• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gloednieuwe Renault faalt bij crashtest, haalt nul sterren

Auteur: Dizono, gepost 17 mei 2016 om 15:56 – 69 Reacties

Afbeelding Gloednieuwe Renault faalt bij crashtest, haalt nul sterrenAfbeelding Gloednieuwe Renault faalt bij crashtest, haalt nul sterrenAfbeelding Gloednieuwe Renault faalt bij crashtest, haalt nul sterrenAfbeelding Gloednieuwe Renault faalt bij crashtest, haalt nul sterrenAfbeelding Gloednieuwe Renault faalt bij crashtest, haalt nul sterrenAfbeelding Gloednieuwe Renault faalt bij crashtest, haalt nul sterrenAfbeelding Gloednieuwe Renault faalt bij crashtest, haalt nul sterrenAfbeelding Gloednieuwe Renault faalt bij crashtest, haalt nul sterren

Renault Kwid
Je weet wel, dat merk dat het als eerste presteerde om vijf sterren te halen in een crashtest komt vijftien jaar later met een auto die er precies nul weet te scoren.

Klein verschil, de Laguna II stond gewoon bij ons in de Showroom en de bewuste Kwid is voorbehouden aan de zogenoemde emerging markets en dan met name India. Een kek mini-suv’tje -formaatje Twingo- met een opvallende gelijkenis met de Dacia Sandero. In de comments waren jullie dan ook duidelijk: hij kan én mag als Dacia gerust deze kant op komen. Zeker toen Renault later ook nog een behoorlijk dikke Kwid Racer als concept voorstelde. Maar naar nu blijkt, is dat vooral een nog snellere manier om dood te gaan.

Goed, het is nu natuurlijk heel makkelijk om Renault -dat nogal prat gaat op haar veilige auto’s- tot de grond toe af te fakkelen op het feit dat de Kwid liefst nul sterren haalde in de test van Global NCAP, maar dat is niet helemaal eerlijk. Niet alleen haalden zijn concurrenten precies evenveel sterren, of eigenlijk een gebrek eraan, ook stelt de gemiddelde consument in dergelijke markten andere eisen aan zijn auto en moet er vooral op prijs geconcurreerd worden. Met een prijs tussen de omgerekend 4500-5600 euro is de Kwid dan ook half zo duur als een Twingo en dat is dus niet voor niks. Een airbag is bijvoorbeeld niet standaard, maar ook mét zo’n plofzak is de Renault niet veilig genoeg voor een schamper sterretje.

Toch is het schokkend om te zien hoe groot het verschil in veiligheidsvoorzieningen is tussen verschillende markten. Zeker omdat juist in landen als India het al bepaald niet goed gesteld is met de verkeersveiligheid. Grote vraag is alleen, is dat primair een taak van de overheid, de consument of mogen we ook fabrikanten aanspreken op hun morele plichten? Een discussie die overigens niet alleen over veiligheid, maar evenzo over milieu te voeren is.

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, KWID, Renault, veiligheid

Vorig bericht: « Gallery: goldRush Rally 8 van start met exclusieve line-up
Volgend bericht: Nederland heeft nu een autobedrijf speciaal voor vrouwen »

Lees Interacties

Reacties

  1. ihrte zegt

    17 mei 2016 om 16:00

    Deze kleine uitgeklede dingen kunnen mij niet bekoren. Vreselijk hoe ze daar hun best doen om een zo goedkoop mogelijk hok op wielen neer te zetten. Bah bah.

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      17 mei 2016 om 16:23

      @ihrte: Ja echt vies hoe ze een goedkoop product proberen te maken voor opkomende landen. Laat de gemiddelde Indiër met een inkomen van $700 per maand maar doorsparen voor een nieuwe premium Audi ofso want dit kan echt niet, jakkes.

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        17 mei 2016 om 18:03

        @KUYL: nee, zo’n tuktuk is lekker veilig. Of die fijne minibusjes waar ze met 20 man ingepropt zitten. Das pas veilig.

        Login om te reageren
        • bizzarrini zegt

          17 mei 2016 om 18:12

          @roppp: jij snapt het niet..

          Login om te reageren
        • KUYL zegt

          17 mei 2016 om 18:16

          @roppp: Hey Sheldon, blijft lastig hè dat sarcasme herkennen.

          Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    17 mei 2016 om 16:01

    wel een leuk karretje ..
    Ik zou er mee durven rijden ..

    Login om te reageren
    • terazino zegt

      17 mei 2016 om 16:10

      @lincoln: met 0 sterren ik niet :-)

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        17 mei 2016 om 16:17

        @terazino: die sterren veranderen ook ieder jaar. De meetgegevens veranderen elk jaar. Een auto die in 2000 de maximale score behaalde zal nu waarschijnlijk veel minder scoren. Ik denk dat een Ferrari uit 1970 -4 sterren zal halen. En daar durven we wel mee te rijden.

        Login om te reageren
        • rw1994 zegt

          17 mei 2016 om 20:18

          @rufctr01: Dit moet ik dus ook altijd uitleggen: ik koop geen Dacia want die heeft maar 3 ncap sterren… *koopt een Renault Clio van 5 jaar oud… Dat is dezelfde auto idioot!!

          Login om te reageren
      • KUYL zegt

        17 mei 2016 om 16:19

        @terazino: Het gemiddelde Nederlandse wagenpark zou tijdens de huidige NCAP test weinig tot geen sterren behalen omdat die ieder jaar aangescherpt worden. Wiskundig gezien zou jij dus juist wel in die auto moeten durven rijden omdat er een grote kans bestaat dat jouw auto in de huidige test ook 0 sterren zou halen.

        Login om te reageren
        • terazino zegt

          17 mei 2016 om 16:51

          @KUYL: 2014 5 sterren zal nu toch geen 0 meer zijn mag ik hopen…..

          Login om te reageren
        • Alexke zegt

          17 mei 2016 om 17:08

          @KUYL: klopt niet , de nieuwe regelingen worden verscherpt voor de actieve veiligheid uitrusting
          Knie airbag
          ESP TEST
          voetganger impact score
          Bots waarschuwing en vermindering.

          de meeste goede wagens vanaf 2001 zijn zeer veilig
          Mercedes Benz E Class (2002) W211 5*
          Mercedes Benz C Class (1997) 2*
          Mercedes Benz C Class (2001) 4*

          BMW 1998 E46 score: 4*
          BMW 1995 E39 score: 4*

          Audi A4 1995 B5 score: 3*
          Audi A4 2001 B6 score: 4*

          Peugeot 406 (1997) score: 2*
          Peugeot 406 (2001) score: 3*

          vanaf 4* op de offset crash kun je je al redelijk veilig voelen…

          Login om te reageren
          • Alexke zegt

            17 mei 2016 om 17:12

            @Alexke: eventjes nog toevoegende informatie:
            Zelfs Volvo gaf al eerder aan dat wagens in een crash aan een hoogtepunt zijn gekomen kwa veiligheid. Natuurlijk kun je het beter maken , maar dat gaat te koste van de binnen en buitenruimte.
            Tesla doet het hier echt brilliant: vanvoor erg grote kreukelzone , en onderaan zitten de batterijen als bescherming bij een side impact.

            Login om te reageren
      • talladega zegt

        17 mei 2016 om 16:26

        @terazino:
        Dan pak jij lekker de fiets, veel veiliger.

        Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      17 mei 2016 om 16:26

      @lincoln: Iedereen die in een meer dan 15 jaar oude auto durft te rijden, zou hier geen probleem mee moeten hebben.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        17 mei 2016 om 17:26

        @Citrofiel: https://www.youtube.com/watch?v=qkL_XXPGMy8

        Valt toch wel mee? Mijne komt uit ’98 ;)

        Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      17 mei 2016 om 17:10

      @lincoln: wie weet wordt jij dan ook een “ster”

      Login om te reageren
  3. marijkes zegt

    17 mei 2016 om 16:01

    In india geven ze geen reet om sterretjes

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      17 mei 2016 om 16:38

      @marijkes: ligt er natuurlijk aan wat je bedoeld met sterretjes.

      Login om te reageren
      • marijkes zegt

        17 mei 2016 om 17:57

        @vtechlover: waar sterren zijn schijnt de zon nooit

        Login om te reageren
  4. lexusfan zegt

    17 mei 2016 om 16:01

    Geef hem ook nul sterren voor zijn uiterlijk

    Login om te reageren
  5. hummer95 zegt

    17 mei 2016 om 16:02

    Ik vind eigenlijk niet dat Renault een auto als deze moet produceren. Dat ze in India niks geven om de verkeersveiligheid. Betekend dat nog niet dat Renault hier in mee moet gaan..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 mei 2016 om 16:15

      @hummer95: Vanwege de marktwerking moet Renault wel. Maken ze de auto’s veiliger dan worden ze ook duurder en verkopen ze daar niks. De enige manier om dit dus te bewerkstelligen, is dat de overheden van die landen alle autofabrikanten verplichten de auto’s veiliger te maken. Dit betekent dan dat alle autoprijzen omhoog gaan. Hier zal de bevolking weer niet blij mee zijn en de regering van zo’n land zal dat ook weer willen voorkomen. Dit is dus een probleem dat niet zomaar valt op te lossen.

      Login om te reageren
    • jippie zegt

      17 mei 2016 om 16:15

      @hummer95: Nee, een Twingo van 10k op de Indiase markt brengen dat schiet op.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      17 mei 2016 om 16:25

      @hummer95: inderdaad, laat die andere fabrikanten maar geld scheppen daar..

      Login om te reageren
  6. riddertevoet zegt

    17 mei 2016 om 16:03

    Maakt niet uit, je kan toch geen snelheid maken op die karrensporen in India. Dan kun je zo’n ding wel met 120 km/h tegen het beton klappen, maar dat zegt precies weinig over hoe veilig de auto is in de praktijk.

    Login om te reageren
    • phate zegt

      17 mei 2016 om 17:14

      @riddertevoet: “In the full-scale test, the car is driven at 64km/h. he test replicates a crash between two cars of the same weight, both travelling at a speed of 50km/h. ”

      Zo snel moet er helemaal niet gereden worden.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      17 mei 2016 om 18:02

      @riddertevoet: Ga jij nog maar ff die TopGear-special over India kijken, wellicht krijg je dan een idee over de verkeerssituatie.

      Overigens hoef je geen 120 te rijden om de auto zo in de kreukels te krijgen als hierboven afgebeeld. Ik kan zo snel even geen info vinden op de website van Global NCAP, maar Euro NCAP doet de frontale botsingen met een snelheid van iets meer dan 60 k/u. En als je Renaultje dan al zó in de prak zit… Dan wil je dus echt geen grassprietje tegenkomen bij snelheden boven de 80.

      Login om te reageren
  7. tvklarenbosch zegt

    17 mei 2016 om 16:04

    Ben vorige week in India geweest, en ik kan rapporteren dat de locale auto’s waarschijnlijk hetzelfde resultaat halen. They don’t give a fuck

    Login om te reageren
  8. jippie zegt

    17 mei 2016 om 16:11

    Je kunt een heleboel landen nou eenmaal niet vergelijken met landen als Nederland! In een land als India behoort deze Kwid ongetwijfeld tot een van de veiligere manieren van vervoer. Veel mensen rijden krakkemikkige fietsjes, scootertjes, brommertjes en auto’s die veelal echt levensgevaarlijk zijn. En kijk ook eens hoe vaak er ernstige trein- en busongelukken plaatsvinden. In Nederland kwamen 50 jaar terug ook veel meer mensen om in het verkeer.
    Conclusie: de Kwid is een hele vooruitgang (in India)!

    Login om te reageren
    • super zegt

      17 mei 2016 om 17:55

      @jippie:
      In india is het idd waarschijnlijk veiliger om met een nul sterren auto te reizen dan met de bus. Voor een vrouw althans.

      Login om te reageren
  9. Edge zegt

    17 mei 2016 om 16:14

    Ik kijk er niet raar van op als deze Kwid uiteindelijk alsnog (als Dacia?) naar Europa gaat komen. Kijk eens naar Suzuki. De laatste generatie Alto die wij hier hebben gehad was in feite een op de Indiase markt gerichte Maruti-Suzuki A-Star en kende (omgerekend) een vanafprijs iets meer dan €5400,-. Nu, met de Suzuki Celerio doen ze het weer, en in India staat die wagen zelfs voor omgereekend €100,- minder in de showroom dan de Alto/A-Star. Als Suzuki het voor elkaar kan krijgen om een auto voor de Indiase markt ondanks alle extra veiligheidsvoorzieningen nog steeds goedkoop in Europa op de markt te brengen, moeten ze dat bij Renault ook wel kunnen.

    Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    17 mei 2016 om 16:14

    Wow! Een moreel appèl op de verantwoordelijkheid van autofabrikanten voor hun product op autoblog? wass ist loss?

    Login om te reageren
  11. naamloos3 zegt

    17 mei 2016 om 16:14

    Lekker belangrijk

    Login om te reageren
  12. trustmeiamanengineer zegt

    17 mei 2016 om 16:14

    Je bent waarschijnlijk toch minder snel dood dan op je brommer, voor India dus vooruitgang.

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    17 mei 2016 om 16:17

    Misschien moeten ze er een koeienhuidje omheen wrappen voor de Indiase markt. Dan krijg je alle ruimte in het verkeer.

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    17 mei 2016 om 16:19

    Het doet me denken aan de textiel industrie in Bangladesh, of de scheepsloperijen in Pakistan.
    Wij, verderflijke Westerlingen, wij de alwetenden, DE moraal van deze wereld zullen deze mensen wel eventjes helpen !
    Omdat wij übermenschen zijn ! (tenminste dat vinden er een heleboel hier in het Westen)
    De gemiddelde Hindoe is -als ik het goed heb- niet in de dood geïnteresseerd, dit omdat hij of zij onmiddellijk gereïncarneerd zal terugkeren op deze planeet als insect, dan wel varken dan wel in een hogere of lager kaste als mens. En daar helpt geen ene airbag of kreukelzone tegen !
    Daarnaast hangen andere culturen het leven op een andere manier aan, Pakistaanse scheepslopers die hun baas voeten kussen omdat ze werk hebben en dat geldt evengoed voor de inwoners in Bangladesh die in de sweatshops werken om onze kleding te maken
    Moeten wij ons daarvoor schuldig voelen, op die vraag moet ik het antwoord schuldig blijven, omdat ik het simpelweg niet weet, maar als zijn naar onze regels zouden moeten werken en betaald moeten worden, komt er geen t-shirtje meer uit Bangladesh.

    Probeer je moralistische Westerse bril af te zetten, ook een jonge @desjonnies werd bij een publieke onthoofding in Saoedi -toevallig- naar voren gewerkt door de locals zodat ie alles goed kon zien, en dat beeld zal ik nooit vergeten ! De moraal toen : verkracht als buitenlander geen Saoedische vrouw !
    ’s lands wijs, ’s lands eer, als de Indiërs zo hun auto’s willen, wijs ik niet met het vingertje, vergeet niet : vijftig jaar geleden reed je Grootvader in een nog gevaarlijker auto : Een Volkswagen Kever met zijn knie als kreukelzone en de benzinetank praktisch op schoot !

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      17 mei 2016 om 16:58

      @desjonnies: dan was je in Saoedi vrijdagmiddag op de verkeerde plek.. In Riyadh had je “chopchop square” en je zorgde wel dat je daar dan uit de buurt was…blij dat ik dat nooit heb hoeven zien.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        17 mei 2016 om 16:59

        @FieRo:
        jong en onervaren toen !

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          17 mei 2016 om 17:40

          @desjonnies:

          Dat Ncap ding is idd een blanke mannen uitvinding ..
          Zoals vrijwel elke uitvinding ..

          Login om te reageren
          • gop1 zegt

            17 mei 2016 om 19:27

            @lincoln: Dan vergis je je aardig, zonder wiskunde die zijn oorsprong in India heeft waren er hier geen auto’s. Veel goniometrie en meetkunde is door Indiase wiskundigen bedacht.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              17 mei 2016 om 19:43

              @gop1:

              Yeah right ..

              Login om te reageren
              • gop1 zegt

                17 mei 2016 om 22:18

                @lincoln: google is je vriend ..

    • super zegt

      17 mei 2016 om 20:04

      @desjonnies:
      In de 19e eeuw werkten europese arbeiders ook 14 uur per dag onder erbarmelijke omstandigheden met geen enkele dag vakantie of vrij, dat is dus geen kwestie van cultuur maar gewoon van kapitalisme/corruptie/nepotisme gone wild. In europa zijn die praktijken nu terecht verboden maar de regels worden dus gewoon omzeild door outsorcing aan lage lonenlanden waar alles nog “mag”, en ondertussen vinden we het gek dat veel maakindustrie hier kapot gaat…

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      18 mei 2016 om 11:27

      @desjonnies: Natuurlijk. Maar als wij nu vinden dat auto’s in principe veilig moeten zijn. en dat ze het in India zelf moeten weten, maar we eigenlijk vinden dat ze het niet goed doen. Maar we vervolgens wel onze auto’s daar naartoe slepen om er geld aan te verdienen. Een beetje vergelijkbaar met oorlogen in Afrika veroordelen maar wel de wapens leveren. Wat mij betreft ietwat hypocriet.

      Login om te reageren
      • oxymoron zegt

        18 mei 2016 om 12:59

        @pomoek: Wij slepen onze auto’s daar niet heen. De Kwid is speciaal voor India bedacht en gecalculeerd, wordt daar ook gebouwd en voldoet aan de plaatselijke eisen. Niks morele verplichting of zo, gewoon conform wetgeving. Als Renault het ding hier ook wil verkopen moet het aan onze eisen voldoen en dat betekent een prijs die minstens op het dubbele uitkomt van de Indiase. Zoals desjonnies schrijft: vroeger reden we in Kevers met de contactsleutel voor je rechterknie, geen kreukelzones of plofzakken, met een stuur dat afbrak aan de rand en een benzinetank op schoot. En iedereen was trots op dit grote bezit.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          18 mei 2016 om 13:10

          @oxymoron: Er vanuit gaande dat er winst wordt gemaakt op deze auto: Deze gaat natuurlijk naar Frankrijk toe. Het maakt mij verder niet uit, maar het is gewoon hypocriet.

          Login om te reageren
  15. rea1guurder zegt

    17 mei 2016 om 16:36

    Gloednieuwe Renault met 0 sterrem, altijd -1.

    Login om te reageren
    • victornator95 zegt

      18 mei 2016 om 09:42

      @rea1guurder: het is hier geen dumpert

      Login om te reageren
  16. Maarten123 zegt

    17 mei 2016 om 16:43

    Eens met veel comments. Het is niet aan ons om te bepalen hoe veilig een Indiër z’n auto wil hebben en daarnaast zal het veel veiliger zijn dan een scooter met 4 man erop. De goedkoopste Mahindra vrachtwagen heeft overigens een cabine van bamboehout, dus deze Renault zal z’n mannetje wel staan bij een frontaaltje.

    Login om te reageren
  17. jeppie zegt

    17 mei 2016 om 16:46

    Leuk wagentje. Als ze even wat meer aandacht er aan besteden kan het zeker wat moois worden

    Login om te reageren
    • beefcake zegt

      17 mei 2016 om 16:54

      @jeppie: meer aandacht=meer geld. Dat gebeurt dus niet. Hier moet je het mee doen.

      Login om te reageren
  18. clarkson zegt

    17 mei 2016 om 16:50

    Voor dat geld mag je ook niet veel verwachten. Ik denk dat hij nog best zal verkopen hier voor die prijs. Dan verstevig je hem zelf maar met wat balken.

    Login om te reageren
  19. beefcake zegt

    17 mei 2016 om 16:55

    Ik had niet verwacht dat ik me zo kon ergeren aan iets eenvoudigs als deurgrepen, maar die zijn op dit ding echt lelijk!

    Login om te reageren
  20. martijn11 zegt

    17 mei 2016 om 17:01

    Alsof het veilig is in een andere renault

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      17 mei 2016 om 22:00

      @martijn11: Ja. Even voor jouw informatie, Renault hoort al meer dan 15 jaar tot de meest veilige merken. Geloof het of niet.

      Login om te reageren
  21. xavierwest zegt

    17 mei 2016 om 17:02

    Dit is echt geen verrassing hoor want tonijn blik is steviger! Ik weet bijna zeker dat mijn Polo er precies zo zou uitzien als ik hem met 50 of 60 km/h tegen een betonwand zou parkeren.

    Login om te reageren
  22. desjonnies zegt

    17 mei 2016 om 17:07

    Ze zijn daar werkelijk gek van Franse auto’s, da’s voor hun primijum, kijk maar :

    https://www.youtube.com/watch?v=No26JKQKZNE

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      17 mei 2016 om 22:02

      @desjonnies: haha, ha zo is het!

      Login om te reageren
  23. kennone zegt

    17 mei 2016 om 17:14

    Past wek bij het merk. Troepbakken

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      17 mei 2016 om 21:59

      @kennone: lul niet.

      Login om te reageren
  24. sbelali zegt

    17 mei 2016 om 17:19

    Jakkes Dacia, vanaf dag 1 een pokkehekel aan dat merk. Ik koop wel een tweedehandsje als ik geld te kort kom.

    Login om te reageren
  25. Orichy zegt

    17 mei 2016 om 18:19

    Het maakt eigenlijk niets uit hoe veilig een auto is, het is voor het grootste deel de bestuurder en zijn medeweggebruiker, die de veiligheid bepalen.
    Zie dat meiske in Ontario maar, die d’r bijna nieuwe Yaris het water instuurt, omdat zij volledig op de navigatie vertrouwde en zij niet zelf corrigerend en handelend optreedt.

    Bij wijzen naar een ander, wijzen er altijd een paar vingers in je eigen richting, kijk maar naar je hand, als je het probeert.
    Jammer dat deze Renault de mensen in Azië, Rusland en Zuid-Amerika niet iets beter beschermt, net als onze westerse auto’s dat net wel meer doen. Hier dragen auto’s bij, aan de mogelijke grotere overlevingskansen en mogelijke beperkte schade, bij ongevallen, of ongelukken.

    Login om te reageren
  26. Dutchdriftking zegt

    17 mei 2016 om 18:33

    Tja, in de regio’s waar deze verkocht worden doen ze sowieso toch al niet zo moeilijk over verkeersdoden..

    Login om te reageren
  27. davelepeef zegt

    17 mei 2016 om 19:40

    Kortom, een natuurlijke selectie-stimulant… Niets mis mee

    Login om te reageren
  28. jochempie zegt

    17 mei 2016 om 19:53

    Niet zeiken, je moet gewoon niet crashen, doe ik ook niet.

    Login om te reageren
  29. henkp1 zegt

    17 mei 2016 om 21:59

    Inderdaad zoals diversen hierboven al aangeven, is de situatie in India heel anders dan hier in west Europa, daar wordt meestal stapvoets gereden, niet harder dan een kilometer of 40 per uur. Op een enkele snelweg na, daar wordt wel 60 gereden! Daarnaast is het meest gebruikte vervoermiddel tot nu toe de brommert…..

    En de Kwid kost daar vanaf € 3.000,– !!

    En de Kwid is erg populair in een maand of negen meer dan 100.000 van verkocht.

    Login om te reageren
  30. mellie zegt

    18 mei 2016 om 12:55

    Persoonlijk zou ik het nog wel aandurven om hier in NL met zo een kwid te rijden hier,in NL is er namelijk een veel lagere verkeersdrukte dan in India waar ik voor het gevoel in een hummer zou willen zitten bij wijze van spreken.

    Login om te reageren
  31. Esprit_de_Flandre zegt

    18 mei 2016 om 17:27

    Kek ding. Leuk snoetje, leuk kontje…

    En wat verkeersveiligheid in India betreft, dat ze eerst wat regels maken, die regels uitleggen aan de bevolking, en ze handhaven. Daarmee krijg je het aantal doden, mits hard genoeg werken aan bovenstaande, op 10 jaar tijd naar de helft. Das iets wat geen enkele luchtzak of elektro-systeem kan…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North