Met daarbij de kleine kanttekening dat het nog niet duidelijk is of wij ook tot ‘heel de wereld’ behoren.
Renault lijkt zich met de Kwid, die met een lengte van 3.68 meter in het A-segment valt, namelijk vooral te richten op India en andere opkomende markten als Brazilië, Rusland en China. Anders dan bijvoorbeeld bij de meeste Dacia’s, die gebruik maken van beproefde techniek, staat de Kwid op een gloednieuw platform. Dit CMF-A-platform is door Renault-Nissan Alliance ontwikkeld en bestaat uit vijf basiscomponenten: motor, cockpit, elektronica, voorkant van het onderstel en de achterkant.
Overigens heeft de Kwid geen eigen drone, zoals de conceptcar die het merk vorig jaar op de Delhi Motorshow onthulde. Wat voor techniek er wél onder het kekke koetswerk van de Kwid schuil gaat, laat Renault nog niet los. Het gaat vermoedelijk om een 800cc-torretje in verschillende smaakjes. Wel weten we dat het interieur voorzien is van een 7-inch display, navigatie en bluetooth. Niet bepaald een crisisauto dus. In de tweede helft van dit jaar zal de Kwid bij de Indiaase dealers verschijnen en moet deze tussen de 4200 en 5600 euro gaan kosten.
Geheid, die gaat als Dacia op de Europese markt komen. Alternatief voor de Renault Captur.
Dacia kan deze bak prima onder de Duster in de markt zetten.
Als je naar het smoeltje kijkt, lijkt het wel erg veel op die van de Logan/Sandero.
@joejojo2012: je haalt me de woorden uit de mond. Ik dacht exact hetzelfde!
@joejojo2012: Zo ook het interieur ja.
@joejojo2012: en aangezien de Duster wereldwijd het best verkochte Renault model is, wordt dit een mooie 2e
@joejojo2012: precies! Het eerste wat ik dacht was onder Dacia op de markt brengen.
@joejojo2012: Dit wordt de Dacia Kayou en testwagens rijden momenteel in Spanje en Portugal. Heb er vorige week foto’s van gemaakt.
Als deze auto naar Nederland komt zal er vast een Dacia badge op komen. Het interieur mag best een mooi navigatie systeem hebben maar voor de rest ziet het er niet uit.
Pff I kwid
Is de naam een hint naar Renault’s toekomst in de F1? De Fransen waren nooit goed in Engels…
Heel slim. Als Dacia zal dat ding hier als zoete broodjes gaan
@mobieler: gaan zoete broodjes al net zo hard als warme? Sjonge ik lig achter
@bartteeuwen: Kak!
Lekker daar laten.
Voor een auto van tussen de 4200 en 5600euro ziet hij er goed uit.Denk niet dat zoiets in Nederland zal komen tenzij hij minimaal het dubbele gaat kosten.De belastingdienst wil zoveel mogelijk van ons vangen he.
Ik vraag me toch af wie die namen verzint. Captur, Kadjar, Kwid, Wind, Twizy…
Waar zijn die mooie namen gebleven die je zo lekker overdreven Frans kan uitspreken, zoals Dauphine.
@motoragent: je bedoelt de 4, 5, 9, 11, 16, 19, 21, 25 en 30??? Die klonken fantastisch! Helaas heeft Renault het nooit aangedurfd om een Rolls Royce killer te maken die Soixante-Neuf zou heetten, maar dat terzijde…
OT: dit olijke karretje word gewoon is en Dacia onder de Duster.
@gtwillem: Ik vind cinq, nuef of trente wel lekker bekken inderdaad, al ben ik wel blij dat ze geen quatre-vingt-dix-sept hebben uitgebracht.
@motoragent: 97 toch?
@motoragent: dat vraag ik me niet alleen bij renault af inmiddels, opel karl of een adam klinkt ook nergens naar.
@bmwm4: dat zijn namen uit de historie van Opel, en hebben voor het merk wel degelijk een betekenis.
@awesome: dat wist ik niet ken de geschiedenis ervan niet. bedankt iig voor de toevoeging
5600 voor een NIEUWE auto? Het moet niet gekker worden!
Wat een stomme bak is dit, zo leuk als de concept was, zo stom is deze
Wat een rare name heeft Renault de laatste tijd toch
” Opkomende markten als Brazilië, Rusland en China ”
Had ook nog bij moeten staan :
En langzaam neergaande markten omdat de mensen daar worden uitgemolken door het systeem zoals Nederland, waar de meest debiele populistische milieu maatregelen het auto bezit en rijden een bijkans elitaire bezigheid maken ……
@desjonnies:
Sjonnie, wat heb jij de laatste tijd!?
Vrolijk eens wat op en laat je niet pakken door dat gelul over de ’teleurgang van Nederland waarin we in zitten’ door het steeds-maar-weer falende beleid door de overheid…
OT: Crisisbak of niet, ik vind het een leuk segment, de mini SUV-achtigen. En deze ziet er ook best geslaagd uit. Laat maar komen als Dacia, rond de 10 mille lijkt me een mooi prijsje!
Kek waggie, moet lukken in NL voor €10.990,-
Prima, laat maar komen! Ik ga die budgetrenaults steeds meer waarderen, die Duster is gewoon een leuk ding.
Als ‘ie fiscaal maar niet de nek wordt omgedraaid, dit is wel NL natuurlijk…
Renault… Heeft nauwelijks een kilometer reden en het lampje voor motormanagement brandt.
@marikoelolo: idd :-) maar die plaat van Franse auto’s zijn troep begint afgezaagd te worden.
Net als die plaat over Belgische wegen komt die van mensen zonder ervaring.
Van de 8 wagens die ik gehad heb ben ik nu aan m’n 3de Franse en dat zegt genoeg denk ik.
Wanneer ze deze in NL scherp aanbieden, zou ik de vergelijkingstest met een Fiat Panda Trekking graag zien. Ik denk dat deze Kwid waarschijnlijk wel goedkoper is, maar benieuwd of de Panda Trekking toch nog meerwaarde kan bieden.
Verder zijn er in dit segment niet echt concurrenten, of Citroen moet de C1 Swiss & Me concept in productie nemen (Soort C1 Cross).
@MrHyde: Dit zal geen echte SUV worden, maar een kleintje dat net even wat hoger op de poten stsat dan wij gewend zijn – omdat de wegen elders wel eens wat slechter zijn. Vergelijking met de Panda Trekking gaat dan niet op. Komt m.i. gewoon naast de Twingo die voor minder ontwikkelde landen net iets te gecompliceerd is lijkt me. Zelfde afmetingen maar “normaler”. Ford heeft in dezelfde geest de nieuwe Ka.
Niet gek voor 5000 euro.
die dacia’s doen het goed hoor, vooral in landen waar het gehalte van hebberigheid nog geen angstige vormen aan heeft genomen en men nog gewoon snakt naar een functionele auto voor weinig. vriend van me kreeg 1 als dienstauto, lekker basic en daarmee minder gevoelig voor stomme probleempjes. ik begin ze wel te waarderen nu….
Kijk, Nederlandse overheid. Zo los je het CO2 probleem op. In plaats van alle dikke bakken die toch nauwelijks verkocht worden te straffen, richt je je beter op het goedkoper maken van dit soort bakkies. Ik ben er heilig van overtuigd dat als je dit wagentje voor nog geen 6000 euro kunt aanbieden, duizenden mensen die het niet al te breed hebben om wat voor reden dan ook hun oude, vervuilende tweedehandsje inruilen op dit wagentje.
Ik vind de naam er totaal niet bij staan
Deze Renault wordt momenteel getest in Spanje en Portugal en ik heb daar spyshots van gemaakt. In India is het de Renault KWID maar in Europa wordt het de nieuwe instapmodel van Dacia. De Dacia Kayou.
Ik vind lelijk
@v60polestar:
Je taal is lelijk.
En dan te bedenken dat je met die lengte ooit sprak van een C-segmenter.
Best geinig voor moeders, zo’n hoog op de pootjes Twingo.
Lijkt, als je het mij vraagt, best veel op een dacia