Deze M5 wordt voor een betaalbare prijs aangeboden

Auteur: , 87 Reacties

Addertje onder het gras? Wel, dat is de hamvraag.

In tegenstelling tot de E60 M5 is de E39 M5 (aankoopadvies) behoorlijk prijzig op de tweedehandsmarkt. Een fraai exemplaar van deze generatie begeeft zich qua prijs tussen de F10 M5-occasions. In het Duitse aanbod valt er één exemplaar op. Een latere E39 M5, in een prachtige staat en slechts 95.000 kilometer gedraaid. Prijs? 29.960 euro.

Dat is niet geheel logisch, aangezien vergelijkbare exemplaren ongeveer 50.000 euro kosten. Lees je de advertentie dan krijg je een idee waar die prijs vandaan komt. De aanbieder stelt namelijk dat deze M5, oorspronkelijk geleverd aan een Duitse eigenaar, in 2016 vanuit Japan is geïmporteerd. De geschiedenis van de auto is niet meer in zijn geheel bekend en dat heeft een drastische invloed op de prijs.

Mist de tweede sleutel of een boekje bij een Citroën Xsara uit 2001, of een Peugeot 206 uit 1997, dan haalt men de schouders op. Dat is hier toch wat anders. Een onbekende historie of boekjes die niet kloppen hebben (grote) invloed op de verkoopprijs. Zelfs als de M5 technisch prima in orde is, laten potentiële kopers de auto alsnog staan.

Historie bekend of niet: voor net geen 30 mille ziet deze M5 er op de foto’s niet verkeerd uit. De auto staat in Garbsen, zo’n 330 kilometer rijden vanaf Arnhem.

Met dank aan @tristant voor de tip!



87 reacties

Hmm, ik heb een 206 uit ’98 (eerste jaar dat ze gebouwd werden) met historie, woon exact 330km van Garbsen en zoek al een jaartje naar een leuke e39. Misschien toch maar eens gaan kijken dan, kan geen toeval zijn ;)
@pier: maar.. heb je beide sleutels van de 206?
@draadloos: jazekers, 1 sleutel met ab en een gewone sleutel. En zoals de youngtimerboeren zo mooi zeggen: inclusief boordmap.
@pier: 206 uit 1997 zou ik wel degelijk met een grote bocht om heen lopen, torn bestonden die krengen inderdaad nog niet eens…!
@lotuselises2: hoe kom je bij 1997?
Geliefd onder drugshandelaren en turken, ik zou er dus nooit in willen rijden. Ik zag trouwens begin dit jaar een nieuwe M5 te koop bij een BMW dealer met 500 km van 200.000 euro voor 140.000, de snelst afschrijvende auto blijkbaar.
@grandmasterb: ga toch fietsen man, met je drugshandelaren en Turken. Jij hebt klaarblijkelijk geen verstand van auto’s. Dit is inmiddels een zeer geliefde liefhebbers auto. Is het station van sjonny auto al ruimschoots gepasseerd. Gewoon hele gave auto’s. Dit specifieke exemplaar hier sla ik echter over, maar dat terzijde.
@cpp1 @grandmasterb
Wat een onzin verhaal. Iemand meenemen met verstand van zaken en kijken wat de werkelijke staat van de auto is. Ik heb zelf een, uit Japan geïmporteerde, S6 gekocht vorig jaar. De auto heeft mij geen enkele verrassing gegeven. Zoals @desjonnies ook al stelde, de “Japansche Mensch” is zeer kritisch als het hun automobilia betreft. Een ander groot voordeel, auto’s welke nieuw geleverd zijn geweest in Japan hebben niet een korreltje pekel gezien en zijn doorgaans in een mooie gave staat. Uiterlijk, maar ook onder de kap en de gehele vloer. Ook mijn S6 is links gestuurd, net als deze M5. Na onderzoek blijkt dat een soort ‘status’ te zijn. Een Europese auto rijden met (voor hun) het stuur aan de verkeerde kant.
Mij zou het ‘mankement’ van slechts 1 sleutel en geen documentatie geen hinder zijn. De auto goed (laten) inspecteren en dan de beslissing nemen. Mijn S6 was wel volledig gedocumenteerd qua onderhoud, maar de datums en km standen kon ik lezen de rest niet. Mijn Japans is een beetje ‘roestig’. Maar zelfs het keurrappoort van het Japanse veiling huis zat er bij, met de hoogste beoordeling voor een auto van de leeftijd van de mijne. Gelukkig had de verkoper het idee om de auto in Duitsland te slijten en was de auto dus ook al voorzien van een recent TÜV rappoort ook.
@grandmasterb: kun je zo’n beetje elke Duitser wel laten staan denk? Nee, gewoon een mooie auto voor liefhebbers.
@mert92: dat is dan natuurlijk geen gek idee: alle Duitse auto’s laten staan :-)
@grandmasterb: Alleen zwakzinnigen geven om imago, zowel positief als negatief.
@grandmasterb: ik haat social justice warrior gedrag, maar je bent echt een lul met je Turken-opmerking. Alsof het een vies volk is.
@jochempie: Nou… zelf vinden ze 6 luchtverfrissers in een auto nog niet genoeg…
En een fatsoenlijke Nederlander wil gewoon niet geassocieerd worden met dat volk. Overigens rij ik zelf ook een ‘turken’ Mercedes die dat stadium voorbij is en nu liefhebbers trekt. Alleen ruikt die van mij nog naar leer en zijn de boekjes afgestempeld bij de dealer.
@dragspert: Ook al zo’n zwakzinnige opmerking met je ‘een fatsoenlijke Nederlander willen niet geassocieerd worden met dat volk.’

We kunnen ze allemaal wel heel goed over 1 kam scheren om vervolgens elke zaterdagavond na het stappen een bak shoarma naar binnen te werken.
@viezefreddyw: Een lekker potje zwakzinnige uitspraken op internet posten met een vleugje racisme mag tegenwoordig ook nergens meer. Haters. ;)
@rikus: Er zijn andere podiums op het internet waar je zulke uitspraken kan doen. Hier op Autoblog is iedereen welkom en maakt ras, geaardheid, seksualiteit etc geen bal uit en zo houden we het netjes voor elkaar en voor iedereen.
@viezefreddyw: kinderachtig.. G*dverd*mme..
@dragspert: turken vallen ook altijd op van die vrouwen.
Mag dus aannemen dat jij een vent hebt?
@dragspert: Ik heb het idee dat voornamelijk onfatsoenlijke Nederlanders niet geassocieerd willen worden met “dat volk”.

Simpleton.
@dragspert: oei, de wonden moeten wel erg diep zitten bij jou… Hoe kut je het ook vindt, ben ik minstens zo ‘Nederlander’ als jij. ;)
@dragspert: weer een domme opmerking over Turken.. Je bent een mooie voorbeeld van een toetsenbord gangster. Grote praat op het internet maar op straat voor je kijken en gauw doorlopen. Ik zou graag willen dat je dit soort opmerkingen face to face tegen mij maakt. Ik zal je straks een pb sturen (als dat kan btw) Ik wil heel graag bij je langskomen..
@b0z4: ik verwerp deze reactie minstens net zo als die van @dragspert, je bent geen haar beter…
@b0z4: Je hebt een staat van dienst waar men u tegen zegt, als het op anti-westerse uitspraken aankomt op Autoblog. Je bent dus niet bijzonder onpartijdig te noemen. Dus dit dreigement moet men wel even in die context bekijken.
@Jochempie: maar wel gebruik maken van alle lusten van het westen… Dit is het type dat hier alle vrijheid heeft om alles te zeggen en doen wat ‘ie wil, om vervolgens bij de Turkse verkiezingen op onze grote ‘vriend’ Erdogan te stemmen…
@b0z4: Wil jij zo graag met Nederlanders geassocieerd worden dan? Wil jij naar de kerk dan? Wil jij aan zelfspot doen dan? En het allerbelangrijkste, wil jij je grote nationalistische muil houden dan?
Laat ik voorop stellen dat ik absoluut niet rascistisch ben. Meerdere allochtone vrienden en zelfs meerdere jaren een allochtone vrouw gehad.
Waar ik wel precies een hekel aan heb is het opstandige en agressieve gedrag en toontje wat jij nu aanslaat. Maar je bent welkom hoor, kan ik je alle geneugtes laten zien van een oer-Hollandse boerderij met bijbehorende vredelievende cultuur.
Pas wel op, er lopen varkens!
@dragspert:

Bij het uwv is hij wel een NLer ..
@lincoln: uwv nooit geweest maar heb wel die die nlse tering paspoort. Maar ik poep op dit land en mensen zoals jullie. Nee ik ga niet weg ik geniet ervan om het voor jullie te verzieken. Maak overal misbruik van en pomp het zwart geld lekker met de auto naar Turkije ;) En jullie maar werken voor de belasting hah Oh wat voel ik me weer goed
@b0z4: identificeer je alsjeblieft niet met je Turkse achtergrond, wat mij betreft mogen ze bij jou beide paspoorten afpakken.. je poept helemaal nergens op, je bent te dom om te poepen..
@b0z4: bro kom je uit boz boz? Bergen op zoom Of is je naam toevallig zo?
@b0z4: Je trekt aan het kortste eind. Leuke manier om je leven te leven, vol frustraties en haat.
@b0z4: lekker bezig Fuat, gezien je GTS mag de FIOD denk ik ook even meelezen.
@grandmasterb: nee dat zijn alfa’s
@grandmasterb: maakt het uit of een auto geliefd is bij een bepaald type volk? Is die auto dan minder waardig, of van mindere kwaliteit?
Wat wel van mindere kwaliteit is, is uw persoonlijkheid. Dit heb je zeer mooi verduidelijkt met uw reactie.
@grandmasterb: 500 km aan testrijders in een sportwagen. Nee ik zou ook bedanken.
@grandmasterb: bedankt haha ik ben een echte Nederlander en zeker geen drugsdealer! Overdreven stereotypering van een jaloerse Aygo rijder vermoed ik.
Aankoop keuring bij profile maar doen dan?
Als je dan toch geld over hebt voor een youngtimer als deze, kun je deze lekker laten staan.
@basv: meen je niet?!
Met die zwarte velgen ziet hij er toch een beetje uit als de standaard pauper BMW.
Mocht iemand me vragen zou ik zeggen: “overslaan!”
Wat me precies tot die mening brengt..? Weet ik niet precies; de aangelijmde frutsels aan de voorbumper, de ‘spoiler’ achterop, de niet mee gespoten pdc sensoren (hoort dat standaard zo, op een ‘gewone’ E39 zit daar echt een lakje verf op!), feit dat t ding uit Japan komt maar wel stuur links heeft…

@ukbob: de e39 M5’s hadden allemaal de stootstrips in zwart ongespoten kunststof.
@ukbob: Wat ik i.c.m. die spoiler achterop vooral interessant vind is de optie “Heckspoiler Entfall”…
@ukbob: Japanners zien graag Duitse auto’s en worden er ook graag in gezien, een stuur links geeft een nog sterker ‘europees’ of ‘exclusief’ imago.
@defl8: klopt en als ze ouder zijn, zijn ze daar weinig waard want niemand wil dat stuur nog links.
Hmmm, lastig lastig, 25k meenemen heb je wel een topwagen, je moet de 25k wel als weggegooid zien, maar daar staat een berg lol tegenover. De pijp uit gaan en 25k op de bank over hebben is ook zonde
@panam1: wel jammer dat je deze dan toch net niet meekrijgt voor 25k
@joost1990_2: zit een verschil in wat je vraagt en wat je krijgt ;)
@peug206: maar dat zal geen 5k verschil zijn. Hij raakt hem wel kwijt voor 29k denk ik
Blijft een mooi tijdloos model. Volgens reed hoofdcommissaris Andreas Wolff ook zo’n 5-serie als ik mij niet vergis.
Misschien lastig voor als je de auto weer wilt verkopen op korte termijn, maar als je de auto ergens goed kan (laten) nakijken/doormeten waarom niet. 20 mille kun je nog een leuke auto van erbij halen.
@krauwbak: 20 mille Kan je nog een leuke auto van erbij halen?????
@adrianixxxx: ja, gerekend vanaf 50 mille die een vergelijkbaar exemplaar ongeveer kost..
Die auto is net wat te oud voor zwarte velgen dat maakt hem zo sjonny. Maak ze weer zilverchroom dat ziet er veel beter uit.
@thomasthomas: wat een onzin, ik kocht in 19998 een nieuwe Punto met als optie zwarte velgen, was dus toen al een mode dingetje, past prima in de tijdgeest.
@toniominestrone: dat duurt nog wel een paar jaar dus.
@toniominestrone: hadden ze er geen wieldoppen voor toen dan?
Hier spreekt de Pleonasme Politie: zou u per direct ‘betaalbare prijs’ willen corrigeren?
@svenska_aeroplan_ab: het is inderdaad fout, maar het is een contaminatie en geen pleonasme. ;)
@dizono: dit is wel degelijk een pleonasme: waarbij een eigenschap inherent aan een woord expliciet wordt genoemd (elke prijs is per definitie betaalbaar). Een contaminatie is een verwarring van twee begrippen (bijv. ‘die auto kost duur’ of ‘dit artikel moet Dizono overnieuw lezen’).
@depsycholoog: zo zou je het kunnen opvatten, maar mijns inziens duidt betaalbaar hier op goedkoop (‘goedkope prijs’) en niet op het feit dat hij te koop is. De zin ‘deze M5 is betaalbaar’ zou anders überhaupt geen hout snijden omdat vrijwel elke auto wel voor een prijs te koop is.

Misschien is het wel zowel een contaminatie als een pleonasme… Wat een mooie gedachte op deze zonnige ochtend.

@dizono: wat een consternatie zeg
@dizono: groetjes taalnazi
gezien de algemene staat van de auto zal het onderhoud ook wel uitgevoerd zijn; ‘van een liefhebber uit Japan’ is een prima referentie.
ik vind dit model niet mooi en hij is mij te groot, dus ik ga het niet doen, maar iemand wordt hier vast heel blij van!
Niet geheel orgineel hetgeen de lage prijs wellicht mede verklaart.
Stel je eens voor als deze bij Jetcars had gestaan….
@ariif: die hebben ze ws ook gewoon staan
@ariif:

Dan is zonder verontwaardiging wel een turkenbak ..
Dus zo’n oude bmw moet normaal nog 50k kosten? Ik vind dit al een klap geld voor zo’n ding..
Vuuuuuuuus te duur. Voor dat geld hedde ok ne mooie v10. Da’s n klassieker in spé. Dit, mwah. Kunde net zo goed ne 540 rijden…
Als een auto er zo netjes uitziet vanbinnen en vanbuiten dan zit het met het onderhoud doorgaans ook wel snor.
Ooit eens met zo’n ding over de Ring geweest met Sabine, in de tijd dat alleen @stephane8200 daar zijn rondjes draaide.

Heb er nooit zoveel van begrepen. Echt snel is ‘ie niet, echt mooie vind ik hem ook niet. Zeker deze niet. Voor dit geld heb je ook een E55 Combi S211.
@willeme: het is ook niet mijn type auto, @willeme

Ben niet zo’n fan van zware auto’s. Tenzij het voor dagelijks verkeer of lange afstanden is.
Ik weet het niet … hoe kom je erbij dat vergelijkbare exemplaren 50.000 € kosten. Als je gaat kijken bij mobile.de zijn er genoeg exemplaren die bij deze prijsklasse vallen (29.000€) of minder en met minder kilometers. Je moet niet kijken wat in nederland kosten maar in Deutschland.
Ik vind hem wel heel dik, op de velgen na die zijn wat minder zo in het zwart.
Voor de echte liefhebber een buitenkans. Als ik 30K voor een hobby auto had liggen ging ik zeker even kijken, ik zou ‘m weer mooi origineel maken en er gewoon lekker in gaan rijden. En ‘m houden tot het einde der tijden, wat een mooie kar is het toch ook…
Volgens mij overdrijven jullie de prijzen van de e39 M5. Voor minder dan €40k staan meerdere mooie exemplaren te koop in NL met minder km’s dan de auto in dit artikel, met alle boekjes. Sterker, als ik op Autoscout kijk is er geen enkel exemplaar te koop voor €50k of meer (scheelt €50 maar toch).
Iedereen is hier weer alleswetend, maar ik zou het er toch op wagen. Kijk, je kan hier over zeuren, of je kan het doen en kijken wat het wordt. Een grondige inspectie voor aankoop kan je altijd doen, en zo mss iets hebben om mee te onderhandelen. Je zal altijd wel kosten hebben aan zo’n ding, zelfs als je er 50k aan uitgeeft, alles kost geld als het een ///M is. En als je dan een koopt voor deze prijs met twee ton op de teller, maar wel volledige historiek… Zelfde verhaal he, zelfs al is hij perfect onderhouden.

Ik kocht de mijne (E28 M535i) ook met een onvolledige historiek, met toen 78k op de teller… Diff onlangs gereviseerd, platen op, lagers op, dat is bizar op z’n zachtst gezegd, zeker met maar 95k op de teller. Van die km stand klopt volgens mij dan ook ni veel, maar who cares. Ik heb er rondjes Nordschleife mee op zitten, Eifeltripjes, reisje Denemarken, ontelbare plezierritjes, en ik lach nog altijd van oor tot oor. Ik mag dan geen boekje hebben (wel een tweede sleutel overigens), ik heb er tenminste wel een trouwe speelkameraad bij.
Ik heb een aantal auto’s gehad die uit Japan afkomstig waren en ik kan dat eerder als een enorrrrrm voordeel zien
– ze rijden nooit te hard
– ze hebben de meest gruwelijk zware technische inspecties ter wereld
– ze komen nauwelijks hun eigen district uit
– ze worden vertroeteld zeker Europese prestige merken
Ik heb ooit een Delta Integrale Evo uit Japan gezien, mooier en beter dan een nieuwe.
Dus fuck de geschiedenis gap, ik koester de Japanse belasting sticker op de voorruit van mijn Impreza, het bewijs dat het een echte Japanner is, aan koop deze schone Beierse deerne!
@desjonnies: Ik hoor/lees vaak 2 verhalen over Japan Import. Jouw soort verhalen, prachtige, zeldzame klassiekers in absolute topstaat. En verhalen over prachtige, zeldzame auto’s met enorme waterschade, teruggedraaide tellers en ander drama. Juist omdat men zo zuinig is met de auto’s worden de klokken vaak teruggedraaid omdat het moeilijk zichtbaar is aan de staat van de auto. En dat er heel veel auto’s met allerhande waterschade worden verhandeld. Toen mijn broertje nog in Dubai woonde (waar Japan import mega populair is) hebben we serieus gekeken naar die mogelijkheid, juist om de cleane auto’s en mooie uitvoeringen. Maar hebben het uiteindelijk maar laten gaan (kwam ook een beetje door hoe het aanbod werd getoond). Ik zou het best willen, maar dan zou ik wel zelf gaan kijken ter plaatse.
@desjonnies: een echte Japanse impreza die van jou. Vlekkeloos door die enorm strenge technische keuring gekomen, voordat je hem in onderdelen uit Engeland hebt gehaald zeker ;-)
@desjonnies: Amen ! Zie boven het verhaal van mijn S6. Ook niets anders dan positieve ervaring met een JDM auto. Mijn zou ook dat niet weerhouden om deze mooie M5 te kopen als ik naar een dergelijke op zoek zou zijn.
Ik vind deze E39 toch één van de mooiste M5’s van de afgelopen decenia.
Even de wielen laten fixen en gaan!
Er kloppen een aantal dingen niet aan die wagen…
Laat de rest maar 7 kleuren schijten, als ik het kon betalen was ik nu onderweg. Historie of niet, die V8 sloop je echt niet zo snel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).