’s maken maar wijn en stokbroden

    Login om te reageren
    • waxweazel zegt

      17 juni 2011 om 21:13

      @mightymike:

      Te duur ? Volgens mij is de Renault Megane RS250 of RS265 nog altijd de goedkoopste van de hothatches, zeker als je alle opties (die standaard op de Renault al zitten) erbij telt.
      Ga dus ergens anders zeveren aub !

      Login om te reageren
      • mightymike zegt

        18 juni 2011 om 07:34

        @waxweazel: weet niet hoor maar op de auto RAI stond die kanarie RS voor 40 ruggen en nog geen eens lederen bekleding en fatsoenlijke interieur. Je kan zegge ja dat is hardcore zo min mogelijk maar als ik een bak van 40 ruggen koop wil ik wel dat die af is helemaal. Lees jij anders de boekjes nog een keer door.
        OT, die verkoper gaf het nog zelf toe dat de aankleding karig was ter verhouding van een golf gti of R

        Login om te reageren
        • xman zegt

          18 juni 2011 om 11:10

          @mightymike: Wees gerust, die Mégane is echt wel helemaal af hoor. Bovendien is hij een pak goedkoper dan een Golf R en ongeveer even duur als een GTI, maar je krijgt er dan heel wat meer prestaties voor in de plaats. En voor je tegen mij zegt dat ik beter nog wat boekjes doorblader, heb met alle 3 gereden, evenals met de Focus RS en denk dat als ik zelf mocht kiezen, ik steeds voor de Mégane zou gaan. En ik ben echt geen fan van Franse merken, maar je kan er gewoon niet omheen dat de RS afdeling van Renault op dit moment de beste hot hatches maakt.

          Login om te reageren
  22. Ralphizzle zegt

    17 juni 2011 om 22:32

    En dan te bedenken dat de 9 seconden langzamere Megane R26.R een speciale uitgeklede versie was van de Megane R26 met plexiglas ramen, geen achterbank, rolkooi en Yokohama semi-slicks!

    @GOD, tuurlijk!:

    Van EVO magazine.: Renault test driver Laurent Hurgon set the time during only the car’s second lap of the Nordschleife – and our very own John Barker was there to see it happen.

    ‘When he went out Laurent was driving on some nicely worn tyres,’ said John, ‘he went out first thing and conditions were ideal for a turbocharged engine, about 11 degrees and the track cold enough to help road tyres. He said it was still damp under the trees so he went back out for another go and set the time on his second lap.’

    John will be driving the car around the track later today – we’ll bring you the full story later!

    http://www.evo.co.uk/news/evonews/269071/megane_trophy_takes_nurburgring_record.html

    Login om te reageren
  23. Jochempie zegt

    17 juni 2011 om 22:39

    Ziekelijk snel! Met 265 pk op de voorwielen sneller zijn dan een Cayman S! Gigantisch!

    Login om te reageren
  24. partyeffects zegt

    18 juni 2011 om 08:15

    Wow wat een super tijd, Eat that!!
    Ik wacht op de volgende Megane upgrade :)

    Login om te reageren
  25. Chrisvan_Houten zegt

    18 juni 2011 om 10:39

    -edit: dank u, de video staat inmiddels in het artikel-

    Login om te reageren
  26. willemseles zegt

    18 juni 2011 om 12:10

    Waarom zet die coureur die turbomotor meteen af ?
    Een minuutje stationair had geen kwaad gekund na zo’n volgasrit.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      18 juni 2011 om 16:01

      @willemseles: Omdat deze motoren uit zichzelf nog nakoelen, vroeger moest je dit inderdaad zelf doen.

      Login om te reageren
  27. T16 zegt

    18 juni 2011 om 12:46

    Een stage 2 getunde Opel Corsa OPC haalt deze tijd ook.
    Heeft slechts 210 pk en weegt wel een stuk minder, 1150 kg met rolkooi.Dus ik ben niet onder de indruk van Renault. Verder is het onderstel vaak spijkerhard op deze snelle versies.

    http://www.rent4ring.de/en/news/opel-corsa-opc-added-to-our-rental-racecar-fleet.html

    Login om te reageren
  28. robbie zegt

    18 juni 2011 om 13:13

    En we hebben video:
    http://www.autojunk.nl/2011/06/renault-megane-rs-trophy-zet-ring-record

    Login om te reageren
  29. Jochempie zegt

    18 juni 2011 om 13:50

    Ik heb de onboard even bekeken en zo spectaculair ik de tijd vond, zo spectaculair is het onderstuur van die wagen. Dat kun je toch geen rijdersauto noemen? Ga je schamen, Renault! Ik stap over op rwd.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      18 juni 2011 om 16:06

      @Jochempie: Ga je schamen Renault? Noem dan eens 1 auto met voorwielaandrijving en ongeveer hetzelfde vermogen die geen last heeft van onderstuur?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        20 juni 2011 om 22:35

        @SimonMc: Voor een voorwielaandrijver is er niets fijner dan een Renault Sport auto. Zoals je zelf kan ervaren. Maar dat geglibber over de ring… Brrrr.. Dat lijkt mij echt teveel vermogen voor de voorbanden.

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          21 juni 2011 om 01:30

          @Jochempie: Ja, prettig rijden is anders.

          Doet me altijd denken aan dat Top Gear filmpje, met die Alfa Romeo 147 GTA Autodelta, met 328 pk :

          http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/13/147_gta_328_pk_captain_underst

          Jammer genoeg is het filmpje reeds van Youtube verwijderd, maar dit filmpje van Top Gear gaat over de “gewone” GTA :

          http://www.youtube.com/watch?v=N0P54S8ESys

          Login om te reageren
  30. baasbas zegt

    18 juni 2011 om 14:29

    Moet even gezegd hebben: respect voor die supertijd. En respect voor de bestuurder.

    Maar even serieus, niet normaal wat een onderstuur. En dan moet je nog bedenken dat ze een van de plakkerigste street legal banden gebruikt hebben. Na elk rondje ring nieuwe banden???

    Als je voor straatgebruik een ietsje minder slijtgevoelige band monteert dan verergert het onderstuur nog meer??

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      18 juni 2011 om 16:06

      @baasbas: En dat is niet normaal voor een voorwielaangedreven auto?

      Login om te reageren
  31. willemseles zegt

    18 juni 2011 om 23:43

    SimonMc [ reply ]
    18-06-2011 om 16:01
    @willemseles: Omdat deze motoren uit zichzelf nog nakoelen, vroeger moest je dit inderdaad zelf doen.

    Zou best kunnen hoor Simon, maar de turboschoep die met 100000 tpm draaide laat ik zelf liever gesmeerd even tot rust komen.
    In de 30 km woonwijk of bij snelwegtankstation een minuutje nadraaien. Maarja, mijnes is alweer van 2005.
    groet,

    Login om te reageren
  32. Ralphizzle zegt

    19 juni 2011 om 14:03

    Plakkerigste street legal banden?
    Gewoon ordi Bridgestone Potenza RE05…

    Zitten onder de Enzo en Porsche Boxster.

    Géén ‘street legal’ Toyo Proxes R888 zoals optie onder de Megane R26.R!

    En een Ford Focus RS of een andere ‘Hot Hatch’ heeft géén last van onderstuur wil je zeggen!? Zie je veel stuurcorrecties als ie ‘glijdt’; het blijven natuurlijk straatbanden.

    Login om te reageren
  33. markderoos zegt

    14 september 2011 om 11:01

    Wat een supper tijd heb zelf ook megane rs 250 met 285 pk en 450nm.mij vraag is aan jullie ik heb die 19inch wielen eronder zitten. ik wil dat mijn band plater toont of is. Welke maat zou het best zijn. Er zit nu 235 35 19 onder maar ik wil platter.Ik zit te denken aan 225 35 19 maar kan ook 235 30 19 wat is dan het plattst ik zit te denken aan michelin banden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North