• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GM gaat premiumbashen: BMW aangeklaagd

Auteur: RubenBaeten, gepost 31 januari 2010 om 14:14 – 83 Reacties

GM vs BMW


Schokkend nieuws: BMW blijkt niet zo premium te zijn wanneer het aankomt op het nakomen van afspraken. Laat de fanboys het maar niet horen, maar de Beiers maken al tijden gebruik van de automaatbakken van General Motors in hun auto’s. Ze waren daar zo tevreden over dat ze GM in mei 2004 hadden gevraagd een nieuwe zestrapstransmissie te ontwikkelen. Daarbij sloten ze meteen een contract af om tot 2015 jaarlijks zo’n 200.000 tot 220.000 exemplaren af te nemen, met een minimum van 1,9 miljoen stuks. Nu weigert BMW echter om de bakken te gebruiken, waardoor GM effectief haar complete fabriek in Straatsburg moet stilleggen.

BMW beweert dat deze 6L45-transmissie niet de ‘nieuwste technologie’ bevat die ze zoeken. Ze doelen daarmee op shift-by-wire en een start/stopfunctie. GM roept echter dat deze vereisten in het oorspronkelijke contract niet staan vermeld, en dat de Duitsers natte voeten hebben gekregen door het faillissement van de Amerikaanse gigant. Ook zeggen ze dat ze meerdere voorstellen hebben gedaan om het BMW toch naar de zin te maken, maar dat deze steeds werden afgewezen.

BMW lijkt ondertussen een deal met ZF Friedrichshafen te hebben gemaakt voor nieuwe automaatbakken, en liet GM dan ook in november 2009 weten dat ze niet langer van de 6L45 gebruik willen maken. Aangezien nog niet de helft van de vereiste hoeveelheid transmissies is geproduceerd, klaagt GM de Duitsers nu aan. Het voornaamste doel hiervan is om het personeel in Straatsburg aan het werk te houden. En natuurlijk dat ze gewoon gelijk hebben: afspraak is afspraak.

Nou, BMW-liefhebbertjes, ik ben benieuwd hoe jullie hier nu weer een positieve Duitse draai aan gaan geven. Maar wel eerst even de complete aanklacht (101 pagina’s) doornemen om je mening te onderbouwen he.

Ook interessant!

  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
    Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, GM, premium, rechtszaak

Vorig bericht: « Gespot: Trevita & Cinque Roadster supercar orgie
Volgend bericht: Video: GRIP test de Ferrari 458 Italia »

Lees Interacties

Reacties

  1. de sjonnies zegt

    31 januari 2010 om 14:17

    Idd, laat de fanboys het maar niet horen dat er een GM automaat onder zit. :D

    Login om te reageren
  2. Gerrit zegt

    31 januari 2010 om 14:19

    Heb toch een handbak ;) ghehe. Tsjah zoiets was te verwachten. Ben dan wel een BMW fan-boy maar hier kan ik niet wakker om liggen.

    Login om te reageren
  3. Stieness zegt

    31 januari 2010 om 14:24

    Sowieso is het hele premium idee volslagen gebakken lucht geworden veroorzaakt door de premium merken zelf. Bedoel waarom zou je nog een dure Audi kopen als je voor 28000 euro een Skoda Superb Combi hebt met hetzelfde niveau afwerking en opties? Alleen omdat Skoda goedkoper klinkt kan ik mij nog bedenken.

    Login om te reageren
    • Saab_Spyker_Automobiles zegt

      31 januari 2010 om 14:36

      @Stieness: Je hebt helemaal gelijk, een superb combi met een 1.4 tsi heggenschaarmotor is een geweldige auto. De mensen die dan zeuren dat je met zo’s klein blok in een grote auto niet eens over een verkeersheuvel komt hebben misschien wel gelijk. Maar mensen zeur niet het kost ook niets.

      Login om te reageren
  4. Saab_Spyker_Automobiles zegt

    31 januari 2010 om 14:27

    Even voor de duidelijkheid, de amerikanen hebben natuurlijk wel 1000X zoveel ervaring met automaten, en ook nog eens gekoppelt aan een dikke V8. De automaten van Ford en GM is niets mis mee.

    Login om te reageren
  5. Stableboy zegt

    31 januari 2010 om 14:28

    Simpel, was afgesproken dat die nieuwe technologie erin kwam dan heeft BMW gelijk, zo niet dan heeft GM gelijk.

    Login om te reageren
  6. integralechubasco zegt

    31 januari 2010 om 14:35

    Waarschijnlijk heeft General Motors zich ook niet helemaal gedragen binnen het contract. Een bedrijf dat op faillisement staat heeft altijd moeite met levertijden.

    Login om te reageren
  7. robbie zegt

    31 januari 2010 om 14:35

    Even voor de duidelijkheid het gaat hier om een geschil tussen BMW en Motors Liquidation Company oftewel het oude failliete restje van GM wat niks te maken heeft met het NGMCO Inc. aka General Motors Company.

    Meer over Motors Liquidation Company:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Motors_Liquidation_Company

    PS Deze transmissie van GM wordt gebruikt in de volgende modellen:

    Applications:

    6L45

    2007– BMW X3 – 3.0si / 2.5si / 3.0i
    2007– BMW 3 series – 330(x)i / 328(x)i / 325(x)i / 323i / 320i / 318i / 316i
    2007– BMW 1 series – 130i / 128i / 125i / 120i / 118i / 116i
    2009– BMW X1 – 2.8i xDrive
    6L50

    2006– Cadillac STS-V
    2007– Cadillac STS
    2007– Cadillac SRX
    2008– Cadillac CTS
    2009– Holden VE Commodore / Holden VE Berlina / Holden VE Calais / Chevrolet Lumina
    2009– Holden WM Statesman / Holden WM Caprice / Chevrolet Caprice / Daewoo Veritas
    http://en.wikipedia.org/wiki/GM_6L50_transmission

    Login om te reageren
  8. rstyled zegt

    31 januari 2010 om 14:37

    Autoblog, jullie zijn goed bezig met aannames. Jullie moeten natuurlijk ook met discutabel nieuws komen.

    Meestal is dit aan een rechter om te beslissen wat er nu wel of niet van klopt. Er zijn natuurlijk een aantal scenario’s die kunnen volgen. Als er een overeenkomst is waarin afgesproken is dat Bmw haar gewenste techniek zou krijgen, is het simpel een tekortkoming in de nakoming. Het lijkt me aan de andere kant ook weer bizar dat GM toch maar een massaproductie gestart zou hebben, wetende dat ze niet aan de eisen konden voldoen.

    Aan de andere kant. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

    Login om te reageren
  9. Johnney zegt

    31 januari 2010 om 14:38

    @Stieness
    Voor de vrouwkes natuurlijk. Een premium merk ziet er uiterlijk gewoon veel beter uit dan zo’n skoda lol.

    OT: Dergelijke zaken Gebeuren toch dagelijks in de businesswereld, waarom er weer een bwm-vs-de-rest discussie over beginnen????????

    Login om te reageren
  10. bozewolf zegt

    31 januari 2010 om 14:38

    Relletjeeeee!

    Het is sowieso niet premium om in dit soort moddergegooi verzeild te raken…maarja, daar blijven het dan ook BoerenMestWagens voor :)

    Login om te reageren
  11. Pieter-Jan zegt

    31 januari 2010 om 14:38

    Muahahahahaha, GM bak in je premium BMW. Maar welke zelfrespecterende autoliefhebber koopt een automatische BMW?

    Login om te reageren
  12. Laurens zegt

    31 januari 2010 om 14:39

    Nog even en VAG heeft DSG ook niet ontwikkeld…

    Login om te reageren
  13. CS zegt

    31 januari 2010 om 14:49

    ” Nu weigert BMW echter om de bakken te gebruiken”

    Die GM-bakken zitten dus niet in BMW’s? Mischien een optie voor GM om ze weer voor een habbekrats terug te kopen van BMW…Pak je kans GM voor weinig toch een paar miljoen automaten om weer toe te passen in een van jullie eigen merken. Of moet BMW ze verplicht gebruiken in hun eigen modellen?

    Heb je daar iets over kunnen lezen Ruben?

    Login om te reageren
  14. GOD zegt

    31 januari 2010 om 14:51

    Volgens mij heeft BMW nog nooit een eigen bak gehad hoor.
    Misschien alleen samen ontwikkeld maar volgens mij nog nooit helemaal alleen. Misschien alleen uitzonderlijke gevallen als de F1. Was vroeger bijna altijd Getrag en tegenwoordig GM en ZF
    Totaal geen nieuws dus. En het is niet het enige onderdeel dat BMW gebruikt dat niet door hun zelf word geproduceerd.
    En BMW is ook niet het enigste merk dat onderdelen van andere bedrijven gebruik. Welkom in the real world.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      31 januari 2010 om 15:03

      @GOD: Is ook wel zo, kan me niet eens zo snel een autoboer bedenken die echt zn eigen bakken maakt. Ferrari misschien.

      Maar even de fanboys op hun snikkel staan is altijd mooi. Kan niet wachten tot die CSL-clown hier iets over te zeggen heeft.

      Login om te reageren
  15. Melvivio zegt

    31 januari 2010 om 15:01

    Was bij de opel Omega ook al zo. Daar leverde BMW het blok (de 2.5td meen ik) en het gm wel de automaat bak erbij. Deze wilde wel nog eens een storing hebben kan ik me herinneren

    Login om te reageren
  16. saba zegt

    31 januari 2010 om 15:02

    gelukkig, bmw is ryu,…

    Login om te reageren
  17. Frederik zegt

    31 januari 2010 om 15:03

    Nen automatic is voor ouwe peten en Amerikanen.
    Logisch dus dat BMW de automatische transmissies door GM laat maken.
    Ik weet niet wat daar eigenlijk zo OMG aan is …
    Aston Martin gebruikt wel Volvo sleutels dusja :P

    Login om te reageren
  18. Search zegt

    31 januari 2010 om 15:10

    Gelukkig heb ik een Japanner, met die merken is nooit wat aan de hand. :p

    Login om te reageren
  19. timberleek zegt

    31 januari 2010 om 15:13

    Met de info hierboven zeg ik terecht dat ze bmw aanklagen. contract is contract.

    en het delen van onderdelen is de gewoonste zaak van de wereld. het scheelt een hele hoop geld voor die bedrijven. zoals bijvoorbeeld de iq/107/c1.

    ze kunnen de ontwikkelingskosten mooi opdelen. en dan ook nog eens grotere aantallen produceren waardoor er weer meer geld uit komt.

    de gewoonste zaak van de (auto)wereld

    Login om te reageren
  20. Benz.. zegt

    31 januari 2010 om 15:13

    Vreemd verhaal.. Echter: Contract is contract. Als BMW zich daar vervolgens niet aan houdt is het GM haar goed recht daar iets van te zeggen.

    Heeft GM het echter nagelaten om betreffende zaken als een start/stop systeem e.d. toe te passen bij die transmissies terwijl dat voor BMW een vereiste was is het natuurlijk kinderachtig van GM om daarover te zeiken..

    Login om te reageren
  21. timberleek zegt

    31 januari 2010 om 15:13

    en voor de bwm fanboys etc die nu moord en brand schreeuwen. je hebt er duidelijk nooit last van gehad. dus wat is het probleem

    Login om te reageren
  22. Benz.. zegt

    31 januari 2010 om 15:17

    @Search: Toyota met haar gaspedalen..

    Meer zeg ik niet.

    Login om te reageren
  23. ChrisR zegt

    31 januari 2010 om 15:31

    GM is toch failliet? het huidige GM is dan toch een andere rechtspersoon da nhet GM waar het contract mee was afgesloten? Ergo: contract is er niet meer.

    Of is et faillisement echt alleen maar in GMs voordeel geweest?

    Login om te reageren
  24. Search zegt

    31 januari 2010 om 15:43

    @Benz
    Oja? is daar wat mee dan? ^^

    Login om te reageren
  25. NovaStar zegt

    31 januari 2010 om 16:08

    @ BWM-fanboys en aanverwanten, heb je het wel eens gemerkt? dacht je wel eens van ‘hmmmm de automaat schakelt zoals in mijn vrouw d’r astra’? vaak vind je hem in de BWM automatisch beter als in een product van GM.

    Da gejank allemoal! Afsgieteuh die hap! Stelletje jankballen, afspraak is afspraak. Blijkt nu dus dat BMW gewoon niet vooruit heeft gekeken en dus ECHT maar doet wat de consument wilt (mee doen met de start-stop Hype) en niet sterk in zijn schoenen staat.

    Login om te reageren
    • Evo500 zegt

      31 januari 2010 om 18:29

      @NovaStar: Elk merk doet wat de consument wilt. Dit betekent niet dat de consument automatisch doorheeft dat hij het zou willen. Anders zou het niet een erg lang leven beschoren zijn. En qua start stop systemen waren ze heus niet erg laat en zeker niet tegenover de concurrenten.

      Login om te reageren
  26. patrick zegt

    31 januari 2010 om 16:10

    @search maak je een grapje? :lol:

    Login om te reageren
  27. peter zegt

    31 januari 2010 om 16:19

    Nogal eenzijdig bericht lijkt me. Voldeed de automaat wel aan de kwaliteitseisen ?

    BMW had wel beter moeten weten, na de zeer slechte chrysler motor die ze in de vorige mini hebben gestoken…

    los daarvan alles zelf gaan bouwen zou inde 21ste eeuw gewoon achterlijk zijn.

    Login om te reageren
  28. mb man zegt

    31 januari 2010 om 16:21

    De gene die denkt dat een skoda op het zelfde afwerkingsniveau zit als van een audi moet maar is even in beide gaan zitten.DAn zie je wel degelijk verschil in afwerking.

    Login om te reageren
  29. Tim zegt

    31 januari 2010 om 16:22

    No offence maar deze post is duidelijk geschreven door een anti-BMW persoon. Is niet echt objectief te noemen.

    “Nou, BMW-liefhebbertjes, ik ben benieuwd hoe jullie hier nu weer een positieve Duitse draai aan gaan geven.”

    Lekker minachtend. Dit is echt wel zwaar minpunten scoren autoblog.nl
    Doel van dergelijke website is objectief een kijk te geven op autonieuws in het algemeen.

    -edit: zullen wij dat zelf even bepalen?-

    Hier sla je toch mooi de bal mis. Ik denk dat je wereldwijd de autofabricanten die elk onderdeel binnenhuis ontwikkelen op 1 hand kan tellen. Zoiezo worden er ALTIJD zaken uitbesteed, zelfs al gaat het slechts over navigatie. Aston Martin gaat bij Volvo, etc etc, …

    Gaan ontkennen dat BMW tot een premium segment behoren is toch wel onterecht. Toyota Avensis is bv zonder twijfel een goede wagen, uitstekende garantievoorwaarden en betrouwbaar maar het afwerkingsniveau noch de wegligging kan niet in de buurt komen van een BMW of Mercedes.

    Het is spijtig dat er veel jonge snotaapjes rondrijden met een occassie bmw en zich gaan beter voordoen dan de anderen maar daarom moet je niet iedereen over dezelfde kam scheren. Niet iedereen heeft een IQ onder de 100 ;-) BMW’s zijn goede wagens, punt uit.

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    31 januari 2010 om 16:24

    Nou, BMW-liefhebbertjes, ik ben benieuwd hoe jullie hier nu weer een positieve Duitse draai aan gaan geven. Maar wel eerst even de complete aanklacht (101 pagina’s) doornemen om je mening te onderbouwen he.

    Zo, autoblogknulletjes…zaken gaan zo slecht dat je nu maar zelf de bitchfight (en dus de hits te genereren) begint aan te zwengelen?

    en dat de Duitsers natte voeten hebben gekregen door het faillissement van de Amerikaanse gigant.

    En geef ze eens ongelijk. GM had immers een doorstart en geld van de overheid nodig om te kunnen voortbestaan. Elk zelfrespecterend bedrijf zal zijn voorzorgsmaatregelen nemen. Je gaat niet zitten afwachten totdat het faillisement een voldongen feit is, want dan komt het bedrijf en je productieproces in gevaar.

    Maar goed, zal me niks verbazen als er clausules in de contracten staan die de gang van zaken legitiem maken.

    Login om te reageren
  31. Markus zegt

    31 januari 2010 om 16:28

    Om nog wat olie op het vuur te gooien; eigenlijk heb je dan gewoon een Daewoo bak onder je BMW hangen. Not cool…

    Login om te reageren
  32. bozewolf zegt

    31 januari 2010 om 16:32

    Ohja, Dos was er ook nog. Die verdedigt nog een dode SS’er met een BMW badge op z’n borst.

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      31 januari 2010 om 16:59

      @bozewolf:

      Daar moet jij juist blij van worden. Tenminste íemand die jouw familie wil verdedigen. O nee, wacht, die hadden natuurlijk geen BMW badge op hun borst.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        31 januari 2010 om 17:15

        @Rick dos: Sorry, geen SS’ers in mijn familie. Je poging faalt.

        Login om te reageren
  33. koreantaxiproductions zegt

    31 januari 2010 om 17:16

    heb jij eigenlijk wel enig idee wat de SS ooit gedaan heeft? Om iemands familie voor SS’ers uit te schelden…

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      31 januari 2010 om 17:19

      @koreantaxiproductions:

      Om iemand er van te beschuldigen een SS’er te verdedigen is dan weer normaal…

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        31 januari 2010 om 17:21

        @Rick dos: Ik dacht al dat je dat ging zeggen. Het ging om de BMW-badge, dat weet je ook best.

        Troll.

        Login om te reageren
        • Rick dos zegt

          31 januari 2010 om 17:26

          @bozewolf:

          Maar toch ff dik aanzetten met een “SS’er”…

          Shit for brains.

          Login om te reageren
  34. lincoln zegt

    31 januari 2010 om 17:18

    welk automerk heeft nog nooit GM onderdelen gebruikt ??

    hooguit een paar obscure chinese merkjes denk ik ..

    Login om te reageren
  35. bozewolf zegt

    31 januari 2010 om 17:18

    Dat weet ie maar al te goed. Hij dacht waarschijnlijk dat ik hem uitmaakte voor SS’er oid, maar rick is erg goed in lezen, begrijpen wat iemand bedoelt en dan toch net even andere woorden in iemands mond leggen.

    Login om te reageren
  36. Jorden zegt

    31 januari 2010 om 17:19

    ze kunnen niet anders…
    ze komen in de knoop met milieu eisen en de ontwikkeling van de efficiënt modellen stagneert

    Login om te reageren
  37. M-lover zegt

    31 januari 2010 om 17:32

    @tim, so what, als je jong bent en je een bmw kan permitteren koop je er toch gewoon één??? (heb zelf altijd bmw gereden, waarom? vind ze gewoon superfijn rijden en mooi. Zelf ook altijd aan gewerkt btw.)
    Als hij van pappie en mammie komt heb ik er wel problemen mee… van de mensen die alleen een auto kopen voor de ‘status’ en om te stoefen krijg ik het sch***! Ze verbrodden het voor de rest!

    anyway, ieder merk gebruikt onderdelen die ze zelf niet maakt… en dat is slim, want waarom 2x tijd en geld stoppen in de ontwikkeling van hetzelfde product?

    @NovaStar:
    Weet je wel hoelang er al start-stop is bij bmw? Ik denk niet niet dat je BMW kan beschuldigen van ‘op de hype spingen’.

    @iedereen die iets aan te merken heeft op een of ander merk:
    Vooroordelen zat tegen iedereen, maar dat iedereen nu eens gewoon begint met naar zichzelf te kijken, als ik met een dikke BMW ergens 75 rij waar je 70 mag en er komt een volvo in mijn gat duwen, is het dan weer de typische BMW rijder die te hard en egoischtisch rijdt? ik dacht het niet!!

    Login om te reageren
  38. bozewolf zegt

    31 januari 2010 om 17:32

    Daar ging het toch om, koekwaus. Een SS’er is aardig “onverdedigbaar”, maar ik grap dus dat als er een BMW logo opgeplakt zit, dat jij je er nog aan waagt.

    Weken zien we je niet en 1 negatief berichtje over BMW en hoppa, daar is Dos die de boel weer loopt te verdedigen. Typisch.

    Vandaar mijn opmerking. Dat weet je ook best, dom ben je niet. Wel een troll.

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      31 januari 2010 om 17:37

      Luister pikkienees, als je je nou gewoon bij mijn woorden houdt, in plaats van het gelijk persoonlijk te maken, wellicht dat we dan hier weer eens een keer een fatsoenlijke discussie krijgen.

      Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    31 januari 2010 om 17:42

    SS’er. SS’er in familie. Troll. Shit for brains. Koekwaus. Pikkienees.

    Altijd gezellig met Rickie dos in tha house! :P

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      31 januari 2010 om 17:52

      @Citrofiel:

      ;) Gebeurt er tenminste iets…

      @bozewolf:

      Kijk, we kunnen deze polemiek wel blijven voeren, maar het brengt ons niets. Alleen maar dat we nu weten dat ik geen SS’er met een BMW badge zou verdedigen en jij geen SS’ers in de familie hebt. Misschien leuke info voor iemand anders maar ik heb er niks aan.

      Dus bij deze, c’est fini, shit for brains.

      Login om te reageren
  40. bozewolf zegt

    31 januari 2010 om 17:43

    Mijn SS’er was hypothetisch. Wie antwoorde ook alweer door en passant mijn familie te beledigen? Oh ja.

    En dan maak ik het persoonlijk?

    Vintage Rick Dos.

    Troll.

    Login om te reageren
  41. lincoln zegt

    31 januari 2010 om 17:51

    man man man .. wat een armoede ..

    Login om te reageren
  42. bozewolf zegt

    31 januari 2010 om 17:53

    Oh, nu worden we opeens verstandig?

    Login om te reageren
  43. Vincenzo zegt

    31 januari 2010 om 17:56

    haha kijk de fanboys eens hoog op de poten staan…ja jongens toch echt een GM bak in je premium ride, sta je dan bij het stoplicht…vroem vroem.

    En bozewolf heeft een punt.

    Login om te reageren
  44. Evo500 zegt

    31 januari 2010 om 17:58

    Wel grappig dat gm zaagt over dat bedrijven hun afspraken niet nakomen.

    Login om te reageren
  45. Benz.. zegt

    31 januari 2010 om 18:59

    @Vincenzo: Wat is er mis met een GM-bak? Is een GM-transmissie te min voor een BMW? Dat insinueer je tenminste. Heel veel merken gebruiken en delen onderling onderdelen.. Is nu heel gebruikelijk.

    Chrysler 300C: Onderstel vorige E-klasse, Ford GT: 60% van de onderdelen is van Britse makelij, enz..

    Een hoop onzin, geen onderbouwing..
    Ben ik al wel gewend van je.

    Login om te reageren
  46. Benz.. zegt

    31 januari 2010 om 19:04

    Ik merk trouwens wel dat dit moet worden weggezet als zijnde een Anti-Bimmer topic.

    “Nou, BMW-liefhebbertjes, ik ben benieuwd hoe jullie hier nu weer een positieve Duitse draai aan gaan geven.”

    Lekker denigrerend .. Maargoed, van een USA-fanknul verwacht ik niet anders. ;)

    Login om te reageren
  47. GOD zegt

    31 januari 2010 om 19:23

    @ Benz..
    Dat jij nog serieus in gaat op vincenzo.
    Heb nog geen enkele fatsoenlijke reactie van hem gelezen.
    Allemaal anti Duitsland en verder Italiaanse propaganda.
    Hij weet blijkbaar niet dat Italiaanse merken ook veel onderdelen in Duitsland bestellen.
    Zo gaat het nou eenmaal. En dat is met alles zo.

    Login om te reageren
  48. Benz.. zegt

    31 januari 2010 om 19:27

    @GOD: We zullen het maar houden op z’n gebrek aan enige kennis en maybe z’n leeftijd..

    Verder heb je wel gelijk.. Pff, maar af en toe! :)

    Login om te reageren
  49. vintrist zegt

    31 januari 2010 om 19:31

    Daarom dat onze 5.25d met 240 pk(gechipt) soms na het kuisen van de wagen, of wat spelen met de bak bij stilstaat een foutmelding geeft. Na een blokje om rijden is deze wel geheel weg…

    Login om te reageren
  50. GOD zegt

    31 januari 2010 om 19:31

    @ Benz..
    Wat bedoel je precies met dat laatste zinnetje? :D

    Login om te reageren
  51. Benz.. zegt

    31 januari 2010 om 19:37

    @GOD: Jij zei dat ingaan op die onzin van @Vincenzo verspilde moeite is. Waarop ik weer zei dat je gelijk had maar dat ik het af en toe nodig vindt dergelijke onzinopmerkingen recht te zetten..

    Login om te reageren
  52. Rob USA zegt

    31 januari 2010 om 19:53

    @Bozewolf en Rick Dos: Jullie hebben het toch wel over de CAMARO SS toch ? :)

    OT: Wat een heerlijke overcapaciteit voor een 1 serie 116i e.d. met dezelfde bak erin als waar een V8 mee rijdt.

    Login om te reageren
  53. C70T5 zegt

    31 januari 2010 om 20:05

    gm heeft natuurlijk een punt hier. maar ik snap bmw best, de automaatbakken in de e46 gingen te vaak naar de haaien (denk maar aan het ‘no reverse’ probleem), behalve de bakken die van ZF kwamen dan.

    Login om te reageren
  54. Imom zegt

    31 januari 2010 om 20:12

    Ze kunnen misschien ook ééns ergens gaan shooien om een moderne aandrijving.Een premium merk???????? wat een lachertje.

    Login om te reageren
  55. corvettez06 zegt

    31 januari 2010 om 20:15

    als het zo is gaat bmw er wel op vooruit hahahaha.

    Login om te reageren
  56. GOD zegt

    31 januari 2010 om 20:20

    @ Rob USA

    rijden met een 7 liter V8 is geen overcapaciteit ;)
    Maar ff serieus, door die overcapaciteit blijft zon auto wel heel lang. Bekend Amerikaans truukje maar dat wist jij wel.
    De 1 serie is trouwens op de 100.000km test de meest betrouwbare auto ooit. geen enkel euvel: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=343677

    Login om te reageren
  57. 3-serie zegt

    31 januari 2010 om 20:43

    Was BMW’s afspraak met “new GM” of met “OLD GM”….

    Als GM millarden aan schulden kan dumpen, inclusief de arbeidsplaatsen die daaraan gemoeid is, moeten ze nu niet zitten zeiken.

    BMW heeft geen contract gesloten met het nieuwe bedrijf GM, dus….

    Login om te reageren
  58. Benz.. zegt

    31 januari 2010 om 20:50

    @3-serie: Allemaal dankzij de Amerikaanse regering..

    Login om te reageren
  59. Benz.. zegt

    31 januari 2010 om 20:51

    @GOD kwam, sprak en heeft het bij het rechte end. :D

    Login om te reageren
  60. Cantago zegt

    1 februari 2010 om 01:51

    Een auto met automaat is ook nooit een echte auto. Toch wel goed van BMW dat ze nu tegen GM zeggen: bekijk het maar! We maken toch liever zelf automaatjes dan zooi te gebruiken, haha. Maarja.. contractjes stel je niet voor niks op natuurlijk, daar heb je je aan te houden. Heb ik me er zo goed uitgeluld als BMW-fanboy?

    Login om te reageren
    • Cardesigner zegt

      1 februari 2010 om 08:35

      @Cantago: Nee. Gewoon überhaubt dom van BMW om automaten van GM te gebruiken in hun “premium” auto’s. Niet dat de versnellingsbakken slecht zijn, maar het zal wel niet voldoende zijn voor een BMW.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        2 februari 2010 om 22:23

        @Cardesigner: Achja, ik kwam redelijk ver:P Maar inderdaad geen goede keus, zelf ontwikkelen is altijd beter! ( Of halen ze de bakken nu uit China ofzo? Want dan ga ik janken:P)

        Login om te reageren
  61. Turbo zegt

    1 februari 2010 om 08:18

    “En natuurlijk dat ze gewoon gelijk hebben: afspraak is afspraak.”

    Ik neem aan dat Autoblog over een kopie van de bewuste overeenkomst heeft en alle feiten kent (dus niet alleen het verhaal van de aanklager)?

    Alleen een sufferd komt tot overhaaste conclusies.

    Login om te reageren
  62. Simpson zegt

    1 februari 2010 om 08:59

    ik ben benieuwd. Als de rechter GM (of wat daar van over is) in het gelijk stelt vinden we binnenkort allemaal hagelneue automat-schalter auf marktplatz.de?

    ohne start-stop, aber ganz nett fur ihr alter 316i

    Login om te reageren
  63. Audi A4 rijder zegt

    1 februari 2010 om 10:18

    @Ruben Baeten: Door dit soort onzinblogjes en het feit dat je nu weer eens voor de zoveelste maal BMW liefhebbers basht, komen er volgens mij steeds minder mensen de autoblog topicjes lezen. Zeldzaam triest geschreven stukje flutproza en dan die debiele reacties van sommigen. Echt te triest voor woorden. Ik hoop echt dat we eens wat objectieve stukjes kunnen tegemoet zien in de toekomst.

    Login om te reageren
  64. Majinstar zegt

    1 februari 2010 om 11:41

    Ho wacht eens even. BMW zoekt naar de nieuwste technologie, dan ga je toch niet in zee met GM ? Maar goed als GM niet kan bieden wat BMW zoekt en wilt, dan kan je het contract nietig verklaren. Het kan ook zo maar zijn dat GM valse beloftes aan BMW heeft gedaan om zichzelf te verkopen als onderdelen bouwer.

    Login om te reageren
  65. B /\/\ \/\/ zegt

    1 februari 2010 om 12:45

    Gewoon even in het algemeen: wat is er mis met BMW fanboys?
    Ik ben ook BMW fan, ik rijd al jaren BMW en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind rijden, het premium gedeelte zit in voortreffelijke afwerking, mooie materialen, lekker veel power, en wat meer beleving dan in een standaard Toyota. Niks mis mee toch?
    Maar goed, om even inhoudelijk te reageren: afspraak is afspraak, dus als het klopt dat ze zich niet aan hun afspraak houden zijn ze gewoon gout bezig, dat is gewoon niet netjes. Of ze nou fijne auto’s maken of niet, fan of niet, zo ga je niet met elkaar om, simpel…

    Login om te reageren
  66. Ahura zegt

    1 februari 2010 om 12:50

    En AB doet gewoon mee met de marketing; premium dit en premium dat roepen.. bah..

    Login om te reageren
  67. Tim zegt

    1 februari 2010 om 13:31

    En dat de admins niet arrogant op mijn beleefd bericht gaan reageren?

    Lekker minachtend. Dit is echt wel zwaar minpunten scoren autoblog.nl
    Doel van dergelijke website is objectief een kijk te geven op autonieuws in het algemeen.

    -edit: zullen wij dat zelf even bepalen?-

    Sorry maar wordt deze website gerund door 16 jarige mensen? Dit is echt ri-di-cuul…

    Login om te reageren
  68. Max-autoblogger zegt

    1 februari 2010 om 15:49

    Ik ben het gedeeltelijk met tim eens een beetje objectiever zou kunnen.
    je kan duidelijk in het bericht opmaken dat het meer voor GM is en tegen BMW.
    voor de rest ja afspraak is afspraak BMW… toch?

    Login om te reageren
  69. Mr. Dj M. zegt

    1 februari 2010 om 17:09

    Tja BMW heeft een probleempje denk ik :P

    Login om te reageren
  70. Dennis21 zegt

    1 februari 2010 om 20:18

    of ze willen overstappen omdat GM-bakken te veel kapot gaan :) kunnen de krachten niet aan van een dikke 3 en 3,5
    maarja afspraak is afspraak idd

    Login om te reageren
  71. FreudeAmFahren zegt

    2 februari 2010 om 19:38

    @ Tim,
    Ik kan me volledig in jouw reacties vinden.
    Ben trouwe autobloglezer, maar moet helaas steeds meer en meer in de berichtgeving vaststellen dat de objectiviteit verloren gaat. De anti-bmw sfeer hangt al evenzeer mijn keel uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North