• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Giugiaro Vadhò concept op waterstof

Auteur: autoblogger, gepost 26 februari 2007 om 23:56 – 7 Reacties

Giugiaro Vadho Concept

Giugiaro schijnt een nieuwe conceptcar ontwikkeld te hebben die volledig met behulp van waterstof wordt aangedreven, het gaat om de Giugiaro Vadhò concept. De auto is ontwikkeld op een speciaal chassis en doet enigszins denken aan de BMW H2R Concept. Afhankelijk van het thuisland is er ruimte voor een piloot aan de rechter- of linkerkant, of in het midden. De passagier zit daarachter, tandem style.

Er is geen stuurwiel, enkel twee joysticks.

De auto zal waarschijnlijk op de salon van Genève worden onthuld, daarbij wordt de gelegenheid aangetrokken om het nieuwe Italdesign-Giugiaro logo te presenteren. Het is een rood logo met de letter G, zoals te zien is op de motorkap van de Vadhò concept (via windingroad).

Giugiaro vadho

Giugiaro toonde ook in 2005 een concept op basis van waterstof, de Italdesign SUV.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Hyundai waterstof
    Hyundai presenteert 690 pk waterstof monster
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, geneve-2007, giugiaro, waterstof

Vorig bericht: « Porsche Cayman aerokit
Volgend bericht: Saab 9-5 BioPower by Rinspeed »

Lees Interacties

Reacties

  1. jakob zegt

    27 februari 2007 om 00:12

    volgens mij gaat dat nog een tijdje duren eer we die te zien krijgen(in het openbaar), ook al is het een concept…

    Login om te reageren
  2. HeadlightInYourMirror zegt

    27 februari 2007 om 06:55

    Ik ben voor waterstof als energiedrager. Bouw een paar kerncentrales, verzin iets slims voor het afval en we zijn af van het gezeik van de groenen waar het het vervoer betreft. Kunnen we ook weer zo hard gaan rijden als mogelijk.

    Login om te reageren
  3. Zoef zegt

    27 februari 2007 om 07:41

    Dàt had je gedacht Headlightinyourmirror. De olie is voor de groenen slechts een stok om te slagen. Het gaat ‘m hen wel degelijk over de auto zelf. Zodra een emissieloze geluidloze krachtbron is uitgevonden vinden ze een ander “onoverkomelijk” bezwaar.
    Dat is meteen een belangrijke reden om ook hun olie-gemekker te trotseren.

    Login om te reageren
  4. HeadlightInYourMirror zegt

    27 februari 2007 om 10:53

    @Zoef
    Dat vermoeden heb ik ook wel, dan zal de productie van een OtO’tje wel weer te belastend zijn… Of de wegenaanleg eet te veel Nederland op… Mobiliteit schijnt niet te mogen…

    Maar ik ben wel voor een emissieloze/-neutrale energiebron voor huis en vervoer. Zijn we in het geheel van de energiediscussie af.

    Login om te reageren
  5. Frank Huiskes zegt

    27 februari 2007 om 11:35

    Ik denk dat het ook nog wel een tijdje gaat duren voordat deze op de markt komt. Volgens mij gaan de prijzen voor waterstof ook verschrijkkelijk stijgen en de auto zal ook niet te betalen worden voor de gewone werkende nederlander.

    Login om te reageren
  6. dieter zegt

    27 februari 2007 om 12:18

    Misschien kunnen ze op het autosalon van geneve er iemand met batman costuum bijzetten

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    27 februari 2007 om 16:17

    Het is een goed idee. Waterstofmotoren zijn het waard om verder te ontwikkelen, dan moeten wel echter wel over op kernenergie… Maar dat is ook mogelijk.
    Alleen deze auto is nog niet echt praktisch te noemen. Zo’n grote wagen, met plek voor maar twee personen. De helft wordt gewoon niet gebruikt! Waarschijnlijk zit daar een heel grote tank of zo. Daar moet dus nog wel wat aan gedaan worden, de opslag moet kleiner.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North