• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Glickenhaus daagt Elon Musk uit: “race tegen ons!”

Auteur: Loek, gepost 30 december 2020 om 20:07 – 16 Reacties

Op Twitter durft James Glickenhaus Elon Musk wel uit te dagen in een potje verplassen.

Als je Tesla een beetje kent, zal je weten dat Elon Musk vaak zijn meningen – en feiten die er te melden zijn – deelt op Twitter. Zo gaat dat tegenwoordig. Nieuws, geinige uitspraken of conversaties van bekend persoon tot bekend persoon zijn tegenwoordig prima van Twitter te halen.

Glickenhaus

Dat laatste doet James Glickenhaus nu. Je kunt de Amerikaan kennen van zijn merk Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG). Hij maakte een ommezwaai van razendsnelle supercars naar razendsnelle terreinwagens. Zijn laatste project is de SCG Baja Boot. In eerste instantie met een dikke V8 met 650 pk aan boord. Er gaat echter een speciale versie komen en Glickenhaus heeft grootse plannen met het ding, zo groots dat Elon Musk erbij wordt betrokken.

Uitdaging

Glickenhaus wil de Baja Boot namelijk ook maken als waterstofauto. Deze gaat vervolgens meedoen aan de Baja 1000 in 2023. Hierom betrekt Glickenhaus Elon Musk erbij: de Tesla-topman heeft gezegd dat waterstof ‘ongelofelijk stom’ is en dat de Baja 1000 een goede uitdaging zou zijn voor zijn Cybertruck. Glickenhaus nodigt Elon Musk uit op Twitter om twee vliegen in één klap te vangen en zich te bewijzen tijdens de Baja 1000 van 2023. Putting your money where your mouth is, zoals de Amerikanen dan zouden zeggen. Glickenhaus spreekt Musk er hoogstpersoonlijk op aan: “kom maar op. Race tegen ons.”

Dear @elonmusk You have said that Hydrogen tech is "Mind boggling stupid.” You've also mentioned that the Baja 1000 would be a great test for your Cyber Truck. We say, Bring It. We’ll build a hydrogen powered Boot, and you can race a cyber truck in the 2023 Baja 1000. Best, Jim pic.twitter.com/umSRoM2I1f

— Scuderia Cameron Glickenhaus (@Glickenhaus) December 30, 2020

Een mooi duel: twee Amerikanen, eentje van team elektriciteit en eentje van team waterstof. Of de winnaar van dit potentiële Baja-duel ook daadwerkelijk beter spul maakt is natuurlijk maar net hoe je het wil zien.

Musk heeft nog niet gereageerd op de tweet, of de Tesla-topman er iets mee gaat doen moeten we nog zien. Het is wel een geinige manier voor ‘The Glick’ om weer een beetje in de publiciteit te komen. Boot tegen Cybertruck in 2023, iemand?

Ook interessant!

  • Video: Elon Musk legt Cryptocurrency uit
  • Elon Musk uitgeroepen tot Persoon van het Jaar 2021
  • Musk Volkswagen
    Elon Musk: Volkswagen zal slagen!
  • Elon Musk trekt extra aandacht met rijdende Tesla Cybertruck

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

baja, Elon Musk, glickenhaus, Tesla, twitter

Vorig bericht: « Zo is de Subaru BRZ een heerlijk dik apparaat
Volgend bericht: Deze 11 betaalbare auto’s zien wij niet meer terug in 2021 »

Lees Interacties

Reacties

  1. adyton zegt

    30 december 2020 om 20:38

    De man heeft goede ideeën en de Baja is een cool ding. Maar worden er eigenlijk ook klantenwagens geleverd, naast die verschillende prototypes en racewagens die er al gepasseerd zijn van al zijn ideeën? Zijn ze goed? Zijn er reviews? Buiten dit PR geneuzel (dat overigens sterk op Elon lijkt) is het verder toch heel rustig. Nuja Elon is nog een persoon om toe te happen op zoiets, maar hij weet ook wel dat de Baja al zowiezo de upperhand heeft in deze uitdaging, anders had hij het wel niet voorgesteld. Ik heb bij Glickenhaus altijd een beetje een Ares gevoel en wil gerust het tegendeel bewezen worden.

    Login om te reageren
    • joostdetaalnazi zegt

      30 december 2020 om 21:37

      @adyton: sowieso.

      Login om te reageren
      • z3cabby zegt

        31 december 2020 om 08:48

        @joostdetaalnazi: showiisjoo

        Login om te reageren
  2. flutterby zegt

    30 december 2020 om 20:55

    De Cybertruck red dat niet op één lading. Dat is net zo spannend als de F1 waar Hamilton geen pitstop hoeft te maken.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      30 december 2020 om 21:00

      @flutterby: de “Boot” haalt het overigens ook bij lange na niet als de hoeveelheid energie die meegenomen wordt gelijk is zoals gebruikelijk is ik de racerij.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        30 december 2020 om 21:24

        @flutterby: maar waarschijnlijk wel sneller bij gevuld als de tesla

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          31 december 2020 om 07:53

          @rob5nismo: Tenzij het stopcontact in de bak bidirectioneel kan laden en ze een aggregaat achterin zetten. Zo gek is de gedachte niet voor een “apocalyps tank” zoals Musk het graag in de markt zet.

          Voor professionele gebruikers zou dat ook veel zorgen weg kunnen halen om tot aanschaf over te gaan en er achter te komen dat de accu voldoet.

          Login om te reageren
          • rob5nismo zegt

            31 december 2020 om 11:46

            @flutterby: dan is het idee van elektrisch rijden om zeep als je een arregaat achterin moet gaan zetten. Want de arregaat draait weer op het o zo foute fossiele brandstof.

            Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    30 december 2020 om 21:40

    “Een mooi duel: twee Amerikanen, eentje van team elektriciteit en eentje van team waterstof.”

    Technisch gezien zijn ze beiden van team elektriciteit.
    De een heeft een accu, de ander een brandstofcel als bron.

    Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      31 december 2020 om 01:10

      @janjansen: je hebt hydrogen combustion of hydrogen fuel cell. Waar jij het over hebt is hydrogen fuel cell. Hydrigen combustion is vergelijkbaar met viertakt motoren waar je een ontsteking hebt. Ik weet niet hoe die baja motor werkt, maar die hebben het voordeel dat ze nadat hun tank leeg zijn redelijk gemakkelijk kunnen bijtanken. Terwijl de Tesla een tijdje aan de lader moet. Nu kunnen ze een snellader gebruiken die we tot nu toe nog niet gezien hebben, Elon kennende zou hij hier graag indien hij meedoet de nodige aandacht willen, en mogelijk ook zijn doel bereiken.

      Login om te reageren
    • p993 zegt

      31 december 2020 om 06:44

      @janjansen: volgens mij heb je gelijk…mogelijk ook nog een kleine accu erin

      Login om te reageren
  4. ericc zegt

    31 december 2020 om 08:48

    Als 2 honden vechten voor een been loopt de 3de ermee heen! Ik zie een brandstof aangedreven auto de Baja winnen.

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      31 december 2020 om 12:13

      Maar natuurlijk in zijn eigen klasse, elektrisch en brandstof zijn geschieden klasse net als dat een LMP auto met gemak wint van een GT klasse op Le Mans.

      Login om te reageren
  5. Pascal zegt

    31 december 2020 om 11:30

    Dit is net zoiets als 2 voetballers laten uitvechten wie de beste voetballer is, door ze een potje tennis te laten spelen. Aangezien er bij de productie van waterstof al 45% van de energie verloren gaat, kan je haast net zo goed een moderne diesel pakken als je een lange afstandsrace wilt doen. Wanneer het wel om efficiency gaat, verbleekt een waterstofauto tegen elke willekeurige EV, dus wat wil Glickenhaus hier nu eigenlijk precies laten zien?

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      31 december 2020 om 12:14

      Een windmolen of zonnepark uitzetten is nog meer onbenutte capaciteit dus dan is waterstof maken nog zo’n gek idee niet.

      Login om te reageren
  6. Pascal zegt

    31 december 2020 om 12:59

    @knapzuur vreemde redenatie….. of je nu groene of grijze energie gebruikt: je kan ‘t beter rechtstreeks in een EV stoppen in plaats van er eerst waterstof van te maken. Zolang waterstof niet efficienter geproduceerd kan worden, slaat het helemaal nergens op om dit te gebruiken voor (personen)auto’s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North