Gevonden: een auto met alle opties

Auteur: , 78 Reacties

Eindelijk!

Het wordt te vaak geroepen bij advertenties: ‘Full Options’. Het is een term die aangeeft dat de auto voorzien is van alle opties. Als er wordt gezegd dat een auto voorzien is van alle opties, dan weet je één ding zeker: er mist vast nog een optie. Zeker met Duitse auto’s is het erg lastig omdat er zo ontiegelijk veel opties op besteld kunnen worden.

Maar waarschijnlijk hebben we dan toch een kanshebber gevonden voor de term. De auto in kwestie is een BMW 540i Touring uit 2000. Deze generatie van de 5 Serie kennen we als een bijzonder geslaagde youngtimer. De looks, rij-eigenschappen en bouwkwaliteit waren bijkans perfect. Zelfs een instap-520i is al een fijne auto. Deze 540i is overduidelijk geen instapper. Het was destijds de dikste 5 Serie Touring die je kon bestellen bij de BMW dealer. De atmosferische V8 van 4.4 liter levert een gezonde 286 pk en 440 Nm.

Het begint al meteen lekker met de kleur: Estorilblau. Een kleur die perfect staat op een E36 M3, maar deze 540i kan het goed hebben. De auto staat op de ‘Style 65’ velgen van de M5. In combinatie met de originele M5-spiegels, verlaging en M-bumperset lijkt het net een M5 Touring, die er helaas nooit is geweest van deze generatie.

Maar naast een smakelijk uiterlijk zijn het de opties die deze auto zo bijzonder maken. De adverteerder was zo vriendelijk om alle optiecodes te vermelden:

S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S261A Side airbags for rear passengers
S302A Alarm system
S308A BMW light alloy wheel, cross spoke 42
S316A automatic trunk lid mechanism
S320A Deleted, model lettering
S352A Insulating double-glazing
S354A Green windscreen, green shade band
S386A Roof railing
S403A Glass roof, electrical
S417A Roller sun vizor, rear door
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S441A Smoker package
S455A Active seat for driver and passenger
S456A Comfort seat with memory
S464A Ski bag
S469A Integrated child seats
S494A Seat heating driver/passenger
S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S536A Auxiliary heating
S609A Navigation system Professional
S620A Voice control
S629A Car telephone (GSM) w card reader, front
S672A CD changer for 6 CDs
S677A HiFi System Professional DSP
S710A M sports steering wheel, multifunction
S760A High gloss shadow line
S775A Headlining anthracite
S785A White direction indicator lights
L801A National version Germany
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S970A Business Package
S980A Exclusive package
S202A Steptronic
S210A Dynamic stability control
S220A Self-levelling suspension
S249A Multifunction f steering wheel
S438A Fine wood trim
S520A Fog lights
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S555A On-board computer V with remote control
S851A Language version German
S431A Interior mirror with automatic-dip
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S473A Armrest front
S488A Lumbar support, driver and passenger
S602A On-board monitor with TV
S694A Provisions for BMW 6 CD changer

Kortom, dit lijkt dan de eerste auto te zijn waarbij je echt kan zeggen ‘Full Options!!1!’. Ironisch dat dat juist niet is vermeld. Wat wel is vermeld, is de prijs. Deze is niet mals: € 17.999. Zeker in combinatie met de hoge kilometerstand (227.000 km), is dat een heel fors bedrag voor een 17 jaar oude BMW 5 Serie (aankoopadvies). Doekje voor het bloeden, de gehele onderhoudshistorie is bekend en bij 73.000 km werd er onder garantie een nieuwe motor in gezet. Ter referentie, deze BMW 540i Touring kostte 15.950 en had 65.000 km op de klok staan.

Mocht iemand nog een optie missen, laat het weten in de comments!

Met dank aan Rachid voor de tip!



78 reacties

Die sjonnie koplampen zijn anders een optie die beter had kunnen ontbreken…
@trustmeiamanengineer: originele angel eyes sjonnie?
@mickyv3: Dat zijn toch geen originele koplampen met die rare knipperlichten?!
@trustmeiamanengineer: Jazeker wel. Nou kun je niet zien of het echte of imitatie is van de foto, maar ze zien er weldegelijk zo uit.
@mickyv3: Angel eyes horen natuurlijk bij een BMW, ik doelde op die rare knipperlichten.
@centric: Hmm oke. Ik vind het maar lelijk, er klopt iets niet aan die knipperlichten naar mijn idee.
@trustmeiamanengineer: de knipperlichten ben ik het wel met je eens
full options en dan heb je geen meegespoten stootstrips?
@jorden: bij de 2001 t/m 2003 faceliftmodellen zijn de stootstrips meegespoten.
Het 2000 model was een soort van tussen facelift model. Die hadden origineel ook nog geen Angeleye koplampen en Celis techniek achterlichten.
@jorden: Precies wat ik ook dacht
@trustmeiamanengineer: angeleyes vanaf de facelift pas. Denk dat dit geen originele zijn. Verder, de genoemde 286 pk: zijn er meer dan 300. Vaak in die tijd getest op de rollerbank. Had te maken met de M5 die op papier op grote afstand moest blijven. En de concurrentie (kopers van-) zand in ogen strooien. “Die Bmw gaat hard zeg voor zijn 286 peekaa!”
@centric: kun je zeker wel zien aan de angel eye ringen. Bij die van Depo zie je afzonderlijk geplaatste lelijke ledjes en bij die van Hella bestaan ze uit één geheel.
@trustmeiamanengineer: Koplampen zijn origineel. Echter zijn de gele ringen vervangen voor wit (wat ik ook erg sjonnie vind). En de US-headlights zijn geactiveerd waardoor de knipperlichten permanent branden.
@Vreddy_B: inderdaad maar ja roepen en dan denken he!?
@trustmeiamanengineer: Kan imitatie zijn inderdaad. Origineel had het 2000 facelift model geen Angeleye koplampen. Die zijn pas op de 2001 modellen geïntroduceerd.
@mickyv3: zijn rond 2000 geïntroduceerd, dus zou misschien kunnen. E46 (3-serie) heeft ze in ieder geval niet gehad.
@mickyv3: Coronaverlichting. De term “angel eyes” is per definitie Sjonnie.
@Henkie86: de term coronaverlichting kende ik nog niet
@mickyv3: Dat is de term die BMW er ooit zelf aan gegeven heeft.
@Henkie86: oké weer wat geleerd
@Henkie86: iets met dom en lullen
@mickyv3: originele spullen zijn niet persé niet-sjonnie, kleine kanttekening…
@davelepeef: dat is zeker waar
@trustmeiamanengineer: Die koplampen waren dan weer geen optie. Dat waren dé koplampen van het faceliftmodel. Of hij moet omgebouwd zijn naar het faceliftmodel (de bumperpartij klopt ook), maar dacht dat het model een jaar later pas was gefacelift.
@trustmeiamanengineer: en de spiegels zijn ook niet origineel
@trustmeiamanengineer: perfect voor een sjonniedeluxe
@trustmeiamanengineer: wat heeft @desjonnies hier nou weer mee te maken? ;-)
Hier word ik hebberig van
Full options is volgens mij niet eens mogelijk bij de Duitse merken, omdat de ene optie de andere soms uitsluit.
@berlinetta: Scherp!
@berlinetta: exact, in configurators word je daar gek van 😃
@apriliarsv: als je rechter kontzak dik genoeg is kun je em geheel naar eigen smaak maken!
@bmwfreak038: ook fabrieksaf!
@bmwfreak038: ‘u hebt gekozen voor sportstoelen voor, de volgende opties worden verwijderd (…) *vul zelf maar in*’
@berlinetta: gelukkig zit er wel een gevaren driehoek bij!
@berlinetta: snap die dingen soms niet.
bvb: een bekerhouder in het dashboard kan niet samen met een midden armsteun achter. (om maar iets gek te noemen)
2 opties die geen flinker met elkaar te maken hebben, kan je niet kiezen.
Wat een toffe bak.
Ja ja carbo op de dash en hout achterin… Ik denk dat dit een Frankensteiner is.
@e36thuglife: sterker nog, de stoelen komen uit een 7 serie, zijn een stuk groter en comfortabeler dan die van de E39. Tevens zit er een M5 tellerbak in en ook dat is dus aftermarket/OEM+. De auto is voor de rest wel in handen geweest van een liefhebber die er goed voor gezorgd heeft.
@jzaero: dat zijn gewoon comfort stoelen van een 5 serie
dat voorste kussentje kun je nog uitschuiven zitten wel erg lekker
@e36thuglife:

Deze dingen zijn allemaal ooit onder de 4000 euro doorverkocht ..
You do the math ..
@lincoln: onzin !! Niet dit soort dikke exemplaren.
Wel heel erg veel geld. Maar hij ziet er wel nog puntgaaf uit. Mooie wagen!
Trekhaak..
Bekende auto. De eerste eigenaar heeft hem geimporteerd vanuit Oostenrijk en volledig ‘full options’ gemaakt. Dit is nog volledig terug te vinden op bimmerportal.nl denk ik.
Auto veranderd nu wel elke 1,5 jaar van eigenaar. De prijs ook trouwens.
2 jaar geleden stond hij te koop voor een kleine 13k.

Blijft wel een prachtig ding trouwens.
@Vreddy_B: maar het is nu dan ook ineens een youngtimer hè. Dan kun je meteen 50% van de waarde erbij schrijven tegenwoordig…
Hele mooi auto is het.
Jammer geen volle knoppenbalk.
En de koelkast mist nog
Ken deze wagen ook goed van de persoon die hem geïmporteerd heedt en 2 eigenaren erna.

Enige optie waarvan ik weet dat die er niet op zit die nog beschikbaar is is de uitschuifbare kofferbaklade.

Spiegels zijn overigens wel originele M spiegels bij mijn weten. Vandaar ook bijpassende binnenspiegel.
@desmond_tannenbaum: Nog een optie die mist is leer op de handvatten en deurpanelen. Uit mijn hoofd leer pakket 2.
@desmond_tannenbaum: standkachel mis ik ook
@desmond_tannenbaum: heb je enig idee hoe de Aktiv Sitze optie samengaat met de contourzetels? Naar mijn weten zijn deze twee nooit tegelijk geleverd..
Klap van de molen gekregen zie ik
Wat een dikke auto!
Trekhaak?
Ik mis de handbak.
Of toch in ieder geval flippers aan het stuur.
De 3 liter lijn 6 had em perfect gemaakt ..
@lincoln: wederom onzin die V8 is een geweldige motor voor de 5 serie, ongekende souplesse , de m54B30 3.0 zes lijn is vooral in de E46 en de Z4, die zijn stukken lichter.
@lincoln: vooral in de E46 en Z4 een fijne motor.
Ik mis een ducktail spoiler.
Ga toch liever voor de E39 B10 V8 Touring dan is een km stand van > 300K geen enkel probleem, pas ingereden.
Kopen en er meteen spatbordverbredingen tegenaan nagelen. Én natuurlijk Een Akrapovic-systeem eronder anders telt het niet.
Heerlijk. Al vraag ik met af of de M5 klokkenwinkel origineel is. Persoonlijk was het als 530d helemaal af geweest. Maar wat een gaaf ding!
Gaaf ding alleen vind ik hem veel te duur.
@rufctr01: Vragen kan altijd, of je de vraagprijs krijgt is afwachten. Drie jaar terug stond deze auto te koop voor minder dan 10.000 EUR.
De cd wisselaar zit er niet in, alleen een eventuele aansluiting. Close, but no cigar.
Geen universele garagedeuropener en kompas in de binnenspiegel…
Geen rdc (bandenspanningscontrole) en geen verhogers in de achterbank. Mis ook de stoelverwarming achterin volgens mij.
Verhogers in de achterbank wel. Mein fehler!
*Estorilblau
Wat een idiote vraagprijs voor die KM stand zeg…
Bekende auto in de bmw wereld. Maar veel te duur.
Verganie Glorie
Geen Standheizung, dus geen full option. En het is Estorilblau @Willeme
Trekhaak???
Officieel mooiste neus ooit op een auto
wat me opvalt is dat heel vaak bij “Duitse Premium-merken” vaak voor de 100.000km een nieuwe motor geplaatst is.
Bekende wagen inde BMW scene, vraagprijs is wel wat absurd , gezien de kmstand is hij met 10k dik betaald.
Maar blijft een pracht bak.
Is mijn Ex touring… ik heb hem ingevoerd en de meeste extra’s ingebouwd naast de opties wat de auto al had.
6 jaar in bezit gehad, is een originele facelift van eind 2000 dus 1 van de eerste.
Stootlijsten zijn allen in hoogglanszwart omdat dat mooi aansluit bij de raamlijsten en anders vond ik het te blauw worden.
Auto heeft ook een complete bakrevisie gehad.

Dingen wat ik heb veranderd;
M bumpers
M spiegels
M lijsten
Oem nieuwe koplampen
Eissenman race
Dashboard leder m5
Smg flipperstuur
Digi tv met groot scherm
Contourstoelen inc klaptafels
Enz, enz
Trekhaak

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).