
Wie adopteert deze BMW 3-serie uit 2011 met een half miljoen kilometer op de teller?
Zo op de valreep voor de vrijdagmiddagborrel nog even een pareltje van Marktplaats. Een auto die in het verleden op Autoblog nog wel eens geclassificeerd werd als een heuse dieselbeuker! Het betreft hier een BMW 335D M Sport Edition uit 2011.
Voor de liefhebber die nog diesel wil en durft te rijden. Het is een Euro 5 diesel dus je mag er tot 1 januari 2027 nog gewoon het reservaat Amsterdam mee binnen rijden. Bijna twee jaar om er nog aardig wat kilometertjes bij te draaien.

Half miljoen ervaring
De teller van deze keiharde beuker staat namelijk op 500.194 kilometer. Geen zorgen, aldus de verkoper, iedere 10 à 15 duizend kilometer heeft de dreier zijn oliewissels gehad en onder de kap huist nog altijd de originele 286 pk sterke 3.0 liter zes-in-lijn zelfontbrander met turbo.
De auto is door de verkoper naar eigen zeggen altijd met A-merk onderdelen onderhouden of beter gemaakt. De huidige eigenaar heeft nooit bezuinigd op het onderhoud en daarmee bestempelt hij de M57 motor als onverwoestbaar. Nou na een half miljoen kilometer is hij in ieder geval ingereden.



Lijst met preventief onderhoud
De huidige eigenaar heeft de auto vier jaar in bezit en er zelf 250 duizend kilometer in gereden. In die vier jaar heeft hij in ieder geval het nodige aan verspijkerd, al dan niet preventief.
Zo heeft de auto nu onder andere M3 draagarmen voor en achter, een nieuwe steekas linksachter (oem BMW), nieuwe wiellagers voor, een nieuwe aircopomp, een nieuwe downpipe RM motorsport 3 inch, een Wagner intercooler, nieuwe intercoolerslangen van het merk Forge, een nieuwe radiator, nieuwe koelvloeistofslangen, een Eibach B14 schroefset, M4 F80 380mm remklauwen en schrijven met op maakt gemaakte brackets, is de automaatbak gespoeld en alle solenoids vervangen en de auto staat op originele bmw performance style 269 velgen. Ja ja een hele lijst.


Wie adopteert deze 3-Serie met half miljoen km?
De eigenaar wilde nog wel een tonnetje doorrijden, maar moet in het kader van de Green Deal van Timmerfrans groen gaan rijden. Doodzonde eigenlijk om daarom zo’n dikke BMW 3-Serie diesel te moeten laten gaan. Met 500 duizend op de teller is het toch eigenlijk gewoon heel duurzaam om door te rijden en niet een nieuwe auto te moeten kopen. Maar goed.
Interesse? De auto staat op Marktplaats voor 10.950 euro en als je meer wil weten moet je natuurlijk zelf even de advertentie lezen. Koop dan?
Dank aan JW voor de tip!
Nieuwste artikelen
-
Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
-
Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
-
Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
-
Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na





Veel en veel te duur. Voor 500€ meer koop je in Duitsland een vergelijkbare auto met de helft van de km-stand erop.
Dat wordt pas interessant als er door die Duitse eigena(a)r(en) ook dezelfde mate van TLC is toegepast èn gedocumenteerd.
Met EUR 5K aan achterstallig onderhoud ?
Precies dat 👌
Het is jammer dat die benzine motoren van BMW zo slecht zijn. Had best een 1 of 3 serie willen hebben met rwd, maar ik zie als advertentie koppen constant zaken als: ketting vervangen, motorrevisie uitgevoerd. Dit soort advertenties:
BMW 1-Serie 2.0 118I 5DR 2011 Nieuwe motorblok
€ 6.999,00
https://link.marktplaats.nl/m2243872584?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Nou laat maar zitten. Rijdt wel leuk, ziet er goed uit. Als ik een diesel nodig had gehad had ik het wel geweten, want die zijn een stuk beter.
Goede BMWs van tussen 2003-2014 is echt zoeken, los van wat M57, N52, N53 is er maar weinig zonder ellelange lijsten aan achilleshielen. Een e9x met genoemde motoren of een 528i f10 met de N53 en ZF8 zijn het overwegen waard. Na de LCI f30 en G30 is er kwalitatief wel een grote inhaalslag gemaakt imo. De pre-lci’s f30 laat ik graag staan.
N53 ook niet foutloos helaas, maar de mijne (F11) is met 160.000km en goed onderhoud nog zonder gedoe. Heb ‘m wel ingeruild op een G31 met B48 (530i), volgende week ophalen.
Je moet weten wat je koopt bij BMW, de B58 motoren zijn redelijk bullet proof , maar er zijn diverse motoren die stuk minder betrouwbaar zijn
Klopt, de B48 is ook prima want grofweg een B58 minus twee cilinders conform het modulaire motor concept van BMW.
Als t nou een Volvo 245 op benzine met die kmstand was , had ik t aangedurfd… Bij bmw zeker niet, ook de diesel niet.